Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Czy dobrym pomysłem jest wprowadzenie czatu głosowego?

Tak, zdecydowanie.
- 66 (68.8%)
Nie.
- 3 (3.1%)
Nie bo za dużo dzieci które zniszczą klimat.
- 17 (17.7%)
Nie chcę spotkać kobiety która będzie miała głos dorosłego mężczyzny.
- 5 (5.2%)
Nie mam zdania.
- 5 (5.2%)

Total Members Voted: 94


Pages: 1 2 [3] 4 5 6

Author Topic: Czat głosowy.  (Read 5346 times)

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #30 on: June 24, 2013, 15:51:47 »

Takie szeptanie, z pominięciem innych graczy na około jest troche antyklimatyczne :P
Logged

Malin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #31 on: June 24, 2013, 15:53:30 »

A dlaczego chat głosowy nie miałby opcji rozmowy grupowej.
Logged
"Jeżeli absolutnie nikt Cię nie nienawidzi,to znaczy że robisz coś źle"

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #32 on: June 24, 2013, 16:27:54 »

Generalnie wszystkie zorganizowane grupy graczy będą używać zewnętrznych programów. Jakkolwiek idealny system nie zostałby wprowadzony do gry nadal wiekszość będzie miała swój serwer TS'a czy mumbla.

Więc wprowadzenie takiego systemu do gry który miałby je tylko zastąpić jest czymś co może poczekać na wersję 7.123342 (czytaj: jak już wszystko będzie chulać to teraz możemy się wziąść za pierdoły).

To co ewentualnie widziałbym w grze to jakaś forma lokalnego (czytaj ograniczonego obszarem X metrów / lokacją / ukszatałtowaniem terenu) mówienia do wszystkich w okolicy (poddajcie sie, ratunku, zlodziej, etc...) ale po namysle wywaliłbym i taką opcję i zastapił wspomnianym wczesniej predefiniowanymi okrzykami. (jednoczesnie wprowadzony by byl limit okrzykow - im czesciej bys krzyczal tym dluzsze przerwy przed nastepnym lub inna forma ochorny biednych uszu pozostalych graczy)

Pozostaje ew. czat drużynowy który byłby używany głównie przez PUG'i nie mające wspólnego voice'a.
Logged

EmanuelVega

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #33 on: July 27, 2013, 19:02:26 »

Chciałbym tutaj też przywołać pewien plugin do gry Arma2, którego nazwy nie pamiętam niestety. Był potrzebny do niego oczywiście TS a całość polegała ogólnie na tym, że gracz który był od nas odwrócony bądź oddalony to słyczeliśmy go ciszej. oczywiście nie jest to całość potrzebna do dobrego cztu w grze, ale zawsze taki drobiazg stworzy nieco bardziej realistyczną rozgrywkę.
Pozdrawiam ^.^

tutaj kolega(lub koleżanka) dobrze pisze. Mi mianowicie chodzi mi o system rozmów w grze jak z DayZ, ale nie do końca. Mianowicie zmniejszyć zasięg, Wyłączyć ten tryb rozmów w mieście, szczególnie w centrum. Gdyby ktoś przypadkowo miał jakąś sprawę do omówienia z kimś w tym systemie, w mieście gdzie ten czat by nie działał, daje się np. liścik z prośbą o przejście gdzieś dalej, lub po prostu interakcja do wybrania pod ppm czy jakąś kombinacją klawiszy. Zapobiegło by to pękani bębenków w centrum, a poza miastem można by normalnie w miarę rozmawiać podczas napadów czy coś.
Logged

czarny

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #34 on: August 10, 2013, 23:42:37 »

Czat wydaje mi się niezbędny w takiej grze. Rynek w centrum miasta przecież powinien być głośnym miejscem, pełnym wrzeszczących kupców itp. Jeśli ktoś chce porozmawiać w ciszy to wybierze inne miejsce. Rozwiązanie jak w WarZ gdzie chat głosowy ma określony zasięg to prosty i logiczny pomysł.
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #35 on: August 10, 2013, 23:58:54 »

Wiadomo że czatu głosowy nie zastąpi TeamSpeaka czy innego programu tego typu, ale nie każdy ma taki program i nie każdy ma kolegę do gry. Jeśli ten czat by istniał to o wiele łatwiej było by znaleźć partnera do gry. Na moje oko powinno to wyglądać tak, że słyszalność rozmów spada wraz z odległością.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #36 on: August 11, 2013, 00:15:08 »

Wiadomo że czatu głosowy nie zastąpi TeamSpeaka czy innego programu tego typu, ale nie każdy ma taki program i nie każdy ma kolegę do gry. Jeśli ten czat by istniał to o wiele łatwiej było by znaleźć partnera do gry. Na moje oko powinno to wyglądać tak, że słyszalność rozmów spada wraz z odległością.

