Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3

Author Topic: Niewolnictwo.  (Read 2585 times)

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #15 on: January 10, 2014, 08:46:38 »

Jeżeli niewolnictwo byłoby dopuszczalne w grze to trzeba określić :
- czym jest niewolnictwo - generalnie wiemy, ale pytanie czy niewolnik może mieć własne rzeczy?, czy może zarabiać (swoje pieniądze) gdzie indziej niż u właściciela?, czy ma jakieś prawa?
- jak długo można być niewolnikiem - gracz nieprzywiązany do swojej postaci, która została niewolnikiem do końca życie po prostu by ją skasował lub przestał się na nią logować - w tym momencie gracz-właściciel dostaje tylko zbędny bagaż
- czym różni się więzień od niewolnika - w obu wypadkach tracimy wolność, ale te stany jednak się różnią
- kiedy można zostać niewolnikiem - moim zdaniem powinny być specjalne warunki spełnione, aby uniknąć sytuacji, że jeden gracz stwierdza, że inny jest jego niewolnikiem i już
- czy gra będzie karała za niewłaściwe traktowanie niewolników - np głodzenie, torturowanie, ćwiczenie umiejętności walki na niewolniku etc
- ograniczenia dla gracza-niewolnika - wiadomo, że brak wolności, ale co poza tym
- zmiana właściciela - danie takiej możliwości stworzy zawód handlarza niewolników
- wartość niewolnika - cenniejszy powinien być ten co umie więcej niż osoba nieposiadająca żadnych umiejętności
- warunek na zakończenie niewoli - oczywiste: ucieczka, okup, zwrócenie wolności przez właściciela, ale fajnie by było, jakby można było też odpracować niewolę
Weźmy sytuację: gracz wędruje przez państwo, w którym dozwolone jest niewolnictwo (ważna informacja), zostaje napadnięty przez bandę innych graczy, którzy stwierdzają, że od teraz jest ich niewolnikiem - wg mnie taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, ponieważ sprowadziłoby się to do tego, że silne gildie/klany/sojusze niewoliłyby pozostałych ot tak. Dopuszczenie takiej sytuacji w szybkim czasie doprowadziłoby do upadku gospodarki, ponieważ odpada spora część nabywców (niewolnicy).

Odnośnie zmuszenia gracza do wykonywania poleceń - w trybie realistycznym to wiadomo - grozimy śmiercią. Dodatkowo powinno być coś co działałoby zarówno w trybie realistycznym jak i w trybie bezpiecznym. Proponuję, aby gracz-niewolnik miał zwiększoną szybkość zapominania nieużywanych umiejętności czyli np jeżeli umiejętność w normalnej grze obniża się co x godzin nieużywania jej to jako niewolnik obniżałaby się co y (mniejsze od x) godzin nieużywania. Innymi słowy im dłużej gracz jest niewolnikiem tym więcej traci.

Uzyskanie wolności przez odpracowanie - jakoś trzeba by określać kwotę/punkty czy coś co określiłoby ile niewolnik musi pracy wykonać, aby uzyskać wolność oraz określać wartość tej pracy. Inaczej powinna być wycenione ścinanie drzewa, czy uprawa roli, a inaczej stworzenie wysokiej klasy zbroi czy biżuterii.
Logged

Natanael

  • User
  • Posts: 134
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #16 on: January 10, 2014, 13:12:37 »

W mojej opinii niewolnictwo, które ma dotyczyć samych graczy nie ma racji bytu. Jak już ktoś wspominał
jest to aspekt zniechęcający do gry, bo kto by chciał aby jego postać została niewolnikiem?
Ja osobiście wolałbym zginąć z honorem w walce niż dać się pojmać ;]

Natomiast jeśli miało by to dotyczyć NPC to tutaj już sprawa przedstawia się inaczej,
jeśli np gracze mogliby posiadać jakichś NPC, nie wiem pokojówkę, lokaja, rolnika, czy kogo tam jeszcze,
wówczas mogła by być możliwość pojmania takich NPC, wówczas jako niewolnicy pracowaliby na korzyść naszej postaci.

