Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8

Author Topic: Granice, terytoria  (Read 6513 times)

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #30 on: November 26, 2013, 22:04:13 »

Poza tym tutaj zmiany mogą być zbyt dynamiczne żeby określać je w klasyczny sposób. będą prawdopodobnie zmieniały się z dnia na dzień a nie z roku na rok jak to bywało w rzeczywistości...
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #31 on: November 26, 2013, 22:11:30 »

To od razu najlepiej zrobić komunikat na cały ekran: Zmieniasz królestwo!

Ja tam cały czas bronię swojego ale napiszcie jak twórcy mieliby niby zrobić takowe coś ? Jak komputer będzie "obliczał" granicę państw na podstawie skryptów które zaimpletują ? Zróbcie mi taki łańcuszek np: Patyk + Kamień + Sznurek = Dzida

Logged

Czerstwy

  • User
  • Posts: 27
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #32 on: November 27, 2013, 02:19:38 »

Granice mogłyby być tworzone na podstawie punktów charakterystycznych, jakiś wielki głaz, urwisko etc. Dane punkty by były łączone liniami, a później żeby to po ludzku wyglądało, były by aproksymowane (zaokrąglanie, uśrednianie itd.). A żeby nie było paranoi z terenami, takich że np. mala wioska zajmie połowę świata gry, powinno być jakieś ograniczenie w jakim promieniu od osady można ustalić ów punkty. Bardziej rozbudowane królestwa miały  by taki zasięg większy (czyli że wioska nie mająca nic poza samą sobą, miała by powiedzmy 0,5km od swoich zabudowań, ale taka sama już w królestwie z jakimś miastem i paroma takimi samymi wioskami, już 1km, z racji że po prostu ich na to stać).
Te punkty już by sobie boss danego terenu wyznaczał, a w sytuacji konfliktu granicznego, w porozumieniu z zainteresowanym. Na czas wojny tereny podbite (również te które w trakcie walk udało się odbić, po prostu były by to tereny na których doszło do walk w trakcie konfliktu) mogły by być ustalone jako "sporne" i w pewnym sensie nie należące w pełni do żadnego z państw, wiosek itd. Dopiero po wojnie (albo totalnej anihilacji) strony by ustaliły według których punktów szła by granica (w wypadku wybicia wiadomo, zwycięzcy piszą historie).

Czyli że nie jakoś sztywno według skryptów, ale żeby wspierały, ale zarazem ograniczały wyobraźnie prezesa.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #33 on: November 27, 2013, 13:46:28 »

Po jakimś czasie nikt nie wiedziałby, gdzie teraz leży granica.

Niezły pomysł Czerstwy z tymi punktami ;D Jednam musiałoby być ich dość dużo, a co do tego nie możemy mieć pewności.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #34 on: November 27, 2013, 14:05:12 »

"Dana wioska ma określony zasięg bla bla bla"

A co z wioskami zbudowanymi przez graczy ? Będzie swobodna budowa, czyli jeżeli kilku graczy zbuduje trzy-cztery budynki i zacznie pasać krowy to automatycznie robią królestwo ?
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #35 on: November 27, 2013, 16:33:11 »

Pisałem o tym na początku ;D Królestwo tworzy się kiedy ktoś tego chce, a wioska musi mieć status wioski.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #36 on: November 27, 2013, 16:37:35 »

Poza tym wioski też mają swoje granice. jakoś trzeba było stwierdzić na czyim terenie popełniono przestępstwo i pod czyją jurysdykcje to podpada.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #37 on: November 27, 2013, 17:06:40 »

Tak i po tych granicach biegłyby granice królestwa.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #38 on: November 27, 2013, 17:54:39 »

Mhm. I mówisz że to będzie pokazane na mapie ? Chyba była gdzieś rozmowa o mapach i była tam opinia (Chyba) że gracze by je robili na podstawie własnych podróży i opisów. I to się już chyba nieco kłóci z tym co proponujecie tu. Poza tym taka interaktywna mapa strasznie kłóci się ze zwiadowcami i ogólnie z kartografami. Idąc dalej, własne mapy będą warte majątek a komputer nie pozna gdzie co jest według tych map. Częste zmiany granic to dla dwóch grup praca, poza tym jak sobie wyobrażacie że to będzie funkcjonować ?

