Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4 5

Author Topic: Zaawansowane "życie" NPC  (Read 5272 times)

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #30 on: January 31, 2014, 16:25:16 »

@Kahetabi, a chciałoby Ci się stać w sklepie cały dzień, a Twoja gra ograniczałaby się do "co podać?" Od tego będą NPC (moim zdaniem)
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #31 on: January 31, 2014, 17:13:28 »

Nie tylko do tego. Ale do tego również. Zapewne fajnie by Ci się jeszcze stało przez pół roku codziennie na polu.
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #32 on: January 31, 2014, 23:19:46 »

Pole? stanie w sklepie? Zapomnieliście jak wiele razy twórcy powtarzali że będzie liczyła się współpraca między graczami? Właśnie ta współpraca ma kwitnąć tworząc własne systemy. Na inne tematy nie będę się tu wypowiadał.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #33 on: January 31, 2014, 23:38:37 »

I będzie. Ktoś zdobędzie surowce, ktoś inny je obrobi, a jeszcze inny wykorzysta. NPC zajmowaliby się zajęciami, których żaden gracz nie ruszy. Jak właśnie wielogodzinne stanie w sklepie. Gracz, jako właściciel, będzie musiał zdobyć towary, ustalić ceny, a NPC je sprzedawać.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #34 on: February 01, 2014, 00:36:39 »

Kahetabi (od dziś Khetowaty, za trudno to zapamiętać) mam wrażenie żeś człowieku nigdy nie pracował. za ladą nie stoisz bo to lubisz tylko dlatego że musisz mieć kasę na przeżycie. po co gramy w gre rpg i snadbox? żeby tworzyć, budować i sie rozwijać. a teraz popatrz na prace za ladą.

stoisz godzinami... nic ci to nie daje...
dostajesz wypłatę... i co z nią robisz? kupujesz ładniejsze meble? odkładasz?

no niby się da tylko jak długo?

a patrz na obowiązki... musisz wchodzić regularnie o tej samej godzinie na tą samą ilość czasu po to by czekać w sklepie do którego może wejdzie ktoś raz na 10 minut. naprawdę by ci się to podobało? jest to opłacalne za psią robotę za psie pieniądze? bo wątpię by ci ktoś za to płacił więcej niż na podstawowe utrzymanie postaci.

i to nie np wchodzić na godzinę pracować za ladą tylko 4-5 może nawet 6 godzin bo twój pracodawca nie będzie zatrudniał 16 różnych gracz którzy będą mieli zmianę co godzinę... to tylko kłopoty i problemy. a ten cię okradnie a ten nie przyjdzie a tamten będzie obrażał klientów...

nie opłacalne ze strony pracodawcy jak i pracownika.

a taki npc? żyje w trybie dziennym gry przychodzi do pracy codziennie jest jeden może dwóch na zmianę nie marudzi nie znika bo internetu nie ma albo mama dała karę, nie bierze urlopu.

żeby nie było za różowo to można dorzucić do cech npc np spóźnialski czy chorowity. a także wypadki losowe typu np zaspał, albo potrącił go wariat na gryfie.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #35 on: February 01, 2014, 00:53:34 »

Jak coś to Kahe.
Znając MMO handel będzie odbywał się na forum a kupno czy sprzedaż to tylko formalność w grze. Wykorzystanie NPC jako postacie z którymi będziemy handlowali w grze jest dobrym pomysłem ale moim zdaniem to nie wątek żeby o tym opowiadać jak i o handlu.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #36 on: February 01, 2014, 10:43:53 »

Nigdy nie używałem forum do handlu... Ale może dlatego, że zwykle na forach nie siedzę. Zresztą, po co się trudzić, wchodzić na forum, rejestrować się, pisać, że mam na sprzedasz trochę węgla, czy czego...

Wystawiam na półce w sklepie i sobie leży, aż komuś będzie potrzebne i kupi.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #37 on: February 01, 2014, 10:52:54 »

Kahe wg Twojej idei to żeby kupić chleb, wodę czy bandaże będziesz się umawiał przez forum z graczem, a w tym czasie Twoja postać będzie głodować. Tutaj idealnie pasują NPC stojący za ladą i sprzedający to co właściciel zrobił, kupił lub w jakikolwiek sposób zdobył.
Np: górnik w górach może wydobywać metale, a w tym czasie w sklepiku NPC będzie sprzedawał to co wcześniej wydobył. Przyjeżdża kupiec, który te materiały kupuje i wiezie do miasta, gdzie we własnym sklepiku NPC je sprzedaje, a w tym czasie kupiec jedzie na kolejną wyprawę. Kowal w tym sklepie je kupuje i robi z nich narzędzia np kilof (a właściwie metalową część), które we własnym sklepie znowu NPC je za niego sprzedaje. Kupiec kupuje je i jedzie w góry żeby dostarczyć górnikowi.
Dzięki temu mamy:
- nudne zajęcia niewymagające większego myślenia wykonują NPC - sprzedaż za ustalona cenę
- gracze mogą skupić się na robieniu tego co lubią - górnik wydobywa metale, kupiec handluje, a kowal tworzy przedmioty
Logged

mrksiedzu

  • User
  • Posts: 254
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #38 on: February 01, 2014, 11:03:11 »

