Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Start game  (Read 2811 times)

Herin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Start game
« on: June 16, 2014, 01:32:12 »

Jeśli temat był to przepraszam.

Nie dziwi was że w każdym mmo nasza postać pojawia się w tym jednym a samym miejscu? Jak dla mnie jest to trochę dziwne i przereklamowane. Nasze postacie powinny pojawiać się w losowych miejscach takie jak las, trakt, wybrzeże, jaskinia, które są oddalone od pierwszego miasta o parę kilometrów. Moglibyśmy się obudzić w kryjówce bandytów którzy nas porwali i już na samym starcie musimy walczyć o przetrwanie, była by to miła odmiana do typowego schematu mmo. Może taka opcja powinna istnieć tylko dla trybu hardcore.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Start game
« Reply #1 on: June 16, 2014, 03:41:14 »

Jak zwykle temat się już gdzieś przewlekał ale było to na tyle dawno temu że nie ma to już większego znaczenia.

To jeden z tych pomysłów dobrych w teorii ale gorszych w praktyce. Nowy zagubiony gracz lądujący od razu w losowym miejscu mapy, nie mający pojęcia o mechanikach rządzących światem gry. to jest dość frustrujący początek. jeżeli taka opcja miała by być brana pod uwagę to jako właśnie "opcja" dla tych którzy chcą.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 123
    • View Profile
Odp: Start game
« Reply #2 on: June 16, 2014, 13:02:54 »

czemu od razu całkiem losowe miejsca? jako że wiemy iż start ma odbywać się w cesarstwie to co za problem zrobić 10 punktów startowych w okolicach stolicy czy jakiegoś miasta oddalonego o dzień drogi od stolicy? posiadając 4 takie miasta mamy do dyspozycji 40 punktów i dość szeroką gamę miejsc startowych
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Start game
« Reply #3 on: June 16, 2014, 14:24:04 »

Szczerze? Temat był, ludzie tego chcieli.
Jedyną wadą tego pomysłu jest to że jest spóźniony, przypuszczalnie twórcy mają fabułę, wszystko z takich podstaw jak spawn, walka, logout i crafting są dawno ustalone i nie ma sensu rozkopywać tego jeśli jest to zrobione.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kahetabi

  • User
  • Posts: 148
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Start game
« Reply #4 on: June 23, 2014, 20:39:07 »

Skoro to dział "pomysły i dyskusje" nie widzę powodu aby o czymś nie dyskutować ani "rozkopywać przypuszczalnie na pewno zrobionych" rzeczy. Twórcy wspomnieli o "cesarskiej stolicy" więc myślę że większe prawdopodobieństwo ma wylądowanie w mieście na typowym punkcie spawnu czy sanktuarium. Spawnowanie byle gdzie niesie ze sobą ryzyko pojawienia się w miejscu z którego nie można się wydostać, tym bardziej w sandbox'ie.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 398
    • View Profile
Re: Start game
« Reply #5 on: June 02, 2015, 12:44:54 »

W losowym miejscu to może nie. Zrespisz się w przepaści, z której nie ma wyjścia (chyba że ci zrzuci drabinkę, ale komu by się chciało robić taką długą...) albo ma szczycie góry wysokością podobnej do Mount Everest i z tego miejsca masz zacząć swoją przygodę... To ja dziękuję...

Popieram pomysł Ajamaharisa. Mogłoby to wpływać na historię naszej postaci np. gracz typek10 pochodzi z Krakowa (przykładowa nazwa miasta).
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Start game
« Reply #6 on: June 03, 2015, 15:57:20 »

Czemu by nie zacząć od końca epoki kamienia i pisać historie całkowicie nową, recepty i konstrukcje nowe...

Zaczęcie od tutorialowej jaskini gdzie robimy pierwszy kamienny toporek i nóż. Nagle czujemy trzęsienie ziemi i uciekamy z jaskini gdzie pierwotnie koczowaliśmy. Gdy wybiegamy z jaskini w ostatniej chwili ona zawala się i nie mamy powrotu.
To początek mini tutoriala, teraz jesteśmy skazani na własne umiejętności.
Start można by było sprecyzować do klimatu w którym chcemy zacząć ewentualnie w niedalekiej odległości od przyjaciela.

