Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Author Topic: Jak powinno wyglądać zbieractwo?  (Read 1118 times)

lukash3k1

  • User
  • Posts: 89
    • View Profile
Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« on: October 02, 2013, 16:42:41 »

Witam, dziś się zastanawiałem jak powinno wyglądać zbieractwo tz. górnictwo, zielarstwo, itd.
(aha i dodam że przegląd zrobiłem oczywiście jak złe słowa kluczowe wpisałem to przepraszam)

   W każdej grze MMORPG zbieractwo wygląda mniej więcej tak:
Mamy złoża zioła idziemy i zbieramy z jednego miejsca np. 6 sztuk. I rośnie nam poziom zbieractwa. Czym wyższy tym lepsze surowce możemy zbierać które znajdują się w dalszych lokacjach. I tak samo jest z wydobyciem drewna i rud.

  Jeżeli kwestię ścinania drzew ktoś opisywał (coś czytałem, ale to nie był wątek tego dotyczący)
to ziółek nie widziałem. Teoretycznie do tego specjalnie dużych umiejętności nie trzeba.
No ok ale ominę ten temat chwilowo pierw powiem jak ja widzę zbieranie ziół w Enidust.
Jak dla mnie może być to 100% Gothic'a. Ziółka rosną sobie na mapie i my je możemy zebrać (nie ma czegoś takiego że znajdziemy ziółko, i z niego 5 sztuk podniesiemy) po czym ono znika. Tylko troszkę dziwne to by było jak tu dać "poziomy" chyba że zbieractwo nie miało by poziomów i tyle. Kto lubi kopać skały ten to robi kto lubi ciąć drzewo to tnie, a kto lubi zbierać zioła to zbiera.

Bo tak sobie tego nie wyobrażam... widzisz zioło jakieś i co? nie możesz go podnieś bo... (Własnie wymyśliłem coś) Pisząc poprzednie zdanie wpadłem na coś ciekawego... A jak by zrobić tak:

Zielarstwo:
Mamy np. 9 poziom w zbieractwie. Znamy tam różne zioła. i czym większy poziom poznajemy ich więcej, A gdy byśmy przechodzili obok zioła np. do którego wymagany jest 20 poziom, a my byśmy mieli dajmy to na to ten 9... To po prostu byśmy go nie widzieli. Ewentualnie była by sobie roślinka na której nie możemy dokonać akcji. (tak ja to widzę)

Górnictwo:
A jeżeli chodzi o kwestie kopania tuneli, jak dla mnie ciekawa sprawa, tylko po czasie mogła by mapa nie ciekawie wyglądać. (wiem że to nie było by jak w minecraft, a coś w stylu WURM Online).
Ale myślałem też nad tradycyjnym elementem ale po przemyśleniu to by było bez sensu :P Chodzi mi o rudy na powierzchni ziemi np obok gór.
I jeżeli już by miało być kopanie tuneli to ja to widzę tak:
Po pierwsze potrzebujemy jakąś osłonkę z drewna żeby zacząć kopać i co kawałek trzeba było by robić podpory z drewna. Oczywiście wykopanie kawałka ziemi nie trwało by 5-10 min... A gdy by kopalnia nie była używana przez tydzień mogła by się zawalić. (Wiadome że czas podawany jest przykładowy) A surowce w kopalni mogły by pojawiać się niczym bryłki rudy w gothic'u.
(nie wiem jak tu by mogło być to ograniczone poziomem)


Drwalnictwo:
Ścinanie drzew było gdzieś poruszane. Można normalnie robić wycinkę lasów. Wtedy by znalazła się praca dla leśniczych itp. :) Ale co do poziomów nie mam pomysłu, oczywiście jest to dobry temat do omówienia... Np. poziom daje jakość drewna itd.. W którymś wątku to poruszyłem (chyba, albo o tym myślałem :P)


Na koniec dopiero się zastanowiłem... czy ten wątek nie podlega regulaminowi? Jest tu ogólnie poruszone "Wydobycie" Ale opisuje jak by 3 wątki, zielarstwo, drwalnictwo, górnictwo
Logged
"Żaden umysł ścisły z uniwersytetu nie stworzy tego, co stworzeni po to człowieku"

Gremlin

  • User
  • Posts: 68
    • View Profile
Odp: Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« Reply #1 on: October 02, 2013, 17:08:30 »