Handel na forum ma rację bytu wyłącznie pod względem bardzo drogich rzeczy, artefaktów itp.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #39 on: February 01, 2014, 13:34:27 »

więc widać że się zgadzamy. to teraz dodajmy tak npc "wypadki losowe" pt zaspał zachorował, dostał lepszą ofertę pracy

proponuję by można było składać npc oferty pracy bezpośrednio nawet jeżeli ten już u kogoś pracuje.  npc na podstawie warunków umowy i sympatii wobec nas zdecyduje czy je przyjąć czy nie. oczywiście npc przychodził by cię o tym poinformować np na 3 dni growe przed zmianą pracy tak byś miał czas znaleźć nowego.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #40 on: February 01, 2014, 13:55:25 »

Poza tym takie coś będzie sprawiało że kupienie czegoś u gracza żywego będzie lepsze niż u NPC. Zawsze będzie można się spróbować potargować, czyż nie ?
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #41 on: February 01, 2014, 15:26:48 »

Według "mojej" Idei na forum i tak by powstało forum dotyczące handlu, nieważne o jakich ilościach były by tam zamieszczane wątki liczy się reklama. Jeśli wchodzisz na forum i wiesz w którym miejscu jest najłatwiej dostępny przedmiot, to po co się włóczyć po innych strefach w poszukiwaniu owego przedmiotu? Im więcej ludzi czegoś od Ciebie kupuje tym bardziej chcesz ten przedmiot dalej sprzedawać prawda? Myślę że większość z Was nie zdaje sobie sprawy z tego że ta gra będzie wyścigiem z czasem.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #42 on: February 01, 2014, 15:30:51 »

A może będą takie cechy charakteru jak w Falloucie, tylko niewidoczne? Każdy NPC będzie mieć losowe cechy, które by się zwiększały lub zmniejszały w zależności od zdarzeń. Mówię np. o retoryce, umiejętność walki broniami, handel, szczęście, hazard, skradanie się, otwieranie zamków itd. (cała lista: http://pl.fallout.wikia.com/wiki/Umiej%C4%99tno%C5%9Bci). Przypominam. Tych cech byśmy nie widzieli bezpośrednio, czyli nie było by, że ten NPC ma retorykę 50. Tylko wiedzielibyśmy po nim, czy stoi ona na wysokim poziomie czy też na niskim. Pozwoliłoby to nam uniknąć cyferek :)

@Kahetabi
A może moderatorzy forum nie będą tolerować takich tematów?
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #43 on: February 01, 2014, 15:51:58 »

@Lich555 wtedy powstanie inne forum, proste.
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #44 on: February 01, 2014, 16:29:51 »

Sprzedaż przez forum sprawdzi się tylko w przypadku drogich lub rzadkich rzeczy - rzeczy pospolite lub codziennego użytku to już przesada.
Po prostu chcesz zmusić graczy, żeby zamiast czerpać przyjemność z gry latali po forum, a potem po mapie w poszukiwaniu osoby, która będzie wstanie sprzedać np kawałek chleba żeby - bezsensu. Takie rozwiązanie zamiast zachęcić graczy do gry to ich zniechęci - mnie na pewno.
Poza tym oparcie większości (jak nie całej) gospodarki gry o forum jest już zupełnie pomysłem ściętej głowy.
Jak będę chciał coś kupić to wchodzę do sklepu, patrzę na ceny i wtedy się decyduję czy jestem wstanie tyle wydać za daną rzecz - proste, przyjemne i funkcjonalne. Rozwiązanie wg Twojej idei Kahe czyli chcę coś kupić -> wchodzę na forum -> szukam tematów -> patrzę czy oferta z okolicy gdzie znajduje się moja postać, jak nie to szukam dalej -> patrzę na cenę i dopiero po takiej drodze decyduję czy jestem w stanie kupić -> załóżmy że się zdecydowałem, teraz muszę się z graczem umówić i czekać kiedy on i ja w tym samym czasie będziemy mogli się zalogować - taka droga żeby kupić bukłak wody, czy cokolwiek innego pospolitego jest po prostu przesadą i już - po 3-4 razach takiego wymuszonego postępowania gra wyleciałaby z dysku choćbym nie wiem jak miała dopracowane pozostałe elementy.
Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5