Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: System gildii czyli sens mmo  (Read 3333 times)

AprilRayne

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Quantum
System gildii czyli sens mmo
« on: September 22, 2013, 16:34:54 »

Witam!
Gry MMO w odróżnieniu od typowych gier "solo" w założeniu powinny dawać nam frajdę z poznawania ludzi/współpracy/poczucia przynależności, lecz niestety w 80% mmo cały content można przejść samotnie. Przełomem dla mnie było Age of Wushu, które ruszyło nieco ten temat, powstanie bazy gildii, wojny gildii, poziom integracji gildii (bazujący na aktywnosci czatu gildii) oraz wspólne budowanie budynków spajało samotników w celu dokopania gościom, którzy nam podpadli.

Tyle na wstęp, przejdźmy do rzeczy. Zauroczyło mnie pare ciekawych rozwiązań w niszowych grach mmo, poza tym mam pare własnych rozwiązań, więc komentujcie, krytycyzm mile widziany, stwórzmy coś!

1. Limit członków - mający na celu zapobiegnięcie stworzenia masówki, lub sytuacji gdzie pół serwera jest w jednej gildii. Sądze że to wymusiłoby selekcje graczy, większą aktywność ich i brak obojętności wobec losów gildii. Idąc dalej tym tropem -> zwiekszona ilość i różnorodność gildii. Proponuję 15 z możliwością powiększenia o 2 członków co poziom do powiedzmy 45.

2. Podział celów gildii - możliwość wyboru między trzema gatunkami gildii:
militarnych (walczących o terytorium i czerpiących z niego korzysci),
handlowych (walczące o wpływy i udziały) 
tajne gildie (obarczone srogimi limitami, karami dla graczy, skupiające zabójców, walczące o uznanie lub kontrakty).

3. Top 10 gildii bazujące na terytorium i wpływach -> jeśli gildia nie została założona na starcie gry, nie powinna tracić swych szans na wdrapanie sie na szczyt.

4. Budynek gildii -> mile widziany brak instancyjności na rzecz wybudowania go w świecie gry (rozwiązanie rodem z Mortal Online).

5. Możliwość rozbudowywania budynku ->  miejsce spotkań powinno startować od spotkania w domu mamy lidera (nie obudzcie jej tylko), po stworzenie własnej szopy, później wioski aż po port handlowy czy warownie. Miło byłoby, jeśli budynki gildii były customowe, unikalne.

6. Wspólne misje -> w celu np: zdobycia terenu pod budowe, zdobycia pieniedzy na budowę czy surowców. To rozwiązanie może całkiem niezle spajać graczy w spolnym celu.

7. Wojny gildii -> od walki cenowej gildii handlowych aż po podpalania budynków i zrównania budynków wroga z ziemią. Konieczne będzie tu rozwiązanie walki w sposób bardziej taktyczny pokroju CTF lub Age of Wushu'owego podpalania budynków.

8. Champion gildii/ Warlord/ Tactician -> mnogość funkcji w gildii, tak więc Champion może startować  konkursach pvp miedzy gildiami, Warlord rzucać globalne buffy/debuffy, Tactician natomiast dowodzić na oddzielnym pulpicie, wskazując markerami cele ataków.

9. Logo gildii na klacie? Zrób sobie prasowankę na swojej modnej magicznej szacie +13, zastaw się a postaw się!

10. Co sądzicie o możliwości zamieszkania w budynku gildii lub customowaniu własnego guild room'u?

Zachęcam do KONSTRUKTYWNEJ krytyki, nie ma jeszcze gier ze złozonym systemem gildii, ruszmy coś w tym temacie!
Dzięki za uwagę

AprilRayne

Logged
Tak, jestem basistą w Quantum Brain, nie piszcie już z pytaniami -.-"

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #1 on: September 22, 2013, 16:59:50 »

Ok... Mam wrażenie, że temat gildii przetaczał się przez forum nie jeden raz, ale przedstawię co myślę o każdym punkcie...

Ad. 1

Ta gra ma być przede wszystkim realistyczna ;) Według mnie sztuczne limity liczby członków nie służą temu dobrze ;) Przecież w realnej historii też powstawały ogromne kompanie handlowe, to czemu nie mogą powstać takie w grze?

Ad. 2

Według mnie to może pozostać kwestią umowną ;) Nie trzeba robić tutaj żadnych systemów ;)

Ad. 3

Możesz tutaj rozwinąć swoją myśl?

