Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4 5

Author Topic: Profesje czyli umiejętności  (Read 5325 times)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #30 on: March 12, 2014, 23:56:30 »

umiejętności walki

Pieszo
-z tarczą
    *miecze
        miecz jednoręczny

-bez tarczy
  a)2-ręczne
    *drzewcowe
        halabarda
        pika
    *
    *

  b)1-ręczne
    *miecze
        miecz jednoręczny
-dystansowe
  a)miotające
    *łuki
    *kusze
    *inne

        proca
  b)miotane
Konno
-z tarczą
    *miecze
        miecz jednoręczny

-bez tarczy
  a)2-ręczne
    *drzewcowe
       
    *
    *

  b)1-ręczne
    *miecze
        miecz jednoręczny
-dystansowe
  a)miotające
    *łuki
    *inne

  b)miotane
« Last Edit: March 15, 2014, 09:25:28 by Zikes »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #31 on: March 13, 2014, 10:23:28 »

Zikes boli mnie mocno to że kopia jest jako broń dwuręczna, trzymało się ją pod pachą jak lancę (która jest ewolucją kopi) co samo wyklucza dzierżenie jej oburącz.
Może powiesz czemu podczas jazdy konnej ni mogę użyć topora?
Później doczepie się reszty a teraz czas coś robić.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #32 on: March 13, 2014, 15:25:39 »

Żeby wypisywać wszystkie typy i podtypy i pod-podtypy i pra-typy broni to Wam czasu nie starczy. Doświadczenie powinno się osiągać w dziedzinie wagi broni (w tym stosunku swojej siły do wymaganej, dla niektórych broń 1-ręczna może być 2-ręczna, i na odwrót), rodzaju obrażeń (głównie umiejętności wykorzystania danego typu, jeśli ktoś macha rapierem jak tasakiem to to nie będzie miało sensu) i nie broni jako konkretnego miksu określeń tylko samej broni, "tej jedynej", naszej, w tym momencie posiadanej. W ten sposób nie będzie tak że sama większa siła i lepsza broń nie będzie decydowała o zwycięstwie, wygra prawdziwa umiejętność.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #33 on: March 13, 2014, 17:02:36 »

Wszystkie prawa dotyczące pomysłu "tej jedynej" zastrzeżone przez Gniazdu Spółka Z.O.O. ;)
A resztę napisz trochę inaczej bo coś nie rozumiem o co ci chodzi.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #34 on: March 14, 2014, 14:31:53 »

E e e , jakie prawa.
W skrócie podział broni by wyglądał tak:
0. zwarcie/dystans
1. waga (wymagana siła i jej umiejętne wykorzystanie)
2. długość (świadomość czasu wyprowadzenia ataku i wielofunkcyjności danej długości)
3. rodzaj obrażeń (ich zastosowanie i wykorzystanie)
Co do "tej jedynej" chodzi mi o pomysł który się często pojawia a mianowicie nazywanie swojej broni. W Mabinogi na przykład można było wtłoczyć duszę w swoją broń, co w tej grze jednak byłoby chyba zbyt wielkim odbiegnięciem od rzeczywistości. Doświadczenie z "tej jedynej" będzie miało swój efekt w jej dziedzinach, na przykład osoba która walczyła zwykłym mieczem szybciej nauczy się walczyć szablą niż osoba która która nawalała na lewo i prawo toporem. Oczywiście w drugim przypadku przechodzi umiejętność zastosowania obrażeń siecznych.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #35 on: March 14, 2014, 16:00:38 »

A teraz twój pomysł upada, dlaczego? Bo mamy szablę i bułat, waga i długość zbliżone a walczy się inaczej, tu raczej chodzi o podział wg stylu walki i podobieństw a nie wagę i długość bo kopia wraz z halabardą mogą ważyć tyle samo i mieć tą samą długość a walka to dwie bajki. A ta jedyna wg "twojego pomysłu" było tu http://forum.enidust.com/index.php/topic,397.0.html w bardziej bogatej wersji.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #36 on: March 14, 2014, 21:24:37 »

Nie chodzi mi tylko o wprawienie się w użytkowaniu danej broni ale o zżyciu się z nią, znaniu każdego jej milimetra, jej zapachu, smaku. Ty w swoim temacie chciałbyś użytkować jedną broń przez całą grę a nie pomyślałeś o zepsuciu się jej i tym że łatwiejszy będzie zakup nowej. Pisałeś tam o buff'ach i debuff'ach a nic nie napisałeś o czasie "zżycia" się z bronią. Temat ten nie został w pełni rozwinięty a starego nie będę odświeżał.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #37 on: March 14, 2014, 21:44:59 »

ale ja tam o tym pisałem? sory ale nie czytaj tylko jednego postu z wierzchu :D

to tak Jak główny bohater Książki "Ołowiany świt" miał swoją ukochaną strzelbę "zbawiciela".

