Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2] 3 4 5

Author Topic: System oswajania mobów  (Read 7338 times)

lukash3k1

  • User
  • Posts: 89
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #15 on: September 29, 2013, 16:42:45 »

@up, To tylko moje zdanie, nie przejmuj się :)
Ma wyobraźnia zaczyna działać (Gothic'a 1 Sobie przypominam całego) i znajduję się troszkę miejsca  dla takich stworów. Ale porozmawiajmy o ich zastosowaniu bo jeżeli chodzi o konie itp. to już jakieś znalazłem, ale jeżeli chodzi o te fantastyczne Taka wyverna Pomagała by nam walczyć? Ale po co to nam brak level'i, taka wyverna nosząca przedmioty ?
- Dziwne ;P
A nawet jak by bić pomagała to... Hmm
W sumie... Widzę wykorzystanie takiej wyverny tylko jeżeli idziemy na Bossa :) To taka wyverna miała by sens. Bo jeżeli bijemy pojedyncze moby w ekipie to tak naprawdę szlifujemy swoje umiejętności. wyvern'a by nam przeszkadzała (czy co kolwiek innego)
Logged
"Żaden umysł ścisły z uniwersytetu nie stworzy tego, co stworzeni po to człowieku"

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #16 on: September 29, 2013, 16:52:04 »

Symbol status. o ile groźniej wygląda król na wywernie niż na koniu? znany wojownik? czemu by nie na tygrysie?
łuczniki najlepszy w okolicy żyjący zgodnie z naturą i broniący lasów (ma umowę np z Entami ) na jeleniu? nie wyglądał by nomad lepiej na skorpionie niż na koniu?
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #17 on: September 29, 2013, 17:20:48 »

...Jakaś gra  była na której jeździło się na tygrysach i na równie dziwnych rzeczach. Są takie zwierzęta....Kurde, wyleciało mi z głowy. Jak się nazywały...No! No...! Coś ...A tak! KOŃ! Kurde, może jeszcze powiększycie jastrzębia magią i będziecie latać ? Czy czasem komuś się coś nie poprzestawiało w głowie za przeproszeniem ? Czy wyobrażasz sobie rycerza który jeździ na tygrysie ? O ile taki tygrys (Albo jeleń) udźwignął by 90kg człowieka. Nie no, serio.

A co do zastosowania. Chyba koń wiadomo ? Transport + przenoszenie itemów + Mobilna walka na koniu. Osiołek: Jazda + itemy

A owce są potrzebne!
Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #18 on: September 29, 2013, 17:34:10 »

Kurde, może jeszcze powiększycie jastrzębia magią i będziecie latać ? Czy czasem komuś się coś nie poprzestawiało w głowie za przeproszeniem ? Czy wyobrażasz sobie rycerza który jeździ na tygrysie ? O ile taki tygrys (Albo jeleń) udźwignął by 90kg człowieka. Nie no, serio.
Hmm.. zastanówmy się dlaczego miało by tak być... To jest fantastyka!
A co do powiększania jastrzębia, to faktycznie lekka przesada.
Czemu zakładasz, że na dajmy na to tygrysie będzie jeździł rycerz w pełnej płytowej zbroi. Równie dobrze może sobie na nim jeździć koleś z dzidą i skórzaną tarczą bo mieszka w dżungli. Poza tym koń nie poradzi sobie w każdych warunkach.
Logged

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #19 on: September 29, 2013, 17:42:22 »

Symbol status. o ile groźniej wygląda król na wywernie niż na koniu? znany wojownik? czemu by nie na tygrysie?
łuczniki najlepszy w okolicy żyjący zgodnie z naturą i broniący lasów (ma umowę np z Entami ) na jeleniu? nie wyglądał by nomad lepiej na skorpionie niż na koniu?

I to są własnie pokemony....
Logged

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #20 on: September 29, 2013, 17:48:02 »

Według mnie powinno dać się oswojić większość bestii ale bez przesady . Nikt nie chce chyba chodować prywatnej armii złożonej z mobów . Poza tym z oswojonymi zwierzętami powinno być tak jak z normalnymi mobami , czyli ktoś zabije ci twojego kochanego tygryska i on ginie jak każdy mob , a nie tak jak w Rapplez czy Runes of Magic że chowaniec jest po prostu nieaktywny przez jakiś czas . Wyobrażacie to sobie kupujesz sobie peta za hajs , a tu co ktoś ci go ubija . Nie wiem ja wy ale ja bym się wkurzył .
Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #21 on: September 29, 2013, 18:00:05 »

@up
Pisałem na początku o amuletach, które trafiają do właściciela zwierzęcia. Gdy chcesz ukraść zwierzę musisz ukraść amulet. Jednakże gdy kupisz sobie coś za realne pieniądze amulet powinien być niemożliwy do ukradnięcia, a w przypadku śmierci, udajesz się do specjalnego miejsca, w którym możesz odebrać zwierze. Przedmioty kupione za realne pieniądze są przypisane do konta.

