Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 ... 3 4 [5]

Author Topic: Profesje czyli umiejętności  (Read 5795 times)

arti

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Profesje czyli umiejętności
« Reply #60 on: September 23, 2014, 20:23:02 »

brakuje mi tu Zdolności Przywódczych wpływających na morale towarzyszy, oraz chyba oczywistej :

RETORYKI

czyli co za tym idzie handlu, zastraszania, umiejętności aktorstwa (blef) itp.
aż dziw, że wcześniej pojawiło się pieczenie ciastek i odlewanie dzwonów, niż cecha występująca w 99,9% rpg...
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Profesje czyli umiejętności
« Reply #61 on: September 23, 2014, 20:58:55 »

Bo tu NPC to mniejszość a gracza powinieneś sam przekonać a nie tabelką z kilkoma punktami.
Na tym polega cała idea gier MMO, aby przekonać innych do siebie, swojego zdania i chociaż by do wmówienia ofiarą że mają przerąbane mimo że to ty jesteś osaczony. 
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

arti

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Profesje czyli umiejętności
« Reply #62 on: September 24, 2014, 11:54:31 »

dobra to powiem inaczej, bo chyba nie do końca zrozumiałem założenie tego "mmo"

    "NPC to mniejszość". tak. w każdym mmo jakie znam. tyle, że te gry mają całkowicie inne założenie niż enidust, tam KAŻDY jest magiem, wojownikiem, łowcą czy innym rodzajem wskrzeszającego się superbohatera, a rozgrywka w nich sfokusowana jest na zabijaniu coraz to silniejszych mobów, by zdobyć najlepszy gear dla danej postaci. a potem może jakieś pvp, areny, whatever co pozwoli graczom czuć, że coś osiągnęli. npc w tych grach to jedynie maszyny do rozdawania questów, handlarze i elementy tła.

    nie wiem jak wygląda enidust. tego chyba nikt nie wie. nie wiem jak będzie wyglądała ekonomia, egzekwowanie prawa, co będzie załatwiane z automatu, a co trzeba będzie wykonać ręcznie. mogę się tylko domyślać, interpretując to co twórcy pięknie opisują już od roku.

   pozwól, że posłużę się przykładem:
  - podatki, kto będzie je egzekwował? npc? gracz z profesją poborcy danin? czy może z automatu będą ci zabierane z portfela ? jak ubłagać zbieracza, by nie zabierał nam studni, a my oddamy wszystko w późniejszym terminie?
  - kto będzie pilnował porządku w miastach? npc? gracze ? jak wymigać się od zapłacenia grzywny za kradzież odlanego dzwonu?
  - kto będzie strażnikiem więziennym? jak go przekonać, że ukryliśmy łup w dziupli za miastem i jak nas wypuści to tu wrócimy i się z nim podzielimy?
  - kto będzie siedział w tych wszystkich sklepach, kuźniach, w samotnej budce z kebabami na środku pustyni, w odlewniach dzwonów i piekarniach w całym królestwie? i jak utargować niższe ceny?

 i po to właśnie jest retoryka, można ją nawet podzielić na różne kategorie: leadership, handel, przekonywanie itp.


btw. nie wiem w jakie gry mmo grałeś, ale przekonanie innych gracze do siebie robi się w 1 sposób - pokazując im swój profil. masz odpowiedni lvl, itemy, masz wymagany dmg i nie giniesz na 1 hit i jesteś healerem/tankiem/whatever - witamy w gildi.
skoro w enidust ma być inaczej to bardzo dobrze. niemniej jednak npc także przydało by się jakoś do siebie przekonać, czyż nie?

« Last Edit: September 24, 2014, 12:07:16 by arti »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Profesje czyli umiejętności
« Reply #63 on: September 24, 2014, 14:53:39 »

O boże... Mówisz o typowych i schematycznych grach, wszystko co wymieniłeś jest gdzieś na forum razem z odpowiedzią, więc jazda:

1. Podatki będą zabierać poborcy NPC z czasem może i gracze.(Chyba nawet o tym było w jednym z filmików).
2. Strażnicy muszą być NPC a gracze tylko na specjalnych funkcjach albo jeśli serio im się chce, ktoś musi pilnować miast o 4 rano. I nie ukradniesz dzwonu.
3. To samo co up, prawdziwego strażnika nie da się przekonać, a przekupstwo zwykle to kara śmierci i nikt nigdy nie ryzykuje, zwłaszcza przy takiej głupiej wymówce.
4. a)Sklepach NPC jako sprzedawcy a właściciele to gracze, nawet nie myśl o targowaniu się z NPCem on ma ceny i zadanie za michę  oraz trochę grosiwa.
    b) Kuźnia to tylko gracz, tony broni czy narzędzi nie będą tak strasznie potrzebne by armia NPC robiła niewolniczą pracą koszmarne ilości tego żelastwa.
    c) Samotna budka z kebabem? Czy ty byś postawił budkę z kebabem pod stadionem i otwierał go jak idzie plaga kiboli?
        Ja też nie, nikt nie zrobi takiej głupoty i nikt nie będzie chciał tam pracować, nawet NPC.
    d)Aleś się doczepił dzwonów, tak jak w piekarni, ludzie jak by nie patrzeć to dla nich jest gra i to oni będą tym światem a nie że oni tylko się tłuką.

Bym zapomniał o reszcie.
Jeśli masz dar przekonywania i skilla zwanego "Retoryką" tyle że w prawdziwym świecie to nawet pierwszo poziomową postacią wmówisz że jesteś heaterem, OPsem czy kim tam chcesz być. Nie wiem w jakim świecie żyjesz i w co grasz ale na pewno nie to co ja. A jeśli chcesz pogadać o NPC to Ja, Zikes i Lemek zakładaliśmy tematy dotyczące ich bytności.
« Last Edit: September 24, 2014, 14:58:13 by Gniazdu »
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Re: Profesje czyli umiejętności
« Reply #64 on: September 25, 2014, 08:56:45 »

@arti innymi słowy chcesz mieć umiejętność która będzie działać tylko na NPC?

Załóżmy sytuację (wartości liczbowe wymyślone):
- NPC na dzienne utrzymanie (jedzenie, picie, podatki etc) potrzebuje 50 miedziaków
- gracz1 najmuje NPC do sprzedaży broni - płaci mu powiedzmy 60 miedziaków - czyli NPC zostaje 10 miedziaków dziennie
- gracz2 (Ty) przychodzi i chce kupić broń za 100000 miedziaków
Wynika z tego że gracz2 maksymalnie mógłby oszczędzić 10 miedziaków - trochę mało przy takiej cenie broni. Więcej by się nie dało, bo NPC aby przeżyć musi wydać te 50 miedziaków, a stworzenie pieniędzy "z powietrza" nie wchodzi w rachubę.
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Profesje czyli umiejętności
« Reply #65 on: September 26, 2014, 23:40:00 »

przecież nie musisz chodzić i żebrać o kasę i czekać aż 10m urośnie do 100000m, masz do wyboru napadać na handlarzy, polować (kłusować), zrobić farmę (napaść farmera), to ma być sandbox w którym Ty i Wszyscy decydują co i jak zrobić legalnie lub mniej, będzie prawo i będą strażnicy ale jak Cię nie złapią to nie ukarzą... kto powiedział żę dzwona (przykładowego) nie ukradniesz, pewnie że sam nie, ale w bandzie (bo liczy się udźwig), odciągniecie strażników ktoś musi mieć wóz i inne rzeczy jak byś to zrobił w normalnym życiu...
Logged
Pages: 1 ... 3 4 [5]