Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3 ... 5

Author Topic: Podział dóbr  (Read 3899 times)

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Podział dóbr
« on: November 15, 2013, 17:02:44 »

Nie irytuje was, gdy tuż przed ubiciem trudnego potworka podbiega ktoś i zadaje mu last hita, przez co tracicie drop na jego rzecz? Byliście świadkami ostatnich chwil życia bossa, gdy walka staję istną dziczą? Mam kilka pomysłów jak można uniknąć walki o dropy, wyzwisk i niepotrzebnych nerwów.

Twórcy wspominali, że do walki ze smokiem potrzebna będzie armia, powiedzmy 50 graczy. Na pewno nie będą to tylko znajomi, a może nawet obcokrajowcy. Smok strzeże pradawnego miecza (mam nadzieje, że z jego truchła nie wypadnie nam miecz, a jedynie otrzymamy doń dostęp).

1.Po zabiciu bossa będziemy mogli przyznać punkt jednemu z graczy (poza sobą), który wykazał się najlepiej z całej grupy (w naszym uznaniu). Gracz, który zbierze najwięcej punktów otrzyma dostęp do skarbu.

2.Gracz, który zadał największe straty potworowi, otrzymuje skarb. Ten nie jest tak sprawiedliwy jak poprzedni.

3.Każdy otrzymuje to samo. Nie sprawdzi się, jeżeli przedmiot ma być unikalny. Niezbyt realistyczny.

Jak coś jeszcze wymyśle do dopiszę ;D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #1 on: November 15, 2013, 17:23:47 »

co do pomysłu nr 1 to
problem będzie gdy ktoś po prostu przekabaci większą część ludzi... mógłby wtedy nic nie zrobić a i tak go dostać...

Można by to zrobić tak:
po zakończeniu bitwy wyświetla nam się okienko podziału dóbr. każdy tam mógłby zgłosić swoją kandydaturę do danego przedmiotu( nie wierzę by z takiego smoka wypadły jedynie 4-5 przedmiotów.)
kiedy już zgłosimy swoją kandydaturę rozpocznie się czas "targowania" każdy z nich mógłby targować się o  ten przedmiot, oddając część innych łupów albo rezygnując z kandydatury do innego przedmiotu na rzecz innego gracza.
jeżeli nie będzie można dojść do konsensusu będą mogli się o niego pojedynkować.

a takie rzeczy jak złoto były by dzielone przez organizatora albo dzielone po równo.
 
co zapobiegnie chamstwu? a to że jak przywódca se wszystko przywłaszczy to reszta najwyżej rozniesie go na strzępy...
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #2 on: November 15, 2013, 17:42:26 »

No nie wiem, kiedyś nie było wyskakujących okienek, a ludzie się jakoś dzielili łupem. Myślę, że najłatwiej by było gdyby przy tworzeniu takiej armii na bossa, przywódcy sprzedawali by łup i dzielili się zyskami. Oczywiście mówię tu o takich przedmiotach jak jakieś epickie miecze, zbroje itp. do zdobycia po pokonaniu bossa. Po drugie jeśli już robisz drużynę to przyjmujesz do niej najbardziej zaufanych graczy i vice versa więc sądzę, że raczej rzadko będzie dochodzić do sytuacji kiedy zostajesz okradziony z dropa.
Logged

Moonred

  • User
  • Posts: 53
    • View Profile
    • małe pseudo portfolio
Odp: Podział dóbr
« Reply #3 on: November 15, 2013, 18:13:37 »

Nie wiem czy coś w ten deseń byłoby do zrealizowania ale:
1. Gracz gromadzi swoją drużynę (przyjaciele, towarzysze z gildii)
1a. Jeżeli mamy wystarczająco dużo ludzi, można po prostu klasycznie rozwiązać to poprzez losowanie (pomysł oklepany, ale działa dosyć dobrze, choćby w terze)
1b. Lider drużyny rozdziela łupy na graczy (lider to osoba zaufana, zdolna poprowadzić towarzyszy, więc wypada mieć do niego zaufanie, prawda?
2. Gracz po utworzeniu drużyny ma opcję wynajęcia najemników. Najemnicy nie mają prawa do łupu z bossa, jednak dostają pewną kwotę w walucie ustaloną przed wyprawą, zapłata oczywiście po wykonaniu zadania.

@Pan Lemur
Quote
jeżeli nie będzie można dojść do konsensusu będą mogli się o niego pojedynkować.
Całkiem dobry pomysł i alternatywa do zwykłego losowania!

Quote
targować się o  ten przedmiot, oddając część innych łupów albo rezygnując z kandydatury do innego przedmiotu na rzecz innego gracza.
A to całkiem niezłe rozwinięcie losowania!

Logged
Blood for the Blood God!

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Podział dóbr
« Reply #4 on: November 15, 2013, 19:02:02 »

Bardzo dobry temat ;)
Pojedynkowanie się o przedmiot to dobry pomysł.
Targowanie się o przedmiot rozumiem w następujący sposób (który uważam za dobry):
Zabiliśmy bossa, każdemu z graczy pojawia się okienko z przedmiotami jakie może sobie wziąć. Na ten który chcemy wziąć klikamy "tak", a jak nie chcemy to klikamy "Nie". Na oglądnięcie przedmiotów będzie powiedzmy 4-5 minut czasu. Im mniej zaznaczymy przedmiotów na "tak" to tym większa szansa, że dostaniemy przedmiot, który zaznaczyliśmy. Czyli im mniej przedmiotów zaznaczyliśmy tym większa szansa, że dostaniemy ten jeden czy dwa które akurat zaznaczyliśmy.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #5 on: November 15, 2013, 19:06:19 »

Mmmm... Moonred ;D Pomysł z najemnikami świetny. Może nie tylko pieniądze? Po prostu płacimy im za usługi czym tylko chcemy, a oni się zgodzą ;D

Trzeba znaleźć jednak coś, co pozwoli rozstrzygnąć spór, jeśli gracze się nie znają. No i jeszcze, gdy każdy chce jeden konkretny przedmiot, np miecz pogromcy smoka czy cuś.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Spore51

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #6 on: November 18, 2013, 22:25:49 »

Ja proponuje osobny loot, a jak będzie jakiś super ultra legendarny przedmiot, to będzie losowany między drużyną, to uniknie sporów.
Logged
"Brak kasy jest jak zapalenie zatok - możesz je zignorować. Wystarczy przestać dłubać w nosie i samo przejdzie."

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #7 on: November 19, 2013, 01:57:58 »

Po pierwsze jak ten smok zdobył unikatowy miecz? Musiał go najpierw wytworzyć jakiś gracz. Smok sam sobie stworzyć skarbu nie mógł, a wy chcecie ułatwienia że już ma gotowy skarb w postaci łoża z złota i unikatów. Samym skarbem będą materiały z ciała smoka a nie to co zrabował. Może być też skarb w postaci tego co pozostawili po sobie śmiałkowie co zginęli w wcześniejszych próbach pokonania gada.
Logged

Moonred

  • User
  • Posts: 53
    • View Profile
    • małe pseudo portfolio
Odp: Podział dóbr
« Reply #8 on: November 19, 2013, 03:43:41 »

Po pierwsze jak ten smok zdobył unikatowy miecz? Musiał go najpierw wytworzyć jakiś gracz. Smok sam sobie stworzyć skarbu nie mógł, a wy chcecie ułatwienia że już ma gotowy skarb w postaci łoża z złota i unikatów. Samym skarbem będą materiały z ciała smoka a nie to co zrabował. Może być też skarb w postaci tego co pozostawili po sobie śmiałkowie co zginęli w wcześniejszych próbach pokonania gada.

W pełni się zgadzam!
Z takiego smoka to co najwyżej można pozyskać całkiem sporo grotów strzał (tych co się pomiędzy łuski dostały), parę złamanych ostrzy itd.

@offtop vel rozwinięcie myśli....
Ale o ile cenniejsze są takie smocze łuski (witaj, wspaniały, błyszczący pancerzu na który polecą wszystkie żeńskie NPC z wiosek) czy kości/rogi/zęby. Zapewne wielu kucharzy chciało by kupić także mięso a i zapewne alchemicy znaleźli by coś dla siebie.

Przecież jeżeli pozyskamy z upolowanego potwora np. tłuszcz, możemy go sprzedać komuś, kto zrobi z niego świece. Zastosowań i możliwości jest od groma.
Logged
Blood for the Blood God!

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #9 on: November 19, 2013, 10:08:14 »

Kurcze, to był tylko przykład xD.

To może inaczej. Był sobie potężny wojak. Podczas swych wypraw odnalazł potężny miecz, wykuty przez Zapomniany Lud z północy. Gromił nim całe armie, gdyż moc miecza była niezwyciężona. Bogowie ukarali go. Osłabili magię miecza, ale nie mogli zniweczyć całej jego mocy. Wojak poległ i został pochowany w krypcie na najwyższej górze. W razie, gdy jakiś śmiałek spróbuje ukraść miecz. Wojak ma zostać zbudzony i strzec go.

Poza tym nie chodzi mi tu o przykład, ale o sam system.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Podział dóbr
« Reply #10 on: November 19, 2013, 16:39:04 »

Przykład przykładem, lecz tamten system również bardziej mi się podoba ;)
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #11 on: November 19, 2013, 21:21:16 »

Czyli który? Też chcę, żeby mi się podobał ;D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Podział dóbr
« Reply #12 on: November 19, 2013, 22:12:24 »

;D
Sam zapomniałem i musiałem szukać, znalazłem. Chodzi mi o ten system, że jak zabijemy potwora to nie lootają z niego miecze idt. tylko smocze łuski, zęby, mięso, tłuszcz itd.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Podział dóbr
« Reply #13 on: November 19, 2013, 23:22:44 »

Ale to nie znaczy, że smok nie może strzec takowego miecza ;D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Podział dóbr
« Reply #14 on: November 20, 2013, 20:01:00 »

To już było gdzieś tutaj pisane. Ale jakby on zdobywał ten miecz? Powalałby rycerza i brałby do swojej kryjówki? Wątpię, by twórcy coś takiego dodali.
Logged
Pages: [1] 2 3 ... 5