Official ENIDUST Forum
Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  
Pages: [1] 2 3

Author Topic: Kowalstwo  (Read 4708 times)

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Kowalstwo
« on: September 15, 2013, 11:49:27 »

Jak wspomniano w filmiku kowalstwo nie będzie w stylu klikam i mam miecz więc jak ma to działać?

Może pamiętacie automat przed, którym stoi się z młotkiem i uderza wyskakującego z dziury gnoma? Kucie miecza czy pancerza mogłoby przypominać starą
zręcznościówkę. Na rozgrzanym wcześniej do czerwoności stalowym pręcie systematycznie pojawiałby się punkt, w który trzeba natychmiast uderzyć młotkiem. Potem ciach do wody i na szlifierkę.
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #1 on: September 15, 2013, 18:48:01 »

Czy potrzebna taka mini gra? I tak by stworzyć coś będziesz postępował według receptury, jak coś pomieszasz to broń się zniszczy po 1 ciosie. W każdej chwili możesz odłożyć pół produkt (niekiedy będzie to wymagane). I tak żeby stworzyć porządne przedmioty będzie trzeba je wielokrotnie przetwarzać by uzyskały odpowiednie właściwości. Nie tylko w kowalstwie, ale też w innych dziedzinach jak wytwarzanie materiału z roślin postępowanie według danego schematu będzie przynosić większe korzyści.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #2 on: September 15, 2013, 19:00:58 »

Myślę, że było by to klimatyczne i ciekawe :D
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Kowalstwo
« Reply #3 on: September 15, 2013, 19:25:09 »

Bardzo mało wiemy o tym, co twórcy ukrywają mówiąc "no one click". Myślę, że oni na takie rzeczy mają już pomysł. Tylko czekać na filmik i wtedy się wypowiem sensownie.
Logged

Szaukir

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #4 on: September 15, 2013, 20:21:26 »

Ciekawym pomysłem do wprowadzenia w grze (jednocześnie zdecydowanie innowacyjnym), byłoby wprowadzenie możliwości kontraktowania między graczami, aby urozmaicić, a jednocześnie ufabularnić osoby zajmujące się stricte craftingiem. Bo o ile twórcy chcą stworzyć crafting w formie innej niż "one click", to by crafterzy stali się również wartościowym dodatkiem dla poszukiwaczy przygód (a nie jedynie punktem zakupu sprzętu/ekwipunku), dobrym rozwiązaniem mogłoby okazać się dodanie profitów z zawierania takowych kontraktów (np w postaci expa, albo specjalnej waluty/punktów, za które można by było odblokowywać dodatkowe możliwości w jakiejś dziedzinie). Popychałoby to graczy do współpracy i do częstszych interakcji, jak również urozmaicało grę.
Jak ja to widzę:
Kowal Antek gra już od kilku dni, udało mu się podwyższyć jego umiejętności w kowalstwie do pewnego poziomu, niestety nie jest w stanie samodzielnie wybrać się w rejony, w których znajdują się surowce, których potrzebuje by dalej powiększać wiedzę w swojej dziedzinie. Dlatego poszukuje osób, które mogą mu pomóc przedostać się w dane miejsce, dla tego gdy przychodzi do niego po zakup sprzętu Rycerz Damian, oferuje mu on kontrakt - Za pomoc w przedostaniu się w wyznaczone miejsce, oraz eskortę w drugą stronę otrzyma on: x wartość zniżki na x produktów wyprodukowanych przez danego kowala/ x przedmiotów x jakości. Rycerz Damian widząc wytyczne, negocjuje warunki, oraz proponuje dodatkowe osoby do kontraktu, ponieważ zna jeszcze Łucznika Karola i Mnicha Pawła (z którymi łatwiej mu będzie eskortować w tak niebezpieczne tereny bezbronnego Kowala Antka). Gracze dochodzą do porozumienia, ustalają czas, w którym muszą umożliwić Kowalowi Antkowi uzyskanie danych surowców i wyruszają na ekspedycję. Tego typu rozwiązania bardzo urozmaiciłyby gry mmorpg, jak również rozwijałyby społeczność... Trzeba by było tylko zadbać o odpowiednie zabezpieczenia takowych kontraktów, bądź też możliwość ukarania gracza oszusta w sytuacji gdy eskorta wywiązując się z kontraktu, nie otrzyma należytego wynagrodzenia...
I tak widzę MMORPG, oraz wpływ każdego gracza na resztę społeczeństwa. