Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

Poll

Kara za Magie Legendarną która może zmienić los (wojen bitew całego swiata)

Jestem przeciw
- 7 (36.8%)
Jestem za
- 12 (63.2%)

Total Members Voted: 19


Pages: 1 2 [3] 4

Author Topic: Kara za Magie Legendarną  (Read 4302 times)

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #30 on: October 04, 2013, 21:01:19 »

Magowie muszą się liczyć z tym że w przeciwięstwie do innych produkcji nie będą mistyczną altylerią szerokiego rażenia , lecz będą doruwnywali siłą zwykłym wojom czy łucznikom .Wszystko musi być idealnie zbalansowane by każdy miał równe szanse .
Logged

FireKRN

  • User
  • Posts: 44
    • View Profile
    • http://forum.enidust.com/
Odp: Kara za Magie
« Reply #31 on: October 05, 2013, 10:09:42 »

powiem coś może o PK (player killing) czyli walki gracz na gracza.Cała filizofia to zbalansować wszystkie elementy tak jak kolega powiedział by były równe szanse,PK musi być taktyczne,musimy dobierać odpowiednie sprzęty w walce z określonym celem.
Byłoby fajnie gdyby dużo żeczy (zbroje ,bronie) miały swoje unikalne cechy . dla przykładu

ktoś nosi całą zbroje skórzaną z powiedzmy jakimiś elementami wzmacnianymi stalą

zakładając ,że jako gracz widze co on dokładnie nosi,biore miecz ostry,lekki,może szable ,aby lepiej się z nim rozprawić
nie użyje stalowego metrowego potwora,gdyż mój przeciwnik nosi zbroje lekką ,jest szybszy i zwinniejszy,więc ciężki miecz będzie gorszy..


takie dobieranie odbywaloby sie z innymi elementami rynsztunku ,co uczyni pk ciekawszym


chyba naświetliłem mniej więcej ,mam nadzieje
Logged
Erudycja jest to to,czego brak osobie ,która pyta co to jest erudycja

TimiTim

  • User
  • Posts: 63
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #32 on: October 05, 2013, 11:07:44 »

raczej zapomnij o  posiadaniu kilku sprzętów gra ma być realistyczna nie możesz nosić kilku broni w ekwipunku
Logged

FireKRN

  • User
  • Posts: 44
    • View Profile
    • http://forum.enidust.com/
Odp: Kara za Magie
« Reply #33 on: October 05, 2013, 15:01:30 »

hehe...aha no to może ty nie mozesz nosic 2 mieczy,bo ja raczej bym uniósł :))
jeden do reki,drugi na plecy i juz,sztylecik przypasany+w plecaku jakis krotki miecz,mozna ? mozna
Logged
Erudycja jest to to,czego brak osobie ,która pyta co to jest erudycja

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #34 on: October 05, 2013, 16:38:35 »

Czy ty miałeś kiedyś prawdziwy miecz w ręce? To jest duża waga... Tymczasem ty chcesz mieć przy sobie 3 miecze + sztylet? Życzę powodzenia... Po za tym jakbyś stale trzymał miecz w ręce, a nie wkładał go do jakiejś pochwy to też szybko byś się zmęczył...

Ale chyba za bardzo w offtop schodzimy ^^ Proponuję wrócić do tematu kary za magię :P
« Last Edit: October 05, 2013, 16:40:31 by Mrocznyelfik »
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #35 on: October 05, 2013, 18:49:50 »

Mrocznyelfiku , ale o to tak naprawde chodzi w tym temacie , o niesprawiedliwość jaką Zikes chce wymieżyć przciw wszelkiej magii . Poza tym przeczytaliśmy w temacie o magii że niektóre jej rodzaje źle odbierane w danych środowiskach , więc nie wiem po co w ogóle jest ten temat , skoro ta sprawa została już poruszona przez twórców gry .
Logged

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #36 on: October 06, 2013, 20:21:05 »

Czy ty miałeś kiedyś prawdziwy miecz w ręce? To jest duża waga... Tymczasem ty chcesz mieć przy sobie 3 miecze + sztylet? Życzę powodzenia... Po za tym jakbyś stale trzymał miecz w ręce, a nie wkładał go do jakiejś pochwy to też szybko byś się zmęczył...

Ale chyba za bardzo w offtop schodzimy ^^ Proponuję wrócić do tematu kary za magię :P
1
Powiem tak nie odzywaj się głupio miecz 2-ręczny waży do 3 kg, mój półtoraroczny waży 1,7 wykuty go 10 lat temu przez kowal i nadal ostrze jest nie stępione i niespękane. A jednoręczny ważył do 1,1-0,8 kg tarcza ważyła do 5 kg przeważnie jednak 3-1kg cała zbroja płytowa max 25 kg więc jeśli nie jesteś zorientowany w temacie to się nie odzywaj!!!
2
zeszyłeś z tematu

@Rahl
Ja mam właśnie nadzieje jak Rahl ze magia będzie magią legendarna a nie balansem takim jak w wowie że wojownik zabija maga bez problemu.

Stąd ta kara bo ktoś kto używa magi i jest wstanie zmienić losy wojen powinien podlegać trybowi trudnemu tak jak każda osoba która wpływa na losy świata nawet najpotoczniejsi kupcy którzyż cichutko bezpiecznie z domu handlują swoimi towarami na miliony i finansują wojny. Tak samo przywódca rebeliantów jak i cesarz.

