Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4

Author Topic: Początek gry  (Read 3332 times)

Pere

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #30 on: January 20, 2014, 18:33:50 »

1. Wojny, podatki, zlecenia etc
2. Jw.
3. "Ta gra będzie inna od wszystkich, ma być realistyczna, trudna, a pod uwagę bierzemy głównie opinię graczy oraz nas samych jako graczy" (jak coś przekręciłem sorry)

Jeszcze odpowiem na wcześniejsz które przeoczyłem :
Obalamy teorie ewolucji... tak albowiem  "Skoro gracz ma być nauczycielem, a wszyscy zaczynamy jako dzieci to kto nas nauczy? Święte słowa." Tak masz racje, przez to właśnie ją obalasz, bo z tego zdania wynika że wszyscy równo zaczęli być dziećmi i nie miał kto ich chronić...
2 nie skomentuje, a na 3 sam sobie odpowiedziałeś jakby to wyglądało

Dalej. Nie każdy musiałby być nauczycielem? Myślę, że dosłownie prawie nikt nie chciałby być nauczycielem. Te osoby można by pewnie policzyć na palcach jednej ręki.

Kolejny człowiek wypowiadający się za innych... phi...

Wcale nie musiałby ich chronić. Myślę, że nikt nie chciałby zakładać osady, gdzie są same dzieci

Ale mógłby

przez parę pierwszych miesięcy gry nic kompletnie by się nie działo, tylko dzieci by próbowały jakoś godnie żyć w lesie.

ekonomię tej gry, też od razu w pierwszej godzinie ustabilizujesz tak?

I jeszcze raz zwrócę uwagę na to zdanie

Jak będziemy myśleć o tej grze jako o symulatorze życia... to co my tutaj jeszcze robimy? Wywalmy proszek, wywalmy wszystko, niech robią jeszcze raz wszystko, bo to nie ma być fantasy tylko real.

A GDZIE POWIEDZIAŁEM O SYMULATORZE ŻYCIA? CO BEGA HIHI, trochę realności, trochę fantasy, trochę prawdziwego życia, trochę tego komputerowego nieskalanego zwyrodniałym światem i mamy super gierke, otwórz choć trochę ten swój umysł i wyobraź to sobie, bo paczysz na ten pomysł w sposób kota paczacza czyli co ja pacze...
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Początek gry
« Reply #31 on: January 20, 2014, 18:42:02 »

Wojny? Z kim? Z innymi państwami? Już to widzę. Armia bijących się dzieci. Podatki? Od kogo? Od dzieci? One jeszcze podatki mają płacić?
(ilość zarejestrowanych kont spadła o 80%).

Kolejny człowiek wypowiadający się zamiast innych? Podaj 2 nicki osób, które zgodziły się z Twoją teorią. Chciałby ich chronić? Nie chciałby! By tracił ogromne ilości pieniędzy!

Ty chcesz wszystko przerobić na prawdziwy świat.

"póki nie pomyślicie o tej grze jako prawdziwym życiu" nie można tak myśleć bo wtedy Ci wyjdzie symulator!
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #32 on: January 20, 2014, 19:22:39 »

Pere to jest nie realne. większość twoich pomysłów zamiast cieszyć tylko sprawia że gra staje się bardziej żmudna i nudna. bo ja nie mam zamiaru 10 razy przeżywać etapu 10 latka
postać mi umarła... i zaczynam od nowa i co? znowu mam być 10 latkiem i robić nic??  to jak zmuszanie gracza by za każdym razem gdy zaczyna na nowo gre przechodził długi nudny i męczący tutorial.

Masz zupełnie inne podejście niż reszta forum.
ty dążysz by ta gra była jednocześnie podobna i niepodobna do innych mmo. z jednej strony przesadzasz z realizmem a z drógiej strony podajesz nam odgrzanego kotleta w postaci LVL, gdzie ? a tam gdzie mówiłeś o nieskończonym rozwoju postaci bo to się niczym praktycznie nie różni. oskarżyłeś Rahla o bycie casualem a sam podajesz rozwiązanie w sam raz dla casuali.