Ad. 4 i 5

Będzie można samemu (tzn grupą ludzi) budować budowle i miasta, więc nie widzę problemu, aby sobie wybudować jakiś zamek gildii, czy coś w tym stylu ;)

Ad. 6

To jest według mnie dobry pomysł ;)

Ad. 7

Tu w tej grze, gdzie będzie można walczyć dosłownie wszędzie nie będzie takiej potrzeby ;) Co najwyżej możliwość dodania gildii do wrogów, ale to też nie do końca dobre, przy tym realizmie gry ;)

Ad. 8

W związku z realizmem gry pozostawiłbym część tych funkcji umownymi, a reszty w ogóle bym nie dawał :P

Ad. 9

To jest dobry pomysł moim zdaniem.

Ad 10.

Prawdopodobnie będzie wystarczyło dogadać się z przywódcą i zbudować odpowiednio dużą siedzibę gildii ;)

Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)

AprilRayne

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Quantum
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #2 on: September 22, 2013, 17:29:18 »

Rozwinięcie punktu 3:
Przykład z Tery - podział mapy na regiony i walka o wpływy w każdym z nich/władze w każdym z nich

Rozwiązanie 2: stworzenie procentowego systemu, nie odnoszącego się do powierzchni a jedynie dając jakąś namiastkę wielkości udziału

Rozwiązanie 3: okręg wokół punktu utworzenia gildii, którego promień zwiększa się wraz z wykonywaniem misji gildii/działań wojennych (jesli nastąpi sie na teren innej gildii trzeba rozwiązać spór)

Rozwiązanie 4: tworzenie flag za surowce i wysyłanie tam grupy graczy w celu utrzymania się przez 30 minut, jeśli się utrzymają - teren zdobyty

Rozwiązanie 5: traktowanie z mieszkancami terenów, zdobycie u nich względów po czym inwestowanie w celu stania sie włascicielem terenu
Logged
Tak, jestem basistą w Quantum Brain, nie piszcie już z pytaniami -.-"

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #3 on: September 22, 2013, 18:06:24 »

wiesz błędnie zakładasz że będą quest gildyjne... nadane przez autorów ? capture the flag?? to ile zamek twojej gildii zajmie i jaki teren posiadasz zależy od tego ile masz rąk do pracy i na co ci pozwoli władca państwa na którym się znajduje ?
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

AprilRayne

  • User
  • Posts: 62
    • View Profile
    • Quantum
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #4 on: September 22, 2013, 21:46:16 »

@up Nie rozumiem o co konkretnie chodzi.

Questy gildyjne - nadane odgórnie misje zbierackie/budownicze ewentualnie wypady na moby by awansować jakąś ze statystyk/poziom.

Capture the flag to chyba ciekawy pomysł na guild war?

Próbowałem wysnuć możliwie najbardziej idące w realizm rozwiązanie - nikt solo nie zbudowałby zamku i podbił pół świata.
Logged
Tak, jestem basistą w Quantum Brain, nie piszcie już z pytaniami -.-"

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #5 on: September 22, 2013, 22:13:56 »

chodzi o to ze nie ma narzuconego podziału terenu i wszystko zależy od graczy i od tego jak się umówią. nie ma odgórnych questów! quest tworzą gracze. więc tak jak to opisujesz nie ma prawa to działać. tu podział terytorialny jest jak w średniowieczy czyli w pełni umowny np od tej rzeki wzdłuż linii lasu do tego wzgórza. i to umówione miedzy graczami. więc to czy zajmujesz teren zależy od tego czy masz tam swoje wojska i jaką masz umowę z sąsiadem poza tym gildie raczej nie będą toczyć wojen terytorialnych bo tym się zajmują państwa którym te gildie mogą pomóc. tu chodzi o wpływy wśród graczy którzy ewentualnie cię zatrudnią. Gildia tu nie będzie jak w tera online. gildia to nie państwo.
« Last Edit: September 22, 2013, 22:23:08 by Pan_Lemur »
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Zikes

  • User
  • Posts: 557
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #6 on: September 23, 2013, 11:16:06 »

Duplikat tematu gildie na umowie ustnej
1 nikt nie zaprosi do gildi byle kogoś bo zdrada w enidust będzie miała większe znaczenie niż w innej grze. Bo wykradzenie przepustek, kluczy, pieczęci gildi, szkiców herbu gildi, spis członków. Zakończy się rozpadnięciem gildi a nawet śmiercią ich członków czy utratą dobytku.

2 umowa ustna i ograniczenie paneli.

3 ranking rodem z china style? po co to komu? chcesz dowiedzieć się kto jest ważny idź do karczmy i pogadaj z ludźmi.

4 5 budynki można samemu tworzyć świadczy to o twoim nie zapoznaniu się z filmami.

6 gildia nie musi walczyć o ziemie morze kupić, ukraść, wywłaszczyć. (bo gildia może byc gildia złodziei, najemników, kupców, rzemiesnikow, kowali, członkowie miasta, władze i wojsko państwa) Gildia raczej powinno się zastępować w enidust słowem grupa.