Nie będę pisał tylko poprę osobę wyżej która wyraziła moje zdanie na temat ;)
Logged

Rohnar

  • User
  • Posts: 88
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #37 on: August 11, 2013, 11:16:26 »

Co do wprowadzenia czatu głosowego dobrym pomysłem byłoby stworzenie 2 rodzajów czatu:
pierwszy w trakcie grania- i tu przydałoby się wprowadzić opcje w której wybrany gracz usłyszy nas, dopiero po kliknięciu na niego i dodatkowo limit odległości w której możemy usłyszeć danego gracza
i drugi- serwer, który każdy mógłby stworzyć i zaprosić tam dowolną ilość osób, czyli taka komunikacja klanowa, coś jak team speak, tylko od razu w grze.

Te pomysły zostały już przedstawione w temacie.

A jedna sprawa to komunikacja, a druga, to wszechobecne rozdrażnienie spowodowane głupimi dziećmi (czasem niekoniecznie) denerwującym ludzi za pomocą voice chatu. Podam tu przykład Xbox Live Chatu, może z faktu, że jest to chat ogólny, to drażnienie przez innych graczy jest bardziej odczuwalne, jednak, od dawna go nie używam i całkowicie wyciszyłem.
Drugi przykład do ARMA II, tamtejszy wbudowany komunikator głosowy miał opcję głosową rozdzielaną na ogół, strefy oraz dystans.
Z czasem w pewnej modyfikacji, na większości serwerów istniała tylko możliwość używania czatu pozwalającego toczyć dostatecznie słyszalną rozmowę do kilku-kilkunastu metrów. Uwierzcie lub nie, ale i tak bardzo często trafiali się ludzie, którzy niesamowicie denerwowali puszczaniem muzyki, wydawaniem głupich dźwięków, śpiewaniem, klnięciem, itd. A zauważmy, że to gra nastawiona na survival, gdzie rzadko można się z graczami spotkać, to nawet nie chce wiedzieć co by działo się w świecie, gdzie blisko 100 osób spotka się na rynku w jednym mieście.
Jeżeli czat głosowy miałby być dostępny w Enidust, to wolałbym, aby miał tylko i wyłącznie dystansowy zasięg, możliwość "ignorowania", czyli wyciszania konkretnych graczy, no i powinien być włączony tylko poza obszarami miast. Ostatni pomysł może być całkowicie sprzeczny z odtworzeniem klimatu typowego rynku.. nie mniej jednak, na rynkach kręci się zawsze pełno debili z śmietnikiem we łbie.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #38 on: August 11, 2013, 21:51:34 »

Osobiście jestem przeciwko chatu głosowego właśnie z powodu wszystkich tych, którzy mają zamiar przeszkadzać i psuć klimat gry, puszczanie muzyki itd. Jeśli już ten chat ma powstać to mój pomysł to rozmawianie z ludźmi w grupie, po dodaniu członków do tej właśnie grupy, gdzie moglibyśmy rozmawiać tylko z kim sobie chcemy
Logged

Bill

  • User
  • Posts: 127
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #39 on: August 11, 2013, 21:55:09 »

W takim wypadku powinna być możliwość wyciszenie danego gracza, lub wyciszenia wszystkich i stworzeniu grupy, gdzie będziemy słyszeć ludzi.
Logged

Resuzeku

  • User
  • Posts: 270
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #40 on: August 11, 2013, 22:10:55 »

Można zrobić tak , jak tu kilka osób już napisało, czyli było by nas słychać na pewną odległość.  Siła głosu- krzyk to bym odpuścił bo jeśli ktos jest nocnym markiem i zostałby ciężko ranny i zacza by krzyczeć"POMOCY!!!!!" To mógłby (jesli nie mieszka sam) pobudzić domowników,  jesli gracz mówi normalnie to go słychać na 7-8m, jeśli zaś ciszej to zależnie od tego jak cicho mówi ta odległość by malała do niewielkich odległości np.30 cm.

 Oczywiście krzym mógłby być dostępny pod jakimś klawiszem.