Według mnie twoje podejście i wizja tej gry są złe. bo większość tych ideii jest po prostu w rozrachunku i funkcjonowaniu mecząca bądź trąci tandetą (tak te śmieszne walki z naruto)
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #33 on: January 20, 2014, 19:45:38 »

Jeżeli wiek dziecięcy chcesz traktować jak tutorial to może zrobić tak:
Gracz po wejściu do gry decyduje czy chce przejść tutorial czy od razu stworzyć postać z zaznaczeniem, że gra jest inna niż większość MMO i dla początkujących zalecane jest przejście tutoriala.
Tutorial polegałby na wcieleniu się w postać jakiegoś dzieciaka na potrzeby tutoriala i wykonaniu poszczególnych zadań uczących podstaw gry. Gracz będący dzieckiem ma pewne ograniczenia i przywileje:
- nie może wyjść poza pewien obszar (powiedzmy miasto i jeden obszar do polowań) - żeby nie korzystać z przywilejów poza pewnym obszarem
- nie może walczyć z innymi graczami - zabezpieczenie przed idiotami psującymi początkującym zabawę
- nie może rozmawiać z dorosłymi - z innymi dziećmi może - zabezpieczenie przed trollami korzystającymi z nietykalności i obrażającymi innych graczy
- ponieważ dzieciak tylko na potrzeby tutoriala to wygląd i nazwę może wygenerować system - potem i tak postać zostanie usunięta
- wszystko co kupią/sprzedadzą jest poza normalną ekonomią gry - żeby jej czasem nie rozwalić nagłym napływem słabych przedmiotów - dodatkowo zabezpieczenie przed farmieniem rzemieślników
Dzięki temu że tacy gracze mają postać dzieciaków to pełnoprawni gracze (dorośli) od razu wiedzą, że nie ma sensu z nimi rozmawiać ani próbować utworzyć drużyny. Dodatkowo zmniejsza się ryzyko, że weźmie się do drużyny osobę co nic nie wie o grze.

Wg mnie to jest jedyny przypadek kiedy pomysł z dzieciarnią mógłby się sprawdzić.
Logged

Pere

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #34 on: January 20, 2014, 20:30:58 »

Piwo temu panu, ale dodałbym jeszcze w jakiś sposób system nauczania, wielu ludzi nie chciałoby nigdy mieć z nimi doczynienia, a więc może po prostu jedna wioska i lasek jako dungegon dla wszystkich dzieciaków. Npc byliby dorosłymi a ty musiałbyś wykonać pare zadań, uczących walki/ magii/ ekonomii/ oraz innych podstawowych dziecin życia.

Rhino jako jedyny podszedł do tego tematu inaczej, dziękuje mu za to, jeden z nielicznych którzy mogliby coś wnieść do tego forum, przykro mi ale negowanie pomysłu od razu to nie jest szczyt inteligencji ...
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #35 on: January 20, 2014, 21:12:07 »

Jesteś pierwszą osobą której chce po prostu strzelić, sam nic nie zmieniłeś w swoim powyśle, denerwowałeś reszte forum a kiedy jeden pan zmienił od podstaw twój pomysł na jedyne mające racje bytu rozwiązanie zacząłeś obrażać reszte bo nie chcą 10cio latków.
Nic ale to nic nie wiesz o forum i jesteś nowy, dodatkowo nie masz zdolności asymilacji, nie szanujesz zdania innych jak i ich samych, nawet ludzi którzy są na forum od jego początku, pewnie nie czytałeś żadnego starego wątku i za chwile dalej będziesz miotał fochami.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #36 on: January 20, 2014, 21:39:41 »

