Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.  (Read 1933 times)

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« on: November 23, 2013, 16:51:03 »

Kolejny Lemurowy dziwny pomysł!

mianowicie proponuje wprowadzenie do gry Subwymiarów.
miejsca takie były by rozrzucone po całym świecie enidust.

Subwymiar miałby odpowiednie właściwości:
-każdy ma swój aspekt magiczny.
-magia danego aspektu była by oszczędniejsza(mniej pyłu) i efektywniejsza(zwiększony zasięg obrażenie itd) wewnątrz
-byłby strefą niebezpieczną niezwykle trudną do zamieszkania (możliwe ujarzmienie bądź zniszczenie)
-nie zajmuje terenu w rzeczywistym świecie
-posiada portal wyjściowy i wejściowy

co do portali portale są jednostronne i są umieszczane między dwoma przedmiotami. przekroczyć można je  tylko  z jednej strony(widać co jest za portalem) z drugiej strony jest niewidoczny zupełnie a przejście przez niego nie skutkuje niczym...

trochę historii 
Powstawały one w miejscach "śmierci" potężnych demonów(zaznaczam że demony nie są "złe" jak mówi nam religia państwowa. demon to po prostu istota pół boska i najczęściej nieśmiertelna). ich aspekt jest uzależniony od okoliczności ich śmierci. takie miejsce zostało by wyrwane z naszego wymiaru, przeszło by pewną przemianę(przy zachowaniu ogólnego wyglądu), i przerzucone w przestrzeni. w takim wymiarze gdzieś znajduje się niefizyczna projekcja śmierci demona (forma rzeźby stworzonej z danej mocy)

Nekropolis powstaje gdy istoty śmiertelne wydały demonowi bitwę. niezbędna do tego jest ogromna ilość umarłych i fizyczna śmiertelna rana zadana demonowi przez śmiertelnika.

Oaza powstaje na skutek poświęcenia przez demona całych sił witalnych na uleczenie swoich sojuszników( nie ważne czy w bitwie czy po prostu postanowił uleczyć zarazę w wiosce)

takie miejsca można ujarzmić albo zniszczyć.
 
by zniszczyć wystarczy wystarczy roztrzaskać serce posągu. w tedy kraina zniknie a my Zostajemy opiewanym w legendach martwym mięchem...

natomiast by ujarzmić wymagany jest długi (pól godzinny?) rytuał( potrze będzie kilku magów do rytuału i wojowników którzy będą bronić ich przed falami potworów).


opiszę takie miejsca mocy:

Nekropolis(nekromancja)
Oaza(magia lecznicza)
_________________________________________________

Nekropolis:

Niebo jest ciemno szare przez co cała okolica tonie w półmroku. Szeroka aleja wybrukowana czaszkami prowadzi przez mroczny las. po bliższych oględzinach okoliczny drzew można zauważyć że ich pnie to złączone ze sobą zbielałe klatki piersiowe, które pną się w górę, gdzie kręgosłupy przechodzą w konary. zewsząd dochodzą dziesiątki szeptów, którym akompaniuje zawodzący wiatr i stukanie kości. miedzy drzewami przemykają cienie zmarłych, niematerialne niezwracające na nic uwagi, duchy konających. ścieżka schodzi w małą dolinkę pośród wysokich zszarzałych traw pałętają się bez celu umarli, szkielety zarówno ludzi jak i pomniejszych demonów. czasami na skraju pola widzenia błyskają zimne zielone ślepia, odcinające się od głębszego cienia który przywodzi na myśl niemożliwie powykręcanego konia. na końcu ścieżki znajdują się ruiny gotyckiej wieży na wpół zakopanej w stercie kości i ciał. sama alejka zanuża się w ścieżce pod łukiem z potężnych żeber mieszkańcami tuneli wewnątrz wzgórza są ghule i władający nimi Lisz. w tych korytarzach można by błądzić bez celu całymi dniami zanim znajdzie się wejście do wieży. w najwyższej komnacie stoi posąg uwity z cieni. przedstawia on demona, którego przebijają długie włócznie ze wszystkich stron. wydawało by się że włócznie wyrastają z posadzki. przez cienką cienistą skórę widać pulsujące czerwienią serce które wciąż żyje i tłoczy niewidzialny krwiopył po całej krainie.
Gdyby ominąć wierze i wejść z powrotem na aleję można dojść  do dwóch potężnych drzew miedzy którymi majaczy słoneczna polana.

Plewy:
-Szkielety, zombie, zmory, cienie, abominacje(nie tylko ludzkie również zwierzęce)
Core
-ożywieńcy, ghule, mary, abominacje, żywiołaki.
Inteligentne
-lisze, abominacje



