Kamień filozoficzny. Od wieków poszukiwany przez alchemików. Wiele ludzi zmarło chcąc go pozyskać.
Czy tutaj jest pozbawiony sensu? Nie!
Po pierwsze, stworzenie kamienia filozoficznego jest bardzo trudne. Nie jest znana jego receptura, trzeba próbować i przy tym ryzykować ogromne straty materialne (koszta, straty surowców), a dodatkowo ryzykować życie.
Po drugie, plotki jak stworzyć kamień filozoficzny mogą być wplecione w fabułę. W całym świecie można coś usłyszeć. Wiele z nich może być tylko bajkami, ale gdzieś może trafić się odpowiednia rada.
Po trzecie, w tej grze występuje śmierć permanentna. Dlatego kamień filozoficzny może być jednorazowym przedmiotem, którym można ożywić zmarłą postać, albo siebie - ale tylko np. do pół godziny od zgonu. Fabularnie to też można wyjaśnić. Można stworzyć całą filozofie świata. Filozofie śmierci. (o, coś takiego to sam mógłbym stworzyć. Genialne wyzwanie dla osoby mojego pokroju).
Po trzecie, kamień filozoficzny może się wyczerpywać. To jednak nie jest nieskończone źródło energii. Dodatkowo można ograniczyć zmiany tylko z pewnego grona pierwiastków, które by pasowały.
Po czwarte, najważniejsze. Kamień filozoficzny to mit. Zawsze nim był. Ci którzy szukali tego skarbu, nie wiedzieli czy on naprawdę istnieje. Tak samo można stworzyć w grze. Osoby odpowiedzialne za fabule mogą stworzyć wokół kamienia filozoficznego legendę. Jeśli ktoś poświęci masę czasu i środków odnalezienie, wytworzenie czegoś co mogło nawet nie istnieć - należy mu się duża nagroda. Szukanie kamienia filozoficznego może się okazać celem istnienia całej postaci. Albo nawet grupy ludzi. Zakony, religie, tajne organizacje.
Po piąte, jeśli świat odkryje, że taki przedmiot powstał to każdy będzie chciał go zdobyć. Postać, która go posiada będzie zagrożona. Fabularnie administracja może tutaj wejść i namieszać urozmaicając fabułę. Gracz wpłynie na niesamowity, globalny event
