Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Szybkość zadawania obrażeń w zależnośći od używanej broni.  (Read 1707 times)

mZr

  • User
  • Posts: 32
    • View Profile

Witam, wpadłem na pomysł iż przy używaniu różnej broni lub też zestawów gracz miałby określoną prędkość ataku. Następujący przykład "Karol używa miecza jednoręcznego i tarczy, natomiast Franek posiada rapier który jest bronią jednoręczną" i taki pomysł, żeby ta tarcza dzierżona przez Karola troszkę spowalniała jego prędkość ataku. tak samo coś na typ Skyrima. Typy broni dwuręcznych
-miecz dwuręczny jest szybszy niż topór czy młot,
-natomiast takowa włócznia lub halabarda jest szybsza od miecza dwuręcznego
tak samo w broniach jednoręcznych
-miecz jednoręczny jest szybszy niż topór lub buława
Tyle, że są różne rodzaje samych mieczy i to mogłoby wspaniale balansować rozgrywkę przypuśćmy, że gość z tarczą może się bronić natomiast jego ruchy są dużo wolniejsze od kogoś kto używa samego miecza.

Taki pomysł, jeżeli jednak już był to przepraszam. Wypowiedzcie się co o tym sądzicie.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 394
    • View Profile

Jak dla mnie to to było oczywiste. Chociaż nie wiem czy miecz jednoręczny mógłby być szybszy od rapiera, ale to zależałoby od wagi, siły osoby dzierżącej ten przedmiot itp., ale nie jestem pewny.

Co do nazwy tematu to raczej nie szybkość zadawania obrażeń tylko raczej szybkość postaci albo szybkość ataku. Taka mała sugestia. ;)
Logged
Każdy dar ma swoją cenę.

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile

@Boski
rapier jest mieczem a dwa jest jednym z cięższych mieczy jednoręcznych ale oki ;)
Logged

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile

Po 1.
Jest różnica między rapierem a Sejmitarem. Rapier jak na złość to ten lżejszy szpic którym zadaje się rany kłute, więc biorąc to na logikę wydaje mi się że jednak miecze są odrobinę bardziej masywne i cięższe od owych rapierów.
Po 2.
Nie jestem w 100% pewny, ale wydaje mi się że już gdzieś widziałem post o tej treści i tematyce, jeden albo dwa posty... W każdym bądź razie o ile pamięć mnie nie myli było już kilka porównań do skyrima i opisów jakie przedstawiasz, oczywiście w owych wątkach były rozpatrywane.
Po 3.
Czepiając się samej wypowiedzi odnośnie mieczy toporów i buław. :)
Załóżmy że stworzę w kuźni miecz cięższy od topora, biorąc pod uwagę Twoją koncepcję nie będę w stanie w ogóle go stworzyć - bo z założenia miecz jest szybszy i lżejszy od topora... to samo z buławami.

Myślę że nie ma sensu dopowiadać tych wszystkich "jednoręczny, dwuręczny". Nauczyliście się z gierek że wszystko musi być posegregowane i uporządkowane na działy, a ja w cale nie mam zamiaru trzymać małej wielkości miecza w tylko jednej dłoni... i co? Jestem po prostu szybszy i mocniej nim uderzę. Bez żadnej klasyfikacji, po prostu - tworzę broń i używam jak chcę, bez kręcenia z ocenianiem czy to będzie podpięte pod dwu czy jedno ręczną broń, czy nawet miotaną.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile

Po 1 ogarnij że rapiery ważą ok 1,2kg a miecz długi ok 1kg z tego okresu.
po 2 pisze sie Scimitar
Po 3 rapier jest bronią sieczono/kującą jak każdy miecz
Po 4 Scimitar to szabla a nie miecz...
po 5 dopiero szpada jest już kolejna ewolucja rapiera i dopiero ona nie jest mieczem służy tylko do kłucia...
po 6 waga mieczy 1 ręcznych i szabli nie przekraczała znacząco 1 kg
po 7 nie było takiego tematu jak jest to podaj ten temat
po 8 miecz mimo ze będzie cięższy to i tak będzie szybszy od młota tu chodzi o sposób walki ;p
po 9 chciałbym zobaczyć jak trzymasz gladiusa 2 rekami już znałem takiego jednego pociął sobie rękę podczas pchnięcia ;) 
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter

Tak się składa że mam na imię Karol i mam zamiar używać tarczy i miecza -_-
Co do samej szybkości myślę iż należy wprowadzić style walki. Miecze mają największe powierzchnie tnące (oczywiście nie we wszystkich przypadkach) i można jako tako ustalić tempo do wykorzystanej części, do tego dochodzi balans wpisany w rodzaj broni.
Spowolnienie ruchu ciężkim ekwipunkiem to coś normalnego dopóki jest zachowany balans ogólny walk jednakże chodzi mi o szybkość poruszania się. Przykład z tarczą nie spodobał mi się ponieważ ręka władająca mieczem w obydwu przypadkach pozostaje w tym samym stanie, tarcza wpływa na taki stan minimalnie, bardziej w przypadku kiedy wyprowadzenie ciosu wymaga przemieszczenia się.
Określona prędkość ataku... Najłatwiejszym rozwiązaniem byłby podział na szybkie, wolne itd. i narobienie zestawów ruchów pod te prędkości i rodzaje broni. Gdyby wprowadzić więcej detali, pomyślałbym nad broniami custom i gęstości zastosowanych materiałów, później o stosunku wagi do siły, zręczności i umiejętności w posługiwaniu się daną bronią.
Logged

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile

@Zikes

Miałem dla Ciebie piękną rozbudowaną wiadomość, każdy punkt który wymieniłeś rozłożyłem na czynniki pierwsze i opisałem dlaczego jest tak a nie inaczej, ale usunąłem wszystko bo stwierdziłem że to podchodzi pod zawiść a zawistny nie jestem. :)

@Topic

Jeżeli zostanie wprowadzony balans to będziemy mieli rozwiązaną sprawę z większością problemów.
Jak wspomniał Karol który pisał przede mną - zamiast balansu można wprowadzić podział na szybkie, wolne, itd.
Przy czym od naszych umiejętności zależałoby jak zmieniałyby się te parametry, i tutaj pięknie rozbudowuje nam się
poziom indywidualności, proste przeliczniki które sprawiają że ta sama broń w cudzych rękach będzie miała
zupełnie inne działanie.

Przykład:

Marek jest silny więc ma przelicznik do siły *1.5 zamiast zwykłego 1.
Jacek jest zwinny więc ma przelicznik do zwinności *1.5 zamiast zwykłego 1.

Obaj dostają miecz o ustalonych parametrach.

Marek uderza z większą siłą i prędkością ciosu, która wynosi 1.5 zamiast 1.
Jacek lepiej manewruje bronią dzięki czemu potrafi uderzyć z większą precyzją która wynosi 1.5 zamiast 1.

Marek uderza mocniej, a Jacek uderza celniej. Wszystko.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile

@Vino_Feras

Nie znam czegoś takiego jak zawiść ale nie lobie jak ktoś się wypowiada na temat nie znając jego. Udowodniłem ze nie znasz się na temacie a wypowiadasz się jak byś miał długoletni stażem co może kogoś wprowadzić w błąd. ;)  Każda broń ma swój inny styl walki i walczy się nią tylko w odpowiedniej kombinacji inaczej się to nie sprawdza bo są bronie które używasz niezgodnie z przeznaczeniem sam możesz się zabić lub dać łatwą szanse by ktoś się zabił.
Wiec jeśli chcesz odwadniać ze jesteś znawca udowodnij ale nie jeden już poległ :) co nie gniazdu??

