Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3]

Author Topic: Waga monety (Innych rzeczy też)  (Read 5200 times)

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #30 on: July 07, 2014, 13:57:59 »

Nie tyle strzał, co niewiedza - Za którą pokutuję. Ale to bardzo dobrze, ja zdobyłem nową wiedzę w tej kwestii a i w sprawie tematu się wyjaśniło.

To bardzo dobry pomysł ze złotem. Chciałbym natomiast aby było to w miarę spójne ponieważ nie chciałbym destabilizacji w grze przez głupotę bądź właśnie niewiedzę graczy. Dlatego odpowiednia waga do odpowiedniej wartości powinna być ustalona jak najprędzej (przypuszczalna oczywiście. Wszak wiadomo iż to ludzie ustalają warunki)
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Re: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #31 on: July 08, 2014, 01:54:12 »

Dodatkowo wątpię by chleb był sprzedawany za złote monety.

za tak prozaiczne produkty będzie się płacić miedziakami i siekańcami (dla tych co nie wiedzą obcięty fragment monety).

a do tego miedzy Złotymi monetami a Miedziakami pewnie będą i srebrne. zakładając przelicznik z tibii(który mało oddaje różnice wartości, która jest znacznie większa) to:

 100 miedziaków= 1 srebrnik
 100 srebrników = 1 złota
 a więc 1 złota = 10000 miedziaków

zakładając że jedna złota moneta to 10g to 1 kg złota jest warty 1,000,000 miedziaków....
chyba 5 kg sztabek za dom wystarczy w takim wypadku :D
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gwynbleidd

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #32 on: July 08, 2014, 11:53:57 »

Patrzenie, na wartość złota, którą mamy obecnie jest jak najbardziej błędna. Wszystko zależy od tego, ile będzie złota w świecie gry i czy jego ilość w obiegu będzie można bez problemu cały czas zwiększać. Ale tutaj nie ma co gadać, to twórcy sobie ustalą.
Co do sprzedaży posiadłości, to nie rozumiem.
-Panie ma pan dom, 10kg złota.
-O! Super okazja, już daję.
-Dziękuję bardzo, a tutaj ma pan klucz do drzwi.
Tyle?
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #33 on: July 08, 2014, 12:21:48 »

To jest temat o monetach, jeśli koniecznie chcesz gadać o tym jak przebiega handel znajdź odpowiedni temat a jak nie ma to załóż własny. (Zastanawiam się czy wy wiecie że gra jest w budowie a twórcy też są ludźmi i myślą)
Może cię to zaskoczy ale kiedyś złoto było warte więcej jak teraz bo:
-potrzebny jako pieniądz
-jako biżuteria
-jest go mało

Teraz powiesz że złoto jest więcej warte przez uwolnienie rynku, u pospolicenie innych dawniej drogich surowców jak sól, ale powiem ci że nie bo złota było wiele mniej przez brak geologii, zaawansowanego sprzętu czy chociaż jakiejkolwiek kopalni głębinowej.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

ToTamir

  • Programista
  • User
  • ***
  • Posts: 141
    • View Profile
Re: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #34 on: July 08, 2014, 14:11:47 »

Może cię to zaskoczy ale kiedyś złoto było warte więcej jak teraz bo:
-potrzebny jako pieniądz
-jako biżuteria
-jest go mało

Teraz powiesz że złoto jest więcej warte przez uwolnienie rynku, u pospolicenie innych dawniej drogich surowców jak sól, ale powiem ci że nie bo złota było wiele mniej przez brak geologii, zaawansowanego sprzętu czy chociaż jakiejkolwiek kopalni głębinowej.

Moim zdaniem wartość złota wciąż utrzymuje się mniej więcej na tym samym poziomie. To prawda, że techniki wydobywcze znacznie się poprawiły, lecz musisz uwzględnić wzrost liczby ludności ( czynnik ten powoduje znaczne zmniejszenie ilości złota na osobę ) oraz to, że liczba złota na planecie jest stała, a więc z każdą wydobytą toną kruszcu znalezienie oraz wydobycie kolejnej tony jest trudniejsze i droższe ( trudniejszy dostęp, gorszej jakości złoża ).

a do tego miedzy Złotymi monetami a Miedziakami pewnie będą i srebrne. zakładając przelicznik z tibii(który mało oddaje różnice wartości, która jest znacznie większa) to:

 100 miedziaków= 1 srebrnik
 100 srebrników = 1 złota
 a więc 1 złota = 10000 miedziaków

