Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2

Author Topic: Fantasy, a realizm  (Read 2891 times)

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Fantasy, a realizm
« on: September 27, 2013, 14:01:11 »

Jak to rozumiecie? Bo ja w ogóle. To ma być gra fantasy, czy zwykła osadzona w średniowieczu gra?

Mi się wydaje, że twórcy mówiąc "gra będzie możliwie najbardziej realistyczna", chodzi im o zachowania ludzi i zwierząt, możliwości, prace itd, a nie o świat! Świat powinien być fantastyczny, jak wyobrażacie sobie alchemię bez składników typu oko bazyliszka? Zwierzęta, potwory, rośliny, materiały, przedmioty.

Ten realizm bierzecie chyba trochę zbyt poważnie. To, że wczesnośredniowieczne statki były małe i balista by się na nich nie zmieściła to nic. Bo skąd mamy wiedzieć, że w grze historia nie będzie inna? U nas pismo powstało 5,5 tysiąca lat temu, a w Enidust od tego momentu może dzielić 10 tysięcy lat. Bo porządne fantasy ma swój własny, stworzony od podstaw świat. A my będziemy jego częścią i będziemy go tworzyć. Może to Ty gniazdu zbudujesz statek, na którym zmieści się 5 balist i katapulta?

Dlaczego mamy trzymać się schematów? Wyjdźmy trochę poza i uczyńmy tę grę ciekawszą. W końcu to Enidust, a nie smisy.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Natanael

  • User
  • Posts: 135
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #1 on: September 27, 2013, 14:47:04 »

W końcu jakiś głos rozsądku ;] sam od dawna mówię i myślę, że ludzie biorą ten zapowiedziany "realizm" zbyt dosłownie ;]
i już nawet nie chodzi o sam świat przedstawiony, ale i o aspekty takie jak np. interfejs, czy ogólnie pojęta mechanika gry.

Nie zapominajmy, że gra ma nam przynosić przyjemność i jak ktoś pisał oderwanie się od rzeczywistości ;]
oczywiście jak zapowiadają twórcy gra ma być trudniejsza niż przeciętne gry mmo, ma zmuszać gracza do myślenia i szukania pomocy
u innych graczy i to jest bardzo dobre założenie, ale też nie próbujmy utrudniać życia graczom na siłę
i np z korespondencji robić realizmu gdzie przykładowo taka Poczta Polska potrafi list dostarczyć miesiąc po terminie :D
bo gołąb się pogubił albo usiadł u sąsiada na dachu a nie u nas :D a za utrudnienia przepraszamy i postaramy się poprawić ;P

Świat, jasne że fantasy pomieszany ze średniowieczem, zastanawiałem się też czy np nie uraczyć go jeszcze odrobiną steampunka ;]
(chociaż pod to można podciągnąć alchemię i magię, która bardziej ma mieć związek z nauką jak mówią twórcy)
« Last Edit: September 27, 2013, 14:54:02 by Natanael »
Logged

Matiis

  • Administrator forum
  • User
  • *****
  • Posts: 96
    • View Profile
    • Enidust Official Website
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #2 on: September 27, 2013, 15:44:56 »

Mi się wydaje, że twórcy mówiąc "gra będzie możliwie najbardziej realistyczna", chodzi im o zachowania ludzi i zwierząt, możliwości, prace itd, a nie o świat! Świat powinien być fantastyczny, jak wyobrażacie sobie alchemię bez składników typu oko bazyliszka? Zwierzęta, potwory, rośliny, materiały, przedmioty.

Ten realizm bierzecie chyba trochę zbyt poważnie. To, że wczesnośredniowieczne statki były małe i balista by się na nich nie zmieściła to nic. Bo skąd mamy wiedzieć, że w grze historia nie będzie inna? U nas pismo powstało 5,5 tysiąca lat temu, a w Enidust od tego momentu może dzielić 10 tysięcy lat. Bo porządne fantasy ma swój własny, stworzony od podstaw świat. A my będziemy jego częścią i będziemy go tworzyć. Może to Ty gniazdu zbudujesz statek, na którym zmieści się 5 balist i katapulta?

Dlaczego mamy trzymać się schematów? Wyjdźmy trochę poza i uczyńmy tę grę ciekawszą. W końcu to Enidust, a nie smisy.

