Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7

Author Topic: Pierwszy log-in  (Read 14256 times)

Tiwaz

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: Pierwszy log-in
« Reply #75 on: July 06, 2014, 22:07:50 »

Ja zawsze zwiedzam świat tam gdzie mogę iść i co mogę dokładniej robić. Najlepiej jakby gra na początku jakoś uwydatniła możliwości poza samouczkiem bardziej żeby gracz mógł się uczyć na własną rękę.
Logged
15 letnia dziewczyna trzyma za rękę rocznego synka. Ludzie nazywają ją dziwką, nikt nie wie że została zgwałcona.Ludzie nazywają kobietę łysą,nie wiedzą że ma raka.Ludzie mówią że człowiek jest brzydki, nikt nie wie że został poważnie ranny na wojnie

Vino_Feras

  • User
  • Posts: 26
    • View Profile
Odp: Pierwszy log-in
« Reply #76 on: July 07, 2014, 10:10:06 »

Osobiście pierwszą rzeczą którą robię w grze sandboxowej, fabularnej, hack&slash (pokroju diablo), cRPG, RPG akcji jest poznanie mechaniki gry i zasad na jakich się ona opiera. Najlepszym sposobem jest trzymanie się linii fabularnej we w miarę relatywnym stopniu i eksplorowanie świata na własną rękę. Jedna próba tak, druga próba inaczej, potem przerzucam się na tryb hardcore w grze (nie toleruję "normalnego" stylu. Jeżeli mam mieć satysfakcję z gry to albo na trudniejszym poziomie albo na zwykłym który oferuje jakieś wyzwanie. Nie mówię tutaj o ultra trudnej rozgrywce dla super ekstra wypasionych hardkorowców bo to też może zabić większość przyjemności z gry. Nie zmienia to faktu że wyzwanie zawsze stawiam duże żeby czerpać adekwatną ilość satysfakcji)

DLA LENIWYCH niżej!

Po poznaniu zasad gry (jak działa) i pobawieniu się trochę urozmaiceniami przerzucam się na tryb dla prawdziwych graczy i czerpię garściami w eksplorowaniu i poznawaniu świata i fabuły.
Logged

arti

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #77 on: July 18, 2014, 18:04:30 »

     na pewno nie powinniście dawać graczowi przymusu explorowania świata na własną rękę zaraz po tutorialu. z tego co słyszałem i czytałem gra ma być dość rozbudowana, czyli co za tym idzie, może być dość skomplikowana, szczególnie dla nowych graczy. takie "teraz umiesz chodzić i skakać - idź se gdzie chcesz" nie zawsze jest dobre, bo nie wiadomo gdzie iść, po co itp co może zniechęcić kogoś, kto dopiero zaczął przygodę z Enidust. pamiętam jak odpaliłem morrowinda po raz pierwszy, nie mając jeszcze doświadczenia z grami z otwartym światem, by po "tutorialu", zrobieniu postaci i napaleniu się na emocjonującą rozgrywkę, zrobić parę kroków i wyłączyć grę zdezorientowanym o co tam kurde chodzi.

    rozumiem, że samouczek polega na klikaniu tu i tam, by nowy gracz zaznajomił się ze sterowaniem, zobaczył jak wyciągać broń, atakować, rozglądać się naokoło, czyli taki fpsowo-rpegowy standard. do tego może dojść jakiś quest pokroju zabij szczury w piwnicy, lub gobliny napadają karawanę weź je zabij. tylko co dalej...

    dobrze by było pokazać graczowi, że ma wybór, oraz zaznajomić go z mechaniką, chociażby "eat, drink, sleep". co za tym idzie - po tutku, gracz dostaje questa [głównego dajmy na to, albo związanego z fabułą] w którym musi zanieść paczkę z miejsca a do miejsca b [ gracz odkrywa mapę, zaznajamia się z mechaniką podróżowania itp]. miejsce a od b jest dość daleko więc przed podróżą gracz musi się przygotować w odpowiedni sposób - dowiedzieć o trasie podróży (co tam żyje i czym to zabić), odpowiednio się uzbroić ( w zależności od rodzaju walki, kupujemy strzały/ zwoje z czarami/ dodatkowy miecz/ mikstury itp), przygotować prowiant na drogę (kanapeczki zawinięte w folę aluminiową i baton proteinowy) oraz przede wszystkim - ZAROBIĆ na to wszystko.

