Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: Starożytne plany/blueprint  (Read 2706 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Starożytne plany/blueprint
« on: February 17, 2014, 00:11:58 »

Wesoło szukając tematu o planach nic nie znalazłem. Był tylko temat o artefaktach i zwojach z czarami itp.
Do rzeczy, chodzi mi o blueprinty np części do miecza, od klingi po grawerunki na niej co jest trudne i bez wsparcia projektów nie możliwe.
Ale też coś dla fanów Słodowskiego, czyli artefakty z cyklu "zrób to sam" przykładem może być łuk co ma wbudowany kryształ z odpowiednim zaklęciem i poza tym że waży 10x tyle co zwykły łuk nie potrzebuje strzał, czy specjałna klinga co też ma zaklęcie i tnie tarcze (Tylko!!) jak papier.
Aby wbić zaklęcie w kawał stali trzebało by stopić go z blueptintem co sam jest zaklęty, znaki z niego pojawią się na przedmiocie, na odpowiednim wymaksowaniu można by kopiować zwoje ale odpowiedni papier, atramęt i umiejętności zaklinania na poziomie mistrzowskim to nie byle co.
Co o tym sądzicie?


//"Starorzytne" - > Starożytne
« Last Edit: April 24, 2014, 00:18:31 by Matiis »
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #1 on: February 17, 2014, 00:22:10 »

zaklinanie i czarowanie to ogólnie zły pomysł, tylko zepsuje rozgrywkę.

Quote
przykładem może być łuk co ma wbudowany kryształ z odpowiednim zaklęciem i poza tym że waży 10x tyle co zwykły łuk nie potrzebuje strzał, czy speciałna klinga co też ma zaklęcie i tnie tarcze

może od razu zróbmy mikstury życia many i Bóg wie co jeszcze, a po świecie chodzić będziemy ze świecącymi się jak psu nos zbrojami i mieczem który będzie CIĄĆ tarczę.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #2 on: February 17, 2014, 00:29:18 »

Widocznie kolega nie wie że magia będzie w grze. Samo tworzenie takich przedmiotów może wymagać niebotycznych sum i paliwa aby działały czyli tego naszego pyłu lub krwi poległych. Nie masz gwarancji że zrobisz taki przedmiot a to że niszczysz blueprint aby go zrobić nie daje ci drugiej szansy, 10-30 na całą gre da walki o nie co jest kolejnym smaczkiem, walka o artefakt. Jak zostanie zniszczony to blueprint ma nowego spawna i koło się zamyka.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #3 on: February 17, 2014, 00:40:35 »

To że magia będzie nie oznacza że nie jest złym pomysłem i należy iść w tym kierunku.
Bardziej klimatycznie byłoby wplecenie tego w tamte czasy gdzie wierzono w takie rzeczy. Na przykład dorobić do tego historyjkę o strasznej kobiecie którą ludzie spalili na stosie za uprawianie czarnej magii. Jej księgę podarto i wyrzucono a strony owej księgi rozsiane po całym świecie czekają na rozszyfrowanie.

Nigdzie nie podałeś liczby więc uznałem, że w twoim zamyśle było wypuszczenie ich w szeroki obieg. Teraz już wiem co miałeś na myśli więc przepraszam. (co nie zmienia faktu że i tak trochę poniosła cię fantazja z tym cięciem tarcz). Pozdrawiam
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #4 on: February 17, 2014, 01:30:24 »

Magia i tak będzie więc nie widzę problemu by jakiś łuk sobie strzelał płonącymi strzałami, miecz płonął nie niszczejąc przy tym zbroje mogły by byc pokryte cienką warstewką wody tak by były bardziej odporne na płomienie, kostur świecił w ciemnościach, a tarcza była lżejsza niż powinna, nie widzę też problemu gdzie zamiast strzał w łuku zużywamy pył. w ogóle nie widzę problemu no może poza tym że miecz tnie tarcze(tylko). wg mnie powinno być to bardziej pospolite. niż "jedna formuła na grę"  a sam "blue print" zamiast być "stapiany z mieczem czy coś w tym stylu", powinien raczej tworzyć "kluczowy element" projektu na zasadzie małego magicznego kręgu w który rzucamy odpowiednie składniki on je pochłania tworzy Item i znika, a i jeszcze raczej niż na cały przedmiot to na ten jeden kluczowy fragment, tak by wygląd tego przedmiotu zależał od nas. Aaa no i jeszcze żeby było tak by "kluczowy element" da się odzyskać z broni ale jest szansa na zniszczenie go. ze wzoru umiejętności kowalskie + wiedza o elemencie kluczowym + trudność zadania + trudność obróbki materiału = % szansa powodzenia. od myślę 75% szans na powodzenie w dół aż do zera
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #5 on: February 17, 2014, 02:01:41 »

dobre będzie to tylko wtedy gdy takie blue printy zostaną bardzo dobrze ukryte (może jakieś zagadki czy coś na logikę) i w użyciu nie będzie więcej niż kilka.
Martwię się, że małymi krokami dojdziemy do momentu gdzie będziemy "latać na jednorożcach" i cały klimat szlag trafi.
Logged

Moonred

  • User
  • Posts: 53
    • View Profile
    • małe pseudo portfolio
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #6 on: February 17, 2014, 02:04:23 »

Nie masz się co o klimat martwić bo nad tym czuwają twórcy gry. Jak się im pomysł spodoba to go wezmą i ewentualnie zmodyfikują to stanu w którym będzie pasował do stylu gry.
Logged
Blood for the Blood God!