Problem w tym, iż Enidust w założeniu ma minimalizować znaczenie NPC, a nawet doprowadzić do ich całkowitego wyeliminowania,
co moim zdaniem eliminuje wprowadzenie niewolnictwa do gry.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #17 on: January 10, 2014, 15:09:03 »

Jedyne co w niewolnictwie mi się podoba, to dążenie do wolności...
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #18 on: January 10, 2014, 17:25:11 »

Zgadzam się...
Logged

Ortan

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #19 on: January 10, 2014, 20:39:50 »

Niewolnictwo, pomysł jako tako dobry, lecz chcesz to przedstawić jak w M&B: Warband? Pewien czas i dostajesz szansę na ucieczkę.

Dobre mogło by to być, lecz by zebrać wszystkich więźniów na ucieczkę był by komunikat na koncie w danej postaci o treści: Próba ucieczki zostanie podjęta np. 2014-01-10 o godzinie 20:40 i system gry połączał by wszystkich niewolników do jednego buntu.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #20 on: January 10, 2014, 22:47:50 »

Niee... :D To raczej powinno być zaplanowane i 100% przygotowane przez niewolników (ewentualnie z pomocą z zewnątrz). Wykonane również...
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Ortan

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #21 on: January 11, 2014, 09:10:42 »

W takim razie jestem na NIE, taki system musi być bardzo dobrze wykonany, a aspekt wielkości "Enidast Team" nie jest ogromny. Zgodzę się na to, jeżeli by dodanie takowego systemu "Catch-and-run" przestawione było by na update gdy gra zacznie już prosperować i funkcjonować.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 394
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #22 on: January 11, 2014, 09:46:03 »

Quote from: RhinoRace
- czym jest niewolnictwo? generalnie wiemy, ale pytanie czy niewolnik może mieć swoje rzeczy? czy może zarabiać (swoje pieniądze) gdzie indziej niż u właściciela? czy ma jakieś prawa?
To zależy jak właściciel ustali sobie z niewolnikiem. Może ustalić, że np. 2% z każdego sprzedanego przedmiotu przypada na niego. Albo za kg żelaza x pieniędzy.
Quote from: RhinoRace
- czy gra będzie karała za niewłaściwe traktowanie niewolników
Raczej nie. Właściciel będzie groził śmiercią, więc to by wykluczało posłuszeństwo dla właściciela. Wtedy niewolnicy nie mieliby sensu (chyba że okup).
Quote from: RhinoRace
Weźmy sytuację: gracz wędruje przez państwo, w którym dozwolone jest niewolnictwo (ważna informacja), zostaje napadnięty przez bandę innych graczy, którzy stwierdzają, że od teraz jest ich niewolnikiem
A jak jest z jeńcami? Bo bitwie zabierają żywych i od teraz są ich niewolnikami. Gdyby to wykluczyć to zostają wykluczeni jeńcy.
Logged
Każdy dar ma swoją cenę.

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #23 on: January 11, 2014, 17:53:26 »

Odpowiedziałeś tylko na kilka moich uwag całkowicie ignorując resztę np nie podałeś definicji niewolnictwa, nie podałeś czym różni się niewolnik od więźnia, nie podałeś jakie warunki mają być spełnione aby dostać stan niewolnika etc
Ale spróbuję odpowiedzieć na Twoje uwagi po kolei:
- ustalenia między właścicielem, a niewolnikiem swoją drogą, a ograniczenia/wymuszenia narzucone przez zastosowany w grze system to zupełnie inna kwestia - stąd zadałem pytania na które trzeba odpowiedzieć przy ustalaniu działania systemu.
- podobnie jak wyżej - zależy od ustaleń ograniczeń systemu. Raczej gracz, który niestety nabawił się stanu niewolnika wolałby mieć jakieś tam zabezpieczenie, że właścicielowi nie odbije i nie zabije jego postaci ot tak bez powodu, bo np akurat był pijany, wkurzyli go w pracy/szkole etc.
- Jeniec to nie to samo co niewolnik - podobnie jak więzień. Wszystkie 3 stany mają pewne podobieństwa, ale także się od siebie różnią - dlatego m.in. pytałem o definicję niewolnictwa. Dla ułatwienia - niewolnika można zmusić do wykonania jakiejś pracy, z jeńcem/więźniem też da się, ale wymaga to trochę większych umiejętności "nacisku".

