Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 8

Author Topic: Granice, terytoria  (Read 6510 times)

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Granice, terytoria
« on: November 26, 2013, 16:13:12 »

Prawdopodobnie otrzymamy możliwość tworzenia własnych królestw. Jak będzie wyglądał podział graniczny podczas odrywania się fragmentu królestwa, tworząc nowe? Takich sytuacji spodziewam się wielu. Raczej nie postawimy słupka granicznego byle gdzie i powiemy, "tu jest granica". Raczej też nie objedziemy nowego państwa klikając na poszczególne punkty.

Pomysł 1
Miasto, wioska, zamek itd. zaznaczają wokół siebie określoną ilość terenu. Wioska najmniej, miasto najwięcej. Na tym terenie bezpośrednią władzę stanowi człowiek do tego wyznaczony (starszy wioski, lord itd), oczywiście podlega on królowi podobnie teren. Jeśli wioska postanowi odłączyć się od królestwa tworzy nowe, którego granice biegną wokół terenu należącego do wioski. Kolejne przyłączone do niej wsie powiększają ten teren. Pomysł ten ma jednak pewną  lukę, mianowicie wolne przestrzenie, czyli takie, gdzie nie zbudowano jeszcze żadnego miasta czy wsi.

Pomysł 2
Można także podzielić świat na takie jakby prowincje. Każda ma swoje określone terytorium, które nie wpływa na nic innego jak tylko na granice państwa, które przywłaszczyło sobie tę prowincje.

Co jeśli ktoś zwyczajnie wejdzie do wsi i powie, że ją przywłaszcza? Pewnie zostanie wyśmiany. Jeśli jednak przedstawi warunki, które podbiją serca graczy i zgodzą się oni przyłączyć do niego, granice prowincji lub wsi/miasta stają się nowym państwem, do którego w przyszłości mogą dołączyć inne.

Jeśli macie jakieś ciekawsze pomysły, przedstawcie je :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #1 on: November 26, 2013, 16:35:08 »

co do wolnych terenów w pomyśle 1 to niech to wygląda tak jak w Rise Of Legends. tam były po prostu oznaczane jako twój teren. z wyjątkiem sytuacji gdy oddzielało cię od nich inne terytorium( neutralne należące do budynków nie zdobytych przez nikogo)
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #2 on: November 26, 2013, 16:41:45 »

Też tak myślałem. Ale wyobraź sobie, że królestwo rozciąga się na połowie wyspy startowej (które jest ogromna), lewa strona zostaje wolna, a ty zakładasz królestwo właśnie po lewej stronie. No chyba, że zasięg tego byłby ograniczony.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #3 on: November 26, 2013, 16:45:36 »

Ja przy terytoriach wyznaję jedną zasadę: Jeżeli masz siłę żeby utrzymać rozległy teren to należy on do ciebie.

Innymi słowy. Czy 10 ludzi zakładając wioskę będą mieli od tak jakiś tam ogrom terenów ? Sądzę że nie. Tak samo z królestwami. Z początku zamek i okolice jak greckie polis bo tylko taki obszar będziemy w stanie kontrolować a z czasem budujemy pół dnia drogi gród i poszerzamy swój teren bo jesteśmy w stanie go bronić. Jeżeli ktoś zajmie gród to on kontroluje teren. (Większy bądź mniejszy bo może się okazać że będą siedzieć w zamku i nic nie robić) Granica według mnie powinna tu być umowna i gracze jakoś sami ustalają co gdzie jest.

Co do prowincji ... Administracja też umowna. W starożytności i średniowieczu radzono sobie z tym bez trudu więc i my damy radę.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #4 on: November 26, 2013, 16:52:33 »

Nie wiem czy umowne granice to najlepszy pomysł ;D Dlatego chciałem to jakoś rozwiązać.

Chodzi mi raczej o wyrwanie kawałka królestwa, a nie przejęcie go. Ustalenie własnych granic.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #5 on: November 26, 2013, 16:58:37 »

Wyrwanie kawałka królestwa ... Przeczytaj moją wypowiedź wyżej a jak cię nie usatysfakcjonuje to napisz w czym konkretnie tkwi problem. (Opisz mi go dokładniej) W tedy napiszę coś bardziej konkretnego :P
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Granice, terytoria
« Reply #6 on: November 26, 2013, 17:01:50 »

@3up (Rahl)
Zgadzam się. Jestem ja. Ja razem z 10 kolegami i pracownikami zakładam miasto. Wyznaczam terytorium (jak będzie wyglądało wyznaczanie terytoriów oraz granica) które obejmuje cało wyspę. No i co? No wszyscy inni zakładają sobie miasta bez żadnego problemu bo zwyczajnie nie jestem w stanie obronić swoich granic.
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #7 on: November 26, 2013, 17:12:25 »

Moim zdaniem sztywnych granic w postaci powiedzmy linii na mapie nie powinno być. Ktoś zakłada miasto w punkcie A a ktoś inny w punkcie B punkty są oddalone od siebie o powiedzmy 50 km. Dookoła dóch miast powstają wsie itd. I władza miasta która sięgnie dalej np.. miato A będzie miało swoją wieś z kilkoma wojami na trzydziestym km to mniej wiecej tam bedzie przechodzila umowna granica
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #8 on: November 26, 2013, 17:15:46 »

Problem granic jest poważniejszy niż się wydaje - w różnych królestwach mogą panować różne prawa - np 2 sąsiednie królestwa, w jednym można polować na wszystko, a w drugim nie można na określone mobki bo lord tak wymyślił - gracz pewnie wolałby wiedzieć czy jest w jednym czy w drugim królestwie i na podstawie tego czy można swobodnie polować, czy też wstrzymać się lub zdecydować na kłusownictwo.

