Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 2 [3] 4 5

Author Topic: System oswajania mobów  (Read 7339 times)

AprilRayne

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Quantum
Odp: System oswajania mobów
« Reply #30 on: September 29, 2013, 21:06:27 »

Stary, uwierz mi że może, to zawsze są dwa stracone hity ze strony wroga, jeśli spawn nastąpi na tyłach wroga to łucznicy są na 5 sekund sparalizowani przez bieganie w kółko i bycie gryzionym.
Logged
Tak, jestem basistą w Quantum Brain, nie piszcie już z pytaniami -.-"

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #31 on: September 29, 2013, 21:29:58 »

Ekhm...Niby jaki "spawn" ? Będziecie je teleportować bądź rzucać kulkami z których się pojawią?
Logged

Skulinek

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #32 on: September 29, 2013, 21:36:43 »

Ale dajmy na to np. cieniostwora z gothic'a on był pasywnym stworzeniem i żeby móc oswoić młodego musimy zdobyć zaufanie dużego żeby pozwolił nam dojść do młodego. Nie wydaje mi się żeby małe cienostwory bez matki lub ojca, biegały po lesie i czekały aż ktoś je oswoi. A po za tym próba oswojenia dorosłego osobnika może być swego rodzaju wyzwaniem.
Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #33 on: September 29, 2013, 21:45:16 »

@up
a co za ukraść młode z gniazda? Poza tym jakie dzikie zwierze da Ci swoje młode?
Logged

Skulinek

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #34 on: September 29, 2013, 21:56:51 »

Nie zrozumiałeś mnie chodziło mi o to że jeżeli zdobędziesz zaufanie dorosłego osobnika to przymknie oko na to jak będziesz się obchodził z jego młodym.


PS. Mam nadzieje że w grze pojawią się jaszczurki typu gekony, warany ponieważ bardzo interesuje się gadami.
Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #35 on: September 29, 2013, 22:04:12 »

A jak się mam obchodzić? Biorę je do domu i wychowuję, a dorosły co ma do tego? Będzie trochę zły i może zaatakuje. Pierw będziesz musiał znaleźć gniazdo, co samo w sobie będzie stanowić wyzwanie ze względu na ich rzadkość. Potem musisz je wykraść: zabić matkę, poczekać aż na chwilę odejdzie lub aż ktoś ją zbije, możesz też przechytrzyć matkę i ucieeeekać ile sił w nogach. Efekt ten sam - masz młode. Natomiast nawet zaprzyjaźnione zwierzę nie odda Ci swojego młodego.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #36 on: September 29, 2013, 22:14:12 »

chodzi o to by jak najbardziej utrudnić życie hodowcą tak by wszystkie nietypowe "wierzchowce" czy zwierzątka domowe (np taki tygrys jako pupilek króla; muruczuś obiad! i mruczuś zjada upierdliwego posła) były rzadko spotykane a ich ceny były wysokie. będziemy mogli oswoić większość zwierząt ale nie na wszystkich będziesz mógł  jeździć bo niektóre np jastrząb będziesz mógł wykorzystać by polować na zające czy po to by odstraszały natrętów, pilnowały cię gdy spisz czy strzegły twego skarbca.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Szon

  • New user
  • Posts: 1
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #37 on: September 29, 2013, 22:48:31 »

Oswajanie, łapanie, zniewolenie

neutralne jezeli nie będą w tobie widziec zagrozenia i jak bedziesz z dala od gniazda nie zaatakuja i nie beda uciekac  a plochliwe uciekną np. jelen mlodego mozna przygarnac w sposob takie jak wyzej byly a doroslego wystarczy zrobic pulapki albo sprobowac otoczyc z kumplami i w siate zlapac potem do zagrody i ten dorosly po jakims czasie sie przyzwyczai i sam bedzie podchodzil do tej osoby ktora ja karmi.  jak w jakis sposob sie wydostanie z zagrody to moze uciec nie musi zostac.
a te ktore nie uciekaja moze byc np kaczka karmisz chlebem a nagle jee. z miecza jak masz refleks to ci nie ucieknie albo siata ; p

