Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4 5

Author Topic: Statystyki broni i pancerzy.  (Read 5990 times)

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 393
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #15 on: March 03, 2014, 20:03:08 »

Zapomniałeś o czymś. Broń też ma wagę. Przecież malutki nożyk nie waży tyle samo co topór czy młot.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #16 on: March 03, 2014, 20:29:04 »

nie zapomniałem.
Po prostu nie będąc pewnym jaki system obiorą twórcy tj czy waga będzie miała wpływ na prędkość czy raczej typ broni i ataku, postanowiłem na razie nie zagłębiać się w ten temat.
Natomiast jeżeli twórcy stwierdzą że waga będzie miała wpływ na prędkość ataku to pkt ataku miecza powinny być obliczane z uwzględnieniem wagi. wiąże się to z tym że jeżeli broń będzie "luźno" tworzona przez graczy to zapewne trzeba będzie obliczać obrażenia za każdym razem gdy tworzymy broń (jakość wykonania+materiał+kształt+waga) natomiast w wypadku jeżeli będziemy mogli tylko tworzyć odgórne narzucone schematy to waga nie będzie miała większego znaczenia bo ich pkt ataku były by określane poprzez bardzo sztywny schemat.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #17 on: March 15, 2014, 12:34:42 »

Lemek ja bym jeszcze dodał szybkość ataku, bo w walce rapierem tylko to się liczy ;)
I tu zacznie się zabawa w łączenie tematów :D
Edit
Szybkość- R(rate)
« Last Edit: March 15, 2014, 12:53:05 by Gniazdu »
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #18 on: March 15, 2014, 13:01:15 »

myślałem raczej żeby Szybkość nie była statystyką ale była liczona z z wagi broni i siły postaci. bo jeżeli zrobisz 2 kilowy rapier.... no cóż
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #19 on: March 15, 2014, 13:06:41 »

Ale to nie zależy tylko od tego, jeśli pierwszy raz walczysz jakąś bronią twoje ataki są... tragicznie wolne, a jak już się wprawisz to machasz szybciej, fakt siła jak i zwinność są składowymi ale nie tylko od tego zależy szybkość.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #20 on: March 16, 2014, 08:05:55 »

To w takim wypadku dalej nie statystyka a "skill". bo rzeczywiście szybkość ataku zależy od twoich umiejętności i wagi broni... a żeby było realistycznej to można dodać statystykę nie R(rate)a B (balance/wyważenie).
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #21 on: March 19, 2014, 10:03:32 »

Co do szybkości wymachiwania to mógłby być stosunek naszej siły,zręczności i zwinnośći do wagi i jej bazowego czasu wyprowadzenia ataku. Co do typu obrażeń, to powinniśmy z czasem zadawać większe obrażenia im więcej z danego typu korzystamy jak i samej broni (np. za uzyskanie większych obrażeń w typie siecznym o 1 (czysto teoretyczny) punkt uzyskamy 0.1 punkta w innych dziedzinach obrażeń danej broni (oczywiście liczba punktów byłaby uwarunkowana bazową różnicą pomiędzy typami obrażeń broni). Opisałem sam stosunek pomiędzy typami obrażeń a jeszcze zostały kwestie umiejętności posługiwania się danym typem broni i używaniem "tej jedynej".
Jeszcze pozostaje kwestia tarcz. Jako iż myślę że po przekroczeniu pewnego progu stosunku siły do wagi broni, wzrost obrażeń przestanie być proporcjonalny i będziemy potrzebowali jeszcze więcej siły na 1(teoretyczny) punkt obrażeń to w przypadku tarcz stosunek siły do obrony będzie przez dużo dłuższy czas proporcjonalny w którym próg również będzie zależał od wagi jak i materiału. Przed rozpisywaniem się na ten temat chciałbym więcej od Was usłyszeć na ten temat.
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #22 on: March 19, 2014, 10:58:10 »

@up
Nie wiem, ale wydaje mi się, że za bardzo kombinujesz, za dużo tych zależności jak dla mnie.
Prosta zasada, broń ma swoją bazową szybkość ataku, wzrost umiejętności np "broń jednoręczna" powoduje zarówno wzrost
szybkość ataku jak i wzrost zadawanych obrażeń, oczywiście w jakiś zbalansowany sposób ;]
Można to również połączyć z tematem (Broń) Nawyki Postaci gdzie ująłem pewien pomysł odnośnie używania "ulubionej broni".
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #23 on: March 19, 2014, 11:56:47 »

