Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Orb'y  (Read 2289 times)

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Orb'y
« Reply #15 on: December 14, 2013, 11:20:00 »

Może tak zmniejszyć ich rozmiary? Będzie można je wkładać do zbroi, mieczy.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #16 on: December 14, 2013, 12:41:02 »

Jeśli zmniejszyć to już zatraca się ich idea i zostają po prostu Kryształem który coś tam, takim jak w Tera czy sigile w Oblivionie.
co do lewitacja zgadzam się że tony MMO mają tandetne lewitujące badziewia.
ale to raczej przez to że twórcy klas za bardzo skupiają się na tych lewitujących elementach, tworząc z nich podstawę stylistyczną danej klasy. a nie dlatego że lewitacja jest tandetna. choćby dyski magów w Tera. pomysł fajny ale za bardzo skupili się na takim dysku. dorzuć do tego że większość Ras(nie mówiąc już o kobietach) praktycznie nie ma na sobie pancerza i dostajesz tragiczną tandetę.

ja natomiast zamiast przebajerzonych kul z milionem niepotrzebnych elementów dziwnych, kształtów, dodatków, które były by podstawą maga, proponuję minimalistyczne podejście do tematu.

ot taki dodatkowy przedmiot. równie opcjonalny co amulety, księgi zaklęć, ubrania czy broń. Nie chcę stworzyć z takich orbów podstawy bycia Magiem (jak dysk w Tera, lepiej by było gdyby to było opcjonalne), a jedynie przyjemny dodatek.
Który z barku bajerów stałby się mniej tandetny. taka zwykłą prosta "kryształowa kula". gładka ewentualnie z jakąś inskrypcją.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Orb'y
« Reply #17 on: December 14, 2013, 16:57:33 »

Więc jak Twoim zdaniem powinny wyglądać te orby? Nadal utrzymujesz się przy tym Warcraftowym stylu? Nie wiem czy tutaj by to fajnie wyglądało. Fajnie wyglądał Mag Krwi Kael'thas. Tak wiem, to nie był efekt spowodowany przez orby, on miał tak z natury ;D Oto i on:
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #18 on: December 14, 2013, 17:21:35 »

raczej chodziło mi o czysty model bezpośrednio z gry a nie z artów :P
coś takiego
 

bez udziwnionych dymków. poza tym wolałbym by nie kręciły się cały czas wokoło ciebie, więc powinny nawet na lewitacje zużywać pył
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #19 on: December 14, 2013, 19:10:27 »

A mając dwie mogą działać jak kule z władcy pierścieni (których zapomniałem nazwy), portale pokazujące obraz, takie kamery co lewitują, oczywiście po wypchaniu pyłem.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #20 on: December 14, 2013, 19:15:03 »

Emm. Mi tam dalej się nie podobają takie latające kulki. Bardziej by mi pasowały już jakieś kryształy chyba które dało by się wkładać do zbroi, pierścieni, kosturów itp. Wypchać taki kryształ pyłem i zaklęciami i daje nam jakiś bonus czy coś w tym stylu.
Logged

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 122
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #21 on: December 14, 2013, 20:43:19 »

jeśli chodzi o same orby to myślałem że będzie to na zasadzie podobnej jak w Docie
Quote
Unique Attack Modifiers (formerly known as Orb Effects) are special modifiers that alter a Hero's basic attack to provide an additional effect. An example of this is Morbid Mask, which grants the lifesteal effect. Certain Hero abilities are Unique Attack Modifiers, such as Anti Mage's Mana Break, Broodmother's Incapacitating Bite, and Ursa's Fury Swipes. Not all attack modifiers count as Unique Attack Modifiers.

oryginalny pomysł miał dawać orby jako swojego rodzaju miniony albo companiony (po polsku: sojuszniczy npc wspomagający nas w walce kontrolowany przez nas (companion), lub półautomatyczny - zależny od naszych akcji (minion)). By nie powielać schematów Perpetuum mobile latających kulek można wziąć takie orby jako amulety, pierścienie albo kamienie szlachetne (saga Dziedzictwo) dołączane do broni, zbroi lub innych elementów wyposażenia.

