Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 5

Author Topic: Zaawansowane "życie" NPC  (Read 5907 times)

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Zaawansowane "życie" NPC
« on: January 08, 2014, 15:02:16 »

Ile razy grałeś w MMO i widziałeś NPCów którzy nic nie robią i nie mają żadnego wpływu i ingerencji w świat?
Proponuje rozwinąć dialogi z NPCami aby można było się z nimi zaprzyjaźnić co spowodowało by w wypadku np. okradnięcia nas czy zaatakowania goni napastnika (to przykład NPCki powinny mieć różne osobowości) lub taniej sprzedaje nam towar
a nawet odkłada coś pod ladę.
A także możliwość flirtu, dała by sens ślubom na które był wielki bulwers z powodu facetów grającymi dziewczynami.
Co o tym sądzicie?
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #1 on: January 08, 2014, 18:14:40 »

Sądzę o tym tyle, że nie będzie tylu NPC w grze by Twój pomysł się zrealizował.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #2 on: January 08, 2014, 18:20:46 »

Problem jest jeden... awykonalność zadania... to musiała by być prawdziwa sztuczna inteligencja, zdolna do analizowania i interpretacji.
inaczej skończy się to jak w skyrime czy innych RPGach.

nawet jeżeli podejmiemy tą heroiczna próbę i zrobimy listę 1000 cech które może taki npc
lubić/nie lubić/nie mieć zdania. i będziemy losowali zestawienie 100 cech z puli tych 3000 to:
po pierwsze wyjdą absurdy np kocha się opalać ale nie lubi słońca. uwielbia występować publicznie ale boi się tłumów itd.
po drugie napisanie odpowiednich dialogów które będą logiczne i poprawne gramatycznie dla tak dużej puli cech to syzyfowa praca.(raczej AI ich samo nie ułoży)
dodatkowo jest problem zachowań spontanicznych, koligacji rodzinnych i społecznych kontaktów.

taki npc musiałby się samoistnie(spontanicznie) zaprzyjaźniać z innymi npc, wchodzić z nimi w relacje.
musiałby reagować na bodźce zewnętrzne.
musiałby móc oceniać rzeczy nowe nie zawarte w puli.
musiałby móc się zmieniać (zmiana poglądów i puli cech "lubię/nie lubię")

jakiś skrypt który określałby warunki zmiany zdania by nie wyglądało to tak że jak odpowiednia ilość pkt "lubienia" to sobie możesz zmieniać jego cechy

nie jest to niemożliwe do zrobienia ale pytanie czy warto by to robić.


@Liszu moim zdaniem Npc będzie dużo tylko to nie one będą sprawowały główną rolę w świecie gry (tj nie będą królami cesarzami generałami. a będą raczej wieśniakami i mieszczanami. ktoś musi zapełniać miasta i ktoś musi pracować w polu, straży, jako sprzedwaca itd).
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #3 on: January 08, 2014, 18:43:21 »

Coś takiego byłoby super na prawdę super. Ale... ale... Trzeba to jakoś wprowadzić. Jeśli pomysł przyjąłby się, można robić to stopniowo z aktualizacjami, ale i tak będzie to trudne. Choć genialne i dające spore możliwości :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #4 on: January 08, 2014, 19:14:06 »

Lemur rozbawiłeś mnie.
Mi chodziło coś w stylu "strachliwy, wstdliwy, pracowity" lub "odważny, wojownik, oszust" a nie o ultra technologie bardziej zaawansowaną od simsów xD
Po 3-4 cechy z np 30, z eliminacją przeciwstawnych. Mi chodzi o to żeby npcki były lepsze i doskonalsze od np skyrimowych które w większości nic nie dawały i były zapełnieniem pustki.Chciałbym aby były czymś więcej niż tanim robolem, prawie niewolnikiem.

Liszu jeśli namówisz graczy aby spędzali 12h dziennie w sklepie aby na siebie zarobić to życzę powodzenia, strażnicy czy rolnicy to tak nudne i czsochłonne zawody że nikt ich by nie brał.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #5 on: January 08, 2014, 20:12:34 »

Lemur jak widać się zagalopował xD no cóż taki prosty npc z losowymi cechami też nie jest zły xD
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #6 on: January 08, 2014, 20:28:09 »

Fakt, faktem - trzeba tchnąć w NPCety nieco życia.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #7 on: January 09, 2014, 11:18:12 »

Teraz (na fizyce) wpadłem na pomysł, gdyby tak mają ileś tam pkt znajomości z npc pozwala go namówić do pomocy w polowaniu czy innej pracy, raz na jakiś czas oczywiście za pół darmo, bo może się upomnieć o swoją działke z roboty lub nie, zależało by to od osobowości.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #8 on: January 09, 2014, 13:45:20 »

A w jaki sposób możemy zdobyć te punkty? Stawiając dobry browar w karczmie? Pomóc przy robocie?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #9 on: January 09, 2014, 15:23:11 »

Lub dając prezenty, czasami (tylko u postaci z cechą "towarzyski"itp.) wystarczy kilka miłych słów, a taki samotnik to za słowaa cię oleje, więc piwo jakaś tam gadka i sztylet w prezencie i masz kompana! Ale też pamiętajmy że jak się zmęczy wraca do domu, od razu go raczej nie namówimy do kolejnego wyjścia w las czy do pracy, prawda?
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #10 on: January 09, 2014, 19:28:50 »

Byleby nie można było zagonić go do pracy w kopalni jak zwykłego robola. Mógłby nam asystować.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #11 on: January 10, 2014, 08:28:52 »

Tylko lekkie prace, w kamieniołomie chyba nikt by nie chciał pomóc.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #12 on: January 10, 2014, 08:52:06 »

Poziom znajomości mógłby wpływać na chęć wykonanie przez NPC danej czynności bądź też cenę tej czynności np NPC, który ma nas za wrogów nie będzie zbyt chętny do współpracy, a jak będzie to za wyższą cenę niż w przypadku jakby był neutralny.
Logged

TimiTim

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #13 on: January 10, 2014, 09:19:09 »

U zaprzyjaźnionego NPC można by zostawiać jakiś ekwipunek, który nie chcemy zabierać na wyprawę.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Zaawansowane "życie" NPC
« Reply #14 on: January 10, 2014, 15:05:34 »

Wolałbym wrzucić do skrzyni i zakopać :D

A Rihno zwrócił uwagę na coś ważnego. NPC mogą być wrogo nasatwieni.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?
Pages: [1] 2 3 ... 5