Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 5

Author Topic: Profesje czyli umiejętności  (Read 5585 times)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Profesje czyli umiejętności
« on: March 02, 2014, 17:43:52 »

Profesje czyli umiejętności
Jak wiemy nie będzie w grze jako takich profesji lecz skile które będą się na to przekładały. Chciałem poświęcić ten temat na zebranie wszystkich profesji jakie chcieli byście znaleźć w grze w komentarzach proszę was o umieszczanie nazwy profesji wraz z krótkim opisem a jak będę dodawał to do pierwszego wątku bo znam życie i kilka osób na pewno za-spamuje więc nie będzie dało się tego fajnie przeglądać.
Więc pozwolę sobie zacząć:

Umiejętności rzemiosła

Alchemia - umiejętność tworzenia mikstur trucizn wywarów leczniczych i wzmacniających rzadziej magicznych - im wyższa umiejętność tym wyższej jakości produkt co skutkuje wyższym bonusem oraz alchemik jest wstanie rozpoznać skład gotowej mikstury(jeśli w butelce jest jakaś mikstura alchemik może powiedzieć z czego jest zrobiona może się to przydać gdy znajdziemy jakąś miksturę bez etykiety)

Ciesielstwo - umiejętność która polega na wykonywaniu elementów konstrukcji części wyposażenia oraz detali z drewna - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Ceglarstwo - umiejętność wytwarzania cegieł z gliny.

Cukiernictwo - umiejętność wypiekiem ciast i ciastek.

Garbowanie - umiejętność polegająca na obrabianiu skór - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Garncarstwo - umiejętność wyrób ceramicznych naczyń i przedmiotów codziennego użytku.

Gotowanie - umiejętność tworzenia potraw - im wyższy poziom tym wyższa jakość przedmiotów.

Grawerstwo - umiejętność grawerowania na metalach (ozdabianie rzeczy) - im wyższy poziom tym krócej trwa czynność.

Górnictwo - umiejętność do wydobywania skał rudy kamieni szlachetnych - im wyższa ta umiejętność czas wydobycia skraca się lepiej umiemy ocenić jakość rudy.

Hodowla - umiejętność hodowli zwierząt i opieki nad nimi oraz - im wyższa umiejętność hodowca jest wstanie wyrobić więcej surowców z zwierząt(więcej mleka wełny itp) i hoduje zwierzęta lepszej jakości(silniejsze szybsze bardziej utuczone lub z lepszej jakości mlekiem itp).

Hutnictwo - umiejętność do przetopu rudy w surowiec - im wyższa ta umiejętność tym wyższej jakości wytapiamy metal z mniejszą stratą rudy.

Jubilerstwo - umiejętność tworzenia przedmiotów ozdobnych jak i obróbki kamieni szlachetnych  - im wyższa umiejętność nasze produkty ją lepszej jakości lepiej potrafimy ocenić jakość i zniszczenia.

Kamieniarstwo - umiejętność wydobywania i obróbką kamienia np. tworzenie rzeźb, cegieł, kostki, żarna z kamienia.

Kowalstwo - umiejętność do wyrobów metalowych części np: uzbrojenia narzędzi - im wyższa umiejętność nasze produkty ją lepszej jakości i lepiej potrafimy ocenić jakość i zniszczenia części metalowych.

Krawiectwo - umiejętność tworzenia ubrań z tkanin - im wyższa umiejętność tym lepszej jakości przedmioty.

Kuśnierstwo - tworzenie ubrań z skóry - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Ludwisarstwo - umiejętność polegająca na odlewaniu np dzwonów posągów - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Łowiectwo - umiejętność polowania na zwierzęta oraz ich łapania w skład łowiectwa wchodzi także umiejętność zastawiania sideł oraz wabienia zwierząt. - im wyższy poziom tym mniejsze prawdopodobieństwo zauważenia przez zwierzęta i złapania zwierzyny w sidła.

Miecznikostwo - umiejętność wyrobu metalowej broni białej.

Murarstwo -  umiejętność wznoszeniem budowli kamiennych lub ceglanych oraz tworzenie zaprawy.