7 wojny to efekt sprzecznych interesów i niezgody. Gdy gildia kupców A jest napadana przez gildie B złodziei. Gildia A broni się wynajmując gildie C najemników lub D strażników miasta E wojska i państwa. Wtedy gildia B może wynająć gildie C do obrony albo zawiązać sojusz z gildia D lub E  lub zawiązać sojusz z gildią X innym państwem. Wtedy państwo X i E mają wojnę którą może dofinansować gildia A lub B. Tak działa wojna to podział na wrogów sojuszników i tych którzy mogą być wrogami lub sojusznikami.

8 nie rozumiem jedyna ciekawa rzecz

9 znaki szczególne na przedmiotach bo nie każda gildia chce herb na klacie.

10 oczywiste
Logged

Banana Benjamin

  • Guest
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #7 on: September 23, 2013, 15:55:40 »

Co do limitu gildii to 45 to trochę za mało biorąc pod uwagę wielkość mapy oraz ilość graczy chociaż sam pomysł żeby gildia miała jakiś limit nie jest złe ponieważ tak jak mówiłeś jest to po to żeby nie powstawały masowe gildie.Twój podział funkcji w gildii jest tylko do gildii która jest jak to nazwałeś ,,militarna" bo przecież np: klan złodziei czy zakon zabójców albo Stowarzyszenie Piekarzy (Przykładowe nazwy) nie ma szans na PvP przeciwko Bractwu Czarnego Oręża (Gildia Militarna). Moim zdaniem w różnych rodzajach gildii powinny być  różne stanowiska,a co do samego podziału gildii pomysł jest ok ale trzeba dać trochę więcej możliwość oraz bardziej je sprecyzować.Wojny gildii,budynek gildii i jego rozbudowanie to chyba rzecz oczywista.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #8 on: September 23, 2013, 16:03:38 »

Up@ oglądałeś filmiki i czytałeś forum? Wydaje mi się że nie. poza tym wątpię by gildia piekarzy miała jakikolwiek powód by walczyć z gildią wojskową! to nie jest standardowe MMORPG gdzie wszystkie gildie to to samo! poza tym gracze sami budują budynki i nie musi być specjalnego systemu na budowę budynku gildyjnego ktoś już to tu wspominał o ile się nie mylę. Kłania się czytanie ze zrozumieniem i zapoznanie z forum
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Rahl

  • User
  • Posts: 694
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #9 on: September 23, 2013, 18:39:39 »

1.Limit ? Powiem tak: Masz zbudowany zamek i w nim 100 pokoi to z grubsza zmieści ci się tam 100 ludzi. Masz miasto a w nim 500 budynków ? Pewnie też 500 ludzi bez trudu się zmieści, nie mówiąc już o tym że w jednym budynku/pomieszczeniu może mieszkać więcej niż jeden człowiek.
2. Cele gildii ? Jaka gildia i przywódca takie cele. Nikt mi nie zabroni zrobić Gildię Militarną która mimo wszystko trudni się handlem a pod miastem ma wybudowaną tajną gildię szpiegowską.
3.Bla bla bla. Nie idzie o terytorium a o inne rzeczy. Poza tym, idź do karczmy i się dowiedz.
4.Bla bla bla. Gracze będą mogli budować i miasta więc na co mi jeden budynek ?
5.Popatrz się w górę.
6.Gracze sami tworzą fabułę. Równie dobrze dowódca gildii może dać zadanie: Idźcie do lasu i przynieście 500kg mięsa. I już masz questa.
7.Wojna gildii ? Tu raczej będą wojny państw. I raczej nie sądzę że będzie inaczej jak zebranie armii i atak na drugą armię. (Ewentualnie ktoś mądrzejszy, walka podjazdowa, palenie nie bronionych wiosek, atak na niemal nie bronione miasta itp)
8.Bla bla bla. Robię co chcę, nanananana. Niech gildia kara za niesłuchanie.
9.Herby były omawiane w innym dziale...
10. Ekhm. Budowa budynku, stawianie mebli itp ? Starczy?

Tam tam dam. Banana, gracze mają budować miasta. Tu będą powstawać potężne miasta i warownie. Z setkami graczy. Wyobraź sobie że limit będzie taki że państwo ma tylu graczy ile w granicach ma wiosek i innych miast. Czyli tysiące w jednej gildii. Inny problem to ogarnięcie tego przez jednego króla itp.
Logged

Banana Benjamin

  • Guest
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #10 on: September 23, 2013, 18:45:29 »

