Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Muzyka  (Read 3838 times)

Revar

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Muzyka
« Reply #15 on: October 28, 2013, 00:03:10 »

Noo do kopalni i jaskiń idealnie pasuje to wyżej co podałeś. Muzyka ze Skyrima również pasuje, głównie w miastach powinna mieć taki klimat średniowiecznych osad, rynku, handlu i toczącego się życia ludzi. Takie coś do tawern/karczm -
Logged

wantoch123

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Muzyka
« Reply #16 on: October 28, 2013, 17:29:55 »

muzyka dostosowana do otoczenia w ktorym sie znajdujemy miasta , religi badz tez potworow skyrim jest dobrze zbalansowany muzycznie :)
Logged

TheHalogen131

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: Muzyka
« Reply #17 on: October 28, 2013, 18:52:28 »

Cóż, w rzeczy samej Bigosie, ten ostatni kawałek jest zacny.

Może faktycznie nieco się zagalopowałem z tymi plamami muzycznymi. Rzecz w tym, że po prostu bardzo bym nie chciał, by czynnik tak ważny w budowaniu klimatu jak muzyka nie został dobrze przemyślany. Weźmy nawet któryś z utworów Two Steps From Hell. Oczywiście, muzyka świetna, pobudza wyobraźnię, czasami pomaga się zrelaksować (w zależności od utworu), najprawdopodobniej większość wywoła na skórze "ciary" za pierwszym razem, gdy się posłucha. Za drugim. Potem za trzecim. Tylko... Co dalej? Jak długo jesteś w stanie słuchać (posłużę się najbardziej znanymi przykładami ich twórczości) takiego "Archangel", "Heart of Courage", czy "Everlasting" bez uczucia znużenia danym utworem? Tylko proszę nie piszcie, że to jest tak zaje****e (no co, Mistrz Ignis nie lubi przekleństw), że możecie tego słuchać w nieskończoność. Ja też tak myślałem a obecnie na telefonie słucham radia. Dlaczego? Bo mi się te cztery płyty TSFH, które mam zwyczajnie przejadły!

I tutaj dochodzimy do sedna moich jakże długich wywodów. Jaką muzykę wrzucić do gry, by nie przejadła się po kilku godzinach gry na tym samym obszarze, np. jaskini? Jak długo potrafilibyście cieszyć się krasnoludzkimi rytmami (odwołuję się tutaj do ostatniego linka RuskiegoBigosu) podczas eksploracji jaskini? Oczywiście, można wyłączyć muzykę, tylko czy o to właśnie chodzi? Dlatego nieco modyfikuję zdanie, które przedstawiłem w mojej poprzedniej ścianie tekstu w tym temacie. Dalej skłaniam się ku dźwiękowej dominacji odgłosów tła, środowiska, zwierząt, które ze względu na swoją naturalność nie będą skupiać uwagi tylko na sobie, a pozwolą głębiej wczuć się w atmosferę np. spokojnego lasu o zmierzchu. Ale przemyślałem sprawę i doszedłem do wniosku, że delikatna muzyka będzie bardzo dobrym dodatkiem do odgłosów otoczenia. Oczywiście całkowicie abstrahując od walki, nad którą nie będę się tu wywnętrzał.

Na koniec muszę się przed Wami przyznać do karygodnego zaniedbania. Oczywiście grałem w Skyrima zbyt krótko by docenić jakość i kunszt, którymi niewątpliwie ta produkcja może się poszczycić. I o ile na płycie z muzyką rzeczywiście jest tylko kilka ścieżek dźwiękowych, o tyle sama gra ma ich w sobie kilkadziesiąt. Tutaj jest link do pełnej kolekcji
A tutaj, tak dla porównania pełna ścieżka dźwiękowa z Gothic 2 wraz z dodatkiem

Na tym porównaniu widać (a raczej słychać) to, o co mi chodzi. Muzyka z Gothica jest dużo prostsza technicznie od Skyrimowej, więc siłą rzeczy nie angażuje przesadnie gracza jednocześnie wciąż wywierając wpływ może nie tyle na podświadomość, ile bezpośrednio na immersję.

No dobra, mam nadzieję, że przez tę ścianę tekstu nie skończył się wirtualny tusz na tym forum. Jak ktoś chce jeszcze wyrazić swoje zdanie, to chętnie podyskutuję  ;D
Logged
"Kiedy jest się bogiem, nie trzeba się tłumaczyć"-Mistrz Terry Prachett "Mort"

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Muzyka
« Reply #18 on: October 28, 2013, 19:14:04 »

W praktyce w każdej grze jeśli byłą możliwość to wyłączałem muzykę, lub ją wyciszałem do minimum. Wole naturalne odgłosy jak śpiew ptaków, szum trawy na wrzosowiskach. Odgłos pękających patyków pod nogami i gniecionych liści. W jaskiniach echo i odgłos spadających kropel wody jak i trzepot skrzydeł stad nietoperzy. W wielu miejscach dodatkowa muzyka psuje klimat. W naturalnym środowisku jest wystarczająco dużo odgłosów żeby same z siebie robiły muzykę. Natomiast w tawernach i placach handlowych powinna być muzyka ale nic co by psuło klimat, jak elektryczne gitar.
Logged

Michał Nitecki

  • Muzyk
  • User
  • ***
  • Posts: 91
    • View Profile
    • Moja strona muzyczna
Odp: Muzyka
« Reply #19 on: November 02, 2013, 23:58:27 »

Logged

Moonred

  • User
  • Posts: 53
    • View Profile
    • małe pseudo portfolio
Odp: Muzyka
« Reply #20 on: November 13, 2013, 05:39:13 »

Niektóre gry poszły już trochę z duchem czasu i mają wbudowany odtwarzacz, co nie wydaje mi się takim złym pomysłem (gorzej, że to pewnie udręka wpasować go w UI)
Ale miło jest jednak wybór mieć, pomiędzy muzyką z gry (jak będzie zacna, tym bardziej!) a ulubionymi utworami (Podczas walki słuchać choćby Walkirii Wagnera czy króla Gór (mogę sobie wyobrazić skradanie się za niczego nieświadomym jegomościem słuchając właśnie tego drugiego utworu)
Wiadomo, można zawsze wyciszyć muzykę w opcjach i odpalenie playlisty,  jednak to nie to samo.

Powracając do tematu, wiesiek pierwszy jak i drugi miały miłą dla ucha ścieżkę dźwiękową.
I jeżeli opcja z odtwarzaczem jest niemożliwa, to tak jak już ktoś wspomniał przede mną, muzyka dostosowana do miejsca pobytu + jakieś neutralne, spokojne i nieuciążliwe "tła" (ten rodzaj ścieżki dźwiękowej która jest, na którą użytkownik z pozoru nie zwraca uwagi, jednak kiedy jej brakuje, od razu to zauważa <trudno mi jednak teraz przytoczyć dobry przykład, jednak sądzę że większość się już z czymś takim spotkała>)

dodatkowo - jakieś ruiny i coś w ten deseń:
(utwór 02, 4:36)
Ciary na plecach gwarantowane.
Logged
Blood for the Blood God!

McMaster9

  • User
  • Posts: 21
    • View Profile
Odp: Muzyka
« Reply #21 on: February 01, 2014, 17:15:35 »

Klasycznego rock-a tez chciałbym usłyszeć ;D
Logged
Pages: 1 [2]