Gniazdu, nie warto. Po prostu gdy powstanie nowy pomysł pewnie ktoś znów napisze coś nowego i okaże się iż jest to to co od początku chciał ale żaden z forumowiczów nie wpadł na to czego on chce.
Logged

Pere

  • User
  • Posts: 30
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #37 on: January 20, 2014, 23:32:34 »

nie rozumiem was, czy to forum nie jest od dyskutowania nad pomysłami? JEŻELI DYSKUSJA MA POLEGAĆ NA TAK LUB NIE, to może lepiej stworzyć quiz? Nie wpadłem na pomysł, ale no kurde, tu chodzi o to żebyście też ruszyli głowami... czy to takie trudne w dzisiejszych czasach?
Logged

Remedy

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #38 on: January 21, 2014, 00:03:16 »

Nie no błagam Cię, uwierz mi, że nie chcesz zaczynać gry jako 10-latek. Jak Ty sobie wyobrażasz miasto po którym biega sobie chmara dzieci? Jeszcze taki ma chodzić na misje i zabijać potwory, ta... Chyba, że mówisz o czymś w rodzaju retrospekcji z dzieciństwa i pokazanie jak wyglądały młode lata postaci, to jest warte przemyślenia ale i tak ciężko by było uczynić ten pomysł dobry. W każdym razie granie 10-latkiem odpada.
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #39 on: January 21, 2014, 10:33:22 »

Pere to chyba nie jest tak, że nas nie rozumiesz tylko raczej nie chcesz nas zrozumieć. Każda z osób wypowiadających się tutaj
nie odpowiedziała Ci zwykłego "Tak/Nie" tylko poparła swoje wypowiedzi konkretnymi argumentami, jeśli to nie jest dyskusją to nie wiem co jest.

Co do pomysłu to zgadzam się z przedmówcami, nie jest on najlepszy, większość z nas po prostu nie chce grać dziećmi, ale gdybyś
uznał swój pomysł za nietrafiony i nie odpowiadał tak agresywnie innym forumowiczom, być może inaczej zostałbyś potraktowany,
jak to mówią kto mieczem wojuje, od miecza ginie, wystarczyło zmodyfikować swój pomysł np tak aby była taka możliwość
jak wybór wieku postaci, i jeśli masz ochotę grać 10-cio latkiem to proszę bardzo masz taką opcję, a nie narzucać obligatoryjnie,
że wszyscy muszą tak zaczynać, może niektórzy chcieliby zagrać np 60-cio latkiem, z siwą brodą i doświadczeniem na twarzy ;]
Lub też tak jak pisał Rhino potraktować wiek dziecięcy jako tutorial, chociaż dalej jakoś te 10 lat wydaje mi się zdecydowanie zbyt niskim wiekiem nawet jak na tutorial.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Początek gry
« Reply #40 on: January 21, 2014, 15:23:08 »

Już wyobrażam to sobie. Zaczynamy dziesięciolatkiem. Jest to tutorial. Uczymy się walczyć. Dają nam miecz dwuręczny, ciężką zbroję i umieramy bo nas zgniotła. Nie ma porównania siły między dziesięciolatkiem a trzydziestolatkiem. Uczymy się walczyć jako dziesięciolatek i okazuje się, że jako 30 latek walczy się zupełnie inaczej.
Logged

TheHalogen131

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #41 on: January 21, 2014, 15:38:14 »

*up O, to ja, ja chciałbym grać gościem z pięcioma dychami na karku!

A co do tematu. Po raz kolejny widzę chorobliwe trzymanie się "realizmu". Do wszystkich ludzi, którzy chcą na siłę udziwniać grę (tak, to się tyczy także Ciebie, Pere) mam pytanie. Jeśli wymagacie od twórców gry, by, przykładowo, nie dało się wynająć NPC by sprzedawał za Was sprzęt, to tym samym powinniście ZADEKLAROWAĆ, że WY jesteście gotowi stać 6h czasu rzeczywistego za ladą w grze by sprzedać jeden puklerz. Ale to tak na marginesie.