agresywne to co wyzej mlode duzo latwiej oswoic i gniazda masz w roznych mniejscach raczej nie wypali ze 20 wilko i 1 smok za toba ciagle przez cala gre łażą te stwory ktore sie gryza z innymi beda stwarzac klopoty .
np masz jaskinie wilkow poza miastem i one zyja wlasnym rytmem ktos sie u nich rodzi ktos ginie oczywiscie mozesz wolac je zeby z toba poszly ale musza miec do ciebie ogromny szacunek zeby nie zawrocily im wiekszy stwor tym bardziej mosisz dominować mozesz miec smoka w miescie trzymac ale sa wieszksze klopoty moze cos podpalic zaatakowac kogos wiec lepiej trzymac z dala od innych. duzego smoka trzeba fotune na jego karmienie i tak male szanse ze kogos polubi i w jaki sposob moze sie wydawac ze juz oswojony wypuszczaja go a on nagle zabija oswajaczza.

zniewolenie mozna lapac prawie kazdego ja bym nawet dal mozliwosc innych graczy ale to nie wypali raczej bym zrobil np. robimy grupe graczy ktorzy ida zlapac trolla jak im sie uda moga go w jakis sposob wykorzystac zmanipulować albo do wiezienia a potem robic igrzyska kto pokona trolla robiony turniej tak dla zabawy by bylo wyzwanie nie da rady z naszej guidi nikt sam to wchodza po dwoch i tak dalej to by byla frajda zrobic igrzyska kto pokona trolla ; d zaczynamy igrzyska !

owady raczej nie oswajalne jedyny sposob zabic matke zrobic amulet z jej gruczołów jadowych i one podazaja za toba i atakuja kazdego obcego nie wazne kto to w ten sposob somotny gracz tez ma duzy wplyw moze mieszkac z pajakami ktorzy poluja noca i wszystko sprowadzaja do jaskini wiec mozemy zyskac duzo dzieki nim i mamy dobra oslone przed innymi. kiedy wyjdziemy z jaskini beda za nim podarzac straz krolowej kilka wiekszych pajakow. uciekajac z gniazda gniazdo wymrze albo znajdzie sie nowa krolowa i takie tam ; d

Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #38 on: September 29, 2013, 22:54:20 »

@up
Prośba: Proszę popraw swój post, pod względem gramatyki. Używaj polskich znaków i wstaw przecinki, wiadomość jest nieczytelna i nadaje się do zgłoszenia do moderatora, ponieważ jest to zawarte w regulaminie.
Logged

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #39 on: September 30, 2013, 15:19:58 »

Według mnie moby powinny być podzielone na pewne kategorie :
A)Nieoswojalne - istoty rozumne z którymi gracz może nawiązać kontakt , lecz nie może ich oswojić jako pety
-Humanoidy
-Rzadkie istoty
-Istoty rozumne
B)Oswajalne - istoty posługujące się jedynie instynktem
-Wierzchowce
-Stworzenia nie rozumne
-Wszystkie istoty których liczba w świecie nie jest ograniczona
Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #40 on: September 30, 2013, 17:41:28 »

Punkt a) to rzecz oczywista. Jakoś nie widzę sposobu by oswoić, dajmy na to, jakiegoś gnoma czy enta. Zaprzyjaźnienie się z nimi i zapewnienie sobie ich pomoc, polegało by na pewnym rodzaju umowy, a co do rzadkich zwierząt, co masz na myśli mówiąc "rzadkie zwierzęta"? Punkt b), już o tym mówiliśmy. na orle się jeździć nie da, ale można go wykorzystać do innych zadań, natomiast nie rozumiem podziału. "Stworzenia nie rozumne" dałeś w osobnym podpunkcie, a przecież zwierzęta oswajalne to właśnie te "nie rozumne". Napisałeś wierzchowce na pierwszym miejscu, wiec rozumiem, że podział tych oswajalnych jest według funkcji - wierzchowce, zwierzęta myśliwskie, juczne etc. Krótko mówiąc sprecyzuj podpunkty punktu b).
Logged

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #41 on: September 30, 2013, 20:27:07 »

