Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Jaki aspekt gier z gatunku MMORPG jest twoim zdaniem najważniejszy? Na czym powinni skupić się developerzy tworzący projekt Enidust?

fabuła
- 30 (9.3%)
oprawa audiowizualna
- 3 (0.9%)
mechanika gry (theorycrafting)
- 77 (23.8%)
aktywna społeczność (community)
- 24 (7.4%)
możliwość współzawodnictwa i kooperowania z innymi graczami
- 63 (19.5%)
otwartość świata gry (sandbox)
- 126 (39%)

Total Members Voted: 316


Pages: 1 2 3 [4]

Author Topic: Czym powinien być Enidust?  (Read 9793 times)

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #45 on: October 06, 2013, 23:59:07 »

Posiedziałem nad tematem i wiem co może mi dać projekt czego mogę oczekiwać. Chce gry
łatwej prostej skomplikowanej trudnej.
do relaksu i do nerwów.
do wojny zabijania i niszczenia budowania zakładania i pokoju.
szybkiej jaki i powolnej.
dla dziewczyny i kolesia.
rozbudowanej jaki i prostej.
z detalami i bez.
z logiką i jej brakiem.
A wszystko będzie zależało od tego jaką my drogę wybierzemy spokojnego fermera czy krwawego barbarzyńce czy uczonego maga czy szybkiego złodziejaszka czy prawego wojownika tak można w nieskończoność ale każdy powinien znaleźć coś dla siebie a gra powinna mu to umożliwić.
Logged

FireKRN

  • User
  • Posts: 44
    • View Profile
    • http://forum.enidust.com/
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #46 on: October 12, 2013, 22:22:41 »

Po pierwsze drodzy twórcy, to co odpycha często to zarzucanie gracza informacjami/możliwościami , zaraz po wejściu do gry.Moim zdaniem , okrywanie świata i jego możliwości ,powinno być stopniowo przedstwiane graczowi.
Logged
Erudycja jest to to,czego brak osobie ,która pyta co to jest erudycja

miki121208

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #47 on: October 27, 2013, 20:50:56 »

Mogę zostać wyśmiany, przez część użytkowników, jednak mało mnie to obchodzi... i uważam, że podpowiedzią w tworzeniu ENIDUST może być dość popularne Anime o nazwie "Sword Art Online". Nie chodzi mi o całokształt gry w której odbywa się akcja tego anime lecz niektórych elementów. Interpretacje pozostawiam wam i jestem ciekawy waszych opinii.

Dziękuję za uwagę :P
« Last Edit: October 28, 2013, 16:38:17 by miki121208 »
Logged

Revar

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #48 on: October 27, 2013, 23:58:03 »

Grę i świat powinni tworzyć ludzie. Na wstępie powinna być sama natura i przyroda, różne miejsca a gracze powinni je zabudowywać, modyfikować itd. Przede wszystkim otwarty świat, dowolność w budowaniu, jak najmniej ograniczeń itd. Kolejna rzecz to jak najbardziej rozbudowany crafting, profesje, aby każdy gracz był w czymś dobry i z czegoś się utrzymywał.
Logged

wantoch123

  • User
  • Posts: 13
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #49 on: October 28, 2013, 17:27:55 »

napewno nie moze byc pay to win oczywiscie item shop z opcjami poprawiajacymi wizualny widok naszej postaci moze jakies obrazy dywaniki do domu czy cos  ale nic co da nam przewage no chyba ze w okreslnaniu pory dnia :)
Logged

Moonred

  • User
  • Posts: 53
    • View Profile
    • małe pseudo portfolio
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #50 on: November 13, 2013, 14:05:38 »

Enidust powinno być pierwszym tak ambitnym projektem któremu się uda.
Same założenia, jeżeli zostaną spełnione, powinny przynieść grze olbrzymi sukces.
Ambitne projekty mają jednak to do siebie, że umierają przedwcześnie (a są rodzone w olbrzymich bólach), albo coś gdzieś idzie nie tak i zamiast epickiej przygody
ląduje przed nami całkiem strawny, lecz mimo wszystko - kotlet.
« Last Edit: December 23, 2013, 00:26:35 by Moonred »
Logged
Blood for the Blood God!