Każdy rodzaj broni wymaga innego systemu walki co sprowadza się do rozbudowanego systemu umiejętności walki a one mogą przyspieszyć szybkość ataku(zręczność i siła nie mają tu podstaw ponieważ można być zręcznym a wymachiwać mieczem jak patykiem...)
siła siły nigdy się nie wkłada w walkę to nie boks ale kto wie może się w każdej chwili przemienić a wracając do walki bronią nikt nie uderzał używając siły były to bardzo szybkie sprecyzowane ataki walka kończyła się najczęściej przed 4 uderzeniem a musiałeś pokonać może nawet takich 100 wiec specjalnie nikt nie chciał wkładać w jedno uderzenie siły chyba że chodziło już tu o powalenie przeciwnika lub penetracje zbroi. jak wiadomo nam obecnie z zapisków to trening rycerza głownie składał się z w większości z treningu kondycyjnego i walki bez zbroi. Było to np bieg 10km w pełnej zbroi / pływanie w zbroi/ wspinanie się po tylnej części drabiny(używając tylko rąk) też w zbroi targanie liny do końca nie wiadomo jak rozrywali te liny ale rozrywali łamanie podków i wiele więcej dziwnych ćwiczeń.

Czynniki jakie wpływają na prędkość.
1 rodzaj broni
2 umiejętności walki bronią
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter

Proszę, skończ z tym że do władanie bronią nie wymaga żadnego atrybutu tylko umiejętności które "wcale nie sprzyjają ich wzrostowi" i pochodzą znikąd.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile

@Kahetabi

Ile jesteś podnieść na klatę bo ja ledwo 80kg pewnie więcej wiec jesteś silniejszy ale czy uważasz że jak ci dam miecz to wygrasz ze mną?
Atrybut z mojego punktu widzenia nie mają żadnego wypływu na posługiwanie się bronią bo może ktoś być zręczny lub silny ale trzymając broń po raz pierwszy przegra z każdym szermierzem który trenował co najmniej rok ;)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile

Zikes odpuść sobie te lekcje na temat walki bo jak by na to nie patrzeć to ten temat ma dotyczyć gry. Zbyt duży realizm zmiecie grywalność a ty jak zawsze chcesz aby wszystko było i działało jak w prawdziwym świecie.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Samael

  • User
  • Posts: 78
    • View Profile

Mam pomysł, im cięża broń tym wolniejsze ciosy.
Proste, tyle i dziękuje.
Prędkość będzie taka sama dla każdego i tyle.
Większe obrażenia=Większe obrażenia=Mniejsza Prędkość
Logged
Powstańmy przeciw ciemiężycielą, a świat odrodzi się z popiołów.

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter

@Zikes może zapomniałem ale powiedz mi gdzie do cholery ludzie piszą że atrybuty są ważniejsze niż umiejętności? Twoje dopieprzanie się do rzeczy których nikt nie napisał zaczyna być frustrujące. Wymyślasz sobie przykłady z "dupy" i myślisz że są to argumenty? Proszę ja Ciebie, opanuj się. Dodam jeszcze że umiejętność sama w sobie jest siłą, zdobywając doświadczenie ćwiczy się przez ten czas konkretne partie mięśni, chyba że wg. Ciebie osoba która przez rok trenowała szermierkę wcale nie trenowała ruchów i nie przeprowadzała innych ćwiczeń przystosowując swoje ciało do planowanego stanu umożliwiając jak najbardziej efektywne wykorzystanie broni, jeśli nie to powiedz mi co do cholery robiła ta osoba przez "przynajmniej rok"? Czy według Ciebie siła to tylko obwód w bicepsie? Słyszałeś o synonimach?
P.S. Tego przykładu z dźwiganiem na klatę nawet nie skomentuję.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile

@Kahetabi
Napisałem argumentacje że atrybuty nie wpływają na same ciosy bronią, ale walka nie składa się z samego machania mieczem nie raz trzeba powalić przeciwnika wtedy przyda nam się siła. A zręczność nam się przyda gdy chcemy zrobić unik. Kondycja przyda nam się gdy musimy biedź z bronią a potem walczyć.... Po kurtce musiałem powróżyć to samo co kiedyś napisałem atrybuty nie wpływają na sam fechtunek ale wspierają ją w innych aspektach.

Logged