Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4

Author Topic: Rodzina  (Read 4626 times)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #15 on: April 02, 2014, 21:16:09 »

1. NPC nie będą odgrywać w takim systemie żadnej roli będą to pojemniki ;) które rozwiążą kilka problemów np jak miasta duchów czy skąd miały by się bać NPC a dodają smaczek i wzbogacają RP.

2. bot army?? Jeśli ciąża trwa tydzień(5-6dni), a wzrost postaci analogicznie do wieku 16 lat to 16 tygodni wieku w którym można grać, a postać żyje 80-120 tygodni(ok 2lat i tak pewnie prędzej zginie przez głupotę gracza).

3 tryb off ma za dużo minusów a to jest realne a może nawet lepsze rozwiązanie ;)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #16 on: April 02, 2014, 21:26:12 »

3 tryb off ma za dużo minusów a to jest realne a może nawet lepsze rozwiązanie ;)
Nie ma maszyny która uciągnie 40 000 kont po 5 postaci z bytem serwerowym, więc nie jest to realne rozwiązanie.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Herin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #17 on: April 02, 2014, 22:13:16 »

Ten pomysł podpada mi pod simsy.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #18 on: April 02, 2014, 22:29:06 »

To nie będą postacie z rozbudowanym systemem które będą analizował cały czas dane i  będą działały na pełnych obrotach tylko npc takie same jak moby. Często będący w domu który najpewniej będzie wyglądał jak w skyrim co zapobiegnie bugą i oszczędzi serwer. ;)
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #19 on: April 03, 2014, 08:46:27 »

@ Zikes
Enidust nie jest kierowany do wszystkich graczy, a w mojej opinii na pewno nie do miłośników simsów, takie elementy jakie sugerujesz, mnie właśnie zniechęcają do gry.
Jestem wychowankiem fabularnych RPG-ów, głównie Warhammer FRP, gdzie zginąć można było na każdym kroku, a przywiązanie do postaci grało kluczową rolę w jej odgrywaniu, zgrana drużyna niejednokrotnie ratowała Ci tyłek. Śmierć wiązała się z utratą wszystkiego i z reguły nie było możliwości odzyskania tego co udało się zgromadzić poprzednią postacią. Tego typu przywiązanie do postaci jak i drużyny, klanu, gildii chciałbym widzieć w Enidust. Jak to zostanie osiągnięte to się przekonamy.
Natomiast to co proponujesz tą więź rozmywa i tak jak pisał Pan_Lemur może doprowadzić do tego, że nie będziesz dbał o postać, bo możesz ją szybko zastąpić.

Czemu prawy wojownik walczący w obronie słabszych z wysokimi umiejętnościami bez ważnej roli fabularnej ma być wrzucany do tego samego worka co zabójca?

Chociażby dlatego, że obaj mają takie same prawa i oboje mogą odgrywać właśnie ważną rolę, choć po różnych stronach tego samego prawa.

Co do PK to ok przyznaję, że zdecydowanie przekoloryzowałem sytuację choć ten problem na pewno będzie istniał, może nie na masową skalę ale zawsze ;]

Ja chce znaleźć realistyczne rozwiązanie złagodzenia trwałej śmierci z zachowaniem tak zwanego hardcore

Śmierć nigdy nie jest łagodna, a wręcz przeciwnie ma boleć, a myśl o tym ma mobilizować gracza do współpracy z innymi. Jeśli złagodzisz jej skutki to doprowadzi to do tego co pisałem wyżej, nie będziesz się przywiązywał do postaci, bo po śmierci i tak większość tego co zdobyłeś dalej będzie w Twoim posiadaniu. A strata tego wszystkiego wcale nie musi Cię od razu odrzucać od gry, często mam tak kiedy gram w różne tytuły w trybie hardcore, że jeszcze bardziej mnie to mobilizuje aby dopracować swoją postać i odzyskać to co utraciłem.

W kwestii Dziewczyn, nie mam nic przeciwko aby grały w Enidust i zapewne takie się znajdą, tylko czemu uważasz, że trzeba wprowadzić elementy simsów do Enidust aby je zachęcić do gry? Sam przywołujesz WoWa jako przykład gdzie Dziewczyny dobrze sobie radzą i nie potrzebują do tego simsów.