Mi najbardziej pasuje pomysł 1 - przy czym jak sąsiednie osady są rządzone przez tego samego władcę to pusty teren między nimi automatycznie zostaje przypisany do władcy. Pod pojęciem sąsiednie osady rozumiem, że stykają one granicami lub te granice nie są od siebie mocno oddalone - kwestia ustalenia jaka odległość, przy czym ta odległość mogłaby zależeć od wielkości obu osad np: wioska 0,5 km, miasto 5 km i teraz jeżeli sąsiadują dwie wioski to odległość między granicami 1 km, wioska i miasto to 5,5 km, a dwa miasta to 10 km - coś typu strefa wpływów danej miejscowości poza własnymi granicami.
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #9 on: November 26, 2013, 17:20:44 »

Dla mnie to nie jest problem. Jedno czy drugie państwo, inne prawa to wiadome że będzie. Ale teraz powiem iż cały czas chodzi o kontrolę. Pójdziesz w las i jesteś tam sam jak palec, ktoś cię złapie za to że łamiesz prawo ?

Druga sytuacja. Idziesz w las i widzisz oddział zbrojnych z herbem X a twoje państwo ma Y. Dochodzi do sytuacji iż albo to jakiś napad albo się zagalopowałeś. W tym momencie kombinuj. Poza tym według mnie to fajny smaczek do gry ot i tyle.
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #10 on: November 26, 2013, 17:22:00 »

Ok. wszystko fajnie ale jeżeli miedzy królestwami toczy się wojna to granica moglaby sie ciągle zmieniac np jakby byly walki o jeden zamek ze np. Cesarstwo straci zamek na rzecz rebeliantów ( 8) )a pozniej odbije ten sam zamek to granica by werowala cialge ze miajsca na miejsce...
2. jezeli pole władzy miasta A bylboby w obrebie jak napisałeś 5 km powiedzmy o raczej bylby to ogrąg zasiegu władzy... jakoś nie wyobrazam sobie ogrągłych granic ;/
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #11 on: November 26, 2013, 17:27:28 »

Opcja Lemona mi się bardzo podoba. Poza tym granica dalej jest umowna bo nawet jak rebelianci zajmą zamek to teoretycznie zamek wciąż jest na terytorium cesarstwa tyle że pod okupacją. Dopiero traktat pokojowy sprawi iż stanie się ich "legalnie".

Poza tym ruchome granice mi się bardzo podobają. Trzeba będzie czasem nieco myśleć, obstawiać zamki i wsie załogami itp. Bo nie zrobisz tak iż naciśniesz guzik i "O cholera! Straciłem prowincję Overlord na rzecz Rycerstwa Gimbusiarskiego!"

Tak samo z innym zdobywaniem terenów, teren może być pusty bądź z jakimiś wioskami. Po co zajmować każdą wioskę po kolei jak by nie można było np: Postawić tymczasowy fort warowny który będziemy rozbudowywać przy "pomocy" farmerów a jak wróg przyjdzie to może nas pocałować bo my się bronimy. A potem oblężenie ... Wróg zdobywa zamek i ma go na własność, dochodzi do jakiejś bitwy, wróg zajmuje młyn nad rzeką i buduje mosty itd. Granica i krajobraz cały czas się zmienia. I to da smak prawdziwej wojny. Niepewność, wysiłek i myślenie.
Logged

LemonGnom

  • User
  • Posts: 285
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #12 on: November 26, 2013, 17:34:37 »

Dokładnie Rahl dobrze prawi. Krajobraz się zamienia a kilka okolicznych wsi można zająć zdobywając miasto i sznaowni farmerzy mogą nas pocałować w rzyć bo teraz ty my jesteśmy ich panami.
Logged
Wojskowych często widywałem schylonych nad mapami i rysujących plany. W papierowej wojnie wszystko grało. Tak musi być-mówili. Bez ładu armia nie istnieje. Tym dziwniejsze, że prawdziwa wojna pod względem ładu przypomina ogarnięty pożarem burdel.

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #13 on: November 26, 2013, 18:48:36 »

Źle mnie zrozumieliście, albo ja coś źle sformułowałem. Ta granica roztaczana przez miasta nic nie daje miastu. Zwyczajnie każde miejsce ma swoje błonia i tereny. Należą one do danego zamku czy miasta lub wsi. Chodziło mi o to, by te tereny określały granicę państwa. Nie wiem jak to lepiej zobrazować.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: Granice, terytoria
« Reply #14 on: November 26, 2013, 19:06:29 »

To czy do tego są potrzebny jest temat w dziale pomysły ? Jeżeli na rubieżach państwa jest zamek który broni dostępu do jądra kraju to raczej łatwo się domyślić że to poniekąd granica danego państwa.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 8