Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 ... 3 4 [5]

Author Topic: Statystyki broni i pancerzy.  (Read 5579 times)

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #60 on: April 12, 2014, 10:26:52 »

Więc
t-4
S-0
H-0
I-3

Tak prawdę mówiąc opierając się na fakcie jaki naciag miał łuk mógłbym  podać te statystyki dokładnie jak powinny one wyglądać.

<edit>
Zastanawiam się czy nie powinienem zamienić
(statystyka + siła)- pkt pancerza
 na
statystyka*siła-pkt pancerza

gdzie pkt pancerza były by znacznie większe

czyli dal miecza T-5 siła przebicia przy sile 10 wynosiła by 50 nie 15, a S-3 30
więc kolczuga T miała by na poziomie 30 ale S już 42 zamiast odpowiednio 15 i 21

jeszcze dochodzi do tego jaki przedział liczbowy miała by siła gracza

Siłę łuku tutaj uznaję równoznaczna z naciągiem. czyli granice 0-100 kg a kusze i więcej.

kolejne pytanie czy w takim razie kusza nie będzie zbyt OP... i czy trzeba zrobić nerfa jeszcze przed wyjściem zamkniętej alphy...
« Last Edit: April 12, 2014, 12:28:32 by Pan_Lemur »
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #61 on: April 12, 2014, 13:20:39 »

yy pomyliło mi się do T bo I obuch xD  do kłucia mi chodziło czyli większa penetracja kolczugi.
ehh nienawidzę równań pewnie ktoś łebski po fizyce się zajmie wszystkimi wzorami. szczerze nad tym nie mamy co gadać jakie wzory będą xD bo na pewno nie będą takie proste a+b-c tylko jakieś ułamki pierwiastki przybliżenia i procenty szkoda nad rym się głowić xD

Kusza była i będzie epicka ale kto będzie mógł sobie na początku pozwolić na dobrą kusze ;)  nerfa morze nie ale gwałtowny spadek siły uderzenia po 40m bo do tej odległości kusza jest najbardziej skuteczna. A bełt może zabić nawet z 100 metrów. inna sprawa rany kłute jeśli nie naruszą ważnych organów ani tętnic nie są groźne dla życia.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #62 on: April 12, 2014, 15:22:06 »

tak ale tu mamy tylko 5 hitzonów... Głowa, tułów, nogi, lewa ręka, prawa ręka. Więc nie wiem czy można tak powiedzieć że jeżeli nie naruszy organów...

problem że jak trafi w tułów to co? ileś % szans na zabicie na miejscu? nieee kusza by byłą zbyt op... bo ci którzy się na początku kuszy dorobili to będą biegać i polować na nowych i tak się to skończy.  powiedzmy że kusza ma zalety których łuk nie ma i vice versa.
kusza może być załadowana cały czas i jest łatwa w obsłudze ale głośna, a łuk jest cichy i szybciej strzela.

a co do równań to po co komplikować? to jest równanie na to czy przebije pancerz czy nie. jeżeli wynik jest większy niż pancerz to on zostaje przebity i tyle. skomplikowane może być równanie jak taki atak mocno uszkadza pancerz albo jak poważne rany zadaje.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #63 on: April 12, 2014, 15:35:32 »

nieee kusza by byłą zbyt op...
Ale jest droga, strasznie droga i jak wiadomo zawsze może się zepsuć, jak każda broń.
Balans nie ma sensu bo w prawdziwym świecie balansu też nie ma, nigdy nie było i nie będzie.
A co do chodzenia z załadowaną kuszą to muszę ci powiedzieć że tego się nie robi, łuk się psuje itd.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #64 on: April 12, 2014, 19:42:33 »

@gniazdu
Akurat z tą kuszą chodzono załadowaną i to specjalnie nie robiło problemu lecz nie zostawiano jej naprężonej na dłuższy czas bo było to niebezpieczne od zerwania cięciwy po złamanie łuku czy wystrzelenie bełtu itd. to jest duża siła która cały czas działa więc rożne dziwne rzeczy mogą się stać.

@Lemek
łuk prosty do 100  penetruje zbroje płytową zasięg 300m
bełt tylko do 40m penetruje zbroje płytową zasięg 200m
łuk refleksyjny do 30m penetracja zbroi zasięg 500m
to jest ten balans

Koń w ciągu 3 sekund przebywa odcinek ~60m w pełnym galopie.
« Last Edit: April 12, 2014, 19:45:09 by Zikes »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #65 on: April 12, 2014, 20:16:44 »

A więc dobrze... powiedzmy że balans już mamy... Teraz pytanie czy łuk powinien zabijać od razu po trafieniu w coś innego niż głowę.

bo jeżeli łuk/kusza będzie miał aż taką potęgę jak się obawiam to bedzie to za łatwe życie dla trolli z gimbazy...

uważam że jakoż iż to jest gra powinniśmy pominąć fakt istnienia organów w tułowiu ewentualnie strzał w tułów nie mógłby zabijać.

osobiście uważam za frustrujące oberwać jedna strzałą w brzuch i umrzeć. więc może łuk mógłby wprowadzać tylko w stan agonalny?(ten przedostatni gdzie leżymy i powoli umieramy. wyjątek trafienie w głowę) a żeby zabić trzeba by było dopić wroga?
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #66 on: April 12, 2014, 22:04:22 »

Lemek pamiętasz moje wypociny o progu bólu? Idealnie pasują.
Zniwelujemy w ten sposób 30 strzałowych jeży czy "one shot, one kill", po prostu po jakimś tam czasie traci przytomność, po paru strzałach i całkowitym zmęczeniu ciała pada trupem.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #67 on: April 12, 2014, 22:09:36 »

1 na 100 strzał zabijało a 10 na 100 się wbijało w ciało w zbroi kolczej z tarcza. Takie statystyki na oko z doświadczenia mówię.

Tak jak napisałeś strzała może doprowadzić do stanu agonalnego ale nie zabić to chyba najlepsze rozwiązanie uniemożliwi to własnie trolą jakieś wdrapanie się na dach zabicie ucieknięcie, a tak musi podejść i dobić dana osobę. Oczywiście to coś mogą ominąć trucizny które zapewnią zawód skrytobójcą ażeby posługiwać się trucizną trzeba znać alchemie więc balans załatwiony.
 
Nawet trafienie w głowę nie zawsze zabija bo strzała może ominąć mózg i tętnice.

Gniazdu są znane przypadki gdzie ludzie przezywali z 30 strzałami więc ilość niema znaczenia bardziej tutaj chodzi co zrobiły.
a też są znane gdzie 1 strzała zabijała.
« Last Edit: April 12, 2014, 22:14:10 by Zikes »
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #68 on: April 13, 2014, 09:08:46 »

Zdarzało się, że nawet gość po strzale z pistoletu w głowę przeżył. A jest może taka trucizna, która zabija od razu, czy tam po nie więcej niż 30s?
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #69 on: April 13, 2014, 10:16:38 »

niektóre neurotoksyny zabijają w 2 sekundy. ale realia realiami a gra to gra więc nie chciałbym aby gameplay to był frustrujący ból w dupie gdzie cały czas muszę uważać czy przypadkiem nie ma gdzie trolla... chciałbym dreszczyk emocji ale w miejscach naprawdę niebezpiecznych. ale najwyżej sprawdzimy to i owo w alphah.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...
Pages: 1 ... 3 4 [5]