Dobra interpretacja. Realizm odnosi się do kreowanego świata fantasy, a ten nie będzie przecież zupełnie taki jak nasz.
Magia, inne bestie, składniki, gatunki czy sama historia. 
Pamiętajcie - nie tworzymy pełnego odzwierciedlenia tego co było XXXX lat temu.
Przedstawiony fikcyjny świat ma FUNKCJONOWAĆ realistycznie - tak, jak gdyby rzeczywiście istniał.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #3 on: September 27, 2013, 16:23:52 »

popieram założyciela. ważne byśmy nie patrzyli na to wszytko jak na średniowiecze. osobiście chcę zbudować pod górską twierdze oświetlaną gazem a może magią? drążyć tunele jak w morii aż dokopię się do potworów z którymi będę musiał walczyć. nawet chętnie zobaczyłbym tu trochę steampunku? machiny parowe... było by wspaniale móc oderwać się od świata i żyć niemalże drugim życie w fantastycznym, wymarzonym świecie gdzie to co w rzeczywistości wydaję się absurdalne tam może być jak najbardziej na miejscu.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #4 on: September 27, 2013, 16:38:08 »

Dziękuje wam, słowa te płynęły prosto z mojego serduszka xD

Lemurze biorę kilof i idę z tobą, to co stworzymy pobije morię na głowę :DD
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

lukash3k1

  • User
  • Posts: 89
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #5 on: September 27, 2013, 16:53:51 »

Też tak uważam że ludzie biorą projekt za bardzo dosłownie :) Ewentualnie nie zrozumieli przekazu płynącego z filmików na YouTube lub ich po prostu nie oglądali dokładnie. Wczoraj czytałem sobie większość pomysłów. I nie które z nich po prostu uważam za śmieszne (bez obrazy), nie będę mówił o jakie chodzi :). Sam trochę myślę nad czymś ale to nie jest takie proste, Wymyślić coś naprawdę dobrego że to musi być :)

Gra moim zdaniem powinna być realistyczna pod takimi aspektami jak:
- Prace, Walka,
W sumie to wiadomo... Realizm z domieszką fantasy... tak jak wyżej napisaliście.. Jak tu alchemię zrobić :) Bez oczów bazyliszka albo czegoś innego. Oczywiste jest to że zwierzęta nie mogą być realne bo nie chciał bym chodzić ubijać Małp w dżungli, Ale owiec na polanie. :P

Logged
"Żaden umysł ścisły z uniwersytetu nie stworzy tego, co stworzeni po to człowieku"

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #6 on: September 27, 2013, 17:30:37 »

Poprawka - fantasy z dużą dawką realizmu :D

Ale masz rację
walka, praca, podróże, niektóre zwierzęta itp realistyczne
świat, alchemia, potwory itd fantastyczne (co do potworów podkreślam FANTASTYCZNE) mam nadzieje, że nie będzie mitologicznych stworzeń typu Chimery, Hippokampy itd..
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #7 on: September 27, 2013, 21:49:35 »

W tym co mówicie ja nawet nie widzę konfliktu.
Realizm odnosi się do aspektów na poziomie masz bełt w tyłku, za szybko nie pobiegasz. Z pazurem succubki w oku też za dużo nie zobaczysz.

Z tym że świat ma być osadzony w realiach fantasy myślę że wszyscy się zgadzają. Jednak w  tej rozmowie usilnie zbijane są argumenty których nikt nie używa. Nikt przecież nie mówi "jaka magia, żadnej magi przecież to nie realne."

Druga rzecz. Dlaczego wszystko porównuje do średniowiecza? Zawsze przecież mógł bym wybrać antyk który pod wieloma względami przewyższał rozwojem czasy naszego średniowiecza. Powód jest jednak banalnie prosty. W świecie opanowanym przez ciemnotę, jest więcej tajemnic, więcej wyzwań. Tak zwane "Dark Fantasy" nakłada presję na gracza i daje mu powody do działania.

Bardziej pasuje mi widok klasycznego średniowiecznego miasta, z wieżą maga. Niż jakiejś techno-magokracji, gdzie w co drugi dom żyje mag a podstawowym środkiem transportu są helikoptery parowe. Chciał bym wreszcie w grze mmo zobaczyć armie w kolczugach (tylko najbogatsi w zbrojach płytowych), zamiast bandy przebierańców z hełmami z głowy smoka, napierśnikami z tęczowego mithrilu i pelerynami z sieci Driderów. To własnie mam namyśli nawiązując do realizmu.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #8 on: September 27, 2013, 22:02:14 »

Założyłem ten temat, bo niektórzy przesadzają z tym realizmem.

Ktoś chciał, żeby walczyło się tylko z realnymi zwierzakami, ktoś inny, żeby w alchemii używało się realnych składników. Albo zaproponowałem gołębie pocztowe to było, że nie znajdą drogi. Kurde to jest fantasy, a te gołębie mogą być magicznie wspomagane, ale w ogóle ich nie być, a na ich miejsce dać jakiś wymyślony nowy gatunek ptaków, które mają doskonałą orientacje co i kto gdzie się znajduje.

A dark fantasy to połączenie horroru i fantasy. Myślę, że tu jest mowa o heroic fantasy, a tu świat zazwyczaj osadzony jest w realiach średniowiecza.
Nie rozumiem jak można (bez urazy) mieć tak ograniczoną fantazję! Nie chcę, aby ta gra była taka surowa jak średniowiecze.

