Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4

Author Topic: Kopalnie  (Read 4184 times)

Kejster

  • User
  • Posts: 36
    • View Profile
    • SoundCloud w wykonaniu Kejstera :)
Odp: Kopalnie
« Reply #30 on: July 07, 2013, 23:02:15 »

Myślę jednak, że będzie stać, ponieważ - pozwolę sobie na zacytowanie twórców - "duże budowle pociągają za sobą ryzyko wystąpienia uchybień i uszkodzeń, zatem dobrze mieć przy sobie kogoś z właściwymi zdolnościami. [...] Wszystko zależy tylko od tego, czy naprawdę będziesz CHCIAŁ to zrobić."
Jeśli będą mieli już algorytm na fizykę ciążenia - czyli jeśli konstrukcja będzie źle zbudowana to się zawali (tym będzie się różnić od np, minecrafta, czyli realizmem! - to wystarczy ją zastosować do kopalń i ich rusztowań a reszta o kopaniu była już omówiona :P.
Logged
Pasja i wytrwałość prowadzi do rzeczy wielkich, o których marzono od wieków.

Tetlanesh

  • User
  • Posts: 151
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #31 on: July 07, 2013, 23:36:52 »

Myślę jednak, że będzie stać, ponieważ - pozwolę sobie na zacytowanie twórców - "duże budowle pociągają za sobą ryzyko wystąpienia uchybień i uszkodzeń, zatem dobrze mieć przy sobie kogoś z właściwymi zdolnościami. [...] Wszystko zależy tylko od tego, czy naprawdę będziesz CHCIAŁ to zrobić."
Jeśli będą mieli już algorytm na fizykę ciążenia - czyli jeśli konstrukcja będzie źle zbudowana to się zawali (tym będzie się różnić od np, minecrafta, czyli realizmem! - to wystarczy ją zastosować do kopalń i ich rusztowań a reszta o kopaniu była już omówiona :P.

Nie widzę w twoim cytacie fizyki ciążenia, poza tym fizyka ciążenia ma niewiele wspólnego z algorytmem do kopania tuneli. Aby pojawiały się uszkodzenia potrzebujesz tylko zwykłego RNG i uwzględnienia skillli budujących i rozmiar budynku (jakaś prościutka funkcja matematyczna) a nie jakichś skomplikowanych algorytmów fizycznych.

Nie przypisujmy autorom pomysłów dopóki nie powiedzą co chcą faktycznie zrobić (filmik jest tak ogólny że z niego wynika wszystko i nic)

Zrobienie tuneli oznacza ni mniej ni więcej tylko konieczność przesyłania ogromnych wolumenów danych do klienta, bo klient musi wiedzieć jakie ma ukształtowanie terenu. Co oznacza LAG jeśli tylko w okolicy pojawi się jaskinia której wcześniej nie było. Kopanie więc "ręcznie odpada bo wystarczy kilkunastu graczy którzy zaczną podczas bitwy kopać doły na potęgę i nie da się grać. Jeśli będzie to ograniczone do zbudowanych struktur pod tytułem "kopalnia" minimalizujemy ten efekt.

Albo w ogóle takiego czegoś nie będzie i kopalnie będą czymś co naturalnie występuje- w sensie jaskinie ze złożami. Pamiętajmy że w średniowieczu nie było tak różowo z kopalniami jak chociażby w najczęściej przywoływanych obrazach dawnych kopalń, czyli za czasów gorączki złota w Ameryce - kilkaset lat później. Nie było szerokich tuneli z szynami dla wagoników, był tunel szerokości niecałego metra który podążał za rudą i tule. Czasem przy dużych złożach powstały większe pokoje ale to rzadko, bo na płytkich (góra kilka metrów pod ziemią) pokładach złoża są niewielkie
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #32 on: August 29, 2013, 11:41:16 »

Niestety większość z was źle spojrzała na górnictwo i powodujecie problemy gospodarcze w Cesarstwie czy nawet hiperinflacje, bo bez stali na narzędzia drwale, inżynierzy czy kowale stracą prace z braku sórowców które zaraz się skończą w okolicach Cesarstwa jeśli będą to
(...)kopalnie będą czymś co naturalnie występuje- w sensie jaskinie ze złożami.(...)
Jeśli kopalnie będą takimi jaskiniami zaraz zostaną ograbione a drążenie tuneli to coś co zniweluje zagrożenie upadku kraju do zera i podniesie poziom gry jak i samego górnictwa które stanie się  fachem dla ludzi z jajami.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

kowalmaster

  • User
  • Posts: 34
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #33 on: August 31, 2013, 00:40:13 »