Olej21

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
    • StreamingHouse
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #51 on: November 13, 2013, 22:38:36 »

Tym o czym usłyszałem tzn. grą hardkorową gdzie każdy znajdzie sobie własny sposób na spędzenie czasu w grze losowości wydarzeń oraz niepewności i niebezpieczeństwa życia w obawie o twój cały dorobek
Gra nie musi mieć dobrej grafiki tylko ma posiadać dobrą konstrukcje która będzie podtrzymywać graczy żeby grali dobrze się bawili i nie żałowali czasu spędzonego na grze ;] takie jest moje zdanie i odniesienie do tej gry mam nadzieje że projekt wypali i czy jest już taka możliwość w jakiś sposób pomóc wam nie ogarniam oprogramowani ale każdy człowiek ma potencjach i mógł bym doradzać na jakiś zamkniętych testach bądź reklamowaniu gry ponieważ mam parę sposobów na szybkie rozprzestrzenianie dobrych informacji
Logged
Ta gra ( Enidust ) Zapowiada się zajebiście oby projekt wypalił mam nadzieje że wam się uda ;]

Ciasteczkowy

  • New user
  • Posts: 3
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #52 on: November 28, 2013, 14:53:40 »

Zagłosowałem na sandbox chociaż chciałbym zauważyć ze fabuła jest do tego też potrzebna. Perfekcyjnym przykładem jest gra EVE Online która swą otwartością aż zadziwia a wręcz czasem gracz się gubi gdyż nie wie co robić bo tyle można a z drugiej strony oferuje fabułę którą można poznawać od starszych graczy albo odwiedzać historyczne miejsca. Jeżeli producenci gry chcą wprowadzić dodatek lub coś nowego to nie dają graczom tego do ręki tylko dają mała podpowiedź lub robią mały "event". (Dając przykład , jakiś czas temu producenci postanowili dodać nową technologie do świata gry , zrobili to bardzo sprytnie gdyż "pozwolili" jednemu z graczy na spotkanie obcych a on po pewnym wysiłku zdołał ukraść ich statek kosmiczny i zawieść go do przyjaciół naukowców i inżynierów którzy rozebrali go na części i analizowali aby poznać nową technologie. W ten sposób zyskali coś nowego ale po pewnym trudzie , nic do ręki)
Pozdrawiam!
Logged

Herin

  • User
  • Posts: 23
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #53 on: December 17, 2013, 20:34:42 »

Enidust powinien dawać nam jak największą swobodę w wyborze kim gramy dzielnym wojownikiem czy bogatym kupcem, królem bądź złodziejem, przywódcą organizacji lub chłopem w polu, pamiętając że jedna osoba nie może znać się na wszystkim. Na starcie nie możemy mieć wszystkiego na wyciągniecie ręki. Każdy z podanych aspektów w ankiecie jest istotny jedne bardziej inne mniej. Grafika dla mnie jest najmniej istotnym elementem, byle nasze postacie nie były kanciaste i to w zupełność wystarczy. Najważniejszym elementem jest sama mechanika gry.
Enidust powinien być jak najbliżej w znalezieniu złotego środka na grę która przypadnie do gustu wielu graczy ( którym odpowiada ten klimat gry ) . Ta gra przede wszystkim powinna wyróżniać  się masą oryginalnych pomysłów.
Logged

Nekrosathanick

  • User
  • Posts: 20
    • View Profile
Odp: Czym powinien być Enidust?
« Reply #54 on: December 28, 2013, 23:32:51 »

IMO powinien to być hardkorowy, trudny sandbox tworzony w całości przez graczy. Gracze mają frakcje które stworzyli od zera. Wojny, pokoje, sojusze. Ale przede wszystkim roleplaying. Jak jestem żołnierzem, to chcę nie tylko się bić, ale też maszerować w defiladzie, salutować dowódcy, chodzić na trening, brać udział w fali itd. Kimkolwiek jestem, chciałbym roleplayować. Myślę, że gra powinna być nastawiona na bycie hardkorowym, trudnym sandboxem z odpowiedzialnym i dobrym community, w którym łatwo o roleplaying. Jeśli jestem górnikiem w kopalni, chcę naprawdę czuć się jak górnik, a nie tylko farmić golda.

Jeśli chciałbym być filozofem, chodzić po mieście, zaczepiać przechodniów i mówić im o sensie istnienia, niech nic mi nie przeszkadza w tym (no, z wyjątkiem sytuacji gdy jakiś cwaniak będzie miał mnie dość i mnie uderzy pięścią w nos :D ). Jeśli chciałbym być prorokiem i odgrywać w grze taką samą rolę jak w naszym świecie Jezus albo Mahomet, też chciałbym mieć taką możliwość. Nie chodzi tyle o rozmiar piaskownicy, co o jej atrakcyjność i możliwość wyboru różnych dróg rozwoju. Jeśli będę mógł być kim tylko chcę (dajcie na przykład różne instrumenty i możliwość grania na nich swoich melodii), z możliwie najmniejszą liczbą ograniczeń, to nie będę płakał że mapka jest mała - tylko cieszył się z tego, jak dużo mogę zrobić na tej mapce.