Oaza

Spokojna wioska pośrodku łąk  i wzgórz. Słońce zalewa świat złotym blaskiem, tańczy w szybach okien i na wypolerowanych metalowcy powierzchniach. do wioski prowadzi polna ścieżka. zewsząd słychać ptactwo i drobne zwierzęta. las w oddali tętni życiem co jakiś czas widać podchodzącą sarnę, czy przelatują jaskółkę. dom wiosce są porządnie zbudowane. ściany z bali zdają się wciąż być żywe gdyż wypuszczają gałązki z których zwisają czerwone jabłka. strzecha z porządna i świeża błyszczy się w promieniach słońca jak nie ścięte łodygi pszenicy. mieszkańcami wioski są wysoki istoty o skórze koloru miedzi, nie noszą ubrań a ich twarze są pozbawione wszystkiego poza oczyma. Każda rana na ich ciele goi się tak szybko że proces ten widać gołym okiem. gdy przedrzeć się przez istoty i dojść na centralny plac widać na wzniesieniu eteryczny,zielono złoty blask magi leczniczej tworzy posąg demona. lewituje on w powietrzu, rozkładając szeroko ręce i patrząc w niebo. jego serce pulsujące złotym blaskiem wciąż bije tłocząc niewidzialny krwiopył po całej krainie.
« Last Edit: November 24, 2013, 12:13:48 by Pan_Lemur »
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #1 on: November 23, 2013, 17:01:49 »

Jakie te wymiary miałyby wielkość?
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #2 on: November 23, 2013, 17:18:54 »

pół dnia drogi (w grze jeżeli tych dni będzie 4 na dobę) średnicy bądź mniejsze.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #3 on: November 23, 2013, 18:57:17 »

Co by można było w nich spotkać? Chodzi mi o moby.
Logged

Spore51

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #4 on: November 23, 2013, 18:58:03 »

Czyli 6 godzin drogi? I strefą niebezpieczną? To za dużo raczej. Mniejsze by to zrobić i jest ok.
Logged
"Brak kasy jest jak zapalenie zatok - możesz je zignorować. Wystarczy przestać dłubać w nosie i samo przejdzie."

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #5 on: November 23, 2013, 19:20:11 »

czyli 1,5 h
24h/4= 6h(w ciągu naszej doby cztery doby w ciągu gry)
6/2=3 (sam dzień)
3/2=1,5h (pół dnia w grze)

<Edit>

co do potworków to zawsze odpowiednie do żywiołu samego Miejsca

chyba co będzie można spotkać w "nerkopolis" mówić nie trzeba. co do innych to cały czas myślę nad tym. na pewno w każdej grocie będzie coś inteligentnego w nekro masz lisza który do np budowy używa ghuli a w oazie będą te takie cosie im nazwy nie wymyśliłem. mam pomysły na inne Miejsca tylko ładnie opisać muszę... jak trzeba to pod każdą odmianą groty dodam listę przykładowych potworków.
« Last Edit: November 23, 2013, 19:26:01 by Pan_Lemur »
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #6 on: November 23, 2013, 21:19:53 »

Te podwymiary (tak ja to nazywam) kojarzą mi się z tematem o bogach co wymyśliłem (wiem chwale się) i zdecydowaliśmy o tym że można tych bogów zabić i zająć ich miejsce w ich mini świecie wraz z mocami boga.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #7 on: November 23, 2013, 21:33:34 »

raczej chodziło mi tu o mniej bądź bardziej typowego dungeona. bez specjalnych mocy dla gracza. bez bogów. w losowych miejscach po całej mapie. zostać bogiem to jedno tam se pomieszkasz wg mnie sam i bedziesz patronował ludziom. tu możesz iść party okiełznać party. i zamieszkać party. chyba że ni dacie rady. poza tym zastanawiam sie czy nie powinny co jakiś czas wyłazić z tego potworki tak by zmuszać społeczność do reakcji na to. zniszczyć jeżeli nie dadzą rady okiełznać
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #8 on: November 23, 2013, 21:37:19 »

Myślę, że to byłby dobry pomysł ;)
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #9 on: November 23, 2013, 21:38:36 »

napisałeś, że ktoś kto zniszczy serce zostanie wyrzucony z krainy. bardziej mi się widzi, że ktoś kto zniszczy serce będąc w tej krainie, zostanie zniszczony razem z nią.
(nie wiem czy dobrze zrozumiałem temat)
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #10 on: November 23, 2013, 21:44:34 »

nie zostanie w tej krainie... po co dodatkowe miejsca robić tylko dla jednego gracza.

co myślicie o tym by takie krainy po zniszczeniu rodziły się na nowo w losowym miejscu mapy? a gracz który heroicznie zniszczy taką krainę poświęca swe życie? tylko jedne problem planowałem te krainy tak by tego solo nie szło zrobić(zniszczyć) chyba że jesteś niesamowitym 100lvl rycerzem/magiem/skrytobójcą. ani nie dało by się tego zrobić całkiem świeża postacią. nawet w 10 -15. jestem ciekaw ilu by graczy poświęciło swe postaci by to zrobić?

z drugiej strony jest to naprawdę fantastyczne utrudnienie budujące nie tylko klimat ale i historię.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #11 on: November 23, 2013, 21:45:42 »

Oraz książki można by pisać o tym ;D
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #12 on: November 23, 2013, 21:50:03 »

właśnie taki element dla hardcore gamerów z krwi i kości. poświęć swoją wyexpioną postać w zamian za pamięć społeczeństwa :D więc dorzucić to na początek?
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #13 on: November 23, 2013, 21:52:55 »

Swoją postać to ja bym poświęcił dopiero wtedy kiedy nie będzie mi się chciało dalej grać w Enidust :)
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Miejsca Mocy czyli miejsca subwymiarowe.
« Reply #14 on: November 24, 2013, 12:29:01 »

właśnie obawiałem się ilu ludzi zechce zostać bohaterami społeczności...

Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...
Pages: [1] 2