Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 ... 3 4 [5]

Author Topic: Zaawansowane "życie" NPC  (Read 5259 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #60 on: April 11, 2014, 01:57:27 »

Po tygodniu (sory Lemek :D ) od powstania koncepcji mojej i Lemka postanowiłem ją spisać.
Zacznijmy od podziału na (powiązane z tematem http://forum.enidust.com/index.php/topic,811.msg13578.html ):
Rodziny NPC-NPC - całkowicie pozbawione przyszłości, wykonują proste prace, są bazową dla rodzin NPC-Gracz.
Rodziny NPC-Gracz - Rodzina która powstała z połączenia NPC z graczem, NPC'ci podlegają woli gracza, mogą wykonywać proste prace, uczyć się czy trenować czy dawać misje innym graczom, coś w stylu przynieś, podaj, pozamiataj.
Po śmierci gracza wcielamy się w innego członka rodziny.

Następnym punktem jest zachowanie NPC w zależności od tego do jakiej grupy społecznej należy:
Mieszczanin - Stara się być neutralny w zależności od cech charakteru może być miły bądź nie.
Oprychy - (osoby szemrane w karczmie (zwykle podpite) czy bocznej alei) są albo bardzo mili i próbują coś ci wcisnąć bądź są
               chamscy i agresywni, mogą chcieć drobniaki.
Chłop - Mówi prosto i miota wulgaryzmami, stara się unikać rozmowy bo jest wiecznie zajęty.
Dzieci - zwykle miłe i odpowiadają na pytania.

Istniało by kilka pól które by losowały dialogi, dla każdej grupy społecznej inna i dwie dla wszystkich. Oczywistością którą pomijają w grach jest to że po trzecim razie zadania tego samego pytania po prostu się denerwujemy i mówimy "nieważne" czy po prostu odchodzimy, dobrą rzeczą byłoby gdyby nasz NPC po prostu olewał serię pytania "Co nowego w mieście", kolejną rzeczą jest to że gracze powinni mieć możliwość zrobienia własnych dialogów i ustawienia toru zależności czy to od pory dnia, pogody, wskaźnika znajomości itp.
Byłoby tego więcej ale straciłem wątek i myśli się plątają.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #61 on: April 11, 2014, 08:20:01 »

Nie podoba mi się pomysł tworzenia rodziny NPC-gracz i zarządzanie nią - pozostała część ma szanse być czymś ciekawym.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #62 on: April 11, 2014, 15:42:17 »

@RhinoRace
Używamy argumentów. Bo do czego się odnieść w twojej wypowiedzi mogę zapytać się tyko czemu?
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #63 on: April 14, 2014, 09:34:14 »

Jako, iż mi się ten pomysł nie podoba to skupię się na wadach tego rozwiązania:
- wymuszenie na graczach tworzenia i zarządzania takimi rodzinami - nie każdy lubi bawić się simsami, a osoby tego nie lubiące będą musiały się zdecydować czy wolą stracić cały dobytek czy jednak zmusić się do korzystanie z takiego rozwiązanie - innymi słowy stworzenie jednego systemu ochrony przed skutkami śmieci daje tylko iluzję wolnego wyboru i w praktyce jest zmuszeniem do korzystania z niego - musiałaby być równie atrakcyjna alternatywa (a najlepiej kilka), ale jakoś nie umiem wymyślić czegoś w miarę logicznego dającego podobne wyniki
- tworzenie rodzin mocno zmniejszy zapotrzebowanie na zatrudnienie NPC - taniej będzie wykorzystać do jakiejś pracy członka rodziny, a dokładnie to zleci mu wykonywanie określonej pracy. Dla tej rodziny (a dokładnie dla gracza) jest to dobre rozwiązanie bo mogą sprzedawać z większym zyskiem, jednak z punktu widzenia miasta/państwa już nie jest tak pięknie. Inna sprawa w momencie jak jakiś kupiec dojdzie do granicy ilości członków rodziny i będzie zmuszony zatrudnić NPC - w dużym uproszczeniu w tym momencie będzie on zdecydowanie mniej konkurencyjny (materiał + koszt NPC + czas) od takiej rodziny (materiał + czas) co mocno ograniczy jego dalszy rozwój. Wiem, że w rzeczywistości też tak było, tylko że w rzeczywistości członkowie rodziny są kimś na kim nam zależy, a w grze gracze będą ich traktować jako tania siła robocza.