A czemu nie kopalnie odkrywkowe ? Można by rozkopać jakiś teren a jak się żyła skończy to doprowadzić rzekę i zalać to jeszcze sztuczne jeziorko powstanie.  ;)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #34 on: August 31, 2013, 06:21:32 »

Jeśli byłyby drąrzone tunele to czemu i nie odkrywkowe?
Miało być na odwrót ale jestem nieprzytomny, w każdym razie chodz mi o to że mechanika ta sama.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #35 on: September 04, 2013, 22:43:31 »

Poza tym jeśli pozwolimy graczom na kopanie tuneli w górach to prędzej czy później powstaną w ich wnętrzu zamki i miasta. Dodało by to klimatu.... ale niosło by ryzyko lagów jak piekło w takich miejscach.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #36 on: September 25, 2013, 18:19:50 »

wystarczy ze kopanie będzie tak mozolne jak w realnym świecie. I nie bedzie problemu z nadmiarem tuneli :D
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Kopalnie
« Reply #37 on: September 25, 2013, 18:40:53 »

Bez przesady zaś ;D
Logged

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #38 on: September 25, 2013, 18:50:01 »

przesadzał bym jak bym utrudniał to bardziej niż w realnym świecie :D

Nie ukrywam jednak że moje serce radowało by się jak bym dowiedział się że w kopalni mithrilu utonęło 200 kopaczy natknąwszy się na podziemną rzekę :D Ale prawda jest taka że realizm jest odpowiedzią na większość zadawanych na tym forum pytań. Jest również definicją balansu:)
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #39 on: September 25, 2013, 19:14:28 »

@Up
Przesadzasz z realizmem, jeśli to będzie takie jak w rl to wszystko będzie z drewna lub kamienia bo żelazo będzie żadkie.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Kopalnie
« Reply #40 on: September 25, 2013, 22:11:23 »

@Up
Przesadzasz z realizmem, jeśli to będzie takie jak w rl to wszystko będzie z drewna lub kamienia bo żelazo będzie żadkie.

To trzeba się na uczyć wytopić brązu :P
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Kopalnie
« Reply #41 on: September 27, 2014, 01:31:08 »

Czy któryś kopał dziurę w ziemi w realu? jeśli chcemy żeby to było jak należy to po:
1. potrzeba kilof i łopatę
2. stemple do podtrzymywania tunelu
3. można zacząć kopać i powoli przenosić odpady w 1 miejsce a jak coś się znajdzie to sobie chować
4. trzeba coś jeść i pić, przy takiej pracy się meczysz szybciej
5. spać...
6. wstajesz i idziesz pracować ale coś nie gra, kur... ktoś w nocy Cię ogołocił...
W realu nie jest ławo wykopywać dziury, bardziej utrudniać tego nie trzeba, znalezienie rudy jakiegokolwiek surowca jest nie łatwe, bardziej nie trzeba utrudniać. A może kiedyś przyjdą z pomocą maszyny...
Logged

mariti

  • Guest
Re: Kopalnie
« Reply #42 on: September 27, 2014, 09:58:44 »

Ale trzeba pamiętać że złożą rudy żelaza też występowały na powierzchni. Jak ja bym budował kopalnie to na pewno koło wioski. Na pewno samemu kopanie kopalni będzie żmudne dlatego kilku osób powinno takie rzeczy robić.
« Last Edit: September 27, 2014, 10:24:52 by mariti »
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Re: Kopalnie
« Reply #43 on: September 28, 2014, 03:10:29 »

pewnie że kilka, sam nie będziesz przygotowywać stempli i polować i siać pole na plony a kopanie samotne może być za nudne, pasuje z kimś pogadać :) Najczęściej widoczne żyły rudy za zwyczaj są w górach lub wypiętrzeniach, szukanie rudy pod wioską prawdopodobnie będzie trudniejsze...
Logged

mariti

  • Guest
Re: Kopalnie
« Reply #44 on: September 28, 2014, 08:45:38 »

No to wiadomo ale jak np 7 osób zbierze się to sobie koło kopalni założy wioskę :)
A ruda żelaże też wystepuje na wyżynach, nawet na nizinach (jak np w Polsce: Okolice Częstochowa,)
Logged
Pages: 1 2 [3] 4