Wydaje mi się, że było gdzieś mówione że poziomów jako takich nie będzie. Lecz co do tematu, mnie drwalnictwo i górnictwo nie interesuje, co najwyżej zielarstwo. Wiedźminie jest to pokazane w bardzo fajny sposób, znasz zioło, jest podświetlone, nie znasz, zioła nic nie możesz z nim zrobić i tyle.
Logged

Arahaidax

  • User
  • Posts: 16
    • View Profile
Odp: Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« Reply #2 on: October 02, 2013, 17:58:45 »

Nie powinno być żadnych poziomów ani ograniczeń w zbieraniu, jak poznasz jakieś zioło np z książki, to możesz je zebrać i nie powinno się ono być podświetlone ani wyróżnione w żaden podobny sposób.
Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« Reply #3 on: October 02, 2013, 19:38:56 »

poziomów słyszałem, że nie będzie. oczywiście jest coś takkiego jak biegłość lub znajomość danej rzeczy. W zielarstwie moglibyśmy zbierać wszystko, ale skąd mielibyśmy wiedzieć co to jest? otóż warto by było zajrzeć lub kupić taką kiążkę z opisanymi ziołami lub poradzić się nauczyciela. Nie popieram takiej opcji, że nie możemy czegoś zebrać bo nie mamy odpowiednich umiejętności do tego. w zbieractwie można zbierać wszystko, tak jak wspomniałem, musimy wiedzieć co zbieramy.
Trochę inaczej będzie w zbieraniu ze zwłok potworków lub innych zwierząt. tam musielibyśmy takie umiejętności posiadać, żeby coś otrzymać i mieć wiedzę jak to zrobić i co dokładnie chcemy otrzymać.
Wycinanie drzew. Może po prostu umiejętność ścinania będzie się wiązała z jej szybkością. wyobraźmy sobie że początkujący gracz nie będzie umiał ściąć drzewa. Oczywiste, że nie będzie umiał, bo się nie nauczył. Ale jak już się nauczy to będzie umiał chyba już wszystkie drzewa wyciąć :D
Bardziej skomplikowana będzie obróbka drzewa. Tutaj powinny być odpowiednie umiejętności dopasowane do danego rodzaju drzewa, ale to już nie ten temat.
Logged

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« Reply #4 on: October 02, 2013, 19:57:32 »

Dodał bym jeszcze:
Rybactwo
Rolnictwo
Logged

Arahaidax

  • User
  • Posts: 16
    • View Profile
Odp: Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« Reply #5 on: October 02, 2013, 21:45:12 »

W sumie, ze zbieractwem mogło by to wyglądać tak jak w skyrimie, można zebrać wszystko, ale nie zna się efektów wykorzystania danego składnika. Twórcy mówili o odpowiedniej temperaturze, czyli np: mamy jakiegoś grzybka, to żeby dawał jakiś efekt trzeba go gotować jakiś czas na jakiejś tam temperaturze. Ja osobiście będę destylował wódkę ;)
Logged

Radh

  • User
  • Posts: 35
    • View Profile
Odp: Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« Reply #6 on: October 03, 2013, 21:59:16 »

Mysle ze zbierac powinno dac sie wszystkie rzeczy typu grzyby, jagody, ziola czy marchewki. Jakos trzeba sie wykarmic i na czyms pare groszy zarobic zanim postawi sie kuznie, farme, zdobedzie miecz, luk czy wedke. Od tego by i jak uzyc ziol odpowiada juz zielarstwo/alchemia. Wyzsza umiejetnosc zbieractwa przyspiesza proces zbierania i zwieksza troche szanse na zebranie wiekszej ilosci. W grze Xsyon jest skill zbieracki pozwalajacy pogrzebac w ziemii prawie wszedzie i mozna znalezc np nasionka jakies.
Logged
Drogą do szczęśliwości jest robienie tego co się lubi i robienie tego co się nie lubi jeśli robi się to tak jak się lubi.

IAmBoskiM

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 396
    • View Profile
Re: Jak powinno wyglądać zbieractwo?
« Reply #7 on: November 29, 2015, 23:38:23 »

Wątek może zostać, ale należy usunąć wzmianki o górnictwie i ścinaniu drzew, z racji iż temat jest zbyt ogólny.

Ew. można wrzucić po prostu w kosz.

*Post do usunięcia przed publikacją działów.*
Logged