Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Wykorzystanie zasobów- moby i jakość  (Read 720 times)

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Wykorzystanie zasobów- moby i jakość
« on: March 09, 2014, 18:46:22 »

Czasami czytając posty wydaje mi się iż ludzie zapominają że gra ma być jak najbardziej realistyczna (oprócz rzeczy wspomnianych w prezentacjach- bossy, magia).Z racji tego iż twórcy dążą do realizmu chciałbym przedstawić system wykorzystania zasobów z mobów. Wydawało mi się to oczywiste ale po przeczytaniu kilku postów zmieniłem zdanie.
Nie będzie tzw. "one-click-doing", więc typowe "lootowanie" przedmiotów odpada. Zamiast tego będziemy ręcznie zajmowali się naszymi zdobyczami. Jeśli chodzi o zwierzęta to jakość (czy nawet ilość) nie będzie zależała od jakiegoś wpisanego w system procentu tylko od naszego zaangażowania i umiejętności, chyba że uszkodziliśmy daną część ciała np. rozpłataliśmy dzikowi czaszkę, wtedy logicznie nie będziemy mogli otrzymać całej czaszki (lub po prostu zostanie usunięta z listy przedmiotów możliwych do otrzymania). Co innego z humanoidalnymi potworami które prawdopodobnie będą nosiły zbroje, mam nadzieję że będzie ich bardzo mało, albo będą biegały w szmatach chyba że rzeczy z nich mogłyby zostać rozebrane na części pierwsze i wykorzystane w ludzkich planach. Jeszcze jest jedna rzecz którą chciałbym poruszyć, a mianowicie jakość otrzymywanych przedmiotów. Myślę że na pewno będzie możliwość hodowania zwierząt, więc dzięki lepszemu żarełku  będziemy mogli otrzymać lepszą jakość np. jajek z kur, ale sprawa jakości przedmiotów z potworów byłaby bardziej skomplikowana (przynajmniej mnie się tak wydaje) z powodu tego iż nie będziemy mieli na to wpływu. Problem polegałby na tym iż istnieje duża ilość pomysłów (przynajmniej tak mi się wydaje) a nie wszystkie można by było wykorzystać. Uniwersalnym pomysłem byłoby wykluczenie jakości przedmiotów.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Wykorzystanie zasobów- moby i jakość
« Reply #1 on: March 09, 2014, 19:05:47 »

Jakość zostać musi... bez jakości utracimy zupełnie realizm. co do zbroi i ubrań... mam nadzieję że nie będę musiał odprawiać skomplikowanej mini gierki za każdym razem gdy będę obdzierał trupa... to jest skrajnie prosta czynność więc myślę że wystarczy animacja zdejmowania przedmiotu, poza tym raczej zdejmowanie pancerza nie będzie miało znaczenia na jakość.
albo
skrajnie prosta mini gierka pt klikasz myszką na zaczepy potem klikasz na pancerz i przeciągasz obok trupa itd. bez zbędnego utrudniania typu mini gierka na każdy zaczep z osobna.
 
co do twojej wypowiedzi
Co innego z humanoidalnymi potworami które prawdopodobnie będą nosiły zbroje, mam nadzieję że będzie ich bardzo mało, albo będą biegały w szmatach chyba że rzeczy z nich mogłyby zostać rozebrane na części pierwsze i wykorzystane w ludzkich planach.

wolałbym spotykać "inteligentnych" przeciwników którzy będą walczyć w grupach pilnując np fortu. a nawet takich którzy będą nosili ekwipunek wysokiej jakości. nie ukrywam że wolałbym żeby to potworów było więcej ale chciałbym od czasu do czasu spotkać humanoidy. Więc mam nadzieję że będzie się dało rozebrać przedmioty na części i wykorzystać ponownie. (metal przetopić odpiąć skórzane pasy itd...)
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Wykorzystanie zasobów- moby i jakość
« Reply #2 on: March 09, 2014, 20:10:21 »

Inteligentni przeciwnicy... mogliby spowodować niezły chaos zależnie od systemu, chociaż pole z ludzkimi czaszkami (oczywiście czaszki innych graczy nabitymi na pale odstraszyłoby nie jednego podróżnika. Osobiście jestem za zminimalizowaniem sztucznej inteligencji.
Co do mini gierki rozbierania, myślę że występowała by tylko w przypadku zwierząt jako obdzieranie ze skóry, a co do mięsa i kości należałoby się nad tym zastanowić. W przypadku rozbierania z ekwipunku nie zastosowałbym żadnej mini gierki.
Logged