gracz ma oczywiście możliwość wyboru trasy - przez niebezpieczne bagna (na skróty), lub też może tradycyjnym szlakiem handlowym (dłuższa droga)

in conclusion:

    po wstępie, wychodzimy z jaskini i oślepieni światłem otwartości świata, otrzymujemy pierwsze poważne zadanie i wskazówki. następnie udajemy się do tablicy ogłoszeń i zrywamy karteczki z napisem "idź tam, ubij trolla, wróć tu - 100 golda". wykonujemy jeszcze parę różnorodnych zleceń (wykuj sztylet, przyrządź miksturę, upiecz ciasteczka) i za zarobione pieniądze uzupełniamy paski "amciu", "piciu" i "Zzz" które niebezpiecznie zbliżają się do zera. za całą resztę kupujemy to co potrzebne i w drogę!

    po skończeniu takiego zadania, gracz powinien być już nieco obeznany z rozgrywką w tym wirtualnym świecie. mając za sobą 2-3 godziny gry, jesteśmy już w nowym mieście pełnym kolejnych zleceń i wyzwań na nas czekających. od tej pory dajemy graczowi wolną rękę i niech se robi co chce - w końcu wie jak to działa.

przykładowe krótkie zadania dla noobów:
- gracz może nauczyć się o co chodzi z jedzeniem przez zebranie kilku korzonków, dodaniu proszka do pieczenia i przyrządzeniu dzięki temu pysznej strawy -10 do głodu
- zaznajomienie z polityką świata - idziemy do biblioteki, czytamy książki (krótkie opowiadania) i odpowiadamy na pytania npc ( stary motyw z różnych rpg )


Logged

Zaafiel

  • New user
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #78 on: September 01, 2014, 13:33:17 »

Oto moja odpowiedź

Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #79 on: September 01, 2014, 21:58:08 »

@Zaafiel

zasmucę cie takiej sceny nie znajdziesz... gdyż twórcy odcinają się od gatunku hack'n'slash w efekcie czego takie "przedzieranie się" przez straż wymagać będzie towarzyszy i sporej ilości czasu.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Zaafiel

  • New user
  • Posts: 2
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #80 on: September 03, 2014, 22:26:44 »

@Pan_Lemur


Idziesz na pierwszy ogień >:(
Logged

Avaloz

  • User
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #81 on: September 04, 2014, 15:21:54 »

@Pan_Lemur


Idziesz na pierwszy ogień >:(

Pomogę Ci z nim.

A co do tematu to pewnie poszukałbym sojuszników bo samemu nic się nie wskóra i zaczął rozkopywać jakiś kawał góry w poszukiwaniu surowców. Jeden z sojuszników szkoliłby się w sztuce kowalstwa i tak by jakoś ubrać się w podstawowy sposób by nie napadli nas niezbyt dojrzali nowi gracze. Stawiać farmę i zarabiać na jedzeniu. Jakiś młyn przy wodzie postawić i jak marzenie, okiełznać siłę natury :D
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #82 on: September 04, 2014, 16:01:48 »

Nie podskakujcie tak wysoko bo i tak go nie sięgniecie ;D

Dziwię się że nigdy nie powiedziałem co zrobię więc:
W ciągu pierwszych dni zbieram ludzi i zaczynamy zarabianie przez rzemiosło, kradzież czy też handel. Po jakimś czasie zaczynamy szukanie miejsca dobrze osłoniętego dość wysoko z jedną drogą dojazdu aby założyć wieś która z czasem dostanie mury, kopalnie i tak dalej.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Avaloz

  • User
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #83 on: September 04, 2014, 17:37:59 »

Nie podskakujcie tak wysoko bo i tak go nie sięgniecie ;D

Dziwię się że nigdy nie powiedziałem co zrobię więc:
W ciągu pierwszych dni zbieram ludzi i zaczynamy zarabianie przez rzemiosło, kradzież czy też handel. Po jakimś czasie zaczynamy szukanie miejsca dobrze osłoniętego dość wysoko z jedną drogą dojazdu aby założyć wieś która z czasem dostanie mury, kopalnie i tak dalej.

