Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3

Author Topic: Waga monety (Innych rzeczy też)  (Read 5530 times)

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 123
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #15 on: July 01, 2014, 04:57:33 »

nie musi tu chodzić o banknoty. wszelkiego rodzaju kwity, weksle i inne papiery wartościowe

przykładowo ty udzielasz mi kredytu na budowę kuźni, a ja daję ci kwit na prawo do pierwokupu wszelkich zrobionych przeze mnie przedmiotów lub weksel spłaty należności w późniejszym terminie
Logged

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #16 on: July 01, 2014, 09:26:24 »

Ajamaharis

Pierwszą rzeczą o której pomyślałem był Wilk z Wallstreet.... :)

Tak w sumie to jedno z lepszych skojarzeń. Wyobraźcie sobie jakąś solidną markę wykreowaną w grze, na przykład wytwórnie mieczy bojowych i ćwiczebnych przez związek kilku rzemieślników. Czy ktoś jest chętny na ich akcje? A może na akcje drugiego związku rzemieślników który dopiero powstał?
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #17 on: July 01, 2014, 10:58:40 »

Zastanawiam się nad jedną rzeczą, czy wy serio myślicie że takie coś jak papier przejdzie?
Samael a teraz wyjaśnię ci dla czego nie ma i nie będzie monet 1=1000, bo nie ma surowca który przebije wartością złotą monetę?
powiedzmy że jeden liwr był warty 20 sol a czemu nie 100? Bo taka jest wartość surowca.
Tu kończy się część napisana 30.06.2014r.

Zgodzę się z Ajamaharisem jeśli chodzi o kwity i inne papiery, ale Vino skoczyłeś za daleko, akcje to coś co całkiem nie pasuje do tego typu świata, zaawansowany rynek na który ma wpływ wszystko tu nie przejdzie.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #18 on: July 05, 2014, 00:12:25 »

Tak, dochodzę do wniosku że teraz przesadziłem. :)

Z drugiej jednak strony jeżeli potrafisz dostrzec metropolię zbudowaną z około 10-20 tysięcy ludzi to dlaczego przypuszczać takich rzeczy?
Jeżeli świat będzie na to pozwalał to myślę że znajdą się ludzie którzy będą się tym zajmować. Zbyt wiele gier mmorpg nauczyło mnie że
ludzie są w stanie robić najbardziej zakręcone rzeczy w grach byleby się wzbogacić. :)
Logged

Gwynbleidd

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #19 on: July 05, 2014, 20:19:34 »

Co do płacenia u handlarza bardzo dużymi kwotami, to właśnie wpadłem na jedną z opcji, jak to rozwiązać.
Jestem burżujem, mam mieszkanie, tam mam skarbiec, albo nie mam skarbca, ale mam cenne rzeczy. Więc w momencie transakcji
- gra sprawdza wartość moich rzeczy, jak zostały ukradzione, to oczywiście gra tego nie podlicza
lub
- gracz będzie miał widok na listę rzeczy, jakie powinny u niego być i na tej zasadzie sprawdzi ich łączną wartość (lista tego, co było, jak ostatnio odwiedzał miejsca, gdzie te (jego) dobra są składowane - może to być kilka miejsc), a o ewentualnej kradzieży, dowiedziałby się dopiero na miejscu

Jeśli jest ona >= od tego, ile muszę zapłacić, to gracz wybiera przedmioty, które trafią do kupca i następnie spawni się (czy w inny sposób pojawia się) karawana, która pojedzie odebrać dobra. Karawanę eskortujemy (albo nie, jak to wszystko się dzieje w mieście, to po co, ale jak dłuższy dystans, to raczej warto). Jeśli w międzyczasie coś z naszych dóbr zostanie skradzione, to znowu (okazuje się to na miejscu dotarcia do miejscówki) gracz musi wybrać ekwiwalent. Jeśli okaże się to nie możliwe (za mała wartość rzeczy), to karawana wraca, albo znika. Jeśli wcześniej odwiedziliśmy już naszą poprzednią miejscówkę karawaną, więc już część naszych dóbr na niej była, to już chyba nie ma sensu komplikować życia i te dobra mogłyby wrócić do naszej miejscówki automatycznie po czasie, jaki minął nam minął od wyjazdu z tamtąd, to przybycia to obecnej miejscówki.

Nie zmienia to faktu, że prościej by było używać kwitów z banku, ale to jest taka hardcore'wowa wersja dla bogaczy, którzy wolą trzymać wartościowe rzeczy u siebie, a nie w banku.

PS. Witam wszystkich! Mój pierwszy post na forum.

