Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 5

Author Topic: Statystyki broni i pancerzy.  (Read 5952 times)

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Statystyki broni i pancerzy.
« on: February 22, 2014, 19:35:09 »

Proponuję żeby zamienić standardowe i utarte wszędzie statystki Atk i Def na bardziej rozbudowana i realistyczną wersję która zmusi nas do planowania ekwipunku nie tylko pod względem ilości pkt ataku czy obrony

Statystyki  były by następujące

Thrust  - T- pchnięcia, rany kłute
Slash    - S- cięcia
Hack     - H- rany rąbane
Impact - I - obrażenia obuchowe
Mobility-M- statystyka tylko pancerza mówiąca o ograniczaniu naszych ruchów. im wyższa liczba tym bardziej.


podczas ataku system dodaje do statystyki ataku siłę fizyczną jaką wkłada w to postać, jest to ważne w przypadku szybkich, normalnych i ciężkich ataków. przyjmuję siłę ataku normalnego jako 10.
ponadto ważny by był również typ ataku więc np cięcie mieczem miało by T-0 natomiast pchnięcie wyzerowało by S i H


każda statystyka która przebije wartość ochrony pancerza zadawała by ranę

dla młota i miecza była by to statystyka I ( miecz 5+10 = 15 młot 15+10=25 w porównaniu do I pancerza czyli 13)
dla topora H i I(13+10=23 6+10=16 do H i I pancerza 20, 16

dla strzały zamiast siły postaci dodawany był by naciąg łuku. (przyjmuję naciąg normalny za 25 czyli 4+20= 24 do T 22)

siła naciągu miała by wpływ na celność, a siła ataku na prędkość jego zadania.

Jeżeli wartość ataku jest równa jak wartość ochrony pancerza zadajemy ranę. każdy punkt ataku ponad pkt oborony powoduje że rana jest poważniejsza. (od lekkiego zranienia w przypadku równej wartości po atak krytyczny w wypadku przekroczenia pkt obrony o 15 pkt)

ponadto obrażenia typu T,S,H, powodowały by krwawieniem.

długi miecz:
T-5
S-3
H-5
I-5

młot bojowy (taki bez szpica):
T-1
S-1
H-1
I-15

Topór bojowy:
T-2
S-3
H-13
I- 6

maca
T- 4
S-1
H-2
I- 8

strzała szpicowa (popraw mnie ktoś kto wie... chodzi mi o strzałę do przebijania pancerza a nie pamiętam nazwy)
T-4
S-0
H-0
I-3

Pancerz płytowy:
T-22
S-23
H-20
I-13
M-10

Kolczuga
T-15
S-21
H-19
I-11
M-1

pkt statystyk są przykładami na potrzeby prezentacji systemu.

z takich statystyk wynika że miecz jest skuteczny przeciwko przeciwnikowi w kolczudze, a w zbroi płytowej już nie bardzo.
Natomiast młot będzie wyjątkowo skuteczny przeciwko ociężałemu rycerzowi w płytówce a przeciwnik w kolczudze będzie trudny do trafienia. statystyki te obejmowały by również naturalną broń i ochronę potworów.

Oczywiście wszystkie statystyki są ukryte dla naszych oczu. ale postać może nam powiedzieć czy dany typ obrażeń jest skuteczny. może wiec obejrzeć broń i trzasnąć taki np monolog:
Ten [tu nazwa broni] [wartość słowna np dobrze. kiepsko, w ogóle] tnie,  [...] rąbie, [...] przebija, [...] uderza.
Np:
ten miecz dobrze tnie, nieźle rąbie, wspaniale przebija, w ogóle nie uderza.

« Last Edit: April 12, 2014, 10:21:58 by Pan_Lemur »
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #1 on: February 22, 2014, 20:13:17 »

Wydawało mi się, że miało nie być matematyki w takie formie. Czy to możliwe, że źle zrozumiałem prezentacje?

Edit
Nie doczytałem, że statystyki będą nie widoczne, jak tak ma być to ok.
« Last Edit: February 22, 2014, 20:16:20 by Gremlin »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #2 on: February 22, 2014, 20:22:07 »

a jak miało by to działać bez matematyki? atakujesz i co ? losuje ci czy twoja broń coś zrobiła? jakaś matematyka musi być.
myślę że autorom w prezentacji chodziło o to byśmy jako gracze nie biegali z kalkulatorem i nie obliczali wszystkiego. bo w większości gier masz napisane jak byk że masz 1000 pkt ataku i zkalęcie które zwiększa twoje pkt ataku o 1050% a przeciwnik ma 10000000000000 obrony i siedzisz i liczysz ile razy musisz zaatakować by go zabić.

matematyki nie da się uniknąć bo przecież cały system i gra to matematyka i na jakiejś podstawie musi stwierdzić czy zadasz obrażenia i jak one poważne będą...

wiec proponuję ukryte statystyki które nie dość że zróżnicują broń między sobą, to dlatego że są ukryte nie będziemy mieli jak ich policzyć. tylko będziemy oceniać czy nasza broń jest skuteczna przeciwko takiemu pancerzowi.

Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #3 on: February 22, 2014, 22:59:14 »

Oczywiście, że matematyka musi być i zdaje sobie z tego sprawę, pisząc słowa "nie miało być matematyki w takiej formie" miałem na myśli tych gości z kalkulatorami, których tak dobrze opisałeś.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #4 on: February 23, 2014, 16:18:27 »

rany rąbane i obuchowe to przypadkiem nie to samo?
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #5 on: February 23, 2014, 18:48:56 »

A jak przywalisz w rękę siekierą a młotkiem to to samo?
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Natanael

  • User
  • Posts: 134
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #6 on: February 24, 2014, 08:21:11 »

Pewnie jest to oczywista oczywistość ;] ale nie ująłeś w pomyśle takiej statystyki jak "wytrzymałość" zarówno broni jak i pancerza ;]
Jak by miała działać, oczywiście im mniejsza wytrzymałość tym gorsze statystyki danego oręża ;] ,a w pewnym momencie możliwe
byłoby nawet zniszczenie broni lub pancerza.
Co do ran ciętych i rąbanych to raczej wielkiej różnicy między nimi nie ma, wiec wydaje mi się iż powinny one być raczej
ujmowane jako cięte.
« Last Edit: February 24, 2014, 08:36:59 by Natanael »
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #7 on: February 24, 2014, 12:18:58 »

Wytrzymałość zależy od materiału.
A rąbane rany to połączenie ciętych i obuchowych.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #8 on: February 24, 2014, 17:32:20 »

to po co dodatkowo łączyć cięte i obuchowe w rąbane, skoro te statystyki tak czy siak będą się łączyć. a myślę, że jak siekiera ta cięte, no ale ok.
Logged

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #9 on: February 24, 2014, 18:02:28 »

Cytat z Wikipedii "Rana rąbana – rana powstała w wyniku działania ciężkiego narzędzia o ostrej krawędzi (siekiera, tasak), godzącego z dużą siłą – prostopadle lub skośnie do krawędzi ciała. Ma charakter rany ciętej, ale jest od niej większa i głębsza. Powoduje rozległe uszkodzenia tkanek głębiej położonych." Myślę, że możemy dołączyć rany rąbane pod rany cięte.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #10 on: February 24, 2014, 18:43:02 »

uwzględniłem "obrażenia" rąbane z powodu innego działania na pancerz bo zbroje płytową np łatwiej przerąbać niż przeciąć.

spróbuj zrobić dziurę w kawałku blachy rąbiąc go prostopadle tasakiem a potem tnąc nożem o łukowy ostrzu, albo spróbuj przerąbać chustkę powiewającą na wietrze. zauważysz różnicę. twardy materiał łatwiej przerąbać niż przeciąć zaś miękki łatwiej przeciąć niż przerąbać.

cięcie polega na przeciągnięciu ostrą krawędzią po materiale jednocześnie ją dociskając. rany cięte są zwykle płytsze za to o wiele bardziej rozległe niż rany rąbane.

to sie szczególnie odnosi do porównania broni typu europejski miecz a szabla czy katana.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #11 on: February 24, 2014, 19:23:52 »

Mnie się podoba ;) Masz mój miecz Lemurze!

Byleby obrażenia zależały od rodzaju ataku. Jeśli pcham to zadaję obrażenia od pchnięć, a cięcia itd nie mają nic do tego. Jeśli to napisałeś, a ja nie doczytałem to wybacz ;)
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Natanael

  • User
  • Posts: 134
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #12 on: February 25, 2014, 08:26:52 »

Wytrzymałość zależy od materiału.

Oczywiście zgadzam się ;), ale każdy materiał ma jakąś wartość wytrzymałości, i taki stalowy miecz dobrze zadbany,
załóżmy ma wytrzymałość 50 więc jego statystyki będą wyglądały: T-5, S-3, H-5, I-5, natomiast ten sam
miecz zapuszczony, zardzewiały będzie mieć wartość wytrzymałości powiedzmy 15 wiec jego statystyki będą odpowiednio niższe:
T-2, S-1, H-2, I-2 ;) natomiast rodzaj materiału powinien wpływać zarówno na wartość wytrzymałości jak i szybkość jej utraty
no ale jak już wspominałem to oczywista oczywistość :D

Mam trochę inne pytanie nie pamiętam czy było to omawiane a zasadniczo pasuje to tego tematu.
Jakie widzielibyście właściwości broni i pancerzy i co miałyby one dawać?

np. broń:
wyważona - szybsze wykonywanie ciosów,
przebicie - wiadomo :P szansa na przebicie pancerza,
pancerz:
odporny - zwiększona odporność na przebicia
"elastyczny" - zwiększa mobilność postaci

czy uważacie że powinny być takie statystyki jak np. zwiększa życie, kradnie życie itp?
 
Logged

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #13 on: February 25, 2014, 14:45:51 »

Jeżeli mag pomoże w przygotowaniu broni to z całą pewnością mogą być takie bonusy.
Logged

kowalmaster

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Statystyki broni i pancerzy.
« Reply #14 on: February 27, 2014, 18:58:04 »

http://store.steampowered.com/app/219640/
Jak byłby silnik walki taki lub podobny jak w tej grze byłbym szczerze zadowolony :)
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 5