Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Aspekty magii, żywioły i walka  (Read 1087 times)

ptaszo

  • User
  • Posts: 56
    • View Profile
Aspekty magii, żywioły i walka
« on: October 31, 2013, 10:12:26 »

Miło by było by magia elementarna dzieliła się na :

-wodę
-ziemię
-wiatr
-ogień
-błyskawicę

Każda miała by ciekawsze zastosowanie bojowe.
Np; poznając magie ognia można by było rozgrzewać swój miecz czy sztylety i atakować zadając równocześnie normalne obrażenia i parzyć delikwenta (bez skojarzeń plz  ???)
,przy magii wiatru można by zwiększać prędkość poruszania się ewentualnie tak miotać falami wysokiego ciśnienia aby zabić przeciwnika   ;D co myślicie o tym ?
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #1 on: October 31, 2013, 10:33:56 »

po pierwsze rozgrzany miecz to zniszczony miecz, po drugie przypalona rana to zatrzymany krwotok czyli faktyczne zmniejszenie szkód. a po trzecie gdzieś już to było?
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #2 on: October 31, 2013, 15:18:58 »

Chciałbym, aby magia była złożona i tajemnicza. Abyśmy nawet nie wiedzieli jak jej użyć, a cała wiedza zapisana byłaby na starożytnych zwojach rozsianych po całej krainie. Aby pył dało się może jakoś wzmocnić dodając doń szczyptę rozmarynu (wiecie o co mi chodzi :D). Eksperymentować z nią i stopniowo odkrywać.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #3 on: November 01, 2013, 12:41:16 »

Wedłg mnie magia powinna być łatwo dostępna, lecz trudna do opanowania. Poza tym powinna dzielić się na więcej niż podane przez ptaszo typy, w grze powinna występować różnorodność styli magi jak i walki. Moc powinno się rozwijać stopniowo poprzez zwiedzanie dungonów i innych starożytnych ruoinm co spowodowało by efekt tejemniczości i ciekjawości wśród graczy.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #4 on: November 01, 2013, 14:18:05 »

Mhm dlatego napisałem "złożona i tajemnicza", jednak wolę, aby była trudno dostępna :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #5 on: November 01, 2013, 18:22:56 »

Nie mówię przecież że cały zakres magi powinien być łatwo dostępny, chodzi mi tu raczej by podstawy były dostępne dla początkujących graczy, a bardziej wymagające i potężniejsze czary były dostępne dla ludzi którzy by zyskać więcej mocy zrobią wszystko. W ten sposób zaistnieje selekcja ludzi co zniechęci ich do gry magami, poza tym czary można by umieszczać w dowolnym miejscu, na skałach lub w dobrze chronionych dungeonach, lecz by poznać całą potęge zaklęcia ktoś musiałby poświęcić mu daną ilość czasu odkrywając w ten sposób bonusy np.fireball po poznaiu zaklęcia w całej klasie wybuchałby zadając obrażenie w wysokości 10% rozchodzących się na wszystkich wokół pola wybuchu, czyli jeżeli wokół gościa który dostał z fireballa stałoby dwóch innych graczy to dostaliby obrażenia w wysokości 5%.
Logged

TheHalogen131

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #6 on: November 01, 2013, 18:55:02 »

Wydaje mi się, że Twórcy zaimplementują różne rodzaje Pyłu. Pewnie będzie tak, że jeden odpowiada za magię ognia, inny powietrza, nekromancję, leczenie i tak dalej i tak dalej. Mam nadzieję, że magia będzie sztuką łatwo dostępną, lecz ciężką do opanowania, jak napisał maricn1998. Pewnie nie będzie trudno zabrać się do praktykowania magii, wystarczy nauczyć się podstaw, ale jeśli ktoś chciałby poświęcić tej sztuce życie... Cóż, może to zrobić. Dosłownie.

Już sama nazwa Pył kojarzy mi się z czymś niestabilnym. Możliwe, że magowie będą musieli liczyć się np. z długotrwałymi (ale nie permanentnymi) debuffami w rodzaju np. osłabionej kondycji, zmniejszonej spostrzegawczości, bo umysł i ciało są wyczerpane próbami kształtowania i kontroli nad Pyłem.
Logged
"Kiedy jest się bogiem, nie trzeba się tłumaczyć"-Mistrz Terry Prachett "Mort"

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #7 on: November 01, 2013, 22:52:56 »

@2up Każde ułatwienie psuje zabawę. Jeśli mamy coś podane na tacy nie jest już takie samo jak coś do czego sami z trudem dojdziemy. Wiem to aż zbyt dobrze  :P.