Teraz pomysł wyciągnięty z własnego uniwersum dostosowany do założeń świata Enidust (zapewne większość osób czytających fantastykę chociaż raz tworzyła własny świat low/high fantasy lub SF):

Kamienie takie tworzone byłyby poprzez obróbkę pyłu. W kwestiach technicznych można przyjąć że kamienie takie wytwarza się podobnie jak kolorowe szkło.
Jeśli chodzi o jakość kryształów to byłaby zależna od temperatury, sprawności twórcy, użytych narzędzi i paru innych rzeczy.

A teraz rzeczy chyba najważniejsza. W jaki sposób poznać ile energii pozostało w kamieniu? Z pomocą przychodzą nam same kamienie szlachetne, a dokładniej ich fizyczne właściwości.
Quote
Jedną z zasadniczych cech minerałów stanowi blask i połysk wynikające z odbijania promieni światła od powierzchni ciał. Im równiejsza i gładsza jest powierzchnia od której promienie się odbijają, tym natężenie blasku jest większe. Oprócz natężenia blasku rozróżnia się połysk minerałów: metaliczny, diamentowy, tłusty, szklisty, perłowy i jedwabisty. Brak połysku określa się słowem matowy.
Wykorzystując ową cechę można byłoby określać moc kryształu poprzez jego blask lub połysk (bardziej przychylam się do pierwszego).
By zachować pozory urban/low fantasy (mniej więcej w tych klimatach będzie prowadzony scenariusz(dokładniej mówiąc takie odnoszę wrażenie)) owe twory magii nie mogą być zbyt OP (over power - zbyt silne), trzeba byłoby określić ograniczenia. Lewitacja odpada (chyba że będzie można dopuścić używanie takich kamieni by tworzyć wystawy sklepowe przy unoszeniu lekkich przedmiotów), zmiana statystyk bohatera i broni jest wykluczona na starcie. Nie róbmy z tego kolejnego WoWa. Ja osobiście przychylam się do opcji bardziej hobbitowej (Kopalnia Moria - miecz Frodo wykrywająca orków). Inną opcją jest polepszanie właściwości tworzonych przedmiotów (kamień wprawiony w młot sprawia że broń lub zbroja jest wytrzymalsza, ostrzejsza; generalnie mówiąc ma lepszą jakość).

zastosowań tego pomysłu może być tysiące jeśli nie więcej. Zalet jest także sporo. Przykładem może być łatwiejszy transport i składowanie. Proszek jest bardzo łatwo stracić poprzez upadek sakiewki i ciężko jest go przechowywać (wiatr, burze), a pod postacią kamienia wiele problemów znika.

Niestety samo patrzenie od strony pomysłu (jest dobry, jeśli nie świetny i nie potrzebuje poprawek) jest błędne z założenia  ;D
Istnieją też wady takiego rozwiązania. Problem pojawia się przy korzystaniu z dobrodziejstw klejnotów. Jak sprawić by nie traciły mocy podczas przechowywania? Jak określić moment w którym klejnot ma tracić moc by wywołać określony efekt? Co się stanie w przypadki zniszczenia kamienia?

Pytań i problemów jest wiele, ale dam i wam się wypowiedzieć i skomentować mój pomysł 8)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #22 on: December 14, 2013, 21:36:30 »

Panie @Up powinieneś pisać książki lub w gazetach, masz fajny styl pisania, ale proszę nie tłumacz co znaczy OP w otoczeniu graczy, bo zieloni nie jesteśmy ;)
Przesadziłeś z rozsypywaniem pyłu, to gra niezależna, zbyt dużo wymagasz.
Określić połysk czy matowość na low grafice trudno prawda? Lepiej niech kryształ czy tam orb traci barwe a kiedy straci reszte pyłu zrobi się czarny i zapadnięty w siebie.
Dodał bym wady pokroju pobudzania i wabienia magicznych istot.
Narazie tyle przyszło mi do głowy.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #23 on: December 14, 2013, 23:42:02 »

a więc może tak:

Orby światła:
po aktywacji lewitujące nad graczem.

