Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Czy dobrym pomysłem jest wprowadzenie czatu głosowego?

Tak, zdecydowanie.
- 66 (68.8%)
Nie.
- 3 (3.1%)
Nie bo za dużo dzieci które zniszczą klimat.
- 17 (17.7%)
Nie chcę spotkać kobiety która będzie miała głos dorosłego mężczyzny.
- 5 (5.2%)
Nie mam zdania.
- 5 (5.2%)

Total Members Voted: 94


Pages: 1 ... 3 4 [5] 6

Author Topic: Czat głosowy.  (Read 12959 times)

addios

  • User
  • Posts: 91
    • View Profile
    • GameNoLive
Odp: Czat głosowy.
« Reply #60 on: October 23, 2013, 16:45:11 »

ale jest cos takiego jak zmienne.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #61 on: October 23, 2013, 16:58:32 »

zmienne? owszem są. ale dodają one tylko smaczku. musisz mieć zgrany i elastyczny zespół. i to wszystko. a jak masz taki "czat" to znowu mniej wymagasz od zespołu.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #62 on: October 23, 2013, 19:29:03 »

Telepatia to za dużo wg. (z kropką, a co!) mnie.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

addios

  • User
  • Posts: 91
    • View Profile
    • GameNoLive
Odp: Czat głosowy.
« Reply #63 on: October 24, 2013, 15:46:06 »

To najlepiej zostać przy czacie z daną odległością słyszalności. Chyba.
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Czat głosowy.
« Reply #64 on: October 24, 2013, 17:00:44 »

Również tak uważam ;)
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #65 on: October 24, 2013, 17:18:11 »

Dokładnie.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

SeriousJokerPL

  • User
  • Posts: 29
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #66 on: October 24, 2013, 18:16:27 »

Tak by było najlepiej  ;)
Logged
Ja tu rozdaje karty.

Okocim

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #67 on: October 24, 2013, 23:44:43 »

Zacznę od telepatii, czemu nie? moim zdaniem powinna być dostępna dla każdego i bez ograniczeń odległości. Po co utrudniać coś co gracze osiągną jeśli nie w ten to w inny sposób. Mamy dwa wyjścia: albo wyszukujemy danego delikwenta na liście znajomych i rozpoczynamy z nim rozmowę telepatyczną albo zapraszamy go na skype/mumble/ts co za różnica skoro efekt dokładnie ten sam?

Co do czatu głosowego jako takiego jak najbardziej tak. Gdy zaatakują nas bandyci o naszym życiu może zadecydować sekunda, ciekawe czy któryś z was zdoła wyklikać jakieś zdanie podczas walki w której jeden błąd może zakończyć się śmiercią. W zatłoczonych miastach panował by harmider, a dzieci psuły by klimat? bardziej niż na ograniczeniu czatu lepiej skupić się na ograniczeniu trolli.

Moim zdaniem głośność tego co słyszymy powinna zależeć od tego czy skupiamy się na rozmówcy. Jesteśmy na rynku i wśród wszystkich krzyków wyłapaliśmy interesującą nas informację więc jakimś łatwo dostępnym skrótem klawiszowym oznaczamy rozmówcę by skupić się na tym co mówi i lepiej go usłyszeć.(Głośność otoczenia spada o połowę a rozmówcę słyszymy 20% głośniej) Możemy oznaczyć jako rozmówców kilka osób dzięki czemu dialog może prowadzić jednocześnie grupa ludzi.
Po za tym wraz ze wzrostem ilości odgłosów, powinna wzrosnąć prędkość spadku głośności wraz z odległością a także zależnie od ustawień ogólna głośność(95-60%). Jeśli jakiś dzieciak rzeczywiście da nam w kość powinna być opcja ignorowania delikwenta co obniżyło by głośność tego co mówi.(np do 10%) Całkowite wyciszenie kogoś powinno być osobną opcją gdyż ktoś może przeklinać co nam się nie spodoba i zaczniemy go ignorować ale w pewnym momencie może nagle zwrócić naszą uwagę czymś istotnym i dobrze by było to usłyszeć.