Naciskasz "M" i twoja postać znikąd wyciąga mapę i mówi "O! Tu jestem ja (Strzałka), opuściłem swoje rodzinne królestwo, chyba zawrócę!". To niszczy smak przygody i niepewności!
Dalej się tak zastanawiając...Znając życie każda wioska  (Jak i gracze) itd, itd będzie chciała mieć jak największe terytorium ... I tak właściwie co to im da ? Nikt na nim nie będzie mógł budować poza członkami ich "gildii" ? Gildia też chyba ma być na papierku więc taka mapa nie wiele da gdyż komputer w zasadzie nic nie da gdyż skrypt w tedy nie ogarnie "kto jest z kim". Powiecie że zrobimy gildię typu "Click i zaproś" ? Zniszczy to cały system nad którym tu wielu z nas pracowało!

Wioski mają swoje pewne granice, owszem. Jednak kogo obchodzi co się stało na obrzeżach ich wioski ? Kogo zabito jeżeli to nie członek ich wioski ? Gorzej jak to członek sąsiedniej wioski ale w tedy dojdzie do wojny między nimi a nie ściganie przestępcy. Poza tym prawo Boskie że się tak wyrażę. Nie zabijaj, nie kradnij itd. Kary będą tylko różne.

Owszem, mogą być pewne trudności z granicami ale nam w grze o to chodzi! Żeby to było coś innego od innych gier. Współpraca, prawdziwe wojny, handel! Mając mapę kupiec wchodzący na dany teren nagle odkryje że to inne królestwo i jest tu cło. Takie rzeczy rujnują graczy ale i sprawią że to będzie coś innego!

Dziękuję za uwagę i dalej się nie zgadzam na te mapy.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #39 on: November 27, 2013, 18:23:01 »

mapy bym zostawił w spokoju. natomiast zrobił bym magiczne słupki graniczne. takie co to:
 "same by się przemieszczały kiedy nikt nie widzi"
zaszkodzić nie zaszkodzi. będą małe więc mogą zaskoczyć graczy. nie będą pojawiały się same na mapie chyba że ktoś je naniesie.

Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #40 on: November 27, 2013, 18:33:06 »

Przeczytaj jeszcze raz co napisali - tu jest rozmowa o granicach i stworzeniu mechanizmu ułatwiającemu zarządzani nimi, a nie o ograniczeniu takiej możliwości. Nie było też propozycji, żeby mapa była z góry znana.

Innymi słowy - masz granice po tych punktach co zaproponował @Czerstwy, na ich podstawie kartografowie mogą stworzyć mapę - powiedzmy, że będzie taka umiejętność i im bardziej rozwinięta tym dokładniejsze "pomiary" wykonuje np na pierwszym poziomie może się pomylić o 0,5 km, a na dziesiątym o 0,5 m.
Chyba nie masz pojęcie o rozwoju królestwa - im więcej mieszkańców tym jest ono bogatsze i potężniejsze - czyli jak jakaś gildia zabroni graczom osiedlania się w ich królestwie to osiedlą się oni w sąsiednim, które dzięki temu zacznie rozkwitać i po jakimś czasie może być na tyle silne, że podbije to, które zabraniało osiedlania się. Oczywiście nie może być, że gracz sobie wymyśli "wybuduję sobie kramik na środku rynku", tylko będzie musiał dostać pozwolenia na budowę od lorda jeżeli budowa w ramach osady lub bliskim sąsiedztwie lub od władcy królestwa czy też podlegającego mu lorda obszaru (nie wiem jak to nazwać - ktoś kto ma pod sobą kilka osad, a nad sobą króla), żeby nie było czystej samowolki.

