Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4 5

Author Topic: System nawigacji  (Read 4916 times)

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #15 on: June 24, 2013, 19:36:26 »

To zależy bo niebezpieczne rejony będą mogły być zrobione tylko przez doświadczonych i silnych kartografów lub kartografów z mocną obstawą bo np ja bym wolałbym nie wyruszać w jakieś epickie i niebezpieczne ziemie bez żadnych informacji,mapy i kompasu ^^
Logged

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #16 on: June 24, 2013, 20:41:40 »

To zależy bo niebezpieczne rejony będą mogły być zrobione tylko przez doświadczonych i silnych kartografów lub kartografów z mocną obstawą bo np ja bym wolałbym nie wyruszać w jakieś epickie i niebezpieczne ziemie bez żadnych informacji,mapy i kompasu ^^

Właśnie sobie uświadomiłem że taka mapa była by zaraz w rękach bandydtów :P

Jak sądzicie - jak to powinno funcjonować... czy mapa to item, który mam w cargo i się rysuje, czy też bardziej wirtualny item przypisany do postaci?

Chodzi mi o konsekwencje śmierci z mapą:
Czy taka postać musi sobie przed każdą podróżą robić kopie mapy głównej żeby jej nie stracić a po udanej wyprawie scalasz mapy?
Czy też może mapa jest takim metafizycznym obiektem z którego dopiero można zrobić kopie i z kopii załadować na swoją mapę?
Logged

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #17 on: June 24, 2013, 20:50:27 »

Mapa ogólnie to item który tak jak wszystko wazy i zabiera miejsce w ekwipunku :)
Takową mapę pewnie będzie można ukraść, ale tylko jeżeli sie kogoś zabije.
I cieżkie będzie to zadanie, bo naprawdę trudno będzie uniknąć śmierci :)
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #18 on: June 24, 2013, 20:52:37 »

Ale myślę że mapa będzie można kopiować ale to będzie wymagać czasu zależnie od wielkości mapy i umiejętności kartografa
Logged

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #19 on: June 24, 2013, 20:55:35 »

No będzie można dać graczowi który się w tym specjalizuje, żeby takową kopie zrobił.
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

AAAron

  • User
  • Posts: 163
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #20 on: June 24, 2013, 21:06:03 »

Taki kartograf musie też mieć swoich informatorów o terenie żeby wiedzieć co narysować to po pierwsze :D albo sam będzie podróżował żeby zaoszczędzić :D ale jak dla mnie to mapa powinna być cała odkryta ale nie do końca chodzi mi o tak zwaną "mgłę wojny" wiec musi podróżować żeby wiedzieć co się dzieje w świecie i kto rządzi na danym terenie więc taka praca kartografa będzie opłacalna do końca gry :D bo zawsze będą wojny :D i nowe państwa, władcy :)

Mistrz Ignis: proszę zastosować się do zasad poprawnej pisowni - CAŁY post został napisany KOMPLETNIE bez zwrócenia jakiejkolwiek uwagi na poprawną polszczyznę.
« Last Edit: June 24, 2013, 23:47:19 by Mistrz Ignis »
Logged
"Świat pełen jest wilków, które uskarżają się na rogi owiec lecz ja tych owiec bronie"

remixir

  • User
  • Posts: 146
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #21 on: June 24, 2013, 21:18:15 »

z jednym się nie zgadzam mapa nie może być znana od początku ale w czasie gry politycznie będzie się zmieniać oraz będą pojawiać się nowe miasta
Logged

Liwosz2

  • User
  • Posts: 207
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #22 on: June 24, 2013, 21:30:27 »

Czyli taka dynamiczna mapa, wiem o co chodzi :)
Logged
Działać na korzyść innych... samemu pozostając w cieniu.

softenik

  • User
  • Posts: 8
    • View Profile
    • StarboundHQ
Odp: System nawigacji
« Reply #23 on: July 09, 2013, 19:14:43 »

Bardzo fajnie by było, gdyby dokładność, z jaką została wykonana mapa zależała od poziomu jakiegoś atrybutu.
Logged

SorenII

  • User
  • Posts: 73
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #24 on: July 09, 2013, 22:47:48 »

Taajjuż widzę miasto ale ja mam tylko 10 punktów umiejętności  a miasto ma ponad 200 mieszkańców i żeby je zaznaczyć na mapie potrzeba 15 punktów lekko bez sensu... i co wy się tak lubujecie  w tych atrybutach to nie wow gdzie się grinduje noc i dzień bez sensu. -,-
Logged
Dobrze myślący ale nie koniecznie  tak już piszący ;>
Ile już takich projektów w Polsce było ? ile upadło ? ale wierze nadal wierze ze to wypali. :>

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: System nawigacji
« Reply #25 on: July 10, 2013, 07:12:40 »

Zgadzam się z kolegą wyżej, mapy które będą posiadały więcej szczegółów będą droższe i mogą zawierać dodatkowe lokacje, miejsca zamieszkiwane przez smoka itp.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #26 on: September 27, 2013, 14:24:41 »

Najlepiej nie dawać mapy. Taki klimacik... Podróżnicy odkryli nowy świat (jak Kolumb) i co mieli mapę? Nie, kreślili je z tego co pamiętam Ameico Vespucci nakreśli linię brzegową Ameryki i skapował się, że to nie są Indie :D

Można wsiąść pergamin i pióro i jako podróżnik kreślić i zaznaczać różne miejsca, a potem sprzedać to dla kartografa, który przerobi te bohomazy na dzieło sztuki :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #27 on: September 27, 2013, 21:26:03 »

Mapy powinny stanowić oddzielny element ekwipunku. W dodatku uważam że powinny być drogie i trudno dostępne. Przeciętniakom spokojnie wystarcza drogowskazy i pytanie się innych o trasę z miasta do miasta... Zresztą co innego miały by łączyć drogi ?:D Mapy nie są niezbędnym elementem ekwipunku.

Ponadto uważam że w żadnym wypadku nie powinien być umieszczany na mapie symbol gracza wskazujący kierunek patrzenia i pozycje. Dlaczego? A co nie wiecie w która stronę patrzycie ?:D Wymusi to od graczy myślenia, a mapa nie będzie GPSem, i jak ktoś jest głupi i się zgubi mapa go nie ocali jeśli nie potrafi się nie posługiwać :)  To także zróżnicuje wartość w złocie takich map, te proste będą nieco tańsze.... Te najlepsze będą warte swojej wagi w złocie ;]
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #28 on: September 27, 2013, 22:03:51 »

Zgadzam się z doktorkiem, dokładne mapy muszą być warte swojej ceny, bo kto by się nimi zajął ?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: System nawigacji
« Reply #29 on: January 21, 2014, 14:12:40 »

Nie czytałem całości, we łbie mi się miesza jak na literki patrzę...

Podczas tajnego posiedzenia ;D pomyślałem, że jest jedna rzecz, która mnie dziwi. W wielu grach miejsca takie jak góry, przełęcze, zatoki, łąki, lasy itd... Nie posiadały nazw, które nadałyby im wyjątkowości (nie podkreśliło więc chyba jest takie słowo xD)

Raczej nie wymyślane przez graczy... Każdy miałby swoją wersję i wyszłoby na to, że miejsce ów i tak konkretnej nazwy nie posiada. Poza tym nie moglibyśmy się dogadać...
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?
Pages: 1 [2] 3 4 5