Podsumowując, moim zdaniem czat można stworzyć tak by ludzie chętnie z niego korzystali i był bardzo przydatnym narzędziem, jednak wiąże się to z opracowaniem dość zaawansowanego systemu sterowania głosem.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #68 on: October 25, 2013, 13:36:46 »

@up

Telepatia bez ograniczeń? Ewidentnie nie. Po co w takim razie tworzyć w ogóle jakikolwiek inny czat? Może dodamy jeszcze telepatyczne konfy? Po co tworzyć Enidustową społeczność? Te esów i skejpów nie unikniemy, ale też dużo ludzi będzie korzystało z chatu. Sądzę, że w miastach będzie on bardzo żywy. Jeśli takową dodamy to kto użyje normalnego chatu, który można podsłuchać?

Tu się zgadzam.

Wyciszanie otoczenia? Nie... Tutaj wystarczy odległość. Będąc w zatłoczonym miejscu wyciszasz sobie otoczenie? Wątpię. Jeśli nie usłyszysz to prosisz o powtórzenie lub by ktoś mówił głośniej (nad tym też trzeba trochę pomyśleć), a jeśli nie usłyszysz, bo podsłuchujesz to masz problem.

A tu z kolei zaprzeczyłeś sam sobie. Mam na myśli punkt pierwszy twojej wypowiedzi. Kto użyje chatu, który można podsłuchać jeśli ma do dyspozycji telepatię?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Okocim

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #69 on: October 25, 2013, 23:25:18 »

Bardzo bym się cieszył gdyby zwykły czat został zastąpiony komunikacją głosową. Telepatię rozumiem jako rozmowę 2 osób, coś co zastąpi powszechny w większości gier "whisper". Dlaczego skoro gra ma mieć komunikację głosową nie będę mógł porozmawiać z osobą która jest oddalona o kilka mil, a jedynie do niej napisać?

Pisząc o wyciszaniu otoczenia miałeś na myśli "(Głośność otoczenia spada o połowę a rozmówcę słyszymy 20% głośniej)"?
Jeśli tak, to masz rację, w rzeczywistym świecie nie sprawię że otoczenie wokół mnie stanie się cichsze, jednak jeśli się skupię na tym co mówi konkretna osoba dużo wyraźniej zacznę to słyszeć.
Przykłady z życia wzięte, gdy idę na targ z reguły wiem czego szukam i rozglądam się tylko za tym. Mimo, że przez głośniki rozstawione po całym targu głośno i wyraźnie słychać reklamy czy ogłoszenia, ludzie rozmawiają między sobą, a właściciele stoisk namawiają do kupna ich towaru, do mnie to co mówią nie dociera, jeśli nie chce to nie słyszę.
Często się zdarza, że w sklepie jest dwóch sprzedawców, i mimo, że mówią w tym samym czasie, tak samo głośno i są w tej samej odległości ode mnie to głośniej i wyraźniej słyszę tego który mnie obsługuje i często nie jestem w stanie określić co powiedział drugi do klienta który stoi zaraz obok mnie.

Co do podsłuchiwania to skuteczność naszego skupienia się na tym co mówi rozmówca może zależeć od umiejętności podsłuchującego oraz odległości od osób ze sobą rozmawiających, opcja ta mogła by działać efektywniej w wypadku gdy dwie osoby wzajemnie się na sobie skupiają.

Może tak, wynika to z tego iż telepatii nie chciał bym traktować jako sposobu komunikacji miedzy dwoma graczami stojącymi koło siebie a raczej czegoś co działa na duże odległości po za tym raczej miała by dotyczyć znajomych a nie obcych sobie osób.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #70 on: October 25, 2013, 23:58:32 »

Mnie telepatia się nie podoba. Wole bardziej klimatyczne gołębie pocztowe. Jeśli na odległość to czemu nie stojąc obok siebie? Jeśli telepatia będzie ogólnodostępna w miastach będzie cisza. Nie będzie spotkań w karczmach. Jeszcze może zakupy u znajomego handlarza? Wyśle nam kartofle gołębiem.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Okocim

