Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: Niewolnictwo.  (Read 2918 times)

olek2601

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Niewolnictwo.
« on: January 07, 2014, 21:39:36 »

Witam.

Zapewne nie tylko ja się zastanawiałem nad problem, co zrobić z ludźmi wroga po bitwie, których wzieliśmy jako jenców. Napewno odpada dodanie ich do swojej armii- możliwy bunt w czasie bitwy, ani też zostawienie ich na miejscu- mogliby dołączyć ponownie do sił wroga lub przejść do partyzantki. Zapewne po nazwie tego tematu domyśleliście się, że najlepszym sposobem będzie wzięcie ich jako niewolników, ale tu mamy następny problem, żeden gracz raczej nie będzie chciał nim zostać. Proponuję więc zrobienie systemu, takiego, że powiedzmy na 10 dni gracz traci kontrole nad postacią(nie może się na nią zalogować), a w tym czasie ów postać działa jako NPC-e. Oczywiście teraz gracz się wkurzy, że musi czekać 10 dni, więc dajmy takie coś, że jest 5% szans, że się zaloguje na swoją postać i będzie miał możliwość walczyć o wolność, jeśli niewolników będzie w pobliżu więcej, to oni także będą walczyć, lecz nadal będą sterowani przez komputer, dopiero gdy powstanie zakończy się powodzeniem gracze będą mogli się zalogować na konta(lub gdy minie te 10 dni)

Żeby żadna postać w "trybie niewolnika" nie mogła zostać zabita(np. w celu rabunku), ta opcja powinna być wyłączona, a niewolniką można będzie zadać jedynie lekkie urazy(złamana ręka/nos/noga itd.). Żeby zabezpieczyć gracza przed nowym niewolnictwem zaraz po odzyskaniu wolności, dajmy zabezpieczenie, takie, że przez następne dwa dni(liczenie rozpoczyna się od zalogowania na ową postać) nie może zostać niewolnikiem(taka ilość czasu powinna wystarczyć, żeby uciec wystarczająco daleko od wroga).
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #1 on: January 08, 2014, 18:17:09 »

Nie uważacie, że niemożność zalogowania się na swoją postać jest głupie?
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1302
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #2 on: January 08, 2014, 18:22:24 »

pomysł nie warty zachodu... nie widzę systemu niewolnictwa w MMO... to po prostu jest zniechęcające i tyle.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

TimiTim

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #3 on: January 08, 2014, 18:24:40 »

to będzie MMO ludzie nikogo nie będą oszczędzać od razu zamordują
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #4 on: January 08, 2014, 18:46:50 »

Cóż, jeśli są ranni, należy im pomóc. Po bitwie nie patrzymy kto przyjaciel, a kto wróg. Pomagamy i tyle, a resztę puścić lub na miejscu uśmiercić. Jest naprawdę mnóstwo możliwości, np walki gladiatorów. Takie wyłączenie kogoś z gry jest bezsensowne.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #5 on: January 08, 2014, 19:16:33 »

Walki gladiatorów, wypuszczenie, sprzedanie, okup, albo niewolnictwo. Bądź przymusowa praca na budowach czy w kopalniach. Wiele możliwości gry moim zdaniem. Lub śmierć.
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #6 on: January 08, 2014, 19:52:03 »

Ja mówiłem o niewolnictwie w jakimś temacie. Ale nit nie odpisał.
Mówiono w temacie Oblężenia o głodówce (dobry sposób na oblężenie) czyli też nie pozwala się wtedy wyjść obrońcom z zamku. Myślę, że jest to coś w stylu niewolnictwa, bo wtedy próba ucieczki grozi śmiercią i tak samo ucieczka z obozu pracy. Niewolnictwo daje wiele możliwości jak np. handel niewolnikami. Gra wtedy staje się bardziej realistyczna. Ale raczej nikt z nas nie chciałby być niewolnikiem. Ale w grze najlepszym pomysłem na wolność i życie jest ucieczka. W buncie mogą nas łatwiej zabić. Co do tego pomysłu to tak 5/10. Trochę zalet (dla właściciela) i trochę wad (dla niewolnika). A gdybym ja miałbym być niewolnikiem to zaryzykowałbym i spróbowałbym uciec, bo nie miałbym nic do stracenia.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #7 on: January 08, 2014, 20:36:28 »

