Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: System magicznych barier.  (Read 943 times)

Rinaruk

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
System magicznych barier.
« on: August 22, 2014, 12:21:47 »

Witam. Uważam że szkoły magii(o ile takie będą, tzn. magia ognia, ziemi itp.) mogłyby zawierać dodatkowo zaklęcia w postaci różnych barier np. Aby w określonym polu szybkość poruszania, statystyki albo obrażenia magiczne byłyby obniżone o jakąś wartość. Lepsi magowie mogli by również ustawić takie pola do których wejść/wyjść mogły by tylko określone osoby np. tylko tacy, których level byłby większy niż połowa leveli maga(podejrzewam że nie będzie poziomów jako takich a jedynie pkt. w dane umiejętności, więc liczone nieco inaczej).
Logged

NewLookDesinger

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: System magicznych barier.
« Reply #1 on: October 20, 2014, 00:41:38 »

Całkiem ciekawy pomysł, mógłby zostać użyty w zastawianu  bronieniu własnści np. Bardzo dobrze wyszkolony mag zabiezpieczy dom barierą i przeciwnicy w jego otoczeniu mają zmniejszoną odporność na magie... Chociaz to z ustawieniami, kto moze, a kto nie moze wchodzić, średnio mi się podoba.

A może coś w stylu niewidzialnych pól statycznych, do zastawiania zasadzek. Np. Mag zastawia owe pole...  i gdy wejdze w nie przykladowy najemnik, zostanie on unieruchomiony na 2-3 sekundy, po czy mag dobija ofiare, ewentualnie jego kolega łowca - zabója czekający w krzakach z łukiem xd
Logged

Nalewa

  • User
  • Posts: 8
    • View Profile
    • Psajko
Re: System magicznych barier.
« Reply #2 on: October 20, 2014, 15:25:20 »

Z tymi barierami, to nie powinno tak być, że jedne osoby mogłyby wejść w obręb bariery, a drugie nie. Tak samo z obniażaniem statystyk. Trochę to nierealne, by wejście w coś zabierało nam staty, a potem przyznawało od nowa, jak wyjdziemy. Zrobiłbym to inaczej. :p

Z tymi pułapkami-barierami to inaczej bym ujął. W obrębie bariery mógłby występować debuff, nie ważne kto by tam wszedł (wyjątkiem byłby tylko właściciel bariery, lecz jeśli zrobiłby to nieumiejętnie, debuff też by go dotyczył). Mogłoby to być na ten przykład spowolnienie, zwiększenie grawitacji, mniejsze pole widzenia, czy też częściowa ślepota (mniej światla by docierało do oczu. Tutaj mag by sie mógł zabezpieczyć, np. miksturą widzenia w ciemności.).

Ja bym jednak dał jeden z poniższych rodzaji barier:

1. Bariery ograniczające wejście - aktywowane w razie napadu wroga. Ktoś zamierza zaatakować nasze miasto, więc polecamy magowi, by aktywował barierę (potem opiszę jak to mogłoby wygladać). Nikt przez nią nie przeniknie, ale inna sprawa wygląda z wyjściem. Każdy, kto znajduj się w środku, mógłby wyjść, ale wejść spowrotem już nie może. Oczywiśie, by nie było zdebalansowanej rozgrywki, barierę możnaby było zniszczyć na kilka sposobów:
a) poprzez odcięcie źródła bariery (ktoś od nas musiałby być w środku miasta i je zniszczyć/wyjąć),
b) bariera by miała ograniczony czas działania (źródło energii się wyczerpuje), więc wystarczy poczekać,
c) bariera by miała "ograniczone HP", po chwili ciągłego atakowania by pękła.

2. Bariery ograniczające atak - coś jak w Star Warsach. Były takie duże miśki, które niosły maszyny itp... Mag wytworzyłby pole, przez które można przejść, ale wszystkie ataki (katapulty, balisty, trebusze, strzały, dzidy, pilumy, włócznie, działa magiczne, armaty etc...) zostały zatrzymane poza obrębem bariery. Nasz wróg musiałby wtedy zniszczyć źródło pola siłowego, bądź poradzić sobie bez ataków dystanswych (lecz tutaj może być wyjątek, gdyż maszyny i łuki mogłyby przejśc przez to pole).

3. Bariery wysysające energie - bariery, które widziałem w "Fate/Stay Night". Te bariery wysysały energię życiową ze wszystkiego, co znajdowało się w obrębie pola. Ta energia później mogłaby być wykorzystywana do dalszych barier bądź ataków/ urządzeń magicznych. Taka bariera pozbawiała by życia użytkowników, lecz ci, mieliby czas by zniszczyć źródło energii bądź uciec z jej obrębu. Nic nie stoi na przeszkodzie by wyjść/wejść.
(Chyba, że ktoś postawi te 3 rodzaje barier naraz :p)

Jak powstawałyby bariery?
Mag musiałby mieć:
- odpowiednie przyrządy (do narysowania/naszkicowania znaków - ołówki, cyrkle, ekierki)
- odpowiednie surowce (znak ze złota może więcej niż z kredy :p)
- odpowiednią ilość energii magicznej (do podtrzymania bariery)

Czarodziej rysowałby pentagram (bądź inny *gram) z kredy, czy też przy pomocy płynnego złota wlewałby w formę wyciętą w ziemi. Później w środku owego pentagramu rysowałby znak (z alfabetu semickiego najlepiej). Mógłby nad nim zaszlachtować jakąś czarną kurę, czy też czarną owcę, by wywołać jakiś efekt (pole siłowe, pole wysysające energię). I wreszcie, by aktywować
pentagram używałby pyłu (który ma być w grze). Ten może być pozyskiwany np. z trzeciego rodzaju bariery. Im więcej pyłu damy, tym bariera dłużej będzie się utrzymywać, czy teżbędzie silniejsza.

Pozdrawiam, Nalewa
PS. Dużo powtórzeń w tekscie mi wyszło. :p
« Last Edit: October 20, 2014, 15:37:23 by Nalewa »
Logged
Moim właścicielem jest mrksiedzu.

Samael

  • User
  • Posts: 78
    • View Profile
Re: System magicznych barier.
« Reply #3 on: October 20, 2014, 18:09:31 »

Magia ma się opierać na pyle, o którym wiemy tyle, że jest więc z wszelakimi tematami o sztukach magicznych bym się wstrzymał.
Logged
Powstańmy przeciw ciemiężycielą, a świat odrodzi się z popiołów.

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Re: System magicznych barier.
« Reply #4 on: October 24, 2014, 09:08:12 »

Jedyne bariery jakie bym wykorzystał to do blokowania przejść (np. do komnat królewskich) i do monitoringu tzn. Nie już jako bariera ale obszar który rejestrował by ile osób i w jakim kierunku poszło.
Logged