@Kahetabi
Jest dosłownie odwrotnie im dłużej trenujesz szermierkę tym twoje ruchy są płynniejsze, celniejsze i szybsze. Obrażenia zależą od rodzaju broni jej ostrości skuteczności przeciw wybranemu pancerzu. Od siły się niezgodzie bo niema różnicy czy przywalę tobie z miecza z całej siły w podbrzusze, czy też nie jeśli mam ostry miecz i tak rozetnie podbrzusze przy lekkim dotknięciu. Inna sprawa nikt nie używał całej siły by przywalić komuś wystarczyło rozciąć go tak by był niezdolny do walki i po zdrowaśce umarł. Bandyci tylko dobijali. Dobijanie leżącego przeciwnika w chrześcijaństwie było też zabronione.(początkowo dotyczyło wszystkich potem zaczęto dobijać muzułmanów którzy najeżdżali na Europe obcinając głowy mężczyzn gwałcąc kobiety biorąc je do niewoli. Gwałt na kobiecie w średniowieczu największe przestępstwo karane według uznania pogwałconej i jej rodziny).

W Polsce to prawo brzmiało tak:
Ustawiamy też, iż którykole dziewicę, którejkole czci abo stadła by była, przez wolej porodzicielów jej ułapił, a ją gwałtem usilił, to jest dziewstwa zbawił, żywot jego bądź na miłosić tak osilonej dziewki i przyjacół jej (…).

Przepis ten wskazuje, ze w wypadku zgwałcenia kobiety, życie przestępcy zależało od łaski poszkodowanej i jej przyjaciół (czyli zapewne jej krewnych lub opiekunów). Mogli oni nawet bezkarnie zabić sprawcę przestępstwa, choć pewnie często sprawca się wykupywał, ewentualnie zawierał także ze zgwałconą panną związek małżeński. Taka osoba była na łasce poszkodowanej do końca życia koleś stawał się niewolnikiem. Nikt by chyba nie zgwałcił w takiej sytuacji. xD
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #24 on: March 19, 2014, 13:42:57 »

@Ziles zależy od używanej broni: miecz, szabla czy rapier to siła była potrzebna tylko po to, aby utrzymać broń i szybko nią wymachiwać (włączając w to zmiany kierunku ciosu w momencie zadawania go) ewentualnie do obrony przy blokach, zaś w przypadku młota czy nawet topora (w niektórych ciosach) miała już znacznie większe znaczenie.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #25 on: March 19, 2014, 22:17:57 »

@RhinoRace
 
widzę że ćwiczysz szermierkę średniowieczną i do bardzo dobrze ci idzie, ale powiem ci żadną bronią nie uderzano mocno bo nikomu nie zależało by broń została w ciele przeciwnika lub co gorsze w jego tarczy ;) na forum nie jestem wstanie ci tego wytłumaczyć jak wygląda walka tego typu bronią ale rożni się od fantazji filmowych i z gier gdzie uderza się w podbrzusze bo wtedy to jest twoja śmierć.

http://www.youtube.com/user/Rilsir
pogadaj sobie jak wyglądała walka długim mieczem tam siły niema sama technika to samo tyczy się innego rodzaju broni.
« Last Edit: March 19, 2014, 22:38:09 by Zikes »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #26 on: March 19, 2014, 23:21:04 »

Jeśli spojrzeć logicznie to siła ciosu ma wpływ na "ilość obrażeń". półtuszki nie rozetniesz jeżeli w to siły nie włożysz. ale faktem jest że prędkość ma większe znaczenie w walce z inteligentnym przeciwnikiem. zwierze nie wykorzysta celowo twojej utraty równowagi po "silnym" ataku a człowiek tak.

w walce z inteligentnymi rasami prędkość + technika( nie zależnie od broni) z bestiami jak kto woli.

nawet jak walczysz młotem bojowym to spróbujesz najpierw wytrącić przeciwnika z równowagi zanim przywalisz mu młotem z całej siły. a i wtedy nie gwarantuje że ci nie odda.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #27 on: March 20, 2014, 00:43:42 »

@lemek
"ilość obrażeń" w realnym życiu ?? Krwotok, leżysz jesteś niezdolny do walki zgon albo ktoś cie ratuje. Trafiasz do niewoli lub wracasz do domu. ilość obrażeń to system wymyślony dla cyferkowych gier przypominam. A enidust chce od tego systemu odbiec? walka będzie kończyła się na pierwszym trafieniu? Jeśli ma być realistycznie?

Półtusz hmm kto walczy z martwym mięsem w rzeźni ;) i to raczej rola rzeźnika.

Co do zwierząt to na polowanie brało się włócznie itp. bądź broń dystansową. Rany kłute wywołują obrażenia wewnętrzne które prowadzą do krwawienia wenerycznego co prowadzi do zgonu.