Coś mi świta Boski :D Jestem przeciwny niewolnictwu. A z jeńcami... Wariacji jest na prawdę wiele. Ja bym ustawił oddział łuczników i kazał jeńcom uciekać. Cały czas byliny ostrzeliwani przez moich łuczników, a komu uda się uciec - jest wolny. :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #8 on: January 08, 2014, 21:43:28 »

Warto też popatrzeć na to, że gracze w trybie normalnym nie będą niewolnikami. Bo jak ktoś będzie w tym trybie to nie będą jeńcowi niczym zagrozić. Przecież nie pogrożą mu śmiercią. Mogą jedynie trzymać taką osobę w więzieniu za kratami i np. zażadać okupu albo zagłodzić na śmierć. Do pracy tej osoby nie zmuszą. Więc osoby, które wybierają tryb niebezpieczny powinny pomyśleć konsekwencjach. Osobie w trybie niebezpiecznym będą mogli zagrozić śmiercią, czyli utratą postaci. A z postacią idą umiejętności, nad którymi ktoś mógł długo pracować. Dlatego uciekając (jeżeli nikt nas nie chce "kupić") nie ma się raczej nic do stracenia. Raczej nie będziemy mieli wpływu na niewolnictwo. Ktoś kiedyś kogoś uwięzi. Obali go, a potem zaniesie do więzienia. I nikt nie będzie miał na to wpływu. Chyba że będzie coś takiego jak zakaz zniewalania. W sensie w regulaminie gry.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #9 on: January 09, 2014, 17:16:23 »

A co myślicie o tym: zakładamy kajdany to gość przechodzi w tryb realistyczny (czy jak on się tam zwie)?
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #10 on: January 09, 2014, 18:11:15 »

@Lisz - moim zdaniem bezsensu. Część graczy nie będzie chciała grać w trybie realistycznym bo np przywiązuje się do postaci. Dając opcję wymuszającą sposób przejście w tryb realistyczny raczej zniechęcisz ich do gry - strefy, w których postać automatycznie przechodzi w taki tryb to inna sprawa i jak autorzy wspomnieli przejście będzie wyraźnie sygnalizowane.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #11 on: January 09, 2014, 19:21:36 »

Jest jeszcze zostanie cesarzem. W tedy też przechodzimy na inny tryb...Jednak trzeba się zastanowić czy Lisz nie ma dobrego pomysłu. Bo co zrobimy z niewolnikiem który nas nie posłucha ? Tylko oddać mu wolność bo nie przydatny...
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #12 on: January 09, 2014, 19:32:21 »

Ale cesarz, a niewolnik to co innego. A nie można ot tak narzucać komuś trybu realistycznego. Perm death u cesarza to cena, która musi zapłacić, by nim zostać. Niewolnik, nie miałby wyboru.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #13 on: January 09, 2014, 19:52:51 »

A czy można umrzeć z głodu w trybie bezpiecznym? Bo chyba tego nie wyłapałem z filmików. Jeżeli tak to można zagłodzić takie osoby na śmierć. Jest to niemiłe, bo się tak jakby zabrania grać. Ale można także czekać na okup. Ktoś może przyjdzie aby uwolnić więźnia. A potem więzień odda kasę. To daje bardzo wiele możliwości jak np. siła robocza.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Niewolnictwo.
« Reply #14 on: January 09, 2014, 20:30:44 »

Nie wiem czy można. Kiedyś się dowiemy :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?
Pages: [1] 2 3