Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3

Author Topic: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze  (Read 3247 times)

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #15 on: November 20, 2013, 17:01:23 »

npc to tylko kawałek kodu... więc skoro edykt czy list gończy zawiera informacje i będzie umieszczony w samym systemie jako funkcja, to npc będą wiedzieć co się na nim znajduje
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #16 on: November 20, 2013, 18:30:29 »

Listy gończe - fajny pomysł - lepszy od punktów sławy/niesławy tylko widzę parę problemów do rozwiązania:

1. Nazwanie gracza - określenie bandyta, morderca etc jest dosyć ogólne. Nie wiemy czy będziemy widzieć imiona innych graczy oraz czy imiona będą unikalne. Patrząc na realizm imion nie powinniśmy widzieć (chyba, że przyjaciół) i nie powinny być one unikalne.
2. Opisy tekstowe miałyby zastosowania głównie dla graczy - raczej ciężko napisać interpretator naszego ojczystego języka, zwłaszcza, że to samo można powiedzieć na x różnych sposobów, w związku z tym problemy następnych punktów
3. Wygląd - musiałoby być to narzędzie korzystające z tych samych danych co podczas tworzenia postaci z pewnymi ułatwieniami przyśpieszającymi tworzenie takiego listu - nie wiemy ile będzie kombinacji, ale patrząc na rozmach tego co chcą zrobić Twórcy z tą grą spodziewałbym się sporej ich liczby. Chodziłoby o to, aby NPC mogli patrzeć po pewnych zbiorach danych w przypadku kontaktu z postacią, dlatego korzystanie z danych co przy tworzeniu postaci.
4. Ubranie, uzbrojenie etc - tu też musiałby być narzędzie do pomocy ułatwiające specyficznych danych o wyposażeniu

Żeby nie było - pomysł mi się podoba, ale żeby wprowadzić go w życie trzeba poszukać problemów, a potem rozwiązań tych problemów, a im więcej gotowych rozwiązań przedstawimy tym większa szansa na ich implementację, a przynajmniej na ich rozważenie ;)
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #17 on: November 20, 2013, 19:09:47 »

NPC odsuńmy na bok, gdyż społeczność będą tworzyć gracze, a te bezmózgie cyferki zajmą się początkowym szkoleniem. Nie widzę potrzeby takich urozmaiceń.

Jednak mam pewien pomysł. Mianowicie, kiedy skupisko budynków stworzonych przez graczy otrzymuje status wioska/miasto/itd do tegoż miasta przybywają NPC. Wokół zabudowań oznaczony zostaje obszar reakcji NPC. Jeśli na tym obszarze dokonamy złego lub dobrego czynu zostanie on adekwatnie przyjęty przez  NPC. Ileż razy to słowo powtórzyłem ;D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Spore51

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #18 on: November 20, 2013, 19:14:50 »

Z tymi listami gończymi fajna sprawa. Odpowiem teraz na twoje pytania.
1) Po prostu imię postaci, oraz zależnie od zbrodni to morderca, złodziej itp.
2) Po co opisy, takie listy powinny zawierać imię, co zrobił czyli to będzie można poznać przez określenie, np. Złodziej to oczywiste że coś ukradł. Nagrodę, i region w którym ostatnio go widziano.
3) Przy tworzeniu postaci, moglibyśmy zrobić portret własnej postaci. Coś jak w Dragon Age, w sensie, że mamy okienko, wybieramy ustawienie głowy naszej postaci, tło itp.
4) Raczej takie nie potrzebne. 
Warto zapytać ludzi czy takie coś im pasuje, bo to dobry system!
Logged
"Brak kasy jest jak zapalenie zatok - możesz je zignorować. Wystarczy przestać dłubać w nosie i samo przejdzie."

TimiTim

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #19 on: November 20, 2013, 19:38:36 »

Było gdzieś o listach gończych, a wracając do tematu to rogi i aureole są nie realistyczne

Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #20 on: November 20, 2013, 19:50:15 »

Jakby jacyś bandyci cały czas mordowali kogoś na szlaku to w końcu handlarze wynajęliby najemników.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #21 on: November 20, 2013, 19:52:58 »

System jest zwyczajnie nie potrzebny.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #22 on: November 20, 2013, 19:54:17 »

Ale jak autor nadal ma jakieś wątpliwości to nie mówi ;)
Logged

RhinoRace

  • User
  • Posts: 175
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #23 on: November 20, 2013, 20:58:37 »

