Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Dual Wield  (Read 2519 times)

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Dual Wield
« Reply #15 on: December 15, 2013, 11:31:30 »

Co do bastardów. Moim zdaniem powinno to wyglądać mniej więcej tak. Masz miecz długi i tarczę więc walczysz jedną ręką. Nie masz tarczy i tymże mieczem walczysz jak dwuręcznym mieczem. Masz w drugiej dłoni sztylet to walczysz jedną ręką mieczem. Z tym że jak półtoraka masz w dwóch rękach to (Bez tarczy) zadajesz mocniejsze i szybsze ciosy niż z tarczą. Moim zdaniem fajne też było by podczas walki mieczami nagłe wyciągnięcie drugiej broni i wbicie jej przeciwnikowi w bebechy.

Coś takiego jak tutaj:
1:32
Oczywiście moja skromna fantazja która nie musi być wprowadzana :P
Logged

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 122
    • View Profile
Odp: Dual Wield
« Reply #16 on: December 15, 2013, 19:53:19 »

Widać brak doświadczenia pracy i wiedzy o mieczach.

1. Co do osób wykorzystujących obydwie ręce to jest ich więcej niż ci się wydaje. Spróbuj popracować przy jakiejkolwiek lini montażowej używając 1 ręki a drugiej tylko do pomocy. Wyleją cie od razu.

2. Twój przykład nie jest adekwatny do walki dwoma broniami. Trudno porównać pisanie do walki mieczem. Ale np: gotowanie gdzie prawą ręką przewracasz naleśnika podczas podrzucania patelni a lewą mieszasz w garnku jest bardziej adekwatne, a robi to znacznie większa ilość osób.

3. Jeśli chodzi o sterowanie bronią i tarczą też się mylisz. Zarówno mieczem jak i tarczą sterujesz całymi rękoma jak i ruchem całego ciała(tym więcej stawów używasz przy zadaniu ciosu tym mocniejsze są obrażenia, tym więcej stawów użyjesz przy redukcji szybkości uderzenia w tarcze tym więcej ciosów tarcza wytrzyma). Tarczą można przecież uderzać co nieraz robi znacznie większe szkody nić uderzenie miecza czy topora. Po za tym tarcza może mieć ostry koniec od spodu co też daje możliwość cięcia.

4. Jednak zgadzam się że walka tarczą i mieczem dla początkującego wojownika jest o wiele łatwiejsza niż posługiwanie się dwoma broniami czy oburęcznymi toporami.
specjalistą w temacie nie jestem, ale pewną wiedzę na temat posiadam

1. nie mówię o całkowitym wykluczeniu jednej ręki. proste prace jak mieszanie to bardzo prosta sprawa. jednak przewracanie naleśników prawą i lewą równie sprawnie już nie jest takie proste, prawda? to właśnie miałem na myśli pisząc swój post. używanie drugiej ręki jako asekuracji w walce (sztylet, długi nóż, ewentualnie miecz) jest łatwiejszy niż walka obiema rękami z taką samą skutecznością. przykład jest w pewnym sensie dobry. mam na myśli to że mózg ludzki potrzebuje wyćwiczyć pewne ruchy by wykonywać daną czynność dokładnie tak jak trzeba.

2 (3). niekoniecznie się mylę. zależy to od broni jaką się posługujemy. jeśli mówiąc o tarczy masz na myśli puklerz to się zgodzę. sterujesz nim całą ręką oraz musisz redukować siłę uderzenia. Pawęż za to nie posłuży ci jako dodatkowe ostrze i jest wytrzymalszy od puklerza.
z bronią białą jest identycznie. zależy to od rodzaju broni. jeśli masz na myśli miecze jednoręczne takie jak szabla (broń tnąco-sieczna) wymagają użycia całego ramienia jeśli nie ciała. inaczej jest w przypadku broni takich jak szpada (broń kłująca) czy pałasz (broń tnąco-kłująca). sztylety to też inna bajka.
różnie to też wygląda w zależności od podjętej akcji. przy parowaniu i blokowaniu ciosów używasz innych mięśni niż w przypadku zadawania ciosów i generalnie to miałem na mśli

@RuskiBigosPL
czy mag MUSI używać zaklęć by być magiem? czy efekty zaklęć MUSZĄ być widoczne? jeśli przed walką zaklniesz swoją broń czy zbroję to w czasie walki nie będziesz musiał rzucać zaklęć. to podchodzi bardziej pod bycie zaklinaczem niż magiem ale pod magię podchodzi i mieści się w tej definicji
Logged

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Dual Wield
« Reply #17 on: July 11, 2014, 18:49:09 »

Z 2 mieczami byłoby łatwiej zranić przeciwnika, a skoro mówimy o 2 przedmiotach w obu rękach to może też mieć tarczę i miecz. Jak dla mnie to to chyba było oczywiste. Mnie się to podoba. :)
Jestem jednak przeciw walki dwoma broniami dwuręcznymi w tym samym czasie. Jest to raczej możliwe, ale trudno się poruszać oraz szybko się męczymy.
« Last Edit: July 11, 2014, 19:29:43 by IAmBoskiM »
Logged

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Re: Dual Wield
« Reply #18 on: July 14, 2014, 17:03:23 »

A tam, możliwe czy nie możliwe - nieopłacalne (przy normalnych warunkach)

