Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze  (Read 2061 times)

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« on: February 18, 2014, 15:17:50 »

Nie wiemy prawie nic o magi, więc możemy sobie trochę powymyślać jak mogłaby być przedstawiona w grze. Niektórzy z Was czasem mówią, że magią będzie tytułowy pył, ale nie ma na to potwierdzenia od Twórców, więc można uznać za jeden z pomysłów na jej przedstawienie.
Celem tematu nie jest dyskusja o potędze, sile magii etc, tylko o sposobie jej uzyskania i magazynowania. Innymi słowy dyskutujemy jak mogłaby być ona przedstawiona w grze, a nie co można przy jej użyciu zrobić.

Znane mi sposoby:
- mana, energia etc - zasób samoistnie odnawiający się na naszej postaci - najczęstszy sposób przedstawienia zasobu magicznego
- szał, furia etc - zasób uzupełniający się w momencie zadawania/otrzymywania obrażeń - czasem stosowany w grach
- magia krwi - zasób uzyskiwany poprzez picie krwi lub rytuały podczas których poświęca się krew ofiary - w grze mógłby być przedstawiony jako zmniejszanie ptk HP, najczęściej kojarzony z wampirami
- siły życiowe - zasób uzyskiwany poprzez wysysanie sił życiowych z ofiary, co powoduje jej zmęczenie - w grze mógłby być przedstawiony jako zwiększenie zmęczenia postaci
- magia "boska" - zasób uzyskiwany dzięki wierze kapłanów w swoich bogów - w grze mogłoby zależeć od poziomu wiary w wybranego boga/ów
« Last Edit: February 18, 2014, 15:20:04 by RhinoRace »
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #1 on: February 18, 2014, 19:05:08 »

Moim zdaniem nawet nie warto o tym dyskutować. O magii nic nie wiem, ale wydaję mi się, że twórcy mają już jej zarys tylko po prostu go nie ujawnili. Lepiej poczekajmy do tej chwili.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #2 on: February 18, 2014, 20:44:46 »

Dokładnie temat zbyt daleki z naszą wiedzą.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #3 on: February 18, 2014, 21:55:31 »

Idąc tym tokiem myślenia to 90% tematów można wywalić "bo Twórcy mogli to już przemyśleć". Nie wiemy nic = można sobie spekulować, wymyślać etc - jak będzie coś fajnego to może Twórcy wprowadzą. Inna kwestia, że niby o magii nie wiemy nic, ale często podkreślacie że będzie się ona opierała na pyle.
W dyskusjach macie sporo tematów, które jeszcze dalej wykraczają w przyszłość - np bestiarusz i tam się o to nie czepialiście.
Logged

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #4 on: February 18, 2014, 22:18:06 »

W którymś temacie twórcy podzielili się swoją wiedzą na temat magii i o ile się nie mylę był to temat "Magia" albo coś w tym stylu ale to było w zamierzchłych czasach kiedy jeszcze dawali znaki życia, teraz tak jakby ucichli.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #5 on: February 18, 2014, 22:40:01 »

Ha znalazłem !
Quote from:    
Tak jak w większości gier, tak i u nas występuje magia. Jednakże! W Enidust cała magia opiera się na tzw. "pyle", a jej działanie jest dokładnie wyjaśnione w pewnym metafizycznym sensie. Każde zaklęcie, każdy efekt czy działanie jest logiczne i wytłumaczalne ciągiem przyczynowo–skutkowym. Brzmi to może zbyt naukowo, jednak w prostych słowach – nie ma miejsca na pojawiające się znikąd kule ognia, błyski i huki. Sama magia wygląda nieco inaczej niż w większości gier. Pył, w różny sposób, wykorzystują na razie zmiennokształtni, mistrzowie run, inkwizytorzy, impacterzy i nekromanci. Czym dokładnie owe metody wykorzystania różnią się między sobą, na razie nie zamierzamy zdradzać – dość powiedzieć, że jest to różnica znacznie szersza niż po prostu inny zestaw zaklęć.

a jest to tu: http://enidust.com/index.php?id=details
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #6 on: February 19, 2014, 08:33:09 »

Dzięki za linka - kiedyś to czytałem, ale zupełnie o tym zapomniałem.

W takim razie temat może iść do kosza - a już liczyłem na ciekawą dyskusję, która rozruszałaby to forum. Cóż - będę musiał znaleźć jakiś inny temat ;)
Logged

Xarass

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #7 on: November 03, 2014, 10:10:25 »

Czyli tak magia podobnie jak w "Uczeń Czarnoksiężnika" ma opierać się na nauce, atomach, grawitacji i innych upierdliwych rzeczach.
Magia ma nie być tak magiczna jak w większości gier. Żaden Fireball nie będzie się pojawią magicznie od tak...

Ale za to magia opiera się na "magicznym pyle" który to wszytko powoduję...

Jak dla mnie brzmi to tak:
   "Nie będziemy walczyć ze smokami bo smoki nie istnieją za to będziecie walczyć z przerośniętymi jaszczurkami ze skrzydłami które zieją ogniem."