@RuskiBigosPL - społeczność społecznością, ale jakoś nie wyobrażam sobie graczy, którzy będą wykonywać non stop te same zajęcia bez żadnego urozmaicenia i zmian np. strażnik, handlarz (ale taki stacjonarny), rolnik, młynarz etc. Weźmy takiego młynarza - wrzuca ziarno, uruchamia mechanizm przekazania siły wiatru/wody, czeka aż się zmieli, zatrzymuje, wyjmuje mąkę i powtarza proces. Po x razach większość ludzi zrezygnuje - dla jednego będzie to 5, 20, 100 czy 500, ale w końcu się to znudzi.
Dodatkowo w takim wypadku założenie własnej osady wiąże się z koniecznością oczekiwania aż gracz z którejś zechce się osiedlić akurat w danym miejscu.
W tym momencie wchodzą NPC, którzy mogą wykonywać takie powtarzalne operacje. Teraz weźmy sytuację: jest list gończy na gracza, zostaje on rozesłany po całej okolicy (powiedzmy do każdej wioski), taki gracz wchodzi do wioski i co powinno się stać? wg mnie mieszkańcy (NPC) po rozpoznaniu że jest to ten sam gracz (lub podobny) z ogłoszenia zamykają się w domach lub uciekają. Brak reakcji NPC doprowadziłby do śmiesznej sytuacji, że taki gracz wchodzi do wioski, na słupie/biuletynie wisi jego podobizna, a mieszkańcy z uśmiechem na ustach witają podróżnego - czyli mamy odejście od realizmu.

Przy założeniu, że nie ma NPC do takich zajęć mocno ograniczmy możliwość rozwijania nowych osad - no chyba, że ziarno, zboże etc ma wypadać z mobków, ale to akurat byłoby o wiele gorsze od NPC niereagujących na listy gończe.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #24 on: November 20, 2013, 21:16:34 »

Ja jednak myślę, że gracze zmobilizują się do takiej roboty.
1. Ktoś to musi robić jak nie będzie NPC, a nie wydaję mi się, żeby twórcy ich zrobili do tak pdst. czynności jak produkowanie żywności
2. Pamiętajmy, że ma on z tego złoto oraz (zależy od właściciela, szefa) jakieś dod. rzeczy
3. Nie wiesz jak będą wyglądać takie czynności więc nie mów, że graczom się to znudzi. Jak będzie to bardzo fajnie zrobione, rozwinięte?
Logged

ptaszo

  • User
  • Posts: 56
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #25 on: November 20, 2013, 21:17:14 »

RihnoRace , gadasz o wioskach i młynach czy innych wiatrakach, a my o systemie karmy od tego są inne tematy  ;).

Co do tego młynarza wpadłem na pewien pomysł.
Otóż ludzie dzielą się na kilka typów budowy ciała ,są ludzie otyli ,jakieś typowe karczki w dresie albo ludzie o budowie atlety lub biegacza .
Co wy na to by w grze były takie motywy jak ciężka praca powodująca przyrost mięśni w odpowiednich partiach ciała.
Np;Jakiś kupiec się tak ustatkował że nic praktycznie nie musi robić , tyje czego następstwem jest zmniejszona mobilność ,prędkość i siła  :D

PS;Sam jestem otyły, jak chcecie to chejtucie  8)
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #26 on: November 20, 2013, 21:19:28 »

Hejtować? Jak Ci to przeszkadza, możesz to zmienić ale tego nie robisz to faktycznie możemy hejtować ;D Poważnie to nie nasza sprawa.
I sam schodzisz z tematu. Jak chcesz o tym gadać to załóż nowy temat.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #27 on: November 20, 2013, 21:27:43 »

@RhinoRace, szukasz dziury w całym wiesz?
1.Twórcy zapewnili nas, że NPC ograniczą do minimum. Sądzę, że chodzi o początkujących graczy, aby za ich pomocą zapoznali się z grą. Jeśli pomysł nie wypali, wprowadzą ich na tyle, aby zajmowały się tak prostymi czynnościami.
2.Znajdą się gracze, którzy zajmą się jadłem. Niektórzy zwyczajnie lubią coś takiego, choćby dziewczyny, nie każda lubi wojaczyć (podkreślam, że nie jestem żadnym szowinistą , po prostu my raczej rwiemy się do podboju ;D)
3.Nawet jeśli NPC pojawią się w pokaźnej liczbie, nie widzę sensu tak ich urozmaicać, gdyż rdzeń społeczeństwa wciąż będą stanowić gracze.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #28 on: November 20, 2013, 21:35:54 »

Jak powiedziałem wyżej. Ktoś to musi robić jak nie będzie NPC, a nie wydaję mi się, żeby twórcy ich zrobili do tak pdst. czynności jak produkowanie żywności
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Rogi i Aureole czyli system karmy w grze
« Reply #29 on: November 20, 2013, 21:40:42 »

A raczej ich nie będzie.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?
Pages: 1 [2] 3