Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Trening czyni mistrza  (Read 1629 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1371
    • View Profile
Odp: Trening czyni mistrza
« Reply #15 on: January 20, 2014, 00:56:54 »

Ludzkie ciało ma fizyczne ograniczenia, nie da się biegać szybciej od Bolta, po za latami treningu ma lepsze ciało ode mnie czy od ciebie, udoskonalone i przystosowane do biegu, człowiek jest czasem w stanie podnieść tone to fakt, ale ludzie ryzykują swoje życie, starcia kości, przeciążenie kręgosłupa i pęknięcia są śmiertelne, ludzie którzy dokonali takich rzeczy wykonywali je pod wpływem pewnych hormonów zdejmujących blokady z ciała, ale to wszystko nic nie zmienia bo i tak ciało ma limity nie do pokonania.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Trening czyni mistrza
« Reply #16 on: January 20, 2014, 11:13:47 »

Limity muszą być - inaczej doszłoby do sytuacji, że gracz mający odpowiednią siłę (która wg Twojej idei może podnosić w nieskończoność) nosi w plecaku ekwipunek dla całego oddziału, a jak Twórcy powiedzieli chcą uniknąć tak absurdalnych sytuacji.
Nasze ciało ma pewne ograniczenia wynikające z zastosowanych materiałów (kości, mięśnie) i ich połączeń (wiązania) - już samo to nie pozwala np dźwigać kilku ton, czy biegać z prędkością dźwięku. Przekroczenie tych limitów równa się uszkodzeniu np złamaniu kości czy zerwaniu mięśnia. Dodatkowo mamy blokadę mentalną nałożoną przez mózg, żeby tych limitów nie osiągnąć - ból jest dobrym przykładem, innym jest zmęczenie. Mózg zostawia sobie zapas na wypadek sytuacji kryzysowej, kiedy będzie potrzebował zrywu - np ucieczka przed jakimś drapieżnikiem.
W grze ewentualnie można by wprowadzić te ograniczenia z mózgu i możliwość ich przekroczenia z ryzykiem większych uszkodzeń np postać może biec przez 5 min, ale uciekamy przed kimś groźnym i przekraczamy ograniczenie do 8 min biegu, równocześnie mamy zwiększone ryzyko zerwania mięśnia (w grze uszkodzenia nogi). W tym momencie to gracz decyduje czy jest w stanie ponieść to ryzyko. Nie jestem zbyt przekonany do takiego rozwiązania, ale to jedyne co mi przychodzi do głowy co ewentualnie pasowałoby do świata gry.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Trening czyni mistrza
« Reply #17 on: January 20, 2014, 15:15:12 »

Jak już tak mówimy o tym realnym świecie, to serce by nie wytrzymało obciążenia związanego z bieganiem z prędkością światła (?!).
Czy Ty myślisz, że jak będziesz biegać przez 50 lat w realu, to będziesz biegać 2x szybciej niż Bolt? Nie masz najmniejszych szans. Myślę, że on jest blisko limitu. Tak będziemy mogli biegać w przyszłości, gdzie protezy lub coś, co będzie drastycznie zwiększać wydolność naszego organizmu umożliwi nam takie bieganie. To jest po prostu niemożliwe. I głupie.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Trening czyni mistrza
« Reply #18 on: January 20, 2014, 15:19:22 »

Poza tym to jest dla casuali... znacząco ułatwia rozgrywkę... bo co ci wilk zrobi jak jesteś w stanie nosić pół tonową zbroje?? twórcy mówili że nawet świeża postać doświadczonego gracza, będzie wstanie zabić doświadczoną postać. więc takiego systemu być nie może...
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 393
    • View Profile
Re: Trening czyni mistrza
« Reply #19 on: July 21, 2015, 09:28:35 »

Istnieje coś takiego jak granica możliwości. Jak już mówiono nie założysz na siebie ww. półtonowej zbroi. Chyba że marzysz o połamaniu się na dobre. ;)

Mówimy o limitach i wiemy jedno: takie na pewno będą. Jednakże... W jaki sposób się dowiemy, że dotarliśmy do granicy naszych możliwości? Będzie jakiś komunikat (trochę nierealistyczne) czy coś? Co o tym sądzicie?
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Trening czyni mistrza
« Reply #20 on: August 10, 2015, 22:26:27 »

No co Wy, kto nie założy pół tonowej zbroi? Bo chyba chodzi że z koniem na plecy?
Zbroje są różnej wagi i też nie trzeba czasem zakładać całej, ma być wstępnie chyba 13 elementów.
Cała zbroja waży koło 50kg, na na ciele nosie sieją inaczej niż trzymając w rękach, zakładając taką zbroje musimy być świadomi że:
-nie za szybko będziemy się w niej poruszali, o bieganiu przynajmniej na początku trzeba zapomnieć
-nie będziemy dobrze machać orężem
-mimo zbroi bez wyćwiczenia ciała będziemy podatni na ataki i łatwo nas będzie wywrócić, wytrącić broń i zabić
-wsiadnięcie (samodzielne) na konia nie powinno być możliwe lub trudne
Bez porządnych treningów nie można mówić o walce w pełnej zbroi, rycerze na początku na treningach nie ubierają pełnych zbroi tylko ćwiczą w skórach i powoli dodają części obciążając się.
Są i cięższe zbroje ale to dla prawdziwych 'jeżdżących gór' :)
Logged
Pages: 1 [2]