Ogrodnictwo - umiejętność hodowli roślin ozdobnych np. kwiatów.

Oswajanie - umiejętność oswajania zwierząt - Im wyższy poziom tym lepiej idzie oswajanie oraz można oswajać większe zwierzęta.

Piekarstwo - umiejętność wypiekania pieczywa.

Piwowarstwo - umiejętność tworzenia piwa ;)

Płatnerstwo - umiejętność tworzenia zbroi metalowych i kolczug.

Powroźnictwo - umiejętność tworzenia lin - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Rolnictwo - umiejętność hodowli roślin - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu i więcej możemy go pozyskać z rośliny.

Rybołówstwo - umiejętność połowu ryb - im wyższy poziom tym większe osobniki łowisz oraz częściej.

Skradanie - umiejętność bezszelestnego chodzenia - im wyższa umiejętność tym mniejsze prawdopodobieństwo wydania niepożądanych szumów i łatwiej zostać niezauważonym.

Skryby - umiejętność pisania tworzenia atramentu(tuszu) pieczęci glejtu i papieru - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca możliwość użycia lepszych czcionek szybsze ukończenie pracy.

Stolarstwo - umiejętność budowy mebli i przedmiotów codziennego użytku - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu przy mniejszym zużyciu surowca.

Ślusarstwo - umiejętność tworzenia i otwierania zamków - im wyższa umiejętność tym sprawniej idzie otwieranie zamków i tworzymy lepsze zamki.

tkactwo/sukiennictwo - umiejętność tworzenia tkanin - im wyższa umiejętność tym lepszej jakości surowiec.

Zielarstwo - umiejętność znajdywania roślin? uprawy, zbioru, suszenia i przechowywania ziół. - im wyższy poziom tym wyższa jakość produktu i więcej możemy go pozyskać z rośliny.


Umiejętności walki

1-ręczne
Drzewcowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Sieczna
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Obuchowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)

Druga-ręka
Tarcza
-Umiejętność blok(B)
-Umiejętność pchnięcia(P)
-Umiejętność odbicia(O)
-umiejętność
Drzewcowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Sieczna
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Obuchowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)

2-ręczne
Drzewcowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Sieczna
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)
Obuchowa
-umiejętność ataków kłutych(T)
-umiejętność ataków rąbanych(H)
-umiejętność ataków ciętych(S)
-umiejętność ataków obuchowych(I)
-umiejętność odbicia(P)


dystansowa
Miotające -->
umiejętność celnego strzału [CS]
umiejętność zasięgu strzału [ZS]
umiejętność opanowanie strzału [OS]
umiejętność siły naciągu[SN]
Miotane -->
umiejętność Celowania
umiejętność Zasięgu
umiejętność Rzutu


proszę o dodawanie komentarzy odnośnie co umiejętność robi oraz co daje nam wyższa.
Na razie mam dość ;p
« Last Edit: March 28, 2014, 08:40:31 by Zikes »
Logged

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #1 on: March 02, 2014, 18:24:45 »

Rybołówstwo - możliwość połowu ryb.

Hodowca - opiekuje się zwierzętami domowymi.
Logged

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #2 on: March 02, 2014, 18:37:02 »

Łowiectwo - umiejętność polowania na zwierzęta oraz ich łapania - im wyższy poziom tym mniejsze prawdopodobieństwo zauważenia przez zwierzęta - w skład łowiectwa wchodzi także umiejętność tworzenia pułapek oraz wabienia zwierząt.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #3 on: March 02, 2014, 22:10:37 »

@KawalErO
pomysły dodane lecz nie mam pomysłu co mogło by zwiększać hodowla

@mrksiedzu
pozwoliłem sobie do małej zmiany i myślę że nie przeszkadza :)
Łowiectwo - umiejętność polowania na zwierzęta oraz ich łapania w skład łowiectwa wchodzi także umiejętność zastawiania sideł oraz wabienia zwierząt. - im wyższy poziom tym mniejsze prawdopodobieństwo zauważenia przez zwierzęta i złapania zwierzyny w sidła.
Logged

