1. Jak nie mamy to ścigamy Blendera ze strony:
http://www.blender.org/download/get-blender/ i instalujemy.
2. Otwieramy Blendera i naszym oczom ukazuje się jego standardowy widok:

Objaśnienie nazw poszczególnych obszarów interfejsu znajdziecie tutaj:
http://wiki.blender.org/index.php/Doc:PL/2.6/Manual/Interface . Dla nas w tym momencie najważniejszy będzie obszar Edytora widoku 3d (okno 3d) wraz z Regionem narzędzi obiektu (ten blok po lewej stronie) i edytor właściwości (blok po prawej stronie).
3. W Blenderze pracujemy głównie przy pomocy skrótów klawiaturowych. Przesuwamy kursor w obszar okna 3d i poprzez naciśnięcie NUM5 wchodzimy w widok rzutu ortograficznego- przy otwieraniu byliśmy w widoku rzutu perspektywicznego. NUM7 ustawia nam widok z góry.Obiekt sześcianu powinien być zaznaczony (taka pomarańczowa obwódka)- jeżeli nie jest to klikamy na niego PPM. Naciskamy X w celu usunięcia sześcianu i potwierdzamy naszą decyzję- ENTER. Sprowadzamy kursor do środka układu współrzędnych SHIFT->C i wciskamy SHIFT->A. Z menu wybieramy Add Mesh i Plene.

Naciśnięcie NUM. (kropka na klawiaturze numerycznej) spowoduje wycentrowanie naszego kwadratu w oknie 3d. Wciśnięcie klawisza TAB spowoduje, że kwadrat przejdzie z trybu obiektu do trybu edycji. W trybie obiektu możemy jedynie go przesuwać w przestrzeni, natomiast tryb edycji pozwala nam na przesunicie dowolnego wierzchołka, krawędzi lub ściany. Wszystkie 4 wierzchołki kwadretu powinny być pomarańczowe, jeżeli nie są to wciskamy A. Teraz przygotujemy rozłożenie siatki kwadratu na teksturze- wciskamy U i z menu UV Mapping wybieramy Project from View.

4. W Regionie właściwości znajdujemy ikonkę zakładki materiałów (takiej piłki), wciskamy ją i następnie wciskamy przycisk New, tworząc dla kwadratu nowy materiał.

Nazwę materiału zmieniamy na "ma_lisc". lub jak kto lubi.

5. Wciskamy ikonkę tekstur (szachownica) i na nowej zakładce wciskamy przycisk New.

Z rozwijanej listy Type wybieramy Image or Movie.

Zmieniamy nazwę tekstury na "tex_lisc_tex"- sens nadawania tego typy nazw objawi nam się trochę później.

W panelu Image wciskamy przycisk Open i wybieramy plik stworzonego w lekcji 1 liścia.

W panelu Mapping ustawiany koordynaty tekstury na UV, a w panelu Influence zaznaczamy wskazane opcje.

6. Powracamy na zakładkę materiału i w panelu Transparency aktywujemy tą opcję, a suwak Alpha ustawiamy na 0.

7. Na górnej belce klikamy na napis Blender Render i wybieramy tryb pracy Blendera jako Blender Game.

8. W Regionie właściwości wciskamy ikonę kamery i w panelu Shading wybieramy opcję GLSL.

9. Powracamy do zakładki materiału i w panelu Game Setting wyłączamy Backface, i zmieniamy Alpha Blend na Alpha Clip.

10. Na dolnej belce okna 3d wybieramy sposób wyświetlania obiektów jako Texture.

11. Z kursorem w obszarze okna 3d wciskamy Tab, by kwadrat znalazł się w trybie obiektu a następnie wciskamy klawisz P, i cieszymy się widokiem naszego liścia nałożonego na kwadracik.
A teraz ćwiczcie- jeżeli chcecie i pokażcie swoje liście w Blender Game Engine.