Zaczęcie od zbierania jagód, zbudowania prowizorycznego namiotu i rozpalenia ogniska.
Potem rozwijanie swojego terenu jako pustelnik lub szukanie innych.
Z czasem ludzie łączyliby się w grupy ze swoimi zdolnościami nabytymi w dziczy i budowali miasta...
Logged

Lykaon

  • Guest
Re: Start game
« Reply #7 on: June 03, 2015, 17:27:18 »

Czemu by nie zacząć od końca epoki kamienia i pisać historie całkowicie nową, recepty i konstrukcje nowe...
Gra będzie miała także fabułę, a będzie ona powiązana z Cesarstwem, a ono będzie już posiadało dość rozwiniętą technologie, więc to raczej nie przejdzie : P

Popieram pomysł Ajamaharisa. Mogłoby to wpływać na historię naszej postaci np. gracz typek10 pochodzi z Krakowa (przykładowa nazwa miasta).
Tak, to jest dobry pomysł. Użytkownik Ajamaharis mówił jeszcze o 10 punktach startowych. Ja bym to widział tak - w każdym punkcie znajduje się co innego np. karczma, kaplica, tartak. Podczas tworzenia postaci wybieramy to miejsce. Nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby zrobić wybór swojej przeszłości, czyli - "do tej pory byłem pielgrzymem", nasz pierwszy spawn zatem będzie przy kaplicy. Początkowy ekwipunek także może zależeć od miejsca spawnu (pisałem o tym w innym temacie), np. jeśli spawnujemy się przy kaplicy, dostajemy kostur i jakąś obdartą szatę.
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Start game
« Reply #8 on: June 03, 2015, 22:40:00 »

Czy na 100% wiesz co będzie?
Twórcy chcieli świat całkowicie kreowany przez graczy dlaczego więc mieli by ominąć takie rozwiązanie, to dało by nam surwiwal typu minecraft gdzie zaczyna się od niczego i jest tylko parę wiosek z wieśniakami a my robimy wszystko.
Takie rozwiązanie daje też szybszy start gry, ponieważ nie ma nic wybudowanego i znowu my stawiamy miasta i królestwa gdzie chcemy.
Technologia stawała by się rozwinięta z biegiem prac i zdolności graczy a nie Twórców, którzy mają tyle pracy nad samym silnikiem, ekosystemem, zachowaniem się zwierząt i potworów że to by dużo ułatwiło.

Zaczynasz jako człowiek z "Cro-Magnon" i spotykasz osady ludzi "Neandertalskich", tygrysy szablastozębne i inne tamtego okresu zwierzęta, z czasem trzebienia i wybijania gatunków mogły by powstawać nowe, np wilki współczesne.

Nasza wiedza pozwoliła by nam na dostosowanie się do środowiska i brania z niego garściami a Twórcy mieli by czas na patche technologiczne.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Re: Start game
« Reply #9 on: June 04, 2015, 09:00:51 »

hmm czas i miejsce akcji powinien być wszystkim znany schyłek starożytności początek średniowiecza gdzieś na rubieżach cesarstwa.

Tutorial 5 min nic nie da tylko zirytuje 90% graczy samouczek powinien pojawiać się w rozmowach npc później graczami.


http://forum.enidust.com/index.php/topic,586.0.html
Logged

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 123
    • View Profile
Re: Start game
« Reply #10 on: June 04, 2015, 12:07:49 »

Czemu by nie zacząć od końca epoki kamienia i pisać historie całkowicie nową, recepty i konstrukcje nowe...
Gra będzie miała także fabułę, a będzie ona powiązana z Cesarstwem, a ono będzie już posiadało dość rozwiniętą technologie, więc to raczej nie przejdzie : P