Sprawa wioski i co się dzieje na obrzeżach - pochodzisz chyba z wielkiego miasta i nigdy nie byłeś na wsi - tam każdy zna każdego i każde wydarzenie odbiegające od szarości dnia codziennego jest wielką nowiną. Przykład: jest wioska, w której nic się nie dzieje i nagle w jej pobliżu znajdują trupa jakiegoś człowieka - nikt nie wie kto to, ale ludzie zaczynają o tym rozmawiać i bać się, że może następnym razem może to być ktoś z mieszkańców.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #41 on: November 27, 2013, 18:47:44 »

Rahl ja nic nie mówiłem o mapach -,- Granice te oznaczają tylko tereny wioski. Zobrazuje ci to na policji. Masz dwie wsie. Jedna ma policje 1, a druga 2. Na terenie pierwszej wioski dokonano zabójstwa więc za tę sprawę bierze się policja nr 1, tak? 2 nie ma nic do tego, może pomóc lub udzielić jakichś informacji, ale sprawa dotyczy głównie 1. Działa tylko na własnym terenie.

A mapy zostaw w spokoju, ja także jestem za tym, by były w pełni tworzone przez graczy bez żadnego wspomagania przez mechanizm gry.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #42 on: November 27, 2013, 18:51:59 »

@UP2: Przeczytaj jeszcze raz co od początku proponuję. Temat jest "Granice, terytoria". Toczymy tu dyskusję na ich temat a ty mi zarzucasz że robię na coś innego. Ja mówię o GRANICACH! Tyle że mówię to co ja myślę o nich czyli że nie powinny być one w jakimś stopniu oskryptowane czy coś takiego. Podaję najlepsze (Moim skromnym zdaniem) rozwiązanie.

Drugi akapit, owszem mamy wioskę i wokół niej granicę i jakiś obszar wokół tej wioski. I co ? No dobrze, przychodzi człowiek i rysuje mapę. (Gracze mają rysować z tego co kojarzę, nie skill) Jednak co to za radość z rysowania jak robi to za ciebie komputer ? Ty masz to robić, gracz, nie postać. Na tym gra ma polegać. Nie ma być "one click". Poza tym, granica wioski może być większa lub mniejsza a i tak wioska która liczy te 20 osób nie była by w stanie obrobić wokół nich pola w obrębie tego terenu dla tego dalej wyznaję zasadę: Jeżeli utrzymasz teren siłą jest twój.

Druga część drugiego akapitu. Owszem nie mam pojęcia. Teraz walnę przechwałkę. W poniedziałek napisałem olimpiadę z historii na 85% więc nie mów mi proszę że nie wiem nic na takie tematy. (Nie mówię że nie masz racji co do rozwijania królestwa ale wypraszam sobie że nie mam pojęcia) Chodzi tylko o to że gracze nie wcielą się w rolę prawdziwego władcy (Raczej która działa dla dobra państwa a tylko według własnego widzimisię. Oczywiście będą i tacy.

Ostatni akapit...Dobrze że napisałeś "chyba", bo "chyba" się mylisz. Mieszkam na wsi. Jakoś też nie zauważyłem żeby gdy stanie się jakieś większe wydarzenie robiło się jakieś zamieszanie. (Dobrze jak się dzieje ono to i jest) Ale potem ? Zresztą, kto chciałby mieć trupa przed swoim domem ?

@UP: Mówimy o granicach, ta ? To ja kontynuuję wątek na ten temat nieco odbiegając od sedna ale jednak, prawda ?

Kontynuując. Mamy wioskę, mamy drugą wioskę. Jeżeli należą do jednego państwa to nie ma problemu, jak do dwóch innych to jest problem który rozwiązuje władza a nie mechanizm który wydziela jakieś tam terytorium. Powtarzam się: Jeżeli masz siłę utrzymać teren, jest twój.