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #4 on: March 02, 2014, 22:35:20 »

@Up, żaden problem ;)
Logged

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #5 on: March 02, 2014, 23:15:12 »

Hodowca wydoiłby na przykład więcej mleka, czy zwierzęta pod jego opieką były by bardziej utuczone, to zależy jakie będą możliwości. Mógłby ujeżdżać konie czy z lepszym skutkiem strzyc owce
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #6 on: March 03, 2014, 07:35:46 »

kolejny update i zapraszam do duyskusji


Hodowla - umiejętność hodowli zwierząt i opieki nad nimi oraz - im wyższa umiejętność hodowca jest wstanie wyrobić więcej surowców z zwierząt(więcej mleka wełny itp) i hoduje zwierzęta lepszej jakości(silniejsze szybsze bardziej utuczone lub z lepszej jakości mlekiem itp).
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #7 on: March 03, 2014, 19:52:24 »

Oswajanie - umiejętność oswajania zwierząt. Im wyższy poziom tym lepiej idzie oswajanie oraz można oswajać większe zwierzęta.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #8 on: March 04, 2014, 08:02:30 »

oswajanie jest podpięte pod łowiectwo

Łowiectwo - umiejętność polowania na zwierzęta oraz ich łapania
dawniej osoba która zajmowała się polowaniem często oswajała małe osobniki rzadziej dorosłe więc wydaje mi się to za słuszne. ale powołam ankietę na której każdy ma prawo sie wypowiedzieć.

wyniki ankiety zostana udostępnione po jej zakończeniu czyli za 3 dni.

moje nowe propozycje umiejętności
tkactwo/sukiennictwo - umiejętność tworzenia tkanin - im wyższa umiejętność tym lepszej jakości surowiec.
krawiectwo - umiejętność tworzenia ubrań z tkanin - im wyższa umiejętność tym lepszej jakości przedmioty.
ślusarstwo - umiejętność tworzenia i otwierania zamków - im wyższa umiejętność tym sprawniej idzie otwieranie zamków i tworzymy lepsze zamki.
skradanie - umiejętność bezszelestnego chodzenia - im wyższa umiejętność tym mniejsze prawdopodobieństwo wydania niepożądanych szumów i łatwiej zostać niezauważonym.
gotowanie - umiejętność tworzenia potraw - im wyższy poziom tym wyższa jakość przedmiotów.
« Last Edit: March 04, 2014, 14:44:31 by Zikes »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #9 on: March 04, 2014, 12:29:31 »

Bednarstwo- umiejętność wyrabiania wiader oraz beczek, od umiejętności zależy wytrzymałość oraz szczelność produktu.
Dekarstwo- osoba kładąca dachy, od umiejętności zależy wytrzymałość dachu.
A jeśli chodzi o walkę to:
Łucznictwo- Walka łukiem i serwisowanie go.
Broń sieczna- miecze, kosy bojowe ( też halabarda), szable i inne. Szybkość, oraz siła zależy od zdolności, konserwacja nie podlega skillowi.
kłująca- szpady, rapiery oraz sztlety, od skilla zależy szybkość, celność oraz siła, konserwacja jest niezależna.
Cdn.
Zikes scal te dwa posty w jeden.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #10 on: March 04, 2014, 12:55:23 »

Szczerze to jestem za tym aby oswajanie podpiąć pod łowiectwo, tak sobie myślę, że niektóre klasy wynikają z innych więc można by porobić kilka klas czyli np. kowal, i gdy zdobędzie jakieś doświadczenie będzie mógł zająć się tym co kowal (z tym że lepszej jakości) + ślusarstwo (nie da się ukryć, że ślusarstwo wymaga cierpliwości i nie każdy kowal się do tego nadaje).

Podałem tylko przykład ale raz, że zwiększyło by to możliwości jednego gracza a tym samym umożliwiłoby "oderwanie się" od większych miast, gdzie jest jakaś profesja której nie mają.
A dwa, bardziej zachęca możliwość tworzenia nowych rzeczy niż tylko lepszej jakości.