Generalnie najbardziej nie podoba mi się wcielanie się w członka rodziny po śmierci postaci. NPC powinien cały czas być NPC, a po śmierci postaci gracz tworzy nową i ewentualnie zaznacza czy to ma być całkowicie nowa postać czy może członek istniejącej rodziny. Aby uniknąć sytuacji, gdzie będą hordy NPC bez przypisanego gracza taka rodzina mogłaby istnieć powiedzmy 1-2 tygodnie, a potem by znikała z serwera, a jej dobytek przechodziłby na miasto/państwo lub też by znikał - kwestia ustalenia.
Drugą rzeczą, która mi się bardzo nie podoba to co wspomniałem w pierwszym punkcie, że rodzina byłaby jedynym sposobem na zachowanie przynajmniej części dobytku na wypadek śmierci, a przynajmniej jedynym logicznym i mającym jakieś wytłumaczenie sposobem. Jeżeli miałaby ona istnieć w takim stanie to powinny być jakieś alternatywy do tego rozwiązania.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #64 on: April 14, 2014, 10:01:56 »

1 Alternatywa testament przepisujący rzeczy na kolegę jak kolega dobry to ci to odda. ;)
2 Tania siła robocza która rodzi się tydzień i rośnie kolejne 16 xD no chyba nie xD czyli do zobaczenia w śierpniu jak by dziś miał by się urodzić 1/3 roku xD.
Logged

GrimPumpkin

  • User
  • Posts: 19
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #65 on: June 01, 2014, 22:30:01 »

Ogólnie fajny motyw z tymi NPC, ale nie wydaje mi się żeby jakieś rozszerzone dialogi byłby tak bardzo potrzebne. Wystarczyłby system gestykulacji i prezentów, taki sam jaki można zauważyć w Fable. A co do cech nie wydaje mi się to taki zły pomysł. Ale powinny to być typowe proste cechy, które reagowałyby odpowiednia na nasze gesty. Np. Kobiety z wyższych sfer byłyby bardziej wymagające do nonszalanckich gestów, zaś prości mieszczanie woleliby bardziej zabawne lub heroiczne gesty.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #66 on: August 10, 2015, 10:28:16 »

@Kahetabi Wg. mnie na forum nawet nie powinien istnieć dział Handel, gdzie możesz ogłosić, że coś sprzedajesz. Dlaczego? Bo jest to nierealistyczne. Czy wcześniej ludzie wchodzili na forum i informowali wszystkich, że sprzedają x ton węgla po y cenie? Raczej nie.
Wcześniej ludzie promowali swoje gildie itp. po prostu dawając ogłoszenie na tablicę do tego służącą.

I tu takie zagadnienie. Powiedzmy, że właśnie otworzyłem sobie sklep i potrzebuję pracowników (NPC). W związku z tym wystawiam ogłoszenie na ww. tablicy. I czy taki bezrobotny NPC dałby radę zrozumieć, co tam pisze? Czy poszedłby do mnie ubiegać się o pracę? Myślę, że wtedy ów ogłoszenia musiałyby mieć zaanwasowany system tworzenia, abyśmy mogli wybrać spośród np. ogłoszenie o pracy i ogłoszenie o sprzedaży (są to tylko przykłady, mielibyśmy więcej wyborów).

Co o tym sądzicie? O ww. czytaniu ogłoszeń przez NPC?

@Edit Jeżeli chodzi o rodziny NPC... Wiadomym jest, że NPC muszą się jakoś pojawiać. Nie wyobrażam sobie ekonomii w jakimś mieście czy innej wspólnocie bez nich. A wiadomym jest także, że będą oni ubywać, bo niektórzy gracze obiorą drogę mordercy i możliwe, że będą ich zabijać. Zatem NPC muszą się jakoś rozmnażać.

Tylko że... Jak wy to sobie wyobrażacie? To nie ma być gra pornograficzna czy coś takiego (przynajmniej ja o tym nie słyszałem). W jaki sposôb oni się będą rozmnażać? Tak jak świnie w MC, wchodząc w siebie? Trzeba coś wymyślić.

Ewentualnie NPC mogą dodawać osoby zajmujące się przerwami technicznymi, o czym wspominałem już w jednym z wątków, ale tamtem był o zwierzętach. Nie byłoby wtedy żadnej pornografii ani MCowych świń.

Co do NPC-Gracz to już kompletnie nie mam pomysłu jak rozwiązać ten problem. Wysyłasz podanie do administracji i dostajesz dzieciaka NPC? Bez sensu.
Według mnie takie związki mogą istnieć, ale bez dalszych pokoleń, czyli dzieci.
« Last Edit: September 13, 2015, 22:25:27 by IAmBoskiM »
Logged
Pages: 1 ... 3 4 [5]