@2up
proszę przedstaw mi swoją definicje pokemonów, bo dla mnie zbieranie pokemonów, to pobicie ich i zabranie, po czym jakimś magicznym cudem są one oswojone. Znalezienie młodego oraz oswojenie go to bardzo trudna i żmudna praca.
Logged

maricn1998

  • User
  • Posts: 112
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #22 on: September 29, 2013, 18:11:37 »

Tu masz racje , ale sam spójrz na to co właśnie powiedziałeś (byłem kiedyś fanem pokemonów  :'( straciłem dzieciństwo) "Wilku wracaj do amuletu" , to nie wydaje ci się znajome .
Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #23 on: September 29, 2013, 18:19:47 »

Nie myślę tutaj o niczym pt. wilku wracaj do amuletu, a raczej o rozpoznawaniu właściciela przez zwierzę. Jeżeli ktoś takie stworzenie chciałby ukraść konwencjonalnym sposobem, zauważyło by ono, że to nie jest jego właściciel. W ten sposób wymusza się odpowiednie zachowania od zwierzęcia. Mogło by ono wręcz zaatakować złodzieja. Poprzez amulety mógłby powstać również nowy zawód, ktoś kto oswaja i sprzedaje zwierzęta.
Logged

Skulinek

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #24 on: September 29, 2013, 19:40:57 »

A z kolei mój pomysł jest taki.
Mieli byś my podział na stwory :
- przyjazno-pasywne
- pasywne
- agresywnie-pasywne

 
Więc tak:
-przyjazno-pasywne to stwory które są do nas przyjazno nastawione czyli nie boją się nas możemy podejść dokarmić je i próbować przekonać je do sb.

-pasywne to stwory które nie ufają nam są płochliwe i możemy je dokarmić bądź napoić kiedy same wyrażą zainteresowanie naszą osobą .

-agresywnie-pasywne to stwory które jeżeli podejdziemy zbyt szybko bądź wykonamy gwałtowny ruch to zaatakują nas a szansa na to że będziemy mogli oswoić spadnie do zera .

Wpływ na to czy zwierze będzie wyrażać nami zainteresowanie zależy od tego czy zwierze jest np głodne lub spragnione bądź samotne .



Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #25 on: September 29, 2013, 19:42:39 »

@up
To się rozumie samo przez się. Agresywne, to te które atakują jak nas zobaczą.
« Last Edit: September 29, 2013, 19:44:59 by Koba »
Logged

Skulinek

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #26 on: September 29, 2013, 20:10:27 »

U agresywnych chodziło mi o to że możemy próbować je "ogarnąć" tylko wtedy kiedy jesteśmy spokojni ostrożni, i wtedy kiedy zwierze się nie boi i np jest głodne wtedy by zdobyć jedzenie nawet agresywne zwierze jest w stanie zrezygnować z bycia agresywnym po to by zdobyć jedzenie. Mówię tu tak jak by o stworach roślinożernych które nie będą nas atakowac po to by zdobyć jedzenie .

A kiedy podczas podawania mu jedzenia zrobimy gwałtowny ruch po prostu " wywali nam gonga "
« Last Edit: September 29, 2013, 20:12:15 by Skulinek »
Logged

Koba

  • User
  • Posts: 80
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #27 on: September 29, 2013, 20:36:18 »

Mówisz też o oswajaniu dorosłych zwierząt. Jak pisałem wcześniej raczej skłaniał bym się ku oswajaniu młodych, przez co system oswojenia będzie o wiele dłuższy i będzie wymagał więcej pracy. Nie skończy się na tym: dam mu jeść i mnie polubi. Poza tym jeśli chodzi o oswajanie dorosłych zwierząt są one już przyzwyczajone do dziczy, natomiast młode, nie znające tego, możemy przyzwyczaić do innego środowiska.
Logged

AprilRayne

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Quantum
Odp: System oswajania mobów
« Reply #28 on: September 29, 2013, 20:40:53 »

Extremalnie ciekawy pomysł - gracze, którzy w odpowiedniej ilości mogą zmienić los bitew za bolesną cenę przygotowań i różnych utrudnień - to coś dla takich jak ja
Logged
Tak, jestem basistą w Quantum Brain, nie piszcie już z pytaniami -.-"

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: System oswajania mobów
« Reply #29 on: September 29, 2013, 20:50:25 »

Niby jak zmienić ? Mając parę wilków ? Zależy od tego jakie będą te zwierzęta a ja się skłaniam że to będą takie typowe, wilki itp. I od tego ilu was będzie. Raczej 30 wilków jakoś nie wpłynie diametralnie na los bitwy :D
Logged
Pages: 1 [2] 3 4 5