Podstawowe dawałyby możliwość odrębnego przetrwania a dodatkowe, byłyby potrzebne później.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #11 on: March 04, 2014, 15:13:53 »

@Gniazdu
Bednarstwo - podpiął bym pod Stolarstwo bo bednarstwo to odłam stolarstwa jak meblarz
Dekarstwo - pod cieśle bo dach to jednak część konstrukcji

Co do umiejętności walki myślałem na większym rozbiciu bo walka mieczem a kosa bojową to dwie inne rzeczy mimo że obie są bronią sieczna i walka jest całkiem inna walka szablą a mieczem też już jest zupełnie inna. Tak samo jak by powiedzieć że walka kuszą i łukiem to to samo ;/ pogadamy o tym na ts.

@KawalErO
nie każdy ślusarz jest kowalem i nie każdy kowal jest ślusarzem
złodziej może potrzebować ślusarstwa lecz niekoniecznie kowalstwo dlatego ten rozłam
i ślusarz nie musi sam robić części metalowych.
« Last Edit: March 04, 2014, 15:29:04 by Zikes »
Logged

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #12 on: March 04, 2014, 15:26:27 »

Tak, chodziło mi właśnie o wyrób takich zamków czy części do nich.

Quote
nie każdy ślusarz jest kowalem i nie każdy kowal jest ślusarzem
obaj muszą znać się na metalu, dlatego podpiąłem to po kowalstwie, ale masz racje.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #13 on: March 11, 2014, 22:07:41 »

co z tą ankietą nie mogę jej zmodyfikować -.-

Rozwinąłem koncepcje umiejętności walki opiszcie co myślicie czy taki typ jest odpowiedni?

Umiejętności walki

biała 1-ręczna

Mieczem
Młotem
Szablą
Szpadą
Toporem
Rapierem

Tarczą

biała 2-ręczna

Halabardą
Mieczem
Piką
Toporem
Włócznią

Broń miotająca

Arbaletą
Łukiem
Kuszą
Procą
Włócznią
« Last Edit: March 12, 2014, 13:21:45 by Zikes »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Profesje czyli umiejętności
« Reply #14 on: March 12, 2014, 15:29:29 »

Broń miotająca

Arbaletą
Łukiem
Kuszą
Procą
Włócznią
Błąd : Arabelt - To nie jest odmiana kuszy?
          Kusza
          Łuk
Są to bronie naciągane miotające, proca to ewenement co to w walce nic nie zrobi a włócznia to ewentualnie miotana, mały zasięg i  raczej podchodzi pod halabardę (broń drzewcową) tak jak
biała 2-ręczna

Halabardą
Mieczem
Piką
Toporem
Włócznią

I powinno pisać halabardy bo to ogólna nazwa broni drzewcowych, broń biała 2 brzmi źle.
Edit
Źle przeczytałem, co to ma znaczyć? topór, miecz i halabardy razem?!?!
Mieczem a halabardami walczy się inaczej, włócznia czy pika to broń którą można dzierżyć razem z tarczą, całkiem inny typ broni działający inaczej, a kolejnym błędem który popełniłeś jest młot, to broń zdecydowanie dwuręczna.
typy powinny być podzielone inaczej.
1.Jednoręczna:
a)topory
b)miecze
 1)tnące
 2)kłujce
 3)kłująco-tnące
2.Dwuręczna:
a)młoty
b)topory                   
c)miecze
3.Broń drzewcowa
4.Miotająca-łukowa
a)łuki
b)kusze
 1)Arbalet
 2)Klasyczna
 3)Balisty
5.Miotana
 1)Noże
 2)Oszczepy, ew. Włócznie
 3)Kamienie (oraz inne małe rzeczy)
Każdy punkt to klasa każdy podpunkt to oddzielny typ, inne drzewko rozwoju, a temat sam o tym założyłem.

http://forum.enidust.com/index.php/topic,397.30.html
« Last Edit: March 12, 2014, 17:38:48 by Gniazdu »
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu
Pages: [1] 2 3 ... 5