Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 4

Author Topic: Rodzina  (Read 4941 times)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Rodzina
« on: March 31, 2014, 18:16:41 »

Rodzina

Za przykład posłużą mi gry jak Simsy i The Guild 2
1. uświadomienie że śmierć jest rzeczą normalną - są to gry w których permded jest rzeczą naturalną i oczywistą jesteśmy świadomi tego że nasza postać wcześniej czy później zginie uświadomienie tego graczowi jest kwestią priorytetową że jego postać i tak zginie z po upływie jakiegoś czasu.
2. brak przywiązania do postaci - te gry umożliwiają rozgrywkę kilkoma postaciami naraz co powoduje że w grze nie troszczysz się o jedną postać lecz całą rodzinę.
3. brak utraty wszystkiego mimo śmierci postaci - gdy jakaś postać zginie oczywiście jest to jakaś strata ale inna postać zastępuje jej miejsce inna postać zaś dorówna jej umiejętnością lub je przewyższy a cały dobytek zostaje bez zmian.
« Last Edit: May 05, 2014, 18:32:33 by Zikes »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #1 on: March 31, 2014, 19:06:43 »

z jednej strony fajna sprawa ale z drugiej takie "jednorazowe" postaci zabierają część uroku z gry...
wolałbym politykę otwartego i częstego oswajania z faktem że możemy się przekręcić na stałe.
choć same doprowadzenie do stany trwałej śmierci nie powinno być łatwe. a gra powinna stawiać na pve niż na pvp
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #2 on: March 31, 2014, 19:45:29 »

Z punktem drugim się nie zgadzam. Powinniśmy pójść w RP, czyli odegranie roli. Powiedz mi Zikes, boisz się śmierci ? Jeżeli gracze będą podchodzić do takiego tematu: A, mam drugą postać to rzucę się na tego mamuta, a może mi się uda go zabić ?

Gracz z jednej strony powinien przywiązać się do postaci by pogłębić ... "doznania" płynące z gry. Zaś z tej drugiej strony musi być świadomy i przygotowany że może jego postać zginąć.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #3 on: March 31, 2014, 21:20:33 »

W grach z permanent death według badań po śmierci postaci którą grali powyżej miesiąca gracze nie tworzą nowej postaci lecz odinstalowują grę
przykład księdza grał w h&h zginął bo chciał sobie popływać i zrezygnował z gry.

Ale jesteś gotowy świadomy śmierci i co potem? umierasz i po co masz grać? A tak zostaje ci cała rodzina z której można wybrać kolejną postać z odpowiednimi umiejętnościami domu nie tracisz ani majątku. NPC problem częściowo rozwiązany bo są nimi członkowie twojej rodziny jeśli znudzi ci się postać możesz ją zmienić a potem wrócić z jednym ale taka postać zmieniona staje się NPC. ;)
Moja propozycja 1 postać sama ginie po jakimś okresie to uświadamia że postać może zginąć najlepiej i zapewnia balans 2 grasz wszystkim grasz bo opiekujesz się całą rodziną przywiązujesz się do rodu 3 gracz nie traci wszystkiego bo zostaje mu dom z całą masą postaci do wybrania.
« Last Edit: June 21, 2014, 12:50:37 by Matiis »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #4 on: March 31, 2014, 21:46:02 »

jeżeli wyrzucić 1 (umieranie ze starości mnie jeszcze bardziej zniechęca bo to jest to samo uczucie gdy w totalwar mój król stał się koksem i zdycha ze starości... efekt? olewam jakiego mam władcę... )

rodzina ok... ale! (ale zawsze musi być)

nie mogę dowolnie zmieniać postaci na dowolną z rodziny bo to eliminuje potrzebę współpracy z innymi, każdy domownik się w czym wyspecjalizuje i dupa ze współpracy.

Także zostańmy że po śmierci, a przedmioty które zostały w domu "dziedziczymy" a to co mieliśmy ze sobą to możemy liczyć że kolega z drużyny odniesie  a jeśli byliśmy sami... no cóż to trudno.
nie ma "rodu" bo zrobią się z tego simsy. Umierasz. tworzysz nową postać i odradza się ona w twoim domu. basta.

Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 148
    • View Profile
    • Twitter
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #5 on: March 31, 2014, 22:23:28 »

Jestem za rodzinami ale tylko jako RP, chociaż mogłyby być jakieś elementy wbudowane w grę jakoś ten RP prezentujący, a perma death spotęguje wytworzone więzi.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #6 on: March 31, 2014, 23:53:01 »

@Pan_Lemur
jeżeli wyrzucić 1 (umieranie ze starości mnie jeszcze bardziej zniechęca bo to jest to samo uczucie gdy w totalwar mój król stał się koksem i zdycha ze starości... efekt? olewam jakiego mam władcę... )
Simsy/tg2 postać umiera z starości czy zniechęca to graczy nie ale zapewnia balans i powoduje że postać nie będzie koksem a zazwyczaj kolejne postacie mają łatwiej więc następną postać będzie ci łatwiej wykokosić. A tym bardziej że będzie miała część atrybutów starej postaci w czasie urodzenia a z czasem będą rosły jej umiejętności i atrybuty jeśli zapewnisz takiej postaci odpowiednie warunki czemu mają te umiejętności rosnąć bo rosną takiej postaci też dni życia.
Takie pytanie a jak umrzesz na wilku to też to olejesz jaką postacią grasz?

rodzina ok... ale! (ale zawsze musi być)

nie mogę dowolnie zmieniać postaci na dowolną z rodziny bo to eliminuje potrzebę współpracy z innymi, każdy domownik się w czym wyspecjalizuje i dupa ze współpracy.
Co do zmian aż tak dowolnie nie może być i tu się zgodzę ograniczenie czasowe na postać że przez 5 dni nie możemy nią grać (na przykład wojownikiem pogruchotaliśmy sobie kości odpuścimy sobie nim grę na tydzień).

nie ma "rodu" bo zrobią się z tego simsy. Umierasz. tworzysz nową postać i odradza się ona w twoim domu. basta.
Niema rodu umierasz i za swoją głupotę tracisz wszystko zaczynasz od 0 czemu osoba która poświeciła czas na to by stworzyć rodzinę może z innym graczem ma tracić?

@Kahetabi
nie rozumiem co masz na myśli.
« Last Edit: April 01, 2014, 00:04:53 by Zikes »
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #7 on: April 01, 2014, 08:07:08 »

Dla mnie wystarczy aby trwała śmierć obowiązywała każdego bez wyjątków, bez tego podziału na tryby, z jakimś ograniczeniem
że trwale zginąć możesz dopiero po przekroczeniu jakiegoś "punktu" (kwestia uzgodnienia) tak aby nie było przypadków
czyhania graczy na nowe postaci i ich wyżynania. Żadnych rodzin, rodów, pilnowania całej rodzinki itp simsów, jedyną rodziną
powinni być dla Ciebie Twoi towarzysze broni, którzy postarają się abyś nie zginął marnie :D bo w końcu i tak zginiesz ;]
a Twoje włości, posiadłości i inne majątki? cóż państwo z miłą chęcią je przejmie po Twojej śmierci ;) Takie realia.
Zaczynasz od początku, bez przewagi nad innymi graczami, a nie od razu na starcie masz połowę tego co osiągnąłeś inną postacią.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #8 on: April 01, 2014, 10:16:59 »

nie będzie takiej bezkarności. dzięki (mam nadzieję wspaniałemu) systemowi kar, 2 razy pomyślisz zanim na kogoś napadniesz. Możesz zostać surowo ukarany od wysokiej grzywny, przez utratę majątku, po więzienie na długi czas. Chyba że ktoś cię zauważy, ale w końcu na ciele możesz zostawić jakieś ślady świadczące o tym, że to ty popełniłeś przestępstwo. jakieś ślady krwi, albo osoba biegła w tropieniu może cię wyśledzić po odciskach butów. Nie wiem czy coś takiego pojawi się w grze, ale na pewno zabijanie drugiej postaci nie powinno być takie proste.
W filmiku już było powiedziane, że będzie można wybrać tryb, także tutaj nie ma co komentować.
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #9 on: April 01, 2014, 14:14:51 »

@up
Wiesz jak znam życie to odkąd istniały gry z otwartym PvP to zawsze istnieli PK i nie wierzę aby to miało się zmienić.
Nawet system kar nie powstrzyma takich osób, byli, są i będą niestety.
Co do trybów, czemu nie mogę wyrazić swojej opinii? Może ona nic nie zmieni, a może zmieni wszystko :D

Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #10 on: April 01, 2014, 14:56:49 »

Po czytaniu, przemyśleniu i przespaniu się z ideą Rodziny w MMORPG uważam że jednak jest warta przemyślenia, ale niesie za sobą poważne konsekwencje.

po pierwsze porównanie Sims i RPG jest daremne. Sima jest dość łatwo zmusić do roboty i wymaksować mu statystyki, przy dobrych wiatrach jeden dzień gry. natomiast Postać RolePlay(RP) po miesiącu wciąż powinna mieć opcje rozwoju. różnica jest znacząca bo w the sims raczej przywiązujemy się do "dzieła" czyli całości pracy (dom, domownicy, kontakty z sąsiadami, majątek) a utrata jednej postaci nie jest w najmniejszym stopniu bolesna. W RPG z perm death mogło by to zaowocować bezmyślnym rzucaniem się na na niedźwiedzie ( a co mi tam mój "wstaw jakiegokolwiek krewnego" ma dobre staty co mi szkodzi?).

pomysł wprowadzenia rodziny npc do rpg jest diabolicznie genialny, choć trzeba go porządnie zbalansować tak by nie przybrało to postaci smimsów. Nie było jeszcze Popularnego rpg z takim systemem.