@edit
Karawana też może wracać pusta, zawsze to doda klimatu, jak się zobaczy karawany podróżujące po świecie. Nie zmienia to faktu, że rzeczy z takiej karawany (w razie w/w niepowodzenia) wg mnie powinny znikać automatycznie, nie ma co aż tak komplikować życia, bo napady byłyby nad wyraz proste).
Oczywiście, w razie powodzenia odbierania naszych rzeczy wraz z karawaną, to karawana z ładunkiem musi przyjechać do kupca (taki sam mechanizm może być przy monetyzacji/składowaniu rzeczy do banku), abyśmy mogli dostać nasz upragniony przedmiot/usługę (było coś wspomniane o burdelu  ;D).
« Last Edit: July 05, 2014, 20:24:33 by Gwynbleidd »
Logged

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #20 on: July 05, 2014, 23:48:16 »

Po pierwsze.

Niby dlaczego i w jaki sposób ktoś miałby wiedzieć czy towar którym handlujemy jest kradziony czy nie?
To kompletnie bez sensu. W realnym życiu nie masz możliwości sprawdzenia czy rower który kupujesz nie jest kradziony... Chyba że posiada jakieś papiery. Ale o papierach nie wspominałeś. Powiedziałeś jedynie że "gra" tego nie podlicza. Jak to "gra" tego nie podlicza? Co przez to rozumiesz? To znaczy że system sam to za Ciebie sprawdza i mówi Ci czy coś jest ukradzione czy nie?

Po drugie. (mała poprawka bo niestety nie doczytałem, mój błąd. Poprawiam się)
Jeżeli chciałbym mieć listę rzeczy które mam składowane w różnych miejscach to nie byłaby to lista automatyczna tylko pisana własnoręcznie przeze mnie. Dlaczego niby "komputer" miałby robić to za mnie? To moje dobra i mój problem czy o nich pamiętam czy nie. :)


Poza tym, jeżeli mówisz o wymianie tak dużej że są potrzebne karawany, to nie myśl sobie że proces zaciągnięcia karawany będzie "automatyczny".
Karawana składa się z ludzi więc nie może się od tak pojawić znikąd, tak samo jak nie może nigdzie "zniknąć/wyparować".

Dlatego też nie przypuszczam że nagle ktoś miałby się rozmyślić jeżeli chodzi o ładunki tak duże że potrzebne są karawany. Nawet jeżeli taka sytuacja miałaby miejsce to będą to naprawdę sporadyczne przypadki, a karawana zapewne i tak będzie musiała zostać jakoś opłacona, w końcu kto przyjeżdża wedle ustalonego schematu ten powinien zostać wynagrodzony, bo poświęcił na to czas, na pusto na pewno by nie pojechali.
« Last Edit: July 05, 2014, 23:50:15 by Vino_Feras »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #21 on: July 05, 2014, 23:57:15 »

Vino ma racje, wszystkie przedmioty dla gry są tylko pustym id ze stanem i innymi opisami itema nic więcej, a tak na marginesie, to co Vino wyczyniasz jest piękne i godne inkwizytora ;)
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Gwynbleidd

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #22 on: July 06, 2014, 15:48:48 »

Karawana może być prowadzona przez graczy i wtedy nie ma umowności co do jej zniknięcia, a to rozwiązanie będzie stosowane raczej tylko przez największych burżujów. Reszta pewnie będzie trzymała hajs w banku.
Co do listy przedmiotów, to żaden problem, może to gracz sam pisać, tylko wiesz, ja chciałbym w to zagrać przed 2020... Przesadzanie z tam realizmem dobrze nie wpływa na postęp prac. Nie mniej, widzę, że pomysł się ogólnie spodobał, a rozchodzi się o sposób dania sobie spokoju z utrudnianiem życia.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #23 on: July 06, 2014, 16:22:11 »

Zacznijmy od tego że to co napisałeś w ogóle nie ma nic wspólnego z tym tematem, a teraz powiedz mi jedną prostą rzecz, czy uproszczanie mechanizmu wydłuża prace? Odpowiem że nie, gra powinna być w dużym stopniu surowa i pozbawiona mechanizmu dla karawan, kopania itp. coś co robi za ciebie komputer jest mało ciekawe i powoduje że ty nic nie robisz a komputer odwala wszystko.
Jeśli masz stertę przedmiotów i nie zauważysz że ktoś ci coś ukradł to jest twój problem, ty się nie pilnujesz, karawanę tworzą gracze z wozami jeśli któryś się wyloguje to jego wóz dalej stoi. Jeśli myślisz że bank będzie bezpieczny to popełniasz błąd, gracze na 100% będą na nie napadać, a jeśli uważasz że koń czy pet pojawi się znikąd znowu mylisz grę.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #24 on: July 06, 2014, 17:27:05 »

Czemu wszyscy chcą stworzyć sztuczny problem że monety będą ważyć?? Naprawdę też ważą chowano monety w skrzyniach, a je transportowano statkami/wozami.

Tak trudno jest się wymienić masz ten kufer złota a ja biorę miecz? Ten temat jest bez sensu -.- czy naprawdę tylko mnie tak oburza taki dość bezsensowny temat?

