Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: 1 [2]

Author Topic: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1  (Read 3249 times)

miki121208

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #15 on: November 19, 2013, 19:58:05 »

Dzięki wielkie :D Pierwszy raz używam blendera... dałem "Coordinates" na "Generated" i nałożyło ładnie :P
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #16 on: November 19, 2013, 20:37:25 »

World of Warcraft. Masz u mnie + ;D
Logged

miki121208

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #17 on: November 19, 2013, 20:54:42 »

Sunwell xD
Logged

mardraq

  • Grafik 3d
  • User
  • ***
  • Posts: 75
    • View Profile
    • Blender grafika komputerowa 3d
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #18 on: November 20, 2013, 11:27:09 »

Listek wyszedł dobrze :) .
Jeżeli chodzi o rozłożenie tekstury liścia na kwadraciku, to jednak musisz to zrobić dokładnie tak jak opisałem, czyli przed dodaniem tekstury do kwadratu dajemy U->project from view (Bounds), teraz nakładamy teksturę i jej mapowanie musi być ustawione na UV. Przy mapowaniu, które obecnie zastosowałeś jest fajnie dla tego kwadracika, ale w następnym etapie będzie się sprawa bardziej komplikowała.
Logged

miki121208

  • User
  • Posts: 11
    • View Profile
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #19 on: November 25, 2013, 18:46:03 »

No! Działa :) Thx. Domyślam się, że chodziło o to co zauważyłem jak zrobiłem mapping generated: Przy obracaniu liścia klawiszami NUM jak obróciło się liścia w taki sposób, że było widać jego druga stronę, to robił się błąd tekstury (taki coś jakby cień...). Zrobiłem dzisiaj od nowa i działa wszystko. Być może ostatnim razem zrobiłem go źle, bo ustawiłem UV/Projekt from view (bez bounds), lub dlatego, że zaczynałem z 2 razy od początku i mogłem raz zapomnieć ustawić Projekt from view (jeżeli bounds niema znaczenia).
Logged

mardraq

  • Grafik 3d
  • User
  • ***
  • Posts: 75
    • View Profile
    • Blender grafika komputerowa 3d
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #20 on: November 26, 2013, 15:53:53 »

Mapowanie UV Project from view tworzy rzut siatki proporcjonalnie do zajmowanego przez obiekt miejsca w stosunku do ekranu 3d- jeżeli odsuniemy widok kwadratu to  na rzucie będzie on mniejszy niż powierzchnia, na którą możemy rzutować. UV Project from view (bounds) powoduje rozpięcie siatki na całym obszarze rzutowania.

Logged

Colack

  • User
  • Posts: 303
    • View Profile
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #21 on: November 27, 2013, 11:07:43 »

oto i mój listek
Logged

Vitz

  • User
  • Posts: 25
    • View Profile
Odp: Lekcja nr 2 (3d): Liść w 3d cz. 1
« Reply #22 on: March 24, 2014, 13:38:13 »

« Last Edit: March 24, 2014, 13:52:48 by Vitz »
Logged
Pages: 1 [2]