Zgadzam się z poprzednikami, że niewolnictwo nie powinno występować w grze. Ewentualnie w którymś dodatku mogłoby zostać dodane. Temat jest bardzo delikatny i trzeba mocno uważać, żeby niewolnictwo było częścią gry tylko utrudniającą rozgrywkę, ale nie zniechęcającą do niej.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 394
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #24 on: January 11, 2014, 22:32:20 »

To postaram się odpowiedzieć ci na wszystkie pytania.
1. Czym jest niewolnictwo? Nazwa mówi sama za siebie. Po prostu ktoś kogoś zniewala np. wpychając go do klatki. Może zmuszać go do prac. Lecz oczywiste jest, że na terenie jakiegoś państwa bądź miasta niewolnictwo może być zabronione. Niewolnik robi to co rozkazuje mu jego pan, bo nie ma wyboru. Raczej nie chciałbym aby był taki efekt jak zniewolony.
Czy ma jakieś prawa? To zależy np. od miasta czy państwa. Np. państwo może ustalić, że jeżeli pan niewolnika nie będzie go karmił to otrzyma karę. Prawdopodobnie w każdym państwie będzie zakaz zniewalania. Będą jedynie niewolnicy, którzy wcześniej byli jeńcami.
Na resztę pytań z tej "pauzy" odpowiedziałem.
2. Jak długo można być niewolnikiem? A jak sądzisz? Można nim zostać na zawsze... Jak Cię twój pan wypuści to przestajesz być niewolnikiem. Jesteś niewolnikiem do póki jesteś zniewolony. I tak jak wcześniej: nie jestem za efektem zniewolony.
3. Czym różni się więzień od niewolnika? Więzień siedzi w więzieniu np. za karę bądź trzymają go do rozprawy tam, aby nikomu nic nie zrobił, a niewolnika zmuszają do pracy lub sprzedają, a tak dodatkowo jeńców przesłuchują i biorą za nich okup.
4. Kiedy można zostać niewolnikiem? Jak ktoś powie: jesteś moim niewolnikiem to nie oznacza, że jest to koniecznie prawda. To tak jakbym uważał was wszystkich za moich niewolników, ale wy dobrze wiecie, że nimi nie jesteście. Dopiero jak kogoś zniewolisz to jest twoim niewolnikiem.
5. Na to odpowiedziałem.
6. Ograniczenia dla gracza-niewolnika nie wiem o co ci dokładnie chodzi, ale postaram się odpowiedzieć. Np. niewolnik nie będziemy mógł się bawić w polityka itp.
7. Zmiana właściciela tu chyba nie oczekujesz żadnej odpowiedzi.
8. Wartość niewolnika to już handlarze muszą sobie ustalić. Raczej nie będzie automatycznego systemu zmiany ceny niewolników.
9. Warunek na zakończenie niewoli po prostu odzyskujesz wolność.
10. Uzyskanie wolności przez odpracowanie biedni ludzie kiedyś stawali się niewolnikami, bo byli zadłużeni i po odpracowaniu nie mieli już na głowie długu i już nie byli niewolnikami.
Quote from: RhinoRace
Proponuję, aby gracz-niewolnik... ...traci
Raczej nie jestem za. I wtedy musiałby istnieć efekt zniewolony.
Odpowiedziałem ci chyba na wszystkie pytania. A teraz dziękuję, dobra noc.
Logged
Każdy dar ma swoją cenę.

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #25 on: January 12, 2014, 15:21:25 »

jeżeli chodzi o to rozgraniczenie to:
więzień ma prawa niewolnik nie.


Poza tym niewolnictwu grze mówię nie. o ile w grze dla jednego gracza może to zadziałać o tyle w multi już nie.
osobiście po zostaniu niewolnikiem bardziej bym się zniechęcił niż śmiercią mojej postaci.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #26 on: January 12, 2014, 17:30:20 »

A ja się zgadzam z Lemurem.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

TimiTim

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #27 on: January 12, 2014, 17:34:08 »

racja niewolnictwo się nie sprawdzi nikt za darmo nie będzie robił
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #28 on: January 12, 2014, 17:36:38 »

Nawet nie o to chodzi. Raczej o to, że przez jakiś czas jesteś całkowicie wykluczony z rozgrywki.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 394
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #29 on: January 12, 2014, 18:40:54 »

Niewolnictwo zniechęciłoby ludzi do gry, więc raczej tego nie będzie. Ale raczej będzie możliwość przenoszenia kogoś gdy leży na ziemi. Więc ktoś kogoś obali i przeniesie do klatki. I wtedy ta osoba jest zniewolona. Więc lepiej byłoby dla twórców aby był zakaz zniewalania.
Logged
Każdy dar ma swoją cenę.
Pages: 1 [2] 3