Na koniec drogi kolego nie zarzucam Ci tego, że piszesz głupoty i jesteś spamerem, w mojej opinii ten pomysł jest zbędny i chyba mogę mieć takie zdanie. Trudno nie każdy musi się z Tobą zgadzać. ;]
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #20 on: April 03, 2014, 08:56:01 »

O ile pamiętam z prezentacji to świat miał być podzielony na zmieniające granice strefy bezpieczeństwa i tylko w ostatniej miała być możliwość całkowitej śmierci postaci - gracz miał być informowany o tym, że w chodzi w taką strefę i sam podejmowałby decyzję czy woli iść dalej ryzykując utratę postaci czy woli się wrócić zostać w obecnej strefie.
Nie widzę sensu wprowadzania dynastii i starzenia się - z wprowadzeniem tego wiąże się kilka problemów:
- obniżenia statystyk w wieku starczym - dodatkowe obliczenia
- dodatkowy ciężki do osiągnięcia balans aby zachęcić gracza do dalszej gry daną postacią (starą), a nie stworzenie sobie nowej (młodej)
- jak liczony byłby wiek postaci - czyli czy miałoby to być liczone jako ilość dni/godzin od stworzenia postaci, czy ilość dni/godzin kiedy gracz tą postacią grał - oba mają swoje plusy i minusy
- wprowadzenie śmierci ze starości - jak miałoby to być określone? z góry ustalony "wiek" czy może jakoś wyliczany na postawie trybu życia postaci?


Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #21 on: April 03, 2014, 14:55:54 »

@Natanael

Może nie jest ale po roku gra może upaść z tego powodu ponieważ nie wbije się w rynek co było by gorsze wtedy system hardcore mógł by być całkowicie złagodzony w celu ratowania dziecka... A to co ja proponuje w żaden sposób nie zmniejszy przywiązania do postaci bo na kolejną postać będziesz musiał czekać 17 tygodni(po 16 tygodniach od urodzenia będzie to postać stakowa bez żadnych umiejętności dopiero potem będą się ich uczyły bo dla sprawiedliwości że lecą ich lata życia i nie będzie to takie szybkie tempo jak by grał gracz) więc nie będzie to ratowało dupy wojownikom i poszukiwawczą skarbów bo w 90% będą ginęli przed tym okresem ten system będzie ratował dupę rzemieślnikom. A okres żywności postaci 2 lata pozwoli się przywiązać do postaci bez najmniejszych problemów i żaden człowiek nie powie mi że będzie grał 2 lata tą samą postacią dzień w dzień i mu się to nie znudzi inna sprawa tylko 1% postaci umrze z starości gdy gracz będzie nią chciał grać dalej. Tu nawiązuje do fabuły przedłużenia życia wiecznej młodości co bardzo wzbogaci fabułę poszukiwaczy szukających źródła długowieczności.

Warhammer FRP zdaje mi się że to planszowa gra fabularna??

Co do lemura to o ile mi wiadomo jego zdaniem jest to ciekawy pomysł warty przemyślenia? Czyli sceptycy dają argumenty przeciw a my szukamy rozwiązania lub sceptycy szukają rozwiązania bardziej zgodnego z ich wizją co tworzy do powstania koncepcji która dopiero zostanie tak naprawdę wzięta pod uwagę. Więc dlatego oskarżyłem cię o spam wcześniej bo nie podałeś ani jednego argumentu tylko krytyka co poskutkowało tym że użyłeś siły argumentu.

Ale ten wojownik nie odgrywa ważnej roli fabularnej ani nie robi nic niemoralnego to czemu ma być skazany na śmierć? Czemu ten rzemieślnik produkujący dobre meble ma być skazany na śmierć?

Śmierć ma boleć i boli tracisz główną postać która pewnie jest wy maskowana i żaden alt nie dorówna mu nawet w połowie ale masz to szczęście że zostaje ci majątek co cie zatrzyma w grze. Czy ja piszę o złagodzeniu śmierci nie bo i tak będzie to najdrastyczniejszy system śmierci ja tu piszę by śmierć w Enidust była czymś normalnym co czeka każdego gracza.