Czyli jak mniemam masz ochotę odciąć się od istniejącego już miasta? Ja myślałem raczej by być w jego obrzeżach i handlować z nim, uzależnić się od handlu z nim i mieć ochronę z strony miasta.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #84 on: September 04, 2014, 17:45:41 »

Tylko nie tak jak większość w 3-6 osób bo to mija się z celem tak co najmniej 20 w porywach do 30. Jeśli mam dobre miejsce do obrony to po co mi miasto? Jeśli wszyscy będą dobrze skoordynowani to szybko zaczniemy produkcję stali i wydobycie żelaza. Jeśli jest jedna droga dojazdu to jest to miejsce które praktycznie się samo broni, wrogowie w wąskim gardle są jak szczury w rurze z wodą.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Avaloz

  • User
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #85 on: September 04, 2014, 18:02:49 »

Tylko nie tak jak większość w 3-6 osób bo to mija się z celem tak co najmniej 20 w porywach do 30. Jeśli mam dobre miejsce do obrony to po co mi miasto? Jeśli wszyscy będą dobrze skoordynowani to szybko zaczniemy produkcję stali i wydobycie żelaza. Jeśli jest jedna droga dojazdu to jest to miejsce które praktycznie się samo broni, wrogowie w wąskim gardle są jak szczury w rurze z wodą.

Grupy 3-6 osobowe będą szybkim łupem dla własnie większych grup zorganizowanych którym nudzi się walnie kilofami. Jednak tak wiele ludzi ma swoje potrzeby, a wątpię byście mieli miejsce w kotlinie na pole lub inne niezbędne rzeczy. Możecie wysyłać karawany z towarem do miast, a na to będą tylko czekać bandyci. Idzie za tym strata w ludziach lub większe koszty. Z kolei możecie przyjmować kupców z karawanami z obstawą to też wiąże się z niebezpieczeństwem napadu/kradzieży.
Dlatego ja wolę na początku posiedzieć w ochronie miasta i mieć pewnych kupców niż wystawiać się od razu na niebezpieczeństwo.
Kto wie... jak rozbuduje farmę może będę przygotowywał karawany (dla was do ochrony) dla was w zamian za narzędzia w polu i części do wiatraka.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #86 on: September 04, 2014, 18:21:41 »

Chyba nie rozumiesz jak ta "magia" działa, jeśli chcesz mogę tłumaczyć zasady rynku, marketingu i organizacji pracy. Granie w tej grupie to będzie prawdziwa kooperacja a nie zabawa owieczek w wilki, są to ludzie doświadczeni gotowi marnować czas w kopalni aby sprzedać za fortunę. (Tak, metale zawsze będą strasznie drogie, na początku to będzie może tanie ale z czasem zapotrzebowanie wzrośnie).
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #87 on: September 04, 2014, 18:43:01 »

Oczywiście osada będzie się znajdowała pod patronatem miłościwie nam panującego cesarza, bo jeśli nie to prędzej czy później sam was podbije.
Długotrwały atak wykrwawił by was, grupa której tylko część specjalizuje się w walce musząca sama zadbać o swoje zaopatrzenie,
na przeciwko oddziałom wojskowym które nie muszą obawiać się o linię zaopatrzenia.
Logged

Gniazdu

  • User
  • Posts: 1320
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #88 on: September 04, 2014, 18:56:21 »

Jeśli masz pieniądze czy surowce z czegoś to po co to niszczyć? Podbiją to my to olejemy i zabierzemy co chcemy idąc w swoją stronę. Podbijanie nie ma sensu bo to pokazanie braku zdolności i charyzmy. A to że postaci nie potrafią walczyć nie znaczy że gracz też nie, gracze są ważniejsi od postaci.
Logged
"Po śmierci tylko historia pamięta" a co jeśli umrzesz w trybie incognito?
Gniazdu tyka forum kijem.
Skype: El Gniazdu

Cinek West

  • User
  • Posts: 212
    • View Profile
Re: Pierwszy log-in
« Reply #89 on: September 04, 2014, 19:14:05 »

Jeśli będziecie płacić podatki to nie widzę powodu do konfliktu.
Ale działalność niezależnego świetnie prosperującego miasta-państwa które nie jest podporządkowane, to jak plucie w twarz cesarstwu.
1. Można taką osadę uzupełnić ludźmi cesarza, może to zmniejszy wydajność, ale dalej to ciężka do zdobycia osada dająca duże zyski które zaczynają płynąć do kieszeni władcy.
2. Jeśli cesarstwo pozwoli komuś niezależnemu od niego rosnąć w siłę, to może to być krokiem ku jego upadkowi. Bo inni mogą zobaczyć że da się żyć bez patronatu cesarstwa i czerpie się z tego korzyści.
Logged
Pages: 1 ... 4 5 [6] 7