A co do neonow którzy nie potrafią w odpowiedni sposób rozmawiać,  można zgłosić do adminów, a ci taką osobę by banowali albo wyłączyli możliwość czatu głodowego.
« Last Edit: August 11, 2013, 22:18:43 by Resuzeku »
Logged
Cień twoim sprzymierzeńcem, cisza siostrą,  refleks bratem.

Lavolten

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #41 on: October 19, 2013, 13:26:44 »

Można zrobić tak , jak tu kilka osób już napisało, czyli było by nas słychać na pewną odległość.  Siła głosu- krzyk to bym odpuścił bo jeśli ktos jest nocnym markiem i zostałby ciężko ranny i zacza by krzyczeć"POMOCY!!!!!" To mógłby (jesli nie mieszka sam) pobudzić domowników,  jesli gracz mówi normalnie to go słychać na 7-8m, jeśli zaś ciszej to zależnie od tego jak cicho mówi ta odległość by malała do niewielkich odległości np.30 cm.

 Oczywiście krzym mógłby być dostępny pod jakimś klawiszem.

A co do neonow którzy nie potrafią w odpowiedni sposób rozmawiać,  można zgłosić do adminów, a ci taką osobę by banowali albo wyłączyli możliwość czatu głodowego.

Popieram kolegę wyżej, a także innych którzy wcześniej wysuwali podobny pomysł. Jednak chciałbym też dodać coś od siebie. Co do samego rynku to byłoby całkiem klimatycznie słyszeć tam taki gwar, a ewentualne rozmowy prywatne możnaby toczyć w innym miejscu w ciszy, lub powyciszać poszczególnych graczy, powinien też być dostępny tak jakby tryb "szeptania" w którym np. dwie postacie słyszą tylko siebie. Oddzielną sprawą jest coś takiego jak przemówienia. Załóżmy, że władca chce wygłosić przemówienie do swoich poddanych, ale oni wszyscy się nie mieszczą w jego zasięgu mowy. No i co teraz? Albo jacyś heroldowie którzy ogłaszają dekrety królewskie, też by się przydali. Otóż mam taki pomysł, że mowę można by rozwijać jako umiejętność i np. po odpowiednim rozwinięciu zwiększa się nasz zasięg mowy i jesteśmy słyszalni na dalszą odległość. Oczywiście to byłaby włączana lub wyłączana opcja, żebyśmy za każdym razem jak chcemy coś powiedzieć, nie darli sięna pół miasta. Mogłyby być też możliwe do zbudowania jakieś podwyższenia czy coś takiego które zwiększałyby zasięg naszej mowy, a komuś kto ma rozwiniętą umiejętność z mową dawały jeszcze większy bonus w tym zakresie. Jak dla mnie to byłoby całkiem dobre rozwiązanie kiedy trzeba przemówić do większej liczby osób.

Co do dzieci i takich tam rzeczy to rzeczywiście jest to poważny problem, ale można go rozwiązywać przez możliwość wyciszania poszczególnych osób lub w wypadku wyjątkowo natarczywych typów zgłaszać to adminom.
« Last Edit: October 19, 2013, 13:29:11 by Lavolten »
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #42 on: October 19, 2013, 15:35:52 »

OPCJA czatu głosowego byłaby serio genialna. Oczywiście działający jak normalny chat. Tzn na odległość kilku metrów. I problem przeludnionych miast rozwiązany!
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Xevereth

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #43 on: October 19, 2013, 19:23:16 »

czat głosowy jest dobrym rozwiązaniem ale powinien być pogrupowany coś w stylu
krzyk >50metrów
rozmowa około 7m
szept metr ewentualnie mniej
ba moim zdaniem nawet jeśli czatu głosowego nie będzie to pisany powinien działać na podobnych zasadach bo w jaki inny sposób będę mógł podsłuchać co cesarz ma na obiad i jaką truciznę zastosować 8) a takie zatłoczone targowisko było by sposobem na zdobycie informacji oczywiście trzeba by umieć wyłowić je z tego całego zamieszania, a opcję wyciszania miałby tylko ten co słucha.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Czat głosowy.
« Reply #44 on: October 19, 2013, 19:26:26 »

Hmm wyostrzanie słuchu przy podsłuchiwaniu? Umiejętność wychwytywania poszczególnych informacji mimo tłumu na targu? Genialne!
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?
Pages: 1 2 [3] 4 5 6