1-rozwiązuje problemy populacyjne w stosunkach gracz-NPC. npc nie będą pojawiać się znikąd, staja się tez fabularnie silnie związane ze światem przedstawionym. a fakt że to nasza rodzina dodatkowo dodaje siatkę kontaktów miedzy graczami. Mój syn paruje u tego gracza a siostra tego gracza to żona mojego brata. Trzeba tylko pozostawić balans o którym już mówiliśmy tzn że NPC są dość ułomni psychicznie i wykonują tylko proste czynności. Npc mogą też zakładać rodziny.

2-nie ma śmierci ze starości. wg mnie powoduje to tylko brak przywiązania się do postaci, skoro wiem że i tak się przekręci to nie ma większego sensu się przywiązywać. za to bym wprowadził opcję że po przegraniu postacią iluś tam godzin mamy możliwość ją Uśmiercić. specjalna opcja w systemie która "powoduje naturalny zgon". w tym momencie możemy wybrać jednego z domowników do dalszej gry. Domownik taki byłby niezapisaną kartą(statystyki takie jak zupełnie nowa postać, choć dziedziczy rodzinny majątek po poprzedniej głowie domu).

3-zdechłeś na wyprawie tracisz wszystko co miałeś ze sobą. leży to tam razem z twoim truchłem.

4- gracze mogą tworzyć wspólnie rodziny. to znaczy zwyczajem dawnych rodów możemy adoptować innego gracza i włączyć do naszej rodziny. możemy brać śluby lub przysięgi braterstwa (może ktoś mi zarzuci żem homofob ale nie chcę oficjalnych ślubów homoseksualnych)

5- domownicy npc sami o siebie dbają i robią co chcą, mogę im rozkazywać narzucać własna wolę ale maja poniekąd własny rozum wiec mogą się też zbudować. łączymy to z (Zaawansowane życie npc, http://forum.enidust.com/index.php/topic,730.0.html)

6- domy nie powinny być niczym niesamowitym i powinny być ogólnodostępne dla graczy. a npc powinny się przeprowadzać jeżeli wyślemy im specjalny list.

7 spwan gracza to sierota z domu dziecka. a jeżeli się przekręcimy a nie będziemy mieli komu zostawić majątku to możemy przeklinać naszą głupotę i zaczynać od początku.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #11 on: April 01, 2014, 17:58:17 »

@Natanael
Każda gra z trwałą śmiercią oferuj dziedzictwo przodków, tym bardziej gra w której coś osiągnąć jest trudno ma to zapobiec zniechęceniu gracza do gry. Czemu prawy wojownik walczący w obronie słabszych z wysokimi umiejętnościami bez ważnej roli fabularnej ma być wrzucany do tego samego worka co zabójca?
Jeśli pójdziemy twoim tokiem myślenia enidust okaże się klapą w, której będzie masa PK grupy kolegów mordujące miasta i siebie nawzajem... nie znasz się na rynku. Ja chce znaleźć realistyczne rozwiązanie złagodzenia trwałej śmierci z zachowaniem tak zwanego hardcore, a ty wysuwasz stek bzdur bez pokrycia zwane spamem co do dyskusji nic nie wprowadza.

Co masz do simsów nie chcesz by w enidust grały też dziewczyny? Simsy są najlepszym przykładem gry kierowanej pod dziewczyny z ogromnym skutkiem. Jeśli grę chce się otworzyć na dziewczyny trzeba wzorować się na simsach, rozbudowanym crafcie który pozwala modyfikować przedmioty i jak pokazują nowe badania mini gierki są bardzo dobrze odbierane przez dziewczyny. Ważnym fragmentem jest też komunikacja miedzy ludzka gdy gre kieruje się do dziewczyn. Co enidust już oświadczył że taka będzie, bo nic nie zrobisz samemu. Psychologicznie dziewczyny są opiekuńcze i potrzebują tej opieki więc rodzina oraz dom jest tego najlepszym odwzorowaniem. Czemu dziewczyny często grają suportami, magami, postaciami wspierającymi lub drugiej linii ognia, bo tak mają zakodowane już w psychice. W wowie dziewczyny o wiele częściej wbijają maksymalny lv w crafcie niż mężczyźni i często ich banki są zapełnione itemami do craftu w odpowiednich proporcjach. To kolejna rzecz pokazująca że dziewczyny inaczej postrzegają życie co przekłada się na to że inaczej postrzegają grę.