Jedyny jaki mechanizm może zaistnieć ułatwiający to taki że na trade możemy dać akt własności (ziemi/budynku/wozu/statku/skrzyni/zwierzęcia). Co ułatwi życie osoba które chcą mieć na wszystko papierek i też wzmocni pozycje skrybów ;) bo taki papierek nie będzie brał się z nieba ;p
Logged

Gwynbleidd

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #25 on: July 06, 2014, 19:40:33 »

Ktoś tutaj ma chyba problemy z czytaniem.
To co napisałem jest związane z tematem, bo dotyczy problemu wagi monet przy operacjach na dużą kwotę pieniędzy.
Nie napisałem, że upraszczanie mechanizmów źle wpływa na czas produkcji, napisałem przeciwieństwo tego.
Przecież napisałem, że nasza lista dóbr może nie pokrywać się ze stanem faktycznym, bo ktoś mógł nas okraść, czytanie ze zrozumieniem.
Oczywiście, że banki nie są w 100% bezpieczne, dlatego rozpatruję przypadek, co się może dziać, jeśli kogoś stać na bezpieczniejszą skrytkę, niż bank, albo po prostu, nie trzyma dóbr w banku.
"spawni się (czy w inny sposób pojawia się) karawana" to oznacza, że nie tylko w mojej koncepcji coś musi się zespawnić.
@up
Ktoś kupuje posiadłość ziemską. Kuferek wystarczy? Albo kilka kuferków wypełnionych złotem? Wątpię.
Logged

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #26 on: July 06, 2014, 20:12:18 »

@up

Zaciekawiłeś mnie kwestią kupienia posiadłości. Masz na to jakiś sensowny i logiczny pomysł?
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #27 on: July 06, 2014, 21:41:31 »

Chyba ma ktoś złe pojęcie wagi złota i jego wartości, przy okazji te śmieszne listy stanu nie mają sensu bo to że system wie bo tak ma zero realizmu, a spawniące się karawany ktoś musi zrobić, wozy, koła, stalowe elementy, podkowy czy nawet same konie muszą się skądś wziąć.
I nie chodzi mi o to że lista wie wszystko tylko o to że sam fakt istnienia jej jest mało prawdziwy.
A teraz lekcja o złocie i surowcach, czy wiesz jak wygląda 10 kilogramów złota? Powiedzmy że kupisz za to piętrowy dom w bogatej dzielnicy, a sam dom będzie w jej standardach.
A jeśli chodzi o to jak wygląda to masz tu 1 kilo które pozwala na kupno ogromnych połaci lasu.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #28 on: July 07, 2014, 10:37:11 »

Po pierwsze.

Nie mówmy tutaj o "spawnięciu się". Nie dość że to to nie brzmi przyjemnie to jeszcze mija się kompletnie z celem. Jeżeli ktoś będzie chciał karawanę to odpowiednio wcześniej zamawia ją czy też dogaduje się z kimś żeby podjechał czy cokolwiek. Sam fakt że potrzebna jest karawana nie będzie przedsięwzięciem od tak i myślę że o przyjazd i transport nie będzie problemu nawet jeżeli mówimy o realizmie gry.

Co do złota o którym mówi Gniazdu.
Nie wydaje mi się i nie chciałbym aby piętrowy dom w centrum miasta w bogatej dzielnicy kosztował jedynie 10kg złota...
Załóżmy że ktoś będzie chciał przetopić to złoto i wybić z niego monety którymi będzie można handlować na danym terenie.
Załóżmy że jedna moneta będzie ważyła 1dag (to dużo, bo nasza złotóweczka ma około 5g, ale to w końcu złote monety więc nie ma się o co czepiać)
Więc 1000 monet będzie odpowiednikiem 10cio kilogramowej sztaby złota.
W takim razie teoretycznie za 1k złotych monet mógłbym wykupić sobie dobry dom w bogatej dzielnicy.


Teraz pytanie - Ile taka sztaba może być warta jeżeli za taki kawałek miałbym sobie wykupić dobrej jakości dom?
Myślę że takich sztabek musiałoby być odrobinę więcej, może nie będzie potrzebna karawana, ale jakiś wór powinien być chociaż trochę
Bardziej odpowiedni.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Waga monety (Innych rzeczy też)
« Reply #29 on: July 07, 2014, 12:18:15 »

Vino czy wiesz ile można wydobyć złota w typowej kopalni? Świat ma ograniczone zasoby a np z takiej kopalni w naszych górach (nie pamiętam nazwy, gdzieś w okolicy Kotliny Kłodzkiej) wydobyto 37kg złota.
A teraz powiem ci że złote monety użytkowe mają po kilka/kilkanaście gram, a taka moneta 2,5 imperiala od zawsze była dużo warta i teraz można za nią kupić las, czy to co a waży tylko 3,206 dag wartość to "tylko" 300 tyś złotych ;)
a jako iż umniejszyłem wartość złota aby dostosować ją do gry nie powinieneś mieć problemów, to że filmy czy gry pokazują morze złota to tylko hollywoodzka naleciałość aby było epicko, dużo i strzeliście.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu
Pages: 1 [2] 3