Niestety Pere, Twój pomysł legł w gruzach, zanim go jeszcze przedstawiłeś naszemu szacownemu gronu. Twórcy wyraźnie w filmie ZAZNACZYLI, że NIE PRZEWIDUJĄ starzenia się postaci. Do tego dochodzą jeszcze ograniczenia płynące z posiadania 10 lat, miasta wypełnione bachorami, chaos, niezadowolenie graczy, syf, kiła, mogiła.

Jedynym sensownym rozwiązaniem byłaby według mnie propozycja RhinoRace. Nic innego nie miałoby prawa bytu w Enidust. Zwyczajnie taka mechanika to ślepy zaułek. Dodatkowo, pamiętajmy, że to ma być (z pominięciem przedrostka MMO), Action Role Playing Game. A nie Simsy. Prawdopodobnie będziemy mieli duży wpływ na naszą postać (zwłaszcza na początku, edytor postaci, pierwsze kroki i tak dalej...), ale "czysta kartka" nie znaczy "dzieciak"! W tym wypadku też należy odbiec od realizmu na rzecz zwykłej grywalności. Co z tego, że "dwudziestolatek nie może zaczynać jako nikt, przecież ma już jakieś życiowe doświadczenie". Pamiętajcie, to jest GRA, a najważniejszą cechą GRY jest GRYWALNOŚĆ, czyli to, jak bardzo jest ona w stanie przykuć Ciebie do monitora. Konieczność niańczenia całej bandy n00bów raczej negatywnie wpłynie na ten pierwiastek prawda?

Dobra, na zakończenie moich wywodów, mam jeszcze prośbę do każdego użytkownika, który to przeczyta. Pere zaczął słabo, zdążył zdenerwować swoimi postami niejednego z Was. Ale dajmy chłopakowi jeszcze jedną szansę, tę "czystą kartkę", którą dostanie każda z naszych postaci w Enidust. Nie udało mu się zrobić dobrego pierwszego wrażenia, ale zapomnijmy o tym. A Ty Pere, pamiętaj, że jesteś na niewielkim (jeszcze) forum, na którym póki się da, dbamy o słownictwo i zasady dyskusji w internecie. To nie 4chan.

Pozdrawiam i niech Pył będzie z wami.
Logged
"Kiedy jest się bogiem, nie trzeba się tłumaczyć"-Mistrz Terry Prachett "Mort"

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #42 on: January 21, 2014, 16:35:28 »

a gdyby tak, zrobić dobrowolny tutorial z naszą świeżo wykreowaną postacią na czele? ale kampanie dla pojedynczego gracza w budowaną w klienta? gdzie będzie grom npc rzucających quest wdrażające nas w systemy gry? a całość nie zabierała by godzinki? małą wioska kilku npc wyjaśniających mechaniki i dających ci spróbować każdego zawodu? mały lasek jakieś jeziorko? Oczywiście tutorial w żaden sposób by nie wpływał na postać, natomiast mielibyśmy trochę punktów umiejętności w każdym zawodzie i umiejętności. co wy na taki tutorial.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #43 on: January 21, 2014, 17:59:17 »

I w tym momencie wymuszasz na graczu tworzącym kolejną postać zrobienie znowu tutoriala - bo jakby nie patrzeć te parę ptk umiejętności w przypadku normalnej gry będzie na początku o wiele ciężej zdobyć niż gdy gra da Ci środki na ich osiągnięcie np pieniądze żeby kupić część materiałów dla rzemieślnika czy chociażby nawet słaby miecz, drąg czy cokolwiek innego do walki.
Logged

wiczan

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Początek gry
« Reply #44 on: January 21, 2014, 19:33:41 »

Jeśli chodzi część z losowym wyglądem to na pewno nie. To samo tyczy się drugiej części ,ale... fajnie by się zabijało tak innych magiem nastolatkiem :3
Logged
Pages: 1 2 [3] 4