Z doświadczenia wiem że towarzysze broni są też twoimi oprawcami wystarczy że się nie zgodzisz z resztą lub osoba, która się nie zgadza też może wybić.

Raczej też nikt nie będzie czyhał na nowe postacie by je zabić lecz po to by zaciągnąć do gildi itp.

Inna sprawa nikt nie każe ci zakładać rodziny to twój własny wybór. Jeśli taki system będzie to będzie twoja głupota jeśli tego nie zrobisz.

@Colack
Ma racje już są poustawiane sojusze, które są nastawne na zbudowanie państw. Gdzie system karny będzie brutalny dla ludzi cieni.

@Pan_Lemur
co do po pierwsze(1) Będą te postacie uczyć sie stopniowo rzemiosła jak dobrze będą się uczyć zależy jakie warunki im zapewnimy jedno ale taka postać nie może przewyższyć mistrza czyli main postaci, raczej nikt nie żuci się na niedziwienia skoro dziecko będzie rosło np. 1 miesiąc do poziomu grywalności, a main postać będzie miała o 50% więcej do zaoferowania.
To na pewno trochę z balansuje ten system.

1 Związki powinny być za zgodą main postaci czyli gracza tak by nasz wróg nie poślub naszej córki ;) i nie zawsze chcemy żeby npc poślubił npc odbierając nam być może drugą postać jaką chcemy grać po śmierci.

2 jestem za wymianą postaci z ograniczeniem czasowym bo może się zdarzyć że jakaś postać nam się znudzi ale potem możemy do niej chcieć wrócić lub tak jak wcześniej wspomniałem wojownik jest niedysponowany i myślę że rok gry jedną postacią wystarczy na oswojenie zbadanie i znudzenie się ją 3 krotonie xD ale może nam być kiedyś potrzebna więc jeśli ma dalej w sobie życie to może żyć jako npc

3 Jestem za.

4 Też jestem za a nawet za tym by gracze mogli brać ślub między sobą co łączyło by ich w rodzinę. Przypominam że jestem konserwatystą więc wyklinał bym dowiadując się o ślubie 2 kolesi czy dziewczyn... Za to kara śmierci jak system na to pozwoli.. Sprawa adopcji adopcje do rodów istniały od setek lat i jestem też za tym często takie osoby adoptowane brały ślub z członkami rodu co czyniło jego dzieci pełno prawnymi już członkami rodu.
Link polecający stajesz się dzieckiem swojego kolegi jesteś w jego rodzie też dość fajne ale tylko dla zaufanych kolegów.
Osoba zakładająca rodzinę też może mieć prawo skazania na banicje jednego z członków i jego wydziedziczenie jeśli będzie tka potrzeba.

5 Jak najbardziej.

6 Też normalne przeprowadza normalna rzecz ale wolał bym tu typ wyprawy że main postacią każesz postaci iść za sobą tak jak w skyrim.

7 Za głupotę trzeba płacić.

P.S
Chyba z dużo dziewczyn poleciało, ale nie chce używać synonimów. ;)
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #12 on: April 02, 2014, 17:47:37 »

No dobrze. No to się zgodzę. Ktoś grał w Crusader Kings 2 albo widział jakiegoś gameplaya ?

Był tam system dynastyczny który można tu zafundować. Ogółem gramy głową rodu. Głowa ta może decydować o tym co nasze dzieci robią. Może je wychowywać żeby zwiększyć ich umiejętności, wysłać do przyjaciela żeby ich uczył, bądź kazać im przykładowo sprzątać dom.

Są różne opcje. Jak np: Wydać postać za mąż itp. Może to być przydatne podczas mariaży politycznych, acz wątpię żeby jakoś się to specjalnie podobało i inne opcje. Np: Zakładnicy bądź pokój z naszym wrogiem przez małżeństwo, a ten to wykorzysta by po zniszczeniu naszej rodziny zgarnąć spadek...
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #13 on: April 02, 2014, 19:38:20 »

1. NPC miały zejść na dalszy plan a nie stać na czele rozgrywki.
2. Spowoduje to powstanie "bot army" co będzie robić nam przedmioty za darmo.
3. Czy przypadkiem parę miesięcy temu nie chcieliście całkowitego braku Botów i NPC?
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: System który z permanent death zrobi rzecz normalną.
« Reply #14 on: April 02, 2014, 20:57:49 »

Ja tam nie chcę, ale jeżeli już ma być to proponuję formę jaką może to przybrać.
Logged
Pages: [1] 2 3 4