Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Inna koncepcja mobów  (Read 2529 times)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Inna koncepcja mobów
« on: October 12, 2013, 17:20:25 »

Inna koncepcja mobów

Mam taką propozycje żeby można było grać w trybie strategicznym mobami bestiami do zabijania przez graczy.

Jak miało by to wyglądać logujesz się do gry w trybie strategi i dostajesz stado wilków, kilku ludzi, hordę pająków, demona, gryfa, smoka lub jaką kolwiek postać/rasę.
Tworzysz budujesz udoskonalasz się rozwijasz swoje postacie oczywiście 1 postać będzie rajd bossem która jeśli ci umrze tracisz wszystko ;)
Oczywista sprawa Moby w tym trybie się nie wylogowują nie znikają z gry wtedy kontrole nad nimi przejmuje npc bot i może tak się stać że następnego dnia logujesz się i niema twojej postaci watahy stada miasta itd.
Logged

Youhei

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #1 on: October 12, 2013, 17:22:58 »

To by wymagało przeprogramowania całej gry praktycznie bo gra jest stworzona na first person
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #2 on: October 12, 2013, 17:25:02 »

gra jest tworzona silnik jest tworzony dobrze powiedziane ;)
widać jak się znasz na programowaniu i nic nieszkodni na napisaniu kilku set tabelek  kodu żeby dodać taką możliwość :)
« Last Edit: October 12, 2013, 17:26:56 by Zikes »
Logged

Youhei

  • User
  • Posts: 10
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #3 on: October 12, 2013, 17:27:07 »

Jest tworzona pod first person poza tym chyba lepiej machać mieczem niż kazać komuś machać mieczem poza tym odpychało by to wielu ludzi bo nie wszyscy lubią strategie
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #4 on: October 12, 2013, 17:34:34 »

Jest tworzona pod first person poza tym chyba lepiej machać mieczem niż kazać komuś machać mieczem poza tym odpychało by to wielu ludzi bo nie wszyscy lubią strategie

naucz się czytać z zrozumieniem!!!!
i to jest temat Pomysły i dyskusje a nie ocenianie czy się da czy nie bo to ocenią twórcy.
« Last Edit: October 12, 2013, 17:38:33 by Zikes »
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #5 on: October 12, 2013, 17:37:24 »

Nie głupie. pozwolić graczom robić dungeony zamiast biegać po mapie. każdy by znalazł coś dla siebie. ten rozwija postać a tamten robi dungeona.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #6 on: October 12, 2013, 18:06:50 »

Fajne ale nie do tej gry bo mistrz strategii z grupką psów jest w stanie zrobić wszystko (kto grał w C&C 1 ten wie ;D ).
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #7 on: October 12, 2013, 18:36:55 »

@gniazdu

Myślę że mechanizmy długiego szkolenia i długi okres zdobycia nowych jednostek wystarczająco by utrudniły grę i tylko 1% takich mobów przetrwał by do takiego stanu by móc zakatować miasto.
Innym utrudnieniem było by to że jednostki nie mogą wejść do strefy 2 i 1 tych bezpiecznych dopóki nie zmienią jej w strefę 3 4 czy nawet 5 bo jak smok postanowi zmienić siedzibę koło naszego miasta to mamy strefę 5 :) Oczywiście musi założyć gniazdo w strefie 3  blisko strefy 2 by oddziaływało to na strefę 1 im mocniejsze bestie tym bardziej oddziałują na strefy.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #8 on: October 12, 2013, 18:40:44 »

@Zikes
Zastanów się po co nam w sandbox-mmorpg odpowiednik zombie commandera?
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #9 on: October 12, 2013, 18:54:43 »

@gniazdu
Nie chodzi żeby każdy w to grał to ma być osobny mod który łączy się w świecie enidust. Po co by urozmaicić grę zrobić ja bardziej dynamiczną bo zaprogramowane moby to zaprogramowane moby które respią się tu i tu robią to i to i bugują się tu i tu. A taka gra będzie naprawdę urozmaicona i nie znudzi se wojownikowi bo każdy przeciwnik będzie inny.

Ten system niema zastąpić klasycznych mobów ale je trochę urozmaicić. Bo na pewno nie będzie tu grało tyle samo osób co w enidust a nie możemy dopuścić do tego że będzie jedna wataha wilków na kontynencie :)
« Last Edit: October 12, 2013, 19:00:51 by Zikes »
Logged

Radh

  • User
  • Posts: 35
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #10 on: October 12, 2013, 19:45:18 »

Taa... niech będzie tak że opcja strategiczna będzie obsługiwana przez tablet to EA Dice ze swoim trybem dowódcy w Battlefield 4 pójdzie do piachu;)
Żartuje. Co do samego pomysłu to choć kompletnie do mnie nie przemawia to muszę przyznać że mogłoby to podbić serca graczy z rts'owym zacięciem.
Jeśliby to działało nie przeszkadzając w normalnej rozgrywce Enidust mógłby zdobyć dobre opinie w świecie gier Indie.
Tylko że wydaje mi się że twórcy Enidust i tak już mają sporo roboty a próba połączenia fpp-mmo-survival-rpg z rts'em to ryzykowne posunięcie, łączenie różnych gatunków gier w jedną rzadko kiedy się udaje z dobrym efektem.
Logged
Drogą do szczęśliwości jest robienie tego co się lubi i robienie tego co się nie lubi jeśli robi się to tak jak się lubi.

