Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.  (Read 1551 times)

olek2601

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« on: January 03, 2014, 18:57:48 »

Witam.

Jako pasjonat historii(szczególnie okresów starożytności i średniowiecza) lubię szukać perełek technicznych upadłych cywilizacji, jak np. bateria z Bagdadu, silnik parowy Herona z Aleksandrii i jego automat do nalewania "świętej wody" za pieniądze, ale do rzeczy. Możnaby wykorzystać te wynalazki, np. baterie mogłyby służyć do galbanizowania, a automaty z "świętą wodą" mogłyby stać u wrót świątyni/sanktuarium.

Podobnych wynazków jest jeszcze dużo, jak np. samojezdny pojazd(też owego Herona, zasilany energią grawitacji), czy komputer z Antikythiry.

Co o tym myślicie?

Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #1 on: January 03, 2014, 19:10:42 »

Dla mnie to jakoś nie przemawia. Nie wiem jak inni ale mnie się nie podoba.
Logged

olek2601

  • User
  • Posts: 14
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #2 on: January 03, 2014, 19:20:52 »

To przedstawie pare możliwości jakieby nam dało dodanie czegoś takiego, np. dzięki baterią będzie można galbanicznie nałożyć małą warstwę złota na jakiś tani metal i tak oszukiwać biuro podatkowe(lub co innego co byłoby na jego miejscu), a ten automat zbierałby dość duże dochody, które by wędrowały do np. budowy dróg itd.

Naprawdę radzę przeczytać dokładnie co to są te urządzenia(mogę rzucić linkiem jeśli ktoś nie znajdzie), żebyśmy się dobrze rozumieli. :)
« Last Edit: January 03, 2014, 19:26:51 by olek2601 »
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #3 on: January 03, 2014, 20:18:35 »

Do mnie także nie przemawia. Mógłbyś jakoś opisać działanie tych wynalazków?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #4 on: January 03, 2014, 20:22:38 »

Wiesz wolę pozostawić to w rękach magów i magii :) wcale mi nie będzie przeszkadzać jak będę musiał się nauczyć odrobiny magii.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Aerot

  • User
  • Posts: 24
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #5 on: January 03, 2014, 22:28:28 »

Jeśli chodzi o maszyny i mechanizmy w grze to nie wiem czy miałyby one jakieś większe zastosowanie.Przecież sztuki magiczne bardzo ułatwiają życie , więc wątpię czy komuś by się chciało budować maszyny , skoro magia jest idealnym substytutem.
Logged
,,Nie znam wielu osób które by mnie nie lubiły , a jak takowe się zdarzą to prawdopodobnie mnie nie znają...,,

Mimetka

  • User
  • Posts: 43
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #6 on: January 13, 2014, 03:40:58 »

Łoooo matko brzmicie jak by ta magia miała za nas robić wszystko, co przez to można rozumieć że po co uczyć się kowalstwa skoro mogę sobie wyczarować tą zbroje.
Magia, magią ale nie każdy będzie nią władał tak, bo co taki rolnik ma umieć skoro całe życie na polu spędził a jego największe osiągnięcie to umiejętność podpisania się ,,XXX''.
Sądzę, że element wynalazków w grze byłby ciekawy. Co prawda można by było ograniczyć to do jakiś powszechniejszych i bardziej znanych niż te które wymienił autor temat, ale było by to ciekawym elementem możliwość zbudowania czegoś ułatwiającego nasz facht.
Logged

TimiTim

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #7 on: January 13, 2014, 12:57:25 »

Było o tym sporo w różnych tematach i ludzie nie są do tego przekonani.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #8 on: January 13, 2014, 13:19:21 »

Jeśli otrzymamy rozbudowany system craftingu, to czemu nie?

Mimetko, magia będzie ogólnie dostępna i choć wiele z jej pomocą zdziałamy, czegoś z niczego nie stworzysz. Wspominano, że magia będzie wytłumaczalna.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #9 on: January 13, 2014, 15:46:11 »

Mogą być fajne pomysły na różnorakie maszyny. Zrób opis przykładowej. Jak w temacie "Bestiariusz".
Logged

Mimetka

  • User
  • Posts: 43
    • View Profile
Odp: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #10 on: January 14, 2014, 02:22:57 »

Sądzę, że jakiejś samowolki by nie było w tym budowaniu maszyn. Ale gdyby wprowadzić ich kilka jakiś tam wyróżniających i dość ,,przełomowych'' w różnych dziedzinach, można by było za zbudowanie jej (co nie było by jakoś proste) dostać nagrodę.
Czyli np mamy jakąś maszynę która ma ulepszyć młyn, ale żeby ją zbudować musimy mieć wiedzę z zakresu działania młynu, albo posiadać własny. Wtedy np czytamy jakieś książki, zbieramy materiały na konstrukcję i metodą prób i błędów to robimy, jak się uda to możemy dostać za to nagrodę, jak się nie uda to np nic się nie stał, albo uszkodziliśmy coś w młynie. No i np pierwsza osoba która  taką maszynę zrobi może dostać tytuł i jakąś wysoką nagrodę. Kolejne już jakąś normalną nagrodę.
Logged

iMati

  • User
  • Posts: 38
    • View Profile
Re: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #11 on: August 16, 2014, 23:39:39 »

Magia może być zabroniona przez  władcę... Dlatego te wynalazki przydałyby się, chyba że wolisz ryzykować głową za praktykowanie magii. Oczywiście nie jestem pewien czy będzie prawo zakazujące praktyk.
Logged

Andzo

  • User
  • Posts: 15
    • View Profile
Re: Baterie, silniki i maszyny rodem z starożytności.
« Reply #12 on: September 08, 2014, 21:37:49 »

Myślę, że jakieś proste maszyny byłyby ok. Zwłaszcza jeśli można by je łączyć z magią...

Mogłyby one ułatwiać niektóre czynności, umożliwiać crafting bardziej zaawansowanych przedmiotów itp. Oczywiście jak każde narzędzie ulegałoby zużyciu i do jego naprawy wymagane byłyby odpowiednie materiały i skille.

Przykładem takiej maszyny mógłby być jakiś ultraprecyzyjny reaktor alchemiczny. Do jego wytworzenia trzeba by mieć odpowiednio rozwinięte umiejętności ślusarskie oraz magiczne a jako, że alchemik takich raczej nie posiada to musiałby zatrudnić kogoś innego do stworzenia takiej oraz jej konserwacji.

Możliwe, że wytworzenie reaktora wymagałoby współpracy dwóch osób - najpierw ślusarz tworzy obramowanie i podstawowe podzespoły a później jakiś mag-technik go uruchamia.
Logged