Ja rozumiem że twórcy chcą być oryginalni a tytułowy DUST musi mieć swoje zastosowanie w grze, ale ten typ magi wydaje się wymyślony w biegu na poczekaniu i wcale nie jest przemyślany.
« Last Edit: November 03, 2014, 10:16:33 by Xarass »
Logged
"Strzeżcie się! Oto Ci którzy mają władzę i nie boją się jej dzierżyć. Strzeżcie się... Czarnoksiężników!"

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #8 on: November 03, 2014, 16:21:07 »

Czyli tak magia podobnie jak w "Uczeń Czarnoksiężnika" ma opierać się na nauce, atomach, grawitacji i innych upierdliwych rzeczach.
Magia ma nie być tak magiczna jak w większości gier. Żaden Fireball nie będzie się pojawią magicznie od tak...

Ale za to magia opiera się na "magicznym pyle" który to wszytko powoduję...

Jak dla mnie brzmi to tak:
   "Nie będziemy walczyć ze smokami bo smoki nie istnieją za to będziecie walczyć z przerośniętymi jaszczurkami ze skrzydłami które zieją ogniem."

Ja rozumiem że twórcy chcą być oryginalni a tytułowy DUST musi mieć swoje zastosowanie w grze, ale ten typ magi wydaje się wymyślony w biegu na poczekaniu i wcale nie jest przemyślany.

Niezbyt dobrze to zrozumiałeś, chodzi o to że nie rzucisz od tak sobie kuli ognia, ale stojąc obok ogniska możesz sprawić że z ogniska skoczy/wyskoczy kula ognia w wybrany przez ciebie punkt. Podczas burzy możesz sprawić że piorun uderzy w dane miejsce sam jednak pioruna sam nie stworzysz. Pył ma służyć do manipulacji naturalnymi jak i nadnaturalnymi zjawiskami świata.

A co do smoków mają być bo większość forumowiczów tego chce, poza tym ma to także być świat fantazy więc istnienie smoków jest możliwe a wręcz wskazane.
Logged

Xarass

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #9 on: November 03, 2014, 18:16:27 »

A jeśli będę miał pochodnie to będę mógł strzelać z niej kulami ognia jeśli będę w posiadaniu dust'u?
Logged
"Strzeżcie się! Oto Ci którzy mają władzę i nie boją się jej dzierżyć. Strzeżcie się... Czarnoksiężników!"

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #10 on: November 03, 2014, 19:26:42 »

Raczej wątpię, tu chodzi o ilość płomienia. Ognisko małe, lekko tlące nie wystarcza na stworzenie kuli, jest za mało płomienia. My nie będziemy tworzyć coś za pomocą magii tylko zmieniać jego naturę. Żeby strzelić kulą ognia będziesz musiał mieć odpowiednią ilość surowca(ognia) w pobliżu siebie. Podczas bitwy kiedy będą płonąć budynki nie będzie problemu na duże czary ognia, ale z jedną pochodnia to co najwyżej można sprawić że miecz przez chwile będzie płoną, a pochodnia natychmiast zgaśnie.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Re: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #11 on: November 03, 2014, 20:33:20 »

... Ximos te bezpodstawne spekulacje zachowaj dla siebie, albo zaznaczaj że to twoja opinia, bo przedstawiasz je jak coś pewnego.

Xarass prawda jest taka że twórcy wspoinali o tym że magia ognia będzie gorzej działała podczas deszczu, i o tym że same czary będą zużywały pył.
Natomiast nigdzie nie było mowy o tym że jest wymagane źródło ognia by używać płomiennych zaklęć, to jest jedynie spekulacja Ximosa, więc nie sugeruj się tym za bardzo.

Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Xarass

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #12 on: November 03, 2014, 21:52:19 »

Mnie to rybka czy walne Kule Ognia czy Błyskawice. Grunt żebym mógł przyzwać demona bodyguard'a. A to czy wykorzystam w tym celu mane, magie, pył czy dusze Ximos'a to mi wisi jak kilo kitu u sufitu :D
Logged
"Strzeżcie się! Oto Ci którzy mają władzę i nie boją się jej dzierżyć. Strzeżcie się... Czarnoksiężników!"

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Odp: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #13 on: November 04, 2014, 17:02:40 »

Ha znalazłem !
Quote from:    
– nie ma miejsca na pojawiające się znikąd kule ognia, błyski i huki.

a jest to tu: http://enidust.com/index.php?id=details

Więc Lemur zinterpretuj mi ten cytat inaczej niż ja go zinterpretowałem i mi wytłumacz. Czekam.
Logged

Xarass

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Re: Magia - zasób, źródła, sposób przedstawienia w grze
« Reply #14 on: November 04, 2014, 18:02:12 »

To będę mógł wyssać dusze Ximos'a czy nie? Bo już się pogubiłem.
Logged
"Strzeżcie się! Oto Ci którzy mają władzę i nie boją się jej dzierżyć. Strzeżcie się... Czarnoksiężników!"

Pages: [1] 2