Orby lecznicze:
przeciągnięcie takiego orba po ranie pomaga ją zasklepić

Orby Defensywne i ofensywne:
"wtapiają" się w wybrany element rynsztunku.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #24 on: December 15, 2013, 00:32:53 »

Jednak magia właśnie kojarzy się z lewitującymi światłami, a to, że w większości gier jest to przesadzone i bezsensowne to już inna sprawa. Prosta latająca kulka z prostymi zadaniami do wykonania to nic w porównaniu z tym co potrafią zrobić w tych koreańskich gównach za przeproszeniem.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Ajamaharis

  • User
  • Posts: 122
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #25 on: December 15, 2013, 00:36:02 »

Panie @Up powinieneś pisać książki lub w gazetach, masz fajny styl pisania, ale proszę nie tłumacz co znaczy OP w otoczeniu graczy, bo zieloni nie jesteśmy ;)
Przesadziłeś z rozsypywaniem pyłu, to gra niezależna, zbyt dużo wymagasz.
Określić połysk czy matowość na low grafice trudno prawda? Lepiej niech kryształ czy tam orb traci barwe a kiedy straci reszte pyłu zrobi się czarny i zapadnięty w siebie.
Dodał bym wady pokroju pobudzania i wabienia magicznych istot.
Narazie tyle przyszło mi do głowy.

myślałem nad napisaniem książki. mam nawet własne uniwersum z prawie kompletną historią, tylko nie mam jakoś weny tego napisać ^^ może kiedyś umieszczę na forum samą kosmologię (jakieś 5 stron A4)
co do tłumaczenia... można by rzec że takie zboczenie zawodowe. nie każdy wie co znaczy OP tak samo jak nie każdy wie jaki dystans dzieli nasz do najjaśniejszej gwiazdy na nocnym niebie (większość pewnie wie która to gwiazda)

nie tyle że wymagam zbyt dużo, tylko jest to luźne założenie nawiązujące do realizmu. z określeniem to nie do końca może być problem. nie wszystko musisz mieć tak rozbudowane jak ci się wydaje. można to określić procentowo w opisie przedmiotu, zegar cieniowy na ikonie przedmiotu/kamienia. myślałem nad małą implozją kamienia, lecz programistyczne byłoby to ciężkie do zrobienia


a więc może tak:

Orby światła:
po aktywacji lewitujące nad graczem.

Orby lecznicze:
przeciągnięcie takiego orba po ranie pomaga ją zasklepić

Orby Defensywne i ofensywne:
"wtapiają" się w wybrany element rynsztunku.
co do orbu światła: jako że nie jestem zwolennikiem latających kulek (są wyjątki) w przypadku lewitacji problem się pojawia przy upadku postaci z wyższej wysokości. orb musiałby być "przyklejony" do naszej postaci.
osobiście proponowałbym zrobić tak samo jak off/deff: doczepić do elementu wyposażenia. na przykład tarcza lub hełm byłby dobrym wyborem.

orby lecznicze raczej nie przejdą. nie lepiej zrobić maść lub bandaże? generalnie wychodzi taniej, a bandaże można nawet koszuli zrobić
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Orb'y
« Reply #26 on: December 15, 2013, 01:12:12 »

Hełmy ? Teraz wyobraź to sobie? ludzie biegający z kaskiem górniczym na głowie... to było by paskudne. już wolę takiego latającego orba "przyklejonego do postaci"
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Orb'y
« Reply #27 on: December 15, 2013, 09:22:08 »

Co do postu gniazda, który był tam gdzieś wyżej. Te kule to palantiry o ile się nie mylę. Chodzi Ci o to, by te orby służyły jako środek komunikacji? Niezbyt dobry pomysł moim zdaniem...
Logged
Pages: 1 [2]