Niby dlaczego miałbym zabronić przeciwnikowi wzięcia do rąk dwóch oburęcznych toporów? Przecież to korzyść dla mnie :) Nie dość że nie będzie w stanie normalnie walczyć ze względu na ich masę to jeszcze po paru machnięciach zapewne padnie na ziemię ze zmęczenia, wyobraź sobie prawie 10 kilogramów w każdej ręce przy czym środek ich ciężkości znajduje się tam gdzie jest mocowany razem z ostrzem. To znaczy że po machnięciu I CHYBIENIU nas nie ma szansy na "odbicie" broni w przeciwną stronę. :) Przy normalnych warunkach, zakładając że nie będzie możliwości "boostowania" postaci w jakiś konkretny sposób (to znaczy możemy dodać jakieś SUPERumiejętności jak wielka siła czy coś w tym stylu).... chociaż.... nawet przy takiej możliwości każdy normalny i rozważny gracz i tak biłby na głowę takiego głąba z dwuręcznym toporem w jednej dłoni. Co z tego że jest supersilny i ma topór dwuręczny w jednej dłoni? Ja mam tą samą umiejętność supersiły ale przy okazji mam w ręku zwykły miecz a w drugim ręku tarczę. Przy mojej sile machnięcie takim mieczem to jak machanie cienkim patykiem, co za tym idzie jego prędkość będzie niebotycznie ogromna, przy czym zachowa swoją siłę i wszystkie parametry broni.
Logged

Kahetabi

  • User
  • Posts: 147
    • View Profile
    • Twitter
Re: Dual Wield
« Reply #19 on: August 14, 2014, 16:18:31 »

Co do broni dwuręcznych, w grze "Baldurs Gate" można było wykorzystać broń dwuręczną w jednej ręce chociaż ta umiejętność wiele kosztowała, chociaż ma się to nijak do świata jakim będzie Enidust.
Piszecie jakby dual wield nie miał z niczym szans. Oczywiście dual wield jest spektakularny kosztem efektywności, więc praktycznie się traci. Przeciwko byle jakiemu rodzaju pocisku i odpowiedniej odległości, użyteczność drastycznie maleje. Jeśli każdy będzie nosił jakąś broń miotaną (shurkien'y, noże do rzucania, toporki itd.), taki dual wield zacznie się tracić szybciej niż ktoś o tym napisze a tym bardziej opanuje do stopnia czyniącego użytkownika wartościową jednostką bojową. Nie zapominajmy jednak że można nosić zarówno tarczę jak i broń z jednej ręce. Co do historii, dual wield istniał, chociaż był rzadki i nie opłacało się go wykorzystywać ze względu na czas treningu jak i istnieniem bardziej praktycznych metod rozporządzenia swoim czasem. Większość stylów bazowała na używaniu broni długiej w połączeniu z bronią krótką, tak jak rapier + sztylet w Europie czy katana + wakizashi w Japonii. Zawsze można zamówić sobie pełną kolców tarczę lub z zaostrzonymi krawędziami. Jeszcze pozostaje użycie noży jako modyfikacji stylów walk nie wykorzystujących z początku broni białej.
Poza tym
Logged

smoktus

  • User
  • Posts: 6
    • View Profile
Re: Dual Wield
« Reply #20 on: October 19, 2014, 22:34:45 »

Może się powtórzy ale muszę przyznać rację Kahetabiemu. Dual Wield jest efektowny ale nie efektywny. Historia uzbrojenia to zweryfikowała i odrzuciła. Przeciwko mistrzowi walki dwoma broniami wystawcie strażnika miejskiego z korbaczem i tarczą, dajmy na to takim migdałem. Każde pieniądze na pana strażnika. Lata szkolenia wysiadają przeciwko broni, której nie można parować. Tak sobie myślę, że nawet jeśli w grze będzie możliwość używania 2 broni naraz to ograniczy się ona do sztyletów dla wszelkiej maści asasynów i walki na pięści, bo na polach bitew czy udeptanej ziemi dual wield pada jak trzecia rzesza, pod tęgimi razami toporów i maczug.

Z jednym tylko aspektem wypowiedzi Kahetabiego nie mogę się zgodzić. Co do skuteczności broni miotanej przeciwko dual wieldowi. Otóż proszę państwa można odbić nadlatujący topór czy nóż i nawet nie jest to takie trudne, ze względu na szybkość pocisku. Jak z shurikenem-nie wiem, nie miałem okazji odbijać lecącej gwiazdki, ale przy odrobinie wprawy i wyczucia dystansu można pokusić się o odbijanie mieczem oszczepów (kolejny pomysł na umiejkę, tak swoją drogą), chociaż tego łatwiej jest uniknąć, niż odparować.

Co do wspomnianej wcześniej opcji wydobywania dodatkowej broni już w czasie walki, popartej ślicznie reżyserowaną walką z "Gry o tron" (pomijając bezsensowność zaprezentowanego przez żołnierza Starków cięcia, po którym ideaaaalnie wystawił się na dźgnięcie), to tak owszem można, bo kto bogatemu zabroni, ale trzeba pamiętać, że w ferworze walki już nie skitramy sztylecika z powrotem do pochwy i trzeba go spisać na straty. Chyba, że mamy chwilę czasu żeby to zrobić. A w grze silnik fizyczny WYBUCHŁBY jeśli miałby liczyć wiązanie ostrza przeciwnika i nieuniknione przy tym siłowanie się, na tyle czasu, żeby wbić mu w oko mizerykordię.
Logged
"Zasady których nie akceptuję,
Zmuszają mnie do zakwestionowania tego świata.
I nawet gdybym został sam,
Mój świat nigdy nie będzie wasz"
                                                     Frontside "Świat tyranów"
Pages: 1 [2]