@up Też myślę, że twórcy wprowadzą różne rodzaje Pyłu. Jednak co do ułatwień jestem przeciwny.


Wyobraźcie sobie sytuację, że chcecie zostać magiem. W takiej sytuacji wyruszacie na poszukiwania starożytnych artefaktów ją zawierających. Gdy w końcu jeden z nich odnajdujecie otrzymujecie ogólne wskazówki jak jej użyć. Skorzystacie na tym dwa razy. Raz umiejętność magii. Dwa możecie opisać to w książkach, które potem sprzedacie za niemałą sumkę (pomijając niektóre fakty, aby nikt nie był tak dobry jak wy)
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #8 on: November 02, 2013, 11:59:16 »

Według mnie coś takiego spowoduje selekcje wśród graczy, tym co będzie się chciało buszować po jaskiniach itd. będzie można w jakimś etapie gry nazwać naprawde epickimi magami, w przeciwięstwie do tych co będą czychać na łatwą wiedzę w książkach.
Można by wprowadzić coś na zasadzie krzyków ze Skyrim, jedno zaklęcie zawiera pięć pomniejszych wybranychprzez gracza, co spowoduje, że każde zaklęcie będzie inne.
Utrudnienie dla ludzi idących na łatwizne może być takie że książka po jakimś czasie ulega zniszczeniu gdyż papier nie jest na tyle trwały by utrzymać moc zaklęcia. 
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #9 on: November 02, 2013, 12:19:41 »

Ci epiccy magowie mogliby im to utrudniać. Kto chce się dzielić swoją wiedzą, która daje mu przewagę?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #10 on: November 02, 2013, 12:25:45 »

Właśnie o tym cały czas piszę.
Logged

Diviander

  • User
  • Posts: 5
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #11 on: November 02, 2013, 12:58:23 »

Moim zdaniem ciekawie by było jakby na początek jakiś NPC mógłby po wykonaniu paru zadań (i tylko dla tych, co zrobią to bezbłędnie) nauczali by jak korzystać z magii. Po jakimś czasie ten NPC by wyjechał/został zabity, a grono które zostało nauczone by przekazywało w jakiś sposób naukę, nie każdemu, byłby jakiś limit, etc. Albo by zostawili tą wiedzę dla siebie i zostali poszukiwani, bo na przykład podczas nauki by podpisali papier który nie upoważniałby ich do korzystania z magii dla dóbr własnych, czy cuś.
Logged

Robhar

  • User
  • Posts: 128
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #12 on: November 02, 2013, 13:35:27 »

Zapomnieliście o jednej sprawie. To że ktoś jest magiem i używa magii nie znaczy że jest niepokonany i bardziej potrzebny od zwykłego żołnierza. Poprzez naukę magii zaniedbujesz inne aspekty takie jak np. siła. Jeżeli jakiejś silnej osobie i dobrze władającej mieczem uda się podejść na odległość ostrza to taki mag ma dosyć nieciekawą sytuacje. Nie zapominajmy że będą także pewnie zaklęte bronie i pancerze (skoro będzie magia to chyba oczywiste) aby być dobrym magiem trzeba się skupić głównie na magii i zaniedbać inne aspekty, tak więc będzie słabiej władał zaklętą bronią od wojownika.

Nauka magii będzie najczęściej najbardziej nudnym zajęciem więc tylko niektórzy gracze nauczą się dobrze nią władać. Reszta pójdzie się szkolić w coś bardziej "dynamicznego". Bycie magiem będzie trudne z tego względu że w pojedynku 1v1 z przeciwnikiem równie silnym mag prawdopodobnie przegra. Ale jeżeli ktoś będzie wspierał maga to myśle mogli by wygrać 2v2 z przeciwnikami o takim samym poziomie ale bez maga.
« Last Edit: November 02, 2013, 13:39:46 by Robhar »
Logged
Miłość w płynie...Chloroform

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Aspekty magii, żywioły i walka
« Reply #13 on: November 02, 2013, 13:58:41 »

Jeśli będzie to wyglądało choć w połowie tak jak mówiłem, nie będzie taka nudna i przyniesie spore zyski, nie tylko dla magów. Tak na pewno zaniedbają oni walkę mieczem więc kto zdobędzie dla nich zwoje z zawartymi w nich wskazówkami i zaklęciami? Wojownicy :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?