Daj komuś postury Brunejki topór i zobaczymy jak poradzi sobie w pojedynku np ze mną powiem szczerze nie jestem zbyt silny a na pewno nie dorównuje temu panu ale znam wynik. Odsunięcie uderzenia przeciwnika w lewo, uderzenie trzonkiem w bok głowy od strony lewej, zjechanie do poziomu szui, letkie szarpnięcie do mnie, szyja przecięta (może kręgi rozerwane) zgon prawie natychmiastowy. Tak wyglądają prawdziwe pojedynki sry nie jest to naparzanie broni o broń przez 2 godziny ;/

uważam że siła nie miała znaczenia na zadane obrażenia ponieważ powyżej pewnego poziomu siły wszystkie uderzenia kończą się tak naprawdę zgonem a ten poziom siły to samo wyprowadzenie ataku ;/ czyli jeśli nie jesteś wstanie podnieść broni to nie jesteś wstanie zadać ataku ale teraz pytanie co z tobą jest nie tak że nie umiesz podnieść 2 kg xD.

siła ma znaczenie w innych czynnościach podczas walki np przy odbiciu, walka często z dystansu 2 długich mieczy przechodziła do zwarcia (zapasów z wszystkimi ruchami dozwolonymi) przy wspinaczce/pływaniu w zbroi płytowej, by ktoś cię nie przewrócił pchnięciem, podniesieniu się w zbroi płytowej jeśli jeszcze żyłeś itd siła ma znaczenie w walce ale nie w obrażeniach.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #28 on: March 20, 2014, 01:26:55 »

wiesz Zikes... nie atakowałem twojego punktu widzenia. chciałem tylko zauważyć że kolczugi nie przetniesz nie wkładając w to siły.

czytałem o pojedynkach czytałem o broni i widziałem pojedynki. i wiem że to nie ilość siły decyduje a wprawa i technika.

jednak tu mam problem że to  gra. z jednej strony stawiamy na realizm z drugiej strony mamy cyferki...

więc jednak fakt siły trzeba na coś przełożyć.

ma byc 6 stref i prawdopodobnie większość ataków możliwych do wykonania będzie po porostu uderzała w strefę bez wyrafinowanych sekwencji (jak w filmach) czy "zapasów" jak w rzeczywistości.

Myślę że walka będzie wyglądała podobnie do tego co mamy w M&B więc Siła jednak będzie wciąż miała znaczenie.
zbudowałem system statystyk tak by jak najbardziej odpowiadał rzeczywistości ( rąbiąc mieczem w hełm zbroi płytowej go nie przetniemy ale możemy kogoś tym ogłuszyć) zauważ że dalej będą Hp bo nie możemy zrobić tego na  zasadzie traf i po wszystkim.

więc system który tak kalkuluje obrażenia powinien oddać realia w miarę dobrze. jakby nie patrzeć jak gracz zechce wykonać "silny"atak to go nie powstrzymasz prawda? daj mu tą możliwość niech się cieszy a ty za ten czas możesz sobie go pokroić na plasterki :) bo spokojnie system ci na to pozwoli
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #29 on: March 21, 2014, 22:14:06 »

@Zikes
A czy ja powiedziałem że im mniej się trenuje tym lepiej władamy bronią?
Quote
@Kahetabi
Jest dosłownie odwrotnie im dłużej trenujesz szermierkę tym twoje ruchy są płynniejsze, celniejsze i szybsze.
Wytłumacz proszę bo nie wiem jak odpowiedzieć.

Co do siły, nie miałem na myśli tylko siły fizycznej a.k.a "bajcepsy" ale i kondycję i koordynację ruchową. Żeby wyprowadzić jakiś cios musisz mieć jakiś podstawowy "poziom" siły aby był skuteczny a jego wzrost przyspieszyłby czas wyprowadzenia ataku jak i manewrowanie resztą ciała. Można być silnym na wiele sposobów ale myślę że braliście tylko pod uwagę tylko czystą siłę fizyczną. Moim zdaniem w pewnym momencie nasza "siła" będzie zależna od umiejętnego zdeponowania naszej energii (trening w danym kierunku) i jej póżniejszego wykorzystania. Właśnie ta zdeponowana energia stanie się naszą siłą która stanie się atrybutem ukazującym się podczas wykonywanych czynności. Szkoda że twórcy podają tak mało informacji, to jak będzie wyglądał rozwój fizyczny postaci ma chyba wpływ na każdą koncepcję prowadzenia walk (których będzie mało pomiędzy graczami, moim zdaniem będą występowały tylko w postaci morderstw, wojen, więcej w czasie zawodów w których nikt nie zginie i w sparingach).

PS. Osoba postury Burneiki nie wyszedłaby do walki bez ciężkiej zbroii, i co teraz?
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 5