Od czego zacząć ? No więc idziemy po kolei . Rzadkie istoty : to takie istoty których w świecie jest niewiele np.smoki i bossy , a istoty nie rozumne to po prostu towarzysze , ich rola może sprowadzać się do jednej funkcji walka itd. Powinenem tam dopisać o istotach pośrednio rozumnych które moglibyśmy wykorzystywać w więcej niż jednej funkcji . Ten podział który tam widziałeś to tylko grupy poza tym , temat o zaprzyjaźnianiu się z mobami rozwinąłem w Bestiariuszu (15 str.) , nie powiedziałem że dane bestie nie mogą należeć do dwóch grup .
Logged

AprilRayne

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Quantum
Odp: System oswajania mobów
« Reply #42 on: September 30, 2013, 22:29:52 »

A może system jaki mieliśmy w Pokemonach?
Trzymamy ich dusze w kryształach i ćwiczymy je by stać się mistrzem Dzioto
Logged
Tak, jestem basistą w Quantum Brain, nie piszcie już z pytaniami -.-"

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #43 on: September 30, 2013, 23:16:30 »

@2up
chodziło mi też o to, że jak zwierze nie jest rozumne, tak jak napisałeś, to raczej posługuje się instynktem, czyli cały punkt jest taki sam jak podpunkt, dlatego nie rozumiem. Natomiast co do rzadkich mobów, smoków etc. było już pisane.
Logged

Dagrog

  • User
  • Posts: 83
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #44 on: October 02, 2013, 01:46:21 »

Ciężko się czyta o Waszych pokemonowych fantazjach.
Raczej bez sensu jest królik biegnący za tobą gdy jedziesz na koniu albo lecisz na smoku.

Główne zwierzęta hodowlane: owce(na ubrania,mięso), kozy(mleko, mięso, rogi), krowy(mleko, mięso), konie(pociagowe, transportowe, wierzchowce), osły(jak koń), świnie(mięso), króliki(mięso, futro), kury(jajka, mięso)...
Bez tych zwierząt gospodarka będzie słaba, materiały zbyt trudno dostępne zwłaszcza dla dużych miast.

Jak Was ktoś zrzuci z konia, osła i go ukradnie to można to zgłosić strażnikowi lub nająć najemnika. W mieście zazwyczaj o wierzchowce dbają chłopcy stajenni ale w tym wypadku należy zapomnieć o smoku.
Do wezwania smoka, wilka, psa moze nawet konia, osły są za uparte(który jest w pobliżu) należało by użyć specjalnie przygotowanego gwizdka, coś w stylu na psy.
Pakowanie mountów do jajek to szczyt realizmu jak ten królik biegnący na nami gdy lecimy na smoku.

Mounty zależne od biomu: najczęściej koń, ale na pustyni już wielbłąd, w dżungli na sawannie np słoń, komu się uda złapać smoka(w tym wypadku najlepiej wykraść jajo i je wyhodować, bez sensu expienie, na to trzeba czasu. Dbanie o niego i nauka reagowania na gwizdek i komendy). Co by było w realu gdybyś wleciał smokiem do miasta? No przecież nie panika, wszyscy kochają smoki, a może zaparkować go koło obiadu?(konia)

Trzeba pamiętać że zwierze musi nas udźwignąć, wpakowanie się na osła w zbroi płytowej to bezsens.
Hodowca nie może zacząć hodowli od koni, tylko trzeba od małych zwierząt, królików potem świń, owiec etc. zdobywa się jakieś doświadczenie i wtedy można szukać do hodowli innych zwierząt, lisy(futro), wilki(kompan, futro), wielbłądy, słonie... a jak złapać smoka? Raczej tylko opcja z hodowlą jajka, trochę trudniej je zwędzić niż kurze ;)

Zwierzęcy kompan jest fajną opcją: pies, wilk, tygrys, lew... kiedy wzywamy smoka i odlatujemy nasz kompan wraca do naszego domu, przywołania kompana gwizdkami musi mieć jakieś zasięg a nie być nieograniczony albo noszenie jego duszy 0_0 w kieszeni(masakra, jakieś pokemonowe fantazje), towarzysze nie muszą chodzić z Wami, najlepszym miejscem dla nich jest ochrona Twojego mienia, domu, zagród ze zwierzętami...

Jak chcecie pokemony to nie w tej grze, idźcie np do wow'a lub innego mmo.
Logged
Pages: 1 2 [3] 4 5