lukash3k1

  • User
  • Posts: 89
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #11 on: October 12, 2013, 21:28:03 »

Ja ogólnie nie ogarniam po co to komu... Raczej to nie będzie wprowadzone :> Dla mnie to jest po prostu bez sensu, strata czasu. :p A mod zawsze sam możesz napisać w przyszłości :)
Logged
"Żaden umysł ścisły z uniwersytetu nie stworzy tego, co stworzeni po to człowieku"

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #12 on: October 13, 2013, 01:00:48 »

Zikes kolejny pomysł i kolejny raz za mało wytłumaczyłeś w 1 poście żeby ktokolwiek cię poparł. Jak dla mnie pomysł ściągnięty z Newerwinter online gdzie takie coś istnieje w trochę bardziej zaawansowanej formie. A teraz ci odpowiem dlaczego nie. Dlatego że jeśli "mapa" ma być sandbox-owa to będzie cała wygenerowana już z startem serwera. Będzie na niej wszystko od samego początku. Od dungeonów po złoża surowców i wszystkie zwierzęta itp. W Enidust dungeony będzie można zniszczyć tak jak wszystko, najprawdopodobniej będą jednorazowe. W grach MMO dungeon do portal do nowej mapy, tutaj tak nie będzie. Więc jak myślisz czy twórcy gry dadzą ci możliwość w grzebaniu w mapie, w każdym miejscu na świecie? Taka możliwość sprawdzenia 1 dnia gry gdzie jest najlepsze miejsce na założenie miasta, a nawet gdzie są dobre surowce. Co ważniejsze takim edytorem może się posługiwać osoba która sprzyja 1 gildii i będzie przesuwać swój dungeon na miasta swoich wrogów, taki sabotaż mobami. Stanowczo zbyt silne narzędzie jak dla graczy, w innych grach tak ale tutaj zbyt wiele może to popsuć.
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #13 on: October 13, 2013, 12:35:07 »

@Ximos
jak dużo pisze to nikt nie czyta z zrozumieniem więc wole odpowiadać no jak widać teraz nawet jak mało pisze to tez dorzucają swoje zdania które nie istnieją ;)

Newerwinter nie grałem wiec nie wiem czy coś takiego istnieje
dobra postanowiłem sprawdzić i czy ja coś mówiłem o edytorze mapy czy creator dangenów... /\

Mułem że jak gramy ludźmi możemy zacząć budować miasto czy coś innego grając innymi bestiami np jakimś demonem możemy wyczarować wieże grając wilkami możemy latać po mapie lub schować się w jaskini. Grając kimś innym możemy się osiedlić w wiosce zamku kopalni oczywiście podbijając ową kopalnie miasto.

Nikt nie będzie wstanie przejrzeć całej mapy pierwszego dnia nawet jak przejrzy kawałek przez tydzień to nie będzie miał pojęci gdzie to było bo niema dostępu do mapy a dla utrudnienia kamera z góry za każdym razem może się obrać o x stopni by jeszcze bardziej zmylić osobę grającą w tym trybie.

Co do ostatniego no i co?? to jest życie. live is brutal jak ktoś wykorzystuje dangeon przeciw komuś to po prostu zabij bosa proste.
Ktoś komuś dużo zapłaci za pozbycie się problemu.
A być może ktoś za darmo się go pozbędzie dla łupów takie dangeony miały by o wiele więcej łupów niż jakikolwiek inny wymyślony przez twórców.

Inna sprawa co ty czytałeś czy ja coś mówiłem o portalach do dangeonów?? jeśli czegoś niema w tekście nie wymyślaj tylko się zapytaj ;)

Jeszce jedno co do jednorazowych dangeonów ten pomysł właśnie po to jest by były jednorazowe i każdy inny żeby nigdy się nie skończyły.

@lukash3k1
po co to komu? by urozmaicić rozgrywkę i zwiększyć dynamikę świata bo żaden bot nie będzie tak inteligentny jak człowiek oraz ściągnąć do gry strategów. Którzy też pewnie będą walczyć miedzy sobą o tereny i przedmioty to rozwoju postaci.
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Inna koncepcja mobów
« Reply #14 on: October 13, 2013, 13:48:48 »

Zikes widać nie zrozumiałeś mnie. Część mojej wypowiedzi to wyjaśnienie jak to jest w innych grach. Że przy wielu mapach do się sprawdza, a przy grze gdzie jest 1 mapa jest to bardzo trudne do zrealizowania. Nawet jeśli by powstał taki sposób gry to bym był za tym żeby nie był dostępny dla graczy. Tylko dla GM bo byli by bezstronni i nie działali na zlecenie gildii czy jakiegoś pojedynczego gracza.
Logged
Pages: [1] 2