I myślę, że broń palna i maszyny zniszczą ten klimat.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #9 on: September 27, 2013, 23:27:45 »

Założyłem ten temat, bo niektórzy przesadzają z tym realizmem.
Ktoś chciał, żeby walczyło się tylko z realnymi zwierzakami, ktoś inny, żeby w alchemii używało się realnych składników. Albo zaproponowałem gołębie pocztowe to było, że nie znajdą drogi. Kurde to jest fantasy, a te gołębie mogą być magicznie wspomagane, ale w ogóle ich nie być, a na ich miejsce dać jakiś wymyślony nowy gatunek ptaków, które mają doskonałą orientacje co i kto gdzie się znajduje.
Co do 2 pierwszych argumentów absolutnie zgadzam się że to przesada. Co do gołębi taka prawda. Zwróć uwagę że do czasu wynalezienia GSM/Radia nie istniała żadna możliwość natychmiastowego przesyłania wiadomości do konkretnych odbiorców. I jakikolwiek tego magiczny czy fantastyczny suplement po prostu zabije cześć aspektów życia społecznego. Jak najmowanie posłańców (przechwytywanie, manipulacja wiadomościami), zostawianie wiadomości w karczmie do przekazania ECT.


A dark fantasy to połączenie horroru i fantasy. Myślę, że tu jest mowa o heroic fantasy, a tu świat zazwyczaj osadzony jest w realiach średniowiecza.
Nie rozumiem jak można (bez urazy) mieć tak ograniczoną fantazję! Nie chcę, aby ta gra była taka surowa jak średniowiecze.

I myślę, że broń palna i maszyny zniszczą ten klimat.

Dark Fantasy i wiem o czym mowie, światy pokroju Warmłotka. I własnie o tym pisze żeby to nie było heroic. Co innego jeżeli heroic jest przeznaczony dla 4 osób a co innego jeżeli z "herosów" ma składać się 50% społeczności świata. Ograniczeniem wydaje mi się (również bez urazy) nie umiejętność urozmaicenia świata, i uciekanie się do przepychu.

Uciekanie się do ułatwień ograniczy grę, do tych ułatwionych rozwiązań. Tu znów na przykładzie porozumiewania się, ja jak pisałem w poście akceptuje inne formy jak choć by telepatia. Jednak z prosta zależnością im skuteczniejsze i szybsze tym droższe i trudniej osiągalne.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #10 on: September 28, 2013, 09:51:31 »

No niech ci będzie ja się na tym nie znam jakoś super. Ale już mniejsza o gatunek. Chodzi mi o to, że poza realizmem jest to też fantasy. Czyli, że poza rozwiązaniami realistycznymi takim jak właśnie gołębie (ale się ich uczepiłem :D) są też te fantastyczne czyli magia itd. Stawianie tylko na realizm spowoduje, że gra będzie ograniczona, a to sandbox jest. Nie może być za łatwa, ale też przesadnie trudna. Magia kojarzy mi się właśnie z brakiem ograniczeń.

Więc znowu :D Chcemy wysłać wiadomość i mamy do wyboru:
herolda, który za swoje usługi żąda 100 sztuk złota, a do pokonania jest spory kawał drogi więc ryzykujemy, że coś po drodze może go zeżreć.
gołębia, koszt 50 sztuk złota, jest szybszy, dodatkowo obdarzony nieco większą inteligencją od naszych prawdziwych ptaków, jego też może coś pożreć, (nie wiem czy twórcy w ogóle wprowadzą coś takiego do gry) ale na to jest dużo mniejsze prawdopodobieństwo, A jak chcemy mieć pewniaka wysyłamy drugiego gołębia. I płacimy tle co za herolda i mamy jakieś 95% szans, że doleci przynajmniej jeden z nich.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #11 on: September 28, 2013, 14:11:37 »

uważam że ten temat powinien być przypięty na początku. normalnie wyląduje gdzieś na końcu a tak każdy nowy go zobaczy.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #12 on: September 28, 2013, 16:30:39 »

To byłoby miłe.. No i każdy by się wypowiedział
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #13 on: September 29, 2013, 15:34:14 »

a ja myślę że ludzie mylą dwa słowa o innym znaczeniu realny z realizmem mimo że są podobne -.-
w grze mówimy że świat będzie realistyczny czyli będzie odnosił się jak najbardziej zasadą fizyki.
gdy mówimy że świat będzie realny mówimy że świat będzie prawdziwy.
Logged

DrNikt

  • User
  • Posts: 79
    • View Profile
Odp: Fantasy, a realizm
« Reply #14 on: September 29, 2013, 17:51:01 »

a ja myślę że ludzie mylą dwa słowa o innym znaczeniu realny z realizmem mimo że są podobne -.-
w grze mówimy że świat będzie realistyczny czyli będzie odnosił się jak najbardziej zasadą fizyki.
gdy mówimy że świat będzie realny mówimy że świat będzie prawdziwy.
Piwa mu:)
Logged
Pages: [1] 2