Owszem, wielkość piaskownicy jest ważna. Ale ważniejsza od wielkości jest atrakcyjność oraz to, co można w niej robić.

Osobiście bym jeszcze chciał coś takiego jak rozwój technologii - by w miarę biegu czasu i starań graczy powstawały nowe rzeczy. Płodozmian, siodła na konie, coraz lepsze uzbrojenie. Po długim okresie grania ktoś wynajdzie proch i powstaną pierwsze samopały. A potem porządne muszkiety. Takie moje marzenia, po prostu lubię broń palną :P Postęp technologiczny by się jednak przydał, nieważne czy dojdziemy do broni palnej czy nie. Bo w końcu surviwalowy, hardkorowy sandbox - niech wraz z rozbudową miast i świata rozwija się także technologia.

No i oprawa audio. O ile słabą grafikę zniosę, to muzykę chciałbym mieć miodną. To albo też i to. Te soundtracki są po prostu piękne.

A tak na offtopie, to mam jeszcze nadzieję, że podczas strzelania z kuszy, będzie interaktywne przeładowywanie. Czyli kręcenie kółek myszką, by za pomocą korby naciągnąć cięciwę lub też trzymanie LPM podczas jednoczesnego ciągnięcia myszy do siebie, by naciągnąć cięciwę ręcznie - a potem już tylko kliknięcie by usadowić bełt na swoim miejscu. To jest moje marzenie. Do tego jeszcze krwawienie, głód, choroby, złamania i tracenie kończyn itd. Tak w ramach hardkorowego, trudnego sandboxa. Gdyby jeszcze twórcy zrezygnowali z wszelkich celowników, HUDów itd. - to dopiero by było cudo. W Metro 2033 nie ma w ogóle HUDa i to mi się zajebiście podoba.
« Last Edit: December 28, 2013, 23:46:09 by Nekrosathanick »
Logged

Kamko

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
Re: Czym powinien być Enidust?
« Reply #55 on: November 18, 2014, 15:46:47 »

Mi tak samo jak wam, zależy na otwartości świata. Zawsze lubiłem sobie podróżować po świecie i przy okazji pozwiedzać :p
Logged
Potwory są prawdziwe. One żyją w nas. I czasami wygrywają.

Cierni

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Czym powinien być Enidust?
« Reply #56 on: January 06, 2015, 00:13:37 »

Odpiszę krótko.

Fabuła jest najważniejsza. Przypomnijcie sobie piękno gry Gothic, gdy odkrywaliście ją za pierwszym razem - czy grafika, otwartość świata sprawiała wam przyjemność? Pomimo złego wyglądu czy małej mapy (w przypadku jedynki) gra była wręcz arcydziełem poprzez swoją fabułę. Można do niej powracać niejednokrotnie. W teraźniejszych czasach na rynku gier istnieje wiele tytułów, które mogą przyciągnąć graczy grafiką czy jakimiś specjalnymi systemami. Chociażby GTA V - piękna oprawa, cudowna grafika, fabuła już niekoniecznie. Dlatego też GTA V wspominać się będzie jako grę, która cudownie wyglądała, a poprzednika GTA San Andreas wspomina się za grywalność. To samo tyczy się Gothica I, czy II z dodatkiem. To się liczy w grach, aby wciągnęła użytkownika, a nie oczarowała go wyglądem i systemami.
Logged

Avaloz

  • User
  • Posts: 28
    • View Profile
Re: Czym powinien być Enidust?
« Reply #57 on: January 06, 2015, 00:47:07 »

Fabuła jest najważniejsza jeżeli jest to gra single-player. W Enidust chodziło raczej o otwartość świata i kreowanie go wspólnie z ludźmi o podobnym pomyślunku. Gothic miał wspaniale zagospodarowaną mapę. Nie nudziłeś się podczas eksploracji i myślę, że w Enidust spotkasz również wiele ciekawych budynków. Będących od początków gry lub stworzonych przez graczy poległych miast w efekcie wydarzenia lub najazdu bossa na miasto. Było takie info, że może tak być.