W Simsach w 90% grają rynku napędzają dziewczyny w wowa sytuacja jest odwrotna bo niecałe 10%. Dlatego? Myślałem że to oczywiste.

A ja zażółciłem i co najmniej zacząłeś używać argumentów. ;)



@RhinoRace

1 Nie wiążę się to osłabieniem organizmu na starość za osłabienie są odpowiedzialne choroby które wyniszczają nasz organizm, a nie starość bo człowiek jest ciągle regenerującą się maszyną. Mógłby być nawet tysiące lat gdyby nie choroby które wyniszczają jego odporność hamując regeneracje.
2 W takim wypadku up argument odpada.
3 Raczej ilość dni od stworzenia postaci bo jet to sprawiedliwe i ie spotkamy się z sytuacją że gracz grający 2 h dziennie zginie po 10 latach(realnych) a 2 po 2 latach(realnych) bo gra po 10 h dziennie.
4 Raczej coś wyliczane z tryby życia amuletów artefaktów itd taki gracz top mógł by sobie wydłużyć życie co wzbogaciło by fabułę jak wyżej wspomniałem poszukiwań za źródłem długo wieczności.
« Last Edit: April 03, 2014, 15:03:08 by Zikes »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #22 on: April 03, 2014, 17:24:11 »

no to powiem tak:

@ natanael

porównuj Warhamer FRP do MMO
W WHFRP grasz godzin kilka do kilkunastu na sesje a w mmo robisz postać miesiącami? łapiesz różnicę? utracenie wszystkiego po kilku miesiącach tego tworzenia jest niepomiernie zniechęcające, natomiast po kilku godzina gry sprawia to reakcje pozytywna.
to samo z grami w trybie hardcore. nie spędzasz miesięcy nad jedną rozgrywką, co więcej, ta gra nie działa bez ciebie. Natomiast MMO działa niezależnie od tego czy jesteś czy nie. jeżeli się wylogujesz to cały twój dobytek może szlag trafić bo nie ma kto pilnować.

Taka "rodzina" ma plusy.

-nie trzeba robić systemu wkraczania na terytorium i innych śmiesznych rzeczy.

Gracza nie ma większą cześć dna w grze. więc wyobraź sobie że włamujesz się i przez najbliższe 3 godziny wynosisz wszystko z mieszkania bo nikogo tam nie ma. Żaden problem.
Natomiast z taką "rodziną NPC" staje sie to bardziej problematyczne, one cały czas będą w grze i w razie czego mogą udaremnić włamanie. Jednocześnie zwiększa to realizm.
Inaczej złodziejom będzie za łatwo bo jak raz otworzą zamek w drzwiach to zostawią je otwarte i będą wszytko wynosić. To jest bez sens.

- gracz nie traci zupełnie wszystkiego

jestem przeciwnikiem by rodzina npc się "uczyła" czy starzała. zdychasz, majątek zostaje w twoich rękach. To co tracisz to postać z umiejętnościami i ewentualnie to co miałeś przy sobie, a nową postać "z rodziny" musisz szkolić od nowa. natomiast nie tracisz całego dobytku wielomiesięcznych starań  domu sklepu kuźni i tak dalej.

w twoim przykładzie bandyty, wychodzi na to że gracz utknie na poziomie opryszka bez domu, co jest czystym absurdem. wątpię by jakiś gracz po prostu zatrzymał się na jakimś etapie i się nie rozwijał, bo to nie ma większego sensu. Na początku może i być takim zbirem bez domu i pewnie utrata całego dorobku takiej postaci niezbyt zaboli, natomiast prawdopodobnie po jakimś czasie tacy zbójcy będą mieli jakąś kryjówkę. a tam spokojnie gracz może mieć już "rodzinę" np adoptowanego syna. i tu znowu pierwszy plus,
jeżeli będą sami gracze to ta kryjówka będzie większość dnia stać pusta i każdy będzie brał sobie co chce, ma to sens? Nie? no to taki zbir ma "syna" i kilku zbirów npc którzy tego przypilnują.

Według mnie Ma boleć utrata Postaci a nie wszystkiego co zrobiliśmy na skutek zwykłej śmierci bo zaatakował cię niedźwiedź w lesie. inna sprawa jest tak że powinien być limit "NPC członków rodziny" tak byś nie miał armii npc za darmo
załóżmy że możesz mieć małżonka npc i 2-3 dzieci nie więcej.