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #7 on: February 17, 2014, 10:30:53 »

błagam, zmień błąd w temacie.. mam chyba jakąś fobie..
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #8 on: February 17, 2014, 11:38:23 »

A może by coś takiego - blueprint zawiera instrukcję jak zrobić dany przedmiot wraz z podaniem jakiegoś unikalnego składnika - np tego kryształu.
Samo tworzenie składałoby się z dwóch etapów:
1. Stworzenie przedmiotu przez rzemieślnika wg instrukcji, co tworzy tylko dziwnie wyglądający przedmiot z właściwościami generowanymi jak przy tworzeniu zwykłych przedmiotów - czyli np łuk z kryształem miałby podobne właściwości jak łuk zrobiony z tych samych materiałów i przez tego samego rzemieślnika
2. Nazwijmy to zaklęcie przedmiotu - wymagany byłby przedmiot zrobiony wg instrukcji oraz samo zaklinanie tez musiałoby przebiegać wg instrukcji. W trakcie zaklinania blueprint jest "scalany" z przedmiotem.
W wyniku tego mamy szansę na otrzymanie oczekiwanego przedmiotu, przy czym właściwości zależą od umiejętności rzemieślnika/ów go tworzących.
Wydaje mi się, że lepiej by było jakby każdy mógł stworzyć przedmiot wg opisu i go zakląć, ale im wyższy poziom umiejętności tym większa szansa na powodzenie, ale zawsze mniejsza od 0.

Co z tego mamy:
- każdy może skorzystać z blueprinta - nie trzeba czekać, aż się znajdzie kogoś z odpowiednim poziomem umiejętności - dodatkowo takie osoby nie mogą narzucać zbyt wysokich cen bo gracz pójdzie do kogoś tańszego z mniejszym poziomem umiejętności
- zwiększenie znaczenia specjalistów w danej dziedzinie - większa szansa na powodzenie oraz lepsze właściwości przedmiotu - część graczy będzie chciała mieć najlepszy możliwy sprzęt nie patrząc na koszty
- mogłoby być wiele przedmiotów o podobnym wyglądzie, ale niewiele mających specjalne właściwości - możliwość przechytrzenia przeciwnika np łuk z kryształem strzela strzałami magicznymi, spotykamy kogoś kto ma taki łuk i dochodzi do walki, więc zwiększamy odporność na magię, a tu niespodzianka, przeciwnik używa zwykłych strzał i nasza odporność na magię nic nie daje
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #9 on: February 17, 2014, 14:38:18 »

Lemur ale zastanów się co to zrobi, kolejne mmo z plagą magii, ograniczając to można to bardziej wykreować na prawdziwy świat, bo Ekskalibur był jeden tak jak arka przymierza, więc skąd nagle kilka łuków co miotają piorunami? Można by dać info o tych itemkach do zrobienia artefaktu ale nie było by fajniej jak same składniki były by rzadkie lub artefaktami?

Rhinowaty ale zrobi się syf, odwołując się do literatury czy w Wieśku magią wypychano wszystko? Po co nam kolejne mmo z magicznym wszystkim? kilka-kilkadziesiąt itków starczy.

Ktoś wyżej uznał to za zbyt op ale taki pan z takim łukiem ma marne szanse jak 5 zbójów go napadnie w końcu każda zbalansowana gra (DayZ, WarZ)daje wszystkim w miarę równe szanse, więc nawet z artefaktem polegniesz w walce z liczniejszym wrogiem.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #10 on: February 17, 2014, 15:00:16 »

Chyba mnie nie zrozumiałeś - dobranie ilości i dostępności tych blueprintów to kwestia balansu gry i konsekwentnego dążenia do określonego typu świata (mocno, słabo magiczny etc), którego to celu w sumie nie znamy. Wiemy jedynie, że nie będzie można latać cały czas z fireballem, czy tam innym czarem.
Generalnie chodziło o to, żeby było kilka takich w miarę silnych przedmiotów, ale sporo podróbek, które tylko wyglądają jak te przedmioty. Oglądając taki przedmiot podczas sprzedaży można by od razu (albo w miarę szybko) sprawdzić czy jest prawdziwy, ale widząc x postaci z tym samym przedmiotem inny gracz nie miałby pojęcia, która z nich ma ten przedmiot, a która podróbkę.
Logged

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #11 on: February 17, 2014, 15:15:26 »

wtedy taki unikat byłby bez sensu, unikat to przedmiot który jest jedyny i niepowtarzalny, tym samym unikat zasługuje na równie unikatowy wygląd jak i statystyki.