Moim zdaniem ważna jest też kooperacja z innymi graczami co jest najważniejsze. Jeżeli ktoś kogoś widzi i atakuje od razu to gracze mu później nie zaufają i taki jest skazany na zastój rozwoju. Gracze którzy po spotkaniu kogoś w trasie zaczną rozmawiać i obdarzą się zaufaniem pozwoli im to otworzyć kolejne "drzwi" rozwoju. Właśnie to będę kochać w tej grze. Kooperacje!
Logged

Cierni

  • User
  • Posts: 7
    • View Profile
Re: Czym powinien być Enidust?
« Reply #58 on: January 06, 2015, 01:06:45 »

Fabuła jest najważniejsza jeżeli jest to gra single-player. W Enidust chodziło raczej o otwartość świata i kreowanie go wspólnie z ludźmi o podobnym pomyślunku. Gothic miał wspaniale zagospodarowaną mapę. Nie nudziłeś się podczas eksploracji i myślę, że w Enidust spotkasz również wiele ciekawych budynków. Będących od początków gry lub stworzonych przez graczy poległych miast w efekcie wydarzenia lub najazdu bossa na miasto. Było takie info, że może tak być.
Prawda. Ale nie zapominajmy, że w takich grach również jest fabuła - chociażby to najechanie boss'a to element fabuły gry. Sama fabuła (ale się powtarzam) jest nieodłącznym elementem, przynajmniej Ja tak uważam :)
Moim zdaniem ważna jest też kooperacja z innymi graczami co jest najważniejsze. Jeżeli ktoś kogoś widzi i atakuje od razu to gracze mu później nie zaufają i taki jest skazany na zastój rozwoju. Gracze którzy po spotkaniu kogoś w trasie zaczną rozmawiać i obdarzą się zaufaniem pozwoli im to otworzyć kolejne "drzwi" rozwoju. Właśnie to będę kochać w tej grze. Kooperacje!
To również jest ważne, ale mając jedną opcję do wyboru zaznaczyłem fabułę. Jest to w końcu gra multi. Nie wyobrażam sobie, abym grał w nią w pojedynkę. Już mam w głowie ludzi, z którymi będę grał, dlatego też współpraca pomiędzy graczami jest nader ważna. Również będę pałał miłością do tego :D
Logged

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Re: Czym powinien być Enidust?
« Reply #59 on: January 12, 2015, 18:38:18 »

Jedna opcja, mym zdaniem, do zaznaczenia to za mało. O ile oprawa audiowizualna może odpaść już na starcie jak i mechanika gry, co i tak będzie mocno rozbudowane, a przynajmniej tak sądzę po zdjęciach i zapewnieniach twórców to jeden punkt zostaje na cztery kategorie:

-Fabuła
-Otwartość świata
-Aktywna społeczność
-Współzawodnictwo i kooperacja

I mój problem polega na tym, że wszystkie elementy są potrzebne. Zaczynając od góry, bo kolejność wybrana nieprzypadkowo.

Fabuła jest potrzeba na szkielet całości gry, gra musi być na czymś usadzono, jak jeździec w siodle, co by nie wypadł podczas jazdy, tak samo i gracze potrzebują jakiejś osi, przynajmniej początkowo, po której będą sami mogli się poruszać by zaznajomić się ze światem, a z czasem sami przejmą oni możliwość kreowania fabuły gry, przez otwartość świata, który także pozwala na nie podążanie wątkiem fabularnym. Otwartość świata pozwala nam też na pójście w każdym kierunku, badanie, szeroko pojęte eksplorowanie jak i tworzenie własnych wątków, które najczęściej ograniczą się do zbudowania gildii, czy innej organizacji i jej prowadzenie jak na zwykłym i typowym MMO, a to zaś daje nam dziesiątki możliwości do Role Play, jak odgrywanie ambasadora w jednym z państw, z pozoru nudne zajęcie, ale to my będziemy stali w pierwszym szeregu w tworzeniu politycznego porządku, lub i nie, świata, z dala od pól bitew, gdyż będziemy wygrywać je za pomocą piór i atramentu (A także rozbudowanej siatce szpiegowskiej i donosicieli). Tu zaś wkracza aktywna społeczność, tak w grze jak i forum, a także kooperacja i współzawodnictwo, czy to w głównej linii fabularnej, czy pobocznej.

Wszystkie wyżej wymienione czynniki złożą się finalnie na świetną grę i rozgrywkę. Pytanie tylko, czy gra będzie bardziej stawiała na typowe MMO, czyli zbudowania gildii, czy być może będzie coś do rzucenia w postaci odgrywania roli, a jeżeli tak to jak gracze się na to rzucą? Wyrachowany ambasador, który pragnie powiększenia prywatnej włości, czy rycerz, który walczy z uciskiem i stara się ambasadora powstrzymać? Genialny wątek do odegrania. Z jednej strony człowiek z siatką donosicieli i mieszkiem złota, a z drugiej rycerz w lśniącej zbroi z bandą osiłków, czy też budowa największego na świecie zamku, który stanie się sprawą prestiżową dla dwóch państw i swoistym wyścigiem do kosmosu jak USA chciało sięgnąć gwiazd przez Związkiem Radzieckim.

Innymi słowy: Zaznaczam, fabułę, otwarty świat, aktywną społeczność i współzawodnictwo i kooperacja.
Logged
Pages: 1 2 3 [4]