Up@ oglądałeś filmiki i czytałeś forum? Wydaje mi się że nie. poza tym wątpię by gildia piekarzy miała jakikolwiek powód by walczyć z gildią wojskową! to nie jest standardowe MMORPG gdzie wszystkie gildie to to samo! poza tym gracze sami budują budynki i nie musi być specjalnego systemu na budowę budynku gildyjnego ktoś już to tu wspominał o ile się nie mylę. Kłania się czytanie ze zrozumieniem i zapoznanie z forum
A przeczytałeś moją wypowiedź ja nie uznałem że gildia piekarzy ma walczyć z gildia wojskową tylko że to nie ma sensu,a po drugie napisałem że budynek gildii i jego rozbudowa to sprawa oczywista.
Logged

Pan_Lemur

  • Forum Supporter [non-dev]
  • User
  • **
  • Posts: 1292
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #11 on: September 23, 2013, 18:57:00 »

Mój drogi ale z twojej wypowiedzi właśnie to wynika. i jak tu już wielokrotnie punktowano opinie do twoich pomysłów.

P.S.
zapoznaj się z forum i podobnymi tematami potem zakładaj swój bo jedyne co zaproponowałeś to minimalna modernizacja gildii z innych MMO.
Logged
Zawsze powtarzam że nóż między żebrami rozwiązuje wszystkie problemy...

Sunver

  • User
  • Posts: 46
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #12 on: September 23, 2013, 19:00:51 »

Według mnie gildie powinny być umowne. Tak samo sojusze itp. Czyli:
1. jestem sobie grubą rybą
2. szukam płotek, działamy wspólnie
3. płotki stają si grubymi rybami dzięki mojemu zwierzchnictwu
4. stadko rośni w siłę i szuka jeszcze więcej płotek.
Logged
Śmierć to tylko przerwa w życiorysie.

Banana Benjamin

  • Guest
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #13 on: September 23, 2013, 19:01:15 »

1.Limit ? Powiem tak: Masz zbudowany zamek i w nim 100 pokoi to z grubsza zmieści ci się tam 100 ludzi. Masz miasto a w nim 500 budynków ? Pewnie też 500 ludzi bez trudu się zmieści, nie mówiąc już o tym że w jednym budynku/pomieszczeniu może mieszkać więcej niż jeden człowiek.
2. Cele gildii ? Jaka gildia i przywódca takie cele. Nikt mi nie zabroni zrobić Gildię Militarną która mimo wszystko trudni się handlem a pod miastem ma wybudowaną tajną gildię szpiegowską.
3.Bla bla bla. Nie idzie o terytorium a o inne rzeczy. Poza tym, idź do karczmy i się dowiedz.
4.Bla bla bla. Gracze będą mogli budować i miasta więc na co mi jeden budynek ?
5.Popatrz się w górę.
6.Gracze sami tworzą fabułę. Równie dobrze dowódca gildii może dać zadanie: Idźcie do lasu i przynieście 500kg mięsa. I już masz questa.
7.Wojna gildii ? Tu raczej będą wojny państw. I raczej nie sądzę że będzie inaczej jak zebranie armii i atak na drugą armię. (Ewentualnie ktoś mądrzejszy, walka podjazdowa, palenie nie bronionych wiosek, atak na niemal nie bronione miasta itp)
8.Bla bla bla. Robię co chcę, nanananana. Niech gildia kara za niesłuchanie.
9.Herby były omawiane w innym dziale...
10. Ekhm. Budowa budynku, stawianie mebli itp ? Starczy?

Tam tam dam. Banana, gracze mają budować miasta. Tu będą powstawać potężne miasta i warownie. Z setkami graczy. Wyobraź sobie że limit będzie taki że państwo ma tylu graczy ile w granicach ma wiosek i innych miast. Czyli tysiące w jednej gildii. Inny problem to ogarnięcie tego przez jednego króla itp.
Ale tu nie chodzi o to żeby wy gildii było maks 100 osób ale o to żeby nie było czegoś takiego że gildia liczy 80 proc. graczy na serwerze.Bo w tedy nie było by zbyt ciekawie.Ja nie mam nic przeciwko żeby gildia był duża wręcz chciałbym żeby były takie gildie które mają swoją siedzibę w każdym większym mieście ale bez przesady żeby one znowu nie liczyły 3/4 graczy serwera bo w tedy była by jedna duża gildia kilka średnich i paręnaście mały a w tedy zabawa by się skończyła .
Logged

Mrocznyelfik

  • User
  • Posts: 66
    • View Profile
Odp: System gildii czyli sens mmo
« Reply #14 on: September 23, 2013, 19:03:03 »

Wątpię, aby taka sytuacja miała miejsce ;) Zbyt wiele rzeczy będzie można robić w tej grze, aby jedna gildia wszystkim dogodziła :P
Logged
http://www.najemnicyenidust.pun.pl/forums.php - forum pierwszej gildii role-playing w grze Enidust. Zapraszamy!!! (Bez napisania podania, konta będą usuwane po upływie doby od momentu rejestracji)
Pages: [1] 2 3