Popieram pomysł Ajamaharisa. Mogłoby to wpływać na historię naszej postaci np. gracz typek10 pochodzi z Krakowa (przykładowa nazwa miasta).
Tak, to jest dobry pomysł. Użytkownik Ajamaharis mówił jeszcze o 10 punktach startowych. Ja bym to widział tak - w każdym punkcie znajduje się co innego np. karczma, kaplica, tartak. Podczas tworzenia postaci wybieramy to miejsce. Nie wiem czy dobrym pomysłem byłoby zrobić wybór swojej przeszłości, czyli - "do tej pory byłem pielgrzymem", nasz pierwszy spawn zatem będzie przy kaplicy. Początkowy ekwipunek także może zależeć od miejsca spawnu (pisałem o tym w innym temacie), np. jeśli spawnujemy się przy kaplicy, dostajemy kostur i jakąś obdartą szatę.
liczby zawsze można dostosować w zależności od ilości graczy, można zacząć od 2-5 (miejsca-punkty) rozwinąć do 4-10 a zakończyć na 10-15 na ten przykład. liczby zawsze można zmienić i dostosować więc podawałem to czysto teoretycznie. a mając do dyspozycji podane 40 miejsc startowych czy nawet 150 można wymyślić dość unikalne rozpoczęcie dla każdego z graczy zwłaszcza że teren jak i historia mają się zmieniać z czasem. nie będzie też sytuacji że dany teren zostanie przeludniony w skutek nadmiernego spawnu nowych graczy. jedyna trudność jest taka by utworzyć takie miejsca, choć tu może zajść pełna dowolność czasu i przestrzeni: górskie szlaki, lasy, jeziora, rzeki, pokoje w karczmie, ścieżki przez pola.... czy bardziej rozwinięte jak kaplice, tartaki, farmy albo też mniejsze miasteczka lub okolice podmiejskie.

trzeba pamiętać że ma być to okres wczesnośredniowieczny gdzie każda farma była otoczona polami i sporą przestrzenią
Logged

Lykaon

  • Guest
Re: Start game
« Reply #11 on: June 04, 2015, 13:45:50 »

liczby zawsze można dostosować w zależności od ilości graczy, można zacząć od 2-5 (miejsca-punkty) rozwinąć do 4-10 a zakończyć na 10-15 na ten przykład. liczby zawsze można zmienić i dostosować więc podawałem to czysto teoretycznie. a mając do dyspozycji podane 40 miejsc startowych czy nawet 150 można wymyślić dość unikalne rozpoczęcie dla każdego z graczy zwłaszcza że teren jak i historia mają się zmieniać z czasem. nie będzie też sytuacji że dany teren zostanie przeludniony w skutek nadmiernego spawnu nowych graczy. jedyna trudność jest taka by utworzyć takie miejsca, choć tu może zajść pełna dowolność czasu i przestrzeni: górskie szlaki, lasy, jeziora, rzeki, pokoje w karczmie, ścieżki przez pola.... czy bardziej rozwinięte jak kaplice, tartaki, farmy albo też mniejsze miasteczka lub okolice podmiejskie.
Że przyjąłeś teoretycznie liczbę miejsc spawnów to wiadomo, w sumie większość pomysłów w tym dziele opiera się na teorii i nie zostaną wprowadzone do gry, a jeśli zostaną, to w sposób przemodelowany przez twórców.
Ważne jest żeby tych miejsc odrodzeń było przynajmniej kilka, wtedy już można nieźle pokombinować z historią naszej postaci.
Wspomniałeś o przeludnieniu - właśnie, może zaistnieć taka sytuacja, że kilku nowych graczy ląduje obok siebie (ale to też zależy ile będzie miejsc do spawnu). Jeśli tym spawnem jest jakieś odludne miejsce, np. las, to sytuacja byłaby trochę dziwna : P
Gdyby początkowych spawnów było stosunkowo mało, to jestem zwolennikiem by spawny były w miejscach użyteczności publicznej jak szpital czy farma o której mówisz.

@Down - Racja, poprawiłem.
« Last Edit: June 05, 2015, 08:46:55 by Lykaon »
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Start game
« Reply #12 on: June 04, 2015, 22:13:21 »

Zastanawiam się tylko dlaczego ciągle mówicie o respawnach, postać w tej grze ma tylko 1 życie.
Tu chodzi o miejsce pierwszego startu i żeby nie było ono w mieście w którym jest wszystko tylko w polach jak w MC dla surwiwalu.
Chyba że w mieście/miastach nie będzie za wiele, bo inaczej nie będzie potrzeby wychodzenia za mury jak w mortalu.
Mini tut dla kogoś kto zaczyna 1x i chce mini wprowadzenie/wepchnięcie w historie, którą zaczyna jego postać.
Jeśli zginie i zacznie od nowa mógłby zaznaczyć opcje która omija ten tut i od razu zaczyna z tym przykładowym kamiennym toporkiem...
Logged