Może źle się wyraziłem w temacie bo chodzi mi tu o osobę która może zmienić losy świata powinna podlegać trybowi trudnemu a potężni magowie są najlepszym tego przykładem.
« Last Edit: October 06, 2013, 20:43:14 by Zikes »
Logged

FireKRN

  • User
  • Posts: 44
    • View Profile
    • http://forum.enidust.com/
Odp: Kara za Magie
« Reply #37 on: October 06, 2013, 21:17:13 »

Z waszych wypowiedzi wynika , że magia będzie czymś żadkim/karanym/OP(overpowered) / i chcecie nałożyć za jej używanie kary itp... super
Logged
Erudycja jest to to,czego brak osobie ,która pyta co to jest erudycja

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #38 on: October 06, 2013, 21:32:48 »

why not ? z jednej strony można mieć przeciętnego maga ale można mieć też tych na poziome legendarnym nie widzę powodu by nie mieć obu. niech po prostu ta legendarna magia będzie wymagała naprawdę wielu tygodni na poznanie jednego zaklęcia i niech wiąże się w przejście w tryb niebezpieczny. A cała reszta niech sobie biega spokojnie zbalansowana. byle by nie było broni masowego rażenia które powodują "nagłą śmierć" czyli jedno wykastowane zaklęcie i nie ma całej armii. niech to da graczom naprawdę popalić ale niech nie zabija od razu
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #39 on: October 06, 2013, 21:40:08 »

Wyobrażacie sobie maga nekromantę który po bitwie pojawia się na polu bitwy w bitwie przegrało wojsk cesarza a rebelianci wygrali, ale jeden mag zmienia los wojny wskrzeszając tysiące szkieletów które wybijają wszystkich rebeliantów nie przygotowanych na taką sytuacje.


Właśnie takich magów chce widzieć w enidust 3-4 ale potężnych.
« Last Edit: October 06, 2013, 21:52:14 by Zikes »
Logged

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #40 on: October 06, 2013, 21:45:16 »

Własnie o brak balansu chodzi, by magowie nie byli po pierdułkami jak w innych grach. By magowie byli jak z książek potężni i rzadcy!
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #41 on: October 06, 2013, 22:33:20 »

to zależy też jakich książek... ale nie o tym mowa. niech będą i tacy i tacy na pewno nie zaszkodzi.

co prawda nie powinno być zaklęć nagłej śmierci, ale niech będą OP czary typu deszcz ognia, grad czy masowe wskrzeszenie. nie zabiją od razu ale dostatecznie utrudnia życie by zmienić los bitwy.

A ci słabi niech doraźnie wspierają oddziały niezbyt mocnymi zaklęciami. tu buchną płomieniem poparzą kogoś i spowolnią. tam kogoś ugaszą. tam dalej kogoś przeszyją lodowym szpikulcem.

ponadto powinny być ochronne zaklęcia runiczne. Takie które będę mógł wyryć w murach by nie padły od pierwszej magicznej salwy, ale nie chroniły by przed machinami oblężniczymi. oczywiście to poziom "legendarny"
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Kara za Magie
« Reply #42 on: October 07, 2013, 16:06:56 »

Dokładnie. Już wyobrażam sobie te epickie wojny gdzie magowie z tyłu wojsk rzucają zaklęcia ochronne, leczą, osłabiają oponenta, no super. Ale niech nawet największy mag na świecie nie będzie mógł spuścić meteorytu na zamek i zniszczyć go w ciągu sekundy, bez przesady.
Logged

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #43 on: October 07, 2013, 19:07:58 »

Lisz555 jak założysz miasto to daj znać, zniszcze je tym wspomnianym meteorem  ;)
A tak serio to schodzimy z tematu, założe osobny byście mogli się tam wypowiadać w temacie bitew z udziałem magów.
« Last Edit: October 07, 2013, 19:22:03 by maricn1998 »
Logged

knak

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Kara za Magie
« Reply #44 on: October 07, 2013, 19:21:55 »

Na dobra sprawę widać tu 2 wizje magii.

1) "Normalnej" gdzie nie jest znaczącą silą, gdzie siła ognistego pocisku jest +/- na poziomie strzały, możemy leczyć, magowie to taka sama grupa społeczną proporcjonalnie jak wojownicy, złodzieje, kupcy itp. W moich oczach taka magia nie jest już taka fajna i hmm... magiczna:)

2) "Epicka" gdzie magowie niszczą miasta/armie. Jeśli coś takiego doszło by do skutku boje się, ze prędzej czy później jak np w NWN (które kochałem notabene) na 10 poszukiwaczy przygód 8 to czaromioty.

Osobiście jestem raczej za opcja numer 2 - tylko problem co z ilością magów robić? Jak dla mnie właśnie ułatwioną ich śmiertelność powinna ograniczyć ich ilość - powinni być imho niczym artyleria - są wstanie zabić na odległość każdego (oczywiście mowie o potężnym magu), ale jeśli są na odległość miecza (czy sztyletu podczas snu) marny ich los. Jestem zdecydowanym fanem wizji czarodziejstwa jak choćby w Władcy Pierścieni/Wiedźminie. Magowie byli potężni - ale było ich niewielu.
« Last Edit: October 07, 2013, 19:31:39 by knak »
Logged
Pages: 1 2 [3] 4