Już w tibi śmierć była bolesna nawet na głupim 16 lvl a co dopiero na 100 gdzie traciliśmy bp + część ekwipunku który kosztował zwykle majątek. Taka ciekawostka Tibia do wersji chyba 1.8 miała perm death a mapa była ograniczona do rooklandu. Po początkowej popularności liczba graczy drastycznie spadała aż do zmiany sytemu śmierci. gdyby się tak uparli przy perm death tibi by dziś nie było.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #23 on: April 04, 2014, 14:33:50 »

Rozwinięcie do rodziny wczoraj na Shbox podczas rozmowy gniazda lemura i mojej wynikła całkiem przyjemna koncepcja która umożliwiała by graczowi dodawanie dialogów swoim NPC. Będzie kilka dialogów startowych systemowych ok 30 które będziemy mogli dodać swojej postaci domyślnie będzie to 5 aktywnych w chwili urodzenia (np. Jak się nazywasz? Skąd pochodzisz? Jaki dziś mamy dzień? Jaka pogoda? Jak się czujesz?).
Jeśli nie chcemy by nasz postać nie miał dialogów możemy je usunąć, albo możemy dodać opcje by ignorowała nieznajomych lub, wybrane osoby lub ich grupę.
Ale możemy też swojej postaci dodać dialogi, które pisali by sami gracze. Oczywiście polecą komentarze że ktoś ustawi dialog "hfajhf chuj dupa cycki", ale czy na ulicy w realnym świecie ktoś nie może nam tak powiedzieć? Uznamy go za "debila"  tak samo uznamy gracza który ma taki dialog na npc wedle zasady "jaki pan taki pies".
Wysuwa tu się znów inna propozycja jeśli gracz może ustawić dialog to też zadanie questa co zwiększy ilość zadań dla poszukiwaczy.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #24 on: April 10, 2014, 22:22:51 »

@Up
To jest bardzo fajna rzecz.

Ale teraz to ja czegoś nie rozumiem, przeczytałem 3/4 pierwszej strony (dalej mi się nie chciało, wybaczcie), po czym przeczytałem powyższy post, spojrzałem na temat, jeszcze raz na post i wiecie co? Co mają te dialogi wspólnego z tym, że permamentna śmierć jest czymś normalnym? Sam temat mi się nie podoba (ta część ze śmiercią), ale te dialogi to bardzo fajna sprawa.
Fajnie by było, gdybyście się jakoś uporządkowali, albo Was gniazdu ukarze ;D Chyba, że to ja czegoś nie rozumiem i te 2 rzeczy, dialogi pisane przez graczy i śmierć jako rzecz normalna, mają coś wspólnego. Jeśli tak właśnie jest to przepraszam, jeśli nie to pamiętajcie o gniazdu.
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #25 on: April 11, 2014, 08:16:30 »

1 Nie wiążę się to osłabieniem organizmu na starość za osłabienie są odpowiedzialne choroby które wyniszczają nasz organizm, a nie starość bo człowiek jest ciągle regenerującą się maszyną. Mógłby być nawet tysiące lat gdyby nie choroby które wyniszczają jego odporność hamując regeneracje.
2 W takim wypadku up argument odpada.
3 Raczej ilość dni od stworzenia postaci bo jet to sprawiedliwe i ie spotkamy się z sytuacją że gracz grający 2 h dziennie zginie po 10 latach(realnych) a 2 po 2 latach(realnych) bo gra po 10 h dziennie.
4 Raczej coś wyliczane z tryby życia amuletów artefaktów itd taki gracz top mógł by sobie wydłużyć życie co wzbogaciło by fabułę jak wyżej wspomniałem poszukiwań za źródłem długo wieczności.
1. Nieważne jak to nazwiesz i jaki jest powód - w przeważającej większości człowiek starszy jest słabszy od młodszego i skoro ma być starzenie się to musiało by się pojawić osłabienie statystyk żeby oddać ten stan.
2. Skoro ma być starzenie to musi być i logicznie patrząc odwzorowanie w statystykach to musi być odpowiedni balans.
3. Innymi słowy - jeżeli dobrze zrozumiałe to chcesz żeby postać żyła powiedzmy 2 lata (realne) niezależnie czy gracz będzie grał 1h czy 15h dziennie? W takim wypadku wszyscy gracze nie mogący poświecić grze tych 15h będą mieli o wiele gorsze postacie (w tym samym wieku) i o wiele szybciej będą zmuszeni do stworzenia nowej - to jest właśnie bardziej jak to stwierdziłeś "sprawiedliwe" ponieważ każdy gracz ma takie same szanse na odpowiednie rozwinięcie postaci i tylko od jego decyzji zależy czy to osiągnie (wcześniej czy później), a nie od tego ile czasu poświęci grze zanim jego postać kipnie - zauważ, że nie każdy może chcieć być wojownikiem i jeżeli craft będzie wymagający to część graczy może się mu poświęcić i przez większość czasu nie być narażona na gwałtowną śmierć.
4. Jedyny argument, z którym się zgadzam - to mogłoby być fajne rozwiązanie fabularne. Z drugiej strony część graczy przywiązuje się do swojej postaci i po jej stracie rezygnuje z gry lub robi dłuższą przerwę.