Powiedzmy, szukasz owego artefaktu i załóżmy że kupiłeś go za cały swój majątek. Ubierasz go i co... i nic, dziesiątki ludzi lata wokół z dokładnie tak samo wyglądającym przedmiotem nie zwracając na ciebie uwagi. I nie pisz teraz że tak będzie bezpieczniej, bo nie będzie, chyba że dla tego który nosi oryginał, dla każdego innego będzie dodatkowe ryzyko ponieważ bandyci również szukają unikatu.
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #12 on: February 17, 2014, 15:26:26 »

Unikaty zostawmy w spokoju, ponieważ to nie ich dotyczy temat tylko przedmiotów tworzonych z blueprint'ów. Samo istnienie schematu tworzenia danego przedmiotu przekreśla jego unikatowość - jedyne co możemy dostać to w miarę silny i rzadki przedmiot.

Odnośnie unikatowego wyglądu - w którymś temacie była mowa o możliwości modyfikacji wyglądu przedmiotu, więc jeżeli to byłoby wprowadzone to teoretycznie istniałaby możliwość stworzenia przedmiotu wyglądającego jak jakiś unikat. Inna kwestia, że wraz z możliwością modyfikacji wyglądu przedmiotu byłaby całkiem spora różnorodność wyglądu graczy - no, ale nie tego dotyczy temat.

Generalnie pomysł z blueprintami mi się podoba jako pozostałość po dawnej cywilizacji.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #13 on: February 17, 2014, 16:14:43 »

wiesz według mnie to co trafnie nazwałeś "Plagą Magii" odnosi się raczej do graficznego wyeksponowania tego że to coś jest "magiczne". bo to co zauważyłem to nie niszczenie klimatu przez sam fakt obecności magicznych przedmiotów tylko fakt że każdy głupi przedmiot który ma właściwość "ogień" ciska wielkie fireballe i chajcuje się jak ognisko, do tego świeci, roztacza aurę i jest za wielkie. ja mówiąc płonący miecz mam na myśli dosłownie płonący miecz. normalny miecz który płonie. łuk zużywający proch zamiast strzał ok. byle by nie był wielki, nie świecił, i te magiczne strzały nie były wielkie jak włócznia.

Poza tym to raczej będzie kosztowało mnóstwo kasy ze względu na poziom trudności co oznacza że dosłownie nie liczni będą je posiadali.
Dlaczego? bo to nie sztampowe z mmo gdzie po miesiącu grindowania stworków mamy lvl i chodzimy na
"trudniejsze"( gówno prawda bo mają tylko wyższy lvl co za tym idzie są niemal równie łatwe jak te z początku gry jeżeli zrównamy lvl) i dają więcej kasy.... np TERA 5000 złotych monet na początku to niewyobrażalna suma a po 2-3 tygodniach intensywnej gry robisz tyle w2-3 dni bo masz 60 lvl i z potworków leci 5-6 golda.

jeżeli założymy że nie mamy w Eni Lvl a z potworków nie leci gold to zrobienie tych samych 5000 będzie wymagało Baaaardzo dużo czasu albo bycia bardzo dobrym graczem a nie graczem który ma za dużo czasu. bo potworki będą naprawdę trudniejsze bo nasza postać może co najwyżej mieć wyższy poziom umiejętności ale nie będzie miała zancznego skoku "hp" i pkt ataku.  a potwór będzie twardszy, szybszy i silniejszy. więc pójdziemy grupą ,w lepszy sprzęcie a do tego musimy dzielić kasę z sprzedanego loota więc zarobek nie wzrośnie drastycznie.

także sądzę że taki bardzo trudne do zrobienia i rzadkie blueprinty będą zbyt drogie dla powiedzmy 70 % graczy a jeżęli do blueprintów dodamy podział na "jakości" tak żę najwięcej jest rzeczy typu "odciążacz" zmniejszający wagę o 0,5 kg będzie w najniższej jakości a "magiczne strzały" w najwyższej to będzie tego naprawdę niewiele. bo będą bardzo rzadkie i bardzo trudne do wykonania.

więc jak zobaczysz płonący miecz ( oczywiście schowany do pochwy nie płonie) to nie powiesz eeee kolejny maikiczny miecz tylko "o kurde płonący miecz!" i będziesz wiedział że to gracz z "prestiżem".
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

KawalErO

  • User
  • Posts: 50
    • View Profile
Odp: Starorzytne plany/blueprint
« Reply #14 on: February 17, 2014, 17:44:19 »

@up dokładnie, posiadanie takiego przedmiotu wymagało by gracz miał duży majątek, i dużo umiejętności bo nie wystarczy mieć ale trzeba też i chronić. Wtedy trzeba by dogadać się z cesarzem o przyznanie ochrony w zamian za pożyczenie przedmiotu w czasie potyczki.
Logged
Pages: [1] 2 3