Popieram system że wraz z długością użytkowania brań staje się wydajniejsza w naszych dłoniach (egzemplarz).
ale co gdy np nasz ukochany miecz stracimy i kupimy na taki sam model? powinniśmy zachować część "naszego nawyku"
ale jeżeli kupimy zupełnie inny model miecza to zaczynamy od początku.

także narzędzia będą miały pewien "potencjał" który będzie się uwalniał wraz z długością użytkowania.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #38 on: March 14, 2014, 22:09:13 »

No właśnie, Ty pisałeś nie On i samo to nie zostało rozwinięte.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #39 on: March 14, 2014, 22:18:27 »

Kahetabi bo w tamtym okresie mnie nie było prawie w ogóle na forum :D
Jako iż zaczynamy schodzić na inny wątek przypominam
Quote
11. Tematy wątków powinny być zgodne z treścią zamieszczaną przez użytkowników. Wątki, których tematy są zbyt ogólne mogą zostać edytowane, a nawet usunięte przez obsługę forum. W szczególności:
c) zabrania się dublowania wątków; autor zdublowanego wątku może zostać ukarany ostrzeżeniem.
Twoim obowiązkiem jest to poprawić czega tam wedłóg ciebie brakuje, tu jest wątek o umiejętnościach i ich wpływie i zastosowaniu nie o systemie rozwoju walki i drzewkach, trochę przesadziłem i zapomniałem o tamtym wątku.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #40 on: March 14, 2014, 22:50:17 »

Nie. To jest wątek który ma na celu zebranie wszystkich profesji co już było, co nawet ja chciałem złożyć na swój sposób (http://forum.enidust.com/index.php/topic,690.msg11149.html#msg11149)

Tak więc powodzenia ze zbiorem klas których nie będzie :P.
Teraz zacznijcie nazywać klasy ze względu na władaną broń.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #41 on: March 14, 2014, 23:02:38 »


Czy ktoś tu mówił o klasach? Bo chyba nikt ich nie chce, raczej autorowi chodziło o zdolności takie jak w h&h, czyli rozwijając kowalstwo nie będziesz dobrym cieślą, czy perk od pieczenia placków nic ci nie da w łowieniu ryb ;)
A teraz powiedz czemu nie zgłosiłeś administracji tego wcześniej? Resztę załatwimy na pw.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #42 on: March 14, 2014, 23:16:18 »

A czy ktoś tu mówił o wybraniu jednej klasy? właśnie dlatego autor chce wymienić wszystkie możliwe profesje zawierające w sobie daną czynność abyśmy jakoś się nazywali kiedy coś robimy.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #43 on: March 15, 2014, 10:51:01 »

Tutaj niema żadnej profesji tu są umiejętności takie jak w tibi czy wurm na profesje będzie składało się kilka umiejętności. Profesja będzie kwestią umowną a nie wyboru.
dzięki za spam na temat umiejętności -.-

nie wiem jak to ugryźć tą umiejętność walki ;... nie mam pomysłu na drewko ;/
a może tak najlepiej bez drzewka

1-ręczne
-Drzewcowa 
-Miecze
-Topory
-Młoty
-Tarcza

2-ręczę
-Drzewcowa 
-Miecze
-Topory
-Młoty

Dystansowe
-Miotające
-Miotane
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #44 on: March 15, 2014, 11:58:31 »

Zikes!!!! coś mi świta a gdyby tak broń mogła korzystać więcej niż z jednej umiejętności zależnie od ataku?

np taka halabarda to broń drzewcowa i sieczna i kłuta. zależnie od tego czy pchniemy( 2-ręczne->drzewcowe-> kłute) czy rąbniemy(2-ręczne->drzewcowe->rąbane) zamiast klasycznej umiejętności "broń drzewcowa?

"drzewko wyglądało by tak:

1-ręczne
drzewcowa-->tu dopiero 4 umiejętności  Kłute(T) rąbane(H) cięte(S) obuchowe(I)?
nie drzewcowa --> T, S, H, I.

2 -ręczne
drzewcowa-> T, H, S, I.
nie drzewcowa --> T, S, H, I,

Dystansowe-> celność

i te "umiejętności" wspomagały by dany rodzaj obrażeń ze statystyk broni?
a same statystyki rosły by przy używaniu ataku danego typu daną bronią?

wyeliminowało by to konieczność osobnej umiejętności dla każdej broni.

tak samo z resztą? to by było zgodne również z moim tematem o statystykach ->http://forum.enidust.com/index.php/topic,778.0.html
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...
Pages: 1 2 [3] 4 5