Generalnie idea śmierci ze starości mi się nie podoba, a już tworzenie rodziny i zarządzanie nią za bardzo podchodzi mi pod simsy. Co innego najmowanie NPC jako pracowników, ale to inny temat.
« Last Edit: April 11, 2014, 08:18:24 by RhinoRace »
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #26 on: April 11, 2014, 16:10:31 »

@Lich555

Generalnie w temacie chodzi o realny system zachowania rozgrywki czyli utworzenie rodziny która miała by zapewnić ciągłość władzy nad majątkiem że nie tracisz wszystkiego po śmierci by balansować taką rozgrywkę i uniknąć sytuacji że gra po roku ma 1mil NPC i 100 graczy system wzrostu npc i jego śmierć naturalna więc jeśli chcemy oddać tu trochę realizmu gracz też musi umrzeć a nie przeżyć 10 swoich żon ;)

@RhinoRace
Uznajmy że enidust niema chorób więc niema żadnych debufów z powodu wieku. Oczywiście taka postać będzie miała jakieś własne debufy z powodu obrażeń więc w pewnym czasie po prostu będzie nam się lepiej opłacało zmienić postać. Postać starsza będzie miała o wiele więcej ran  niż nowa a nie które zostawią stałe debufy. To powinno wystarczyć.
co do 3 to jakie ty miał byś rozwiązanie jeśli to odpada
4 i przyznałeś mi racje więc trzeba racza przygotować że i tak padnie ;) a ja bym chciał zobaczyć desperatów którym zostało 4 mechy życia i organizują wyprawę do wiecznego źródła ;) śmierć jest czymś normalnym ale też bolesnym ale nie do tego stopnia że się wieszasz xD człowiek wiedzący że zginie jego postać po okresie 2 lat jest tego pełni świadomy nie zniechęci go tym samym do dalszej gry bo to normalne że umarł i tak w 90% zginie przed tym czasem.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #27 on: April 11, 2014, 20:54:57 »

a ja dalej jestem przeciwny śmierci z wiekiem. wszystko w koncepcji mi pasuje poza uczącymi się npc (po śmierci zaczynami szkolić postać od zera, ale majątek zostaje) i czasem życia postaci mówię nie starzeniu się.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #28 on: April 11, 2014, 21:03:39 »

Powinny się uczyć ale do takiego stopnia aby mogły coś robić, głupie NPC bo nic nie potrafią zrobić bądź są za słabe na pracę w kopalni? Tego chcesz? Społeczeństwa inwalidów co to są słabi i głupi?
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #29 on: April 11, 2014, 21:45:00 »

Ja również jestem przeciwny śmierci ze starości. Masz świadomość, że to czy przeżyjesz czy nie, nie zależy od Twoich umiejętności (one jedynie mogą ten głupi czas oczekiwania przedłużyć), ale od tego ile grasz. Grasz więcej = szybsza śmierć. Ja nie uważam, że jest to fajne.

Mógłby ktoś zrobić temat o tych dialogach bo jest to dobry pomysł.
Logged
Pages: 1 [2] 3 4