Uważam, że wartość ta nie powinna być stała, a zmienna w zależności od popytu i podaży na złoto srebro oraz miedź. Jeśli popyt na któryś z tych surowców wzrośnie to wzrośnie jego cena, a więc jego wydobycie ( nie wyobrażam sobie aby Enidust mógł istnieć bez górnictwa oraz metalurgii - w końcu z czegoś trzeba wytwarzać miecze w craftngu, a bicie godzinami mobków dla rudy to nie frajda, a przynajmniej dla mnie ) będzie bardziej opłacalne w wyniku czego wprowadzą więcej tego surowca do obiegu, a więc i jego cena znów spadnie. W ten sposób równowaga pomiędzy tymi trzema środami płatniczymi powinna być mniej więcej zachowana, a dodatkowo pojawi się możliwość handlu walutą w celu zarobkowym ;)

Czemu wszyscy chcą stworzyć sztuczny problem że monety będą ważyć?? Naprawdę też ważą chowano monety w skrzyniach, a je transportowano statkami/wozami.

Tak trudno jest się wymienić masz ten kufer złota a ja biorę miecz? Ten temat jest bez sensu -.- czy naprawdę tylko mnie tak oburza taki dość bezsensowny temat?

Zakładając, że w grze pojawi się biżuteria lub inne produkty ze złota to jest to bardzo ważny temat. Chcesz kupić złoty sygnet o wadze 10g wykonany przez miejscowego złotnika ( gracza ). Ile mu zapłacisz skoro tylko on wie ile złota ( np. przetopione złote monety ) użył aby go wykonać? Skąd wiesz czy specjalnie nie zawyżył ceny? Będziesz chodził po miastach ( narażając się na śmierć, ze strony złodziei oraz bestii ) i pytał innych złotników o cenę? A co jeśli wszyscy pobliscy złotnicy będą w zmowie cenowej ( powszechna praktyka w grach sieciowych - sam tak robiłem z kolegami i bardzo dobrze na tym wychodziłem ;) ). To samo dotyczy się sztabek złota i wszystkich innych przedmiotów z niego wykonanych ( oraz z innych surowców używanych jako środek pładniczy ), ponieważ bez wagi monety wartość sztabki złota może się zmieniać, a jak to będzie wyglądać jeśli wczoraj 1kg sztabka złota kosztowała 100 złotych monet, a dzisiaj kosztuje już 80 złotych monet?.
A więc moim zdaniem monety muszą mieć wagę, ponieważ brak tej wagi utrudni lub nawet uniemożliwi późniejszy rozwój gry ( wszelakiego rodzaju crafting biżuterii, rzeźb, itd. ), a gra straci realizm nad którym twórcy tak ciężko pracują.

Nie wydaje mi się i nie chciałbym aby piętrowy dom w centrum miasta w bogatej dzielnicy kosztował jedynie 10kg złota...
Załóżmy że ktoś będzie chciał przetopić to złoto i wybić z niego monety którymi będzie można handlować na danym terenie.
Załóżmy że jedna moneta będzie ważyła 1dag (to dużo, bo nasza złotóweczka ma około 5g, ale to w końcu złote monety więc nie ma się o co czepiać)
Więc 1000 monet będzie odpowiednikiem 10cio kilogramowej sztaby złota.
W takim razie teoretycznie za 1k złotych monet mógłbym wykupić sobie dobry dom w bogatej dzielnicy.


Teraz pytanie - Ile taka sztaba może być warta jeżeli za taki kawałek miałbym sobie wykupić dobrej jakości dom?
Myślę że takich sztabek musiałoby być odrobinę więcej, może nie będzie potrzebna karawana, ale jakiś wór powinien być chociaż trochę
Bardziej odpowiedni.

Jeśli wartość złota będzie bardzo duża ( co moim zdaniem byłoby dobrym rozwiązaniem, ponieważ np. złota biżuteria była by noszona tylko przez bogatych ) to takiego zakupu posiadłości będziesz mógł dokonać za kilka całkiem lekkich monet, a jeśli wartość złota będzie bardzo niska ( co moim zdaniem jest bardzo złym rozwiązaniem ) to aby zakupić dom musiałbyś przywieść cały wóz wypełniony złotem, a złodziej okradając cię zabierze miecz, a złoto zostawi ponieważ nie będzie opłacało mu się go taszczyć w wyniku czego gra przejdzie na handel wymienny.
Logged

Skoro taki potężny jesteś, dlaczego uciekasz?

Pages: 1 2 [3]