Jeżeli wioska jest w stanie mieć szeroki teren bo np: ma 200 mieszkańców to wioska o liczebności 50 musi się jej podporządkować i jak będzie jakieś morderstwo to raczej będzie musiała współpracować. Coś jeszcze ?
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #43 on: November 27, 2013, 20:30:24 »

Odniosłem się tylko do Twojej wypowiedzi, ale po kolei:
W pierwszym akapicie mówiłeś o mapach i kartografach i to na nich głównie się skupiłeś - temat dotyczy jak miałoby się to rozwiązać w przypadku granic. Mapy są tylko pochodną i sposób ich tworzenia można zostawić na później, zwłaszcza że część problemów rozwiąże się niejako samoistnie podczas tworzenia rozwiązania granic. Częste zmiany granic = częsta aktualizacja mapy - co stoi na przeszkodzie jeżeli raz będzie granica oparta o głaz, potem o rzekę, a potem o jakikolwiek inny charakterystyczny punkt - w każdym przypadku trzeba będzie utworzyć nową mapę.
Ze skillem to była propozycja - generalnie jakoś trzeba odwzorować biegłość postaci (nie gracza) w posługiwaniu się narzędziami dostępnymi w grze. Innymi słowy w rzeczywistości gracz może być uzdolniony plastycznie, ale postać która kieruje nigdy nie miała w ręku pędzla/węgla etc, więc teoretycznie powinna mieć (postać) problemy z rysowaniem. W drugą stronę też to powinno obowiązywać, czyli gracz nie potrafi nic narysować, ale prowadził postać tak aby ona tym się zajmowała, więc komputer powinien nadrobić (w pewnym zakresie) brak uzdolnień plastycznych. Oczywiście mówimy o tworzeniu map, w których istnieją pewne zasady i metodologia, a nie o malarstwie artystycznym.
W takim razie wiesz, że w historii raczej nie dopatrzysz się żyznych wielkich połaci terenu, na których nie ma ani nie było nawet jednej osady ludzkiej (z pierwszej prezentacji gry to można wywnioskować). Historia ma to do siebie, że mając fragmenty wiedzy próbujemy stworzyć jakąś całość - im dalej w przeszłość tym mniejsze te fragmenty są. Nie mówię, że ta wiedza jest niepotrzebna, ale opierać się tylko na niej może być zgubne. Na zarządzanie królestwem/osadą/czymkolwiek wpływa wiele czynników, ale to nie temat na zarządzanie więc pomińmy.
Odnośnie Twojego zamieszkania - poprzednia wypowiedź sugerowała (przynajmniej tak to odebrałem), że mieszkańców wioski nie będzie obchodzić, że znaleźli jakiegoś trupa w jej pobliżu - ostatnia wypowiedź sugeruje, że jednak będą się interesowali takim trupem i właśnie o to mi chodziło. Tak na marginesie - nie zauważyłeś żeby było większe zamieszanie, ale o większym wydarzeniu wiesz, a to wystarczy.
Jak wioski należą do różnych państw to tym bardziej nie będą się wtrącać w wydarzenia za granicą - no chyba że będą bardzo dobre (albo złe) stosunki między nimi, ale to już kwestia lordów i podejmowanych przez nich decyzji.
« Last Edit: November 27, 2013, 20:33:19 by RhinoRace »
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #44 on: November 27, 2013, 20:43:23 »

@UP: Moja wypowiedź miała na celu przedstawienie iż robienie map przez komputer automatycznie jest błędem przez który część graczy będzie cierpieć ;)

A mój pomysł zakłada iż granice są umowne między państwami itp. Każdy konflikt o granicę miałby być rozwiązany dyplomacją lub orężnie a następnie, w wyniku traktatu pokojowego granica byłaby ustalane z gorszym, jak sądzę skutkiem dla pokonanych. Granice miały by w głównej mierze opierać się o rzeki i inne charakterystyczne punkty a jak rzek nie ma to ostatecznie strażnice bądź cała sieć zamków. Wyznaję tu zasadę iż: Jeżeli jesteś w stanie utrzymać dany teren siłą to należy od do ciebie.

Czyli skoro nasze państwo jest dość rozległe i je utrzymujemy to mamy terytorium a zasięg granicy mniej więcej równa się temu jak załoga najbliższego grodu jest w stanie daleko reagować. Bądź też granica opiera się na rzekach itp. Proste rozwiązanie, nie wymagające niczego czego twórcy by nie mieli wprowadzić.
Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5 ... 8