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #71 on: October 26, 2013, 01:19:15 »

Na myśl przyszły mi właśnie osoby "rozmawiające same do siebie" w autobusie. Chodzi mi o ludzi korzystających z zestawu słuchawkowego podczas rozmowy przez telefon. Osoby rozmawiające "telepatycznie" mówiły by na głos. Wyeliminowało by to problem ciszy w mieście.
Rozumiem, że chciał byś całkowicie wyeliminować możliwość rozmowy z kimś kto aktualnie nie stoi przed nami?
Obawiam się, że to mogło by się nie sprawdzić, gdyż znalezienie znajomych mogło by się okazać trudne, biorąc pod uwagę, że większość z nas stanie się pewnie poszukiwaczami przygód po prostu będziemy się mijać.
Logged

SeriousJokerPL

  • User
  • Posts: 29
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #72 on: October 26, 2013, 08:18:23 »

Moim zdaniem telepatia nie przejdzie  :-\ faktycznie była by cisza a gołębie pocztowe to dobry pomysł. Ja nie chce telepatii. Ja jestem na RuskimBigosemPL
Logged
Ja tu rozdaje karty.

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #73 on: October 26, 2013, 09:09:28 »

@up2

Masz rację, chcę wyeliminować telepatię.

Gra będzie wymagała szukania znajomych. Oglądałeś wszystkie filmiki na yt? Twórcy zapewnili nas, że gra samemu będzie co najmniej bardzo wymagająca lub nawet nie możliwa. Chcą stworzyć społeczność zależną od siebie pod wieloma względami. Armia obroni farmerów, farmerzy dostarczą im pożywienia, kowale wykują broń itd.

Spotkań w każdym razie nie unikniemy, gdyż nawet samotna budowa domu nie będzie możliwa. Ktoś już dawno temu przedstawił fajny pomysł spotkań w karczmach, możliwość mini gier, np gry w karty lub siłowania na rękę. W grze będzie trzeba się nieźle ustawić. Np taki pan kowal musi mieć surowce do kucia mieczy. Jeśli zaprzyjaźni się z jakimś górnikiem lub zawrze z nim układ, górnik sprzeda mu stal taniej. A jak ma tego dokonać bez kontaktowania się z nim? O brak kontaktu nie musimy się martwić.

Btw myślę, że twórcy mają już swój plan co do komunikacji.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Okocim

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #74 on: October 26, 2013, 12:50:44 »

Tak, oglądałem wszystkie filmiki, a to o co się martwię to fakt, że bez żadnego sposobu na komunikację na odległość ciężko będzie nam znaleźć znajomego. Rozumiem, kowal będzie sporo czasu spędzał w kuźni i dzięki czemu będziemy wiedzieli gdzie go szukać, jednak już sam kowal może mieć problem ze znalezieniem gracza którego wyśle by mu przyniósł węgla, a nawet jeśli go znajdzie bo przecież może zaczepić kogoś nowego i poprosić o pomoc to ta osoba może mieć problem ze znalezieniem górnika, kopalni może być kilka a jeśli są głębokie to znalezienie górnika w środku może graniczyć z cudem.
Jeśli się okaże, że masz sprawę do konkretnego myśliwego, który w tej chwili może być wszędzie to moim zdaniem możesz zapomnieć o odnalezieniu go.

Co do gołębi pocztowych, to jest to pewne rozwiązanie, ale wysyła się je do miejsca a nie do osoby która może być wszędzie, a nawet jeśli to co? idąc na polowanie zapakujemy sobie pergamin, inkaust i 10 gołębi do plecaka?

W świecie rzeczywistym ludzie radzili sobie bez tego, ale w świecie rzeczywistym człowiek przebywa 24 godziny, i mało jest poszukiwaczy przygód ludzie w wioskach nie starali się wybić, a raczej przeżyć następny dzień.

Zablokowanie możliwości łatwego porozumiewania wymusi na grupach graczy szukania innego sposobu porozumiewania się jak na przykład team speak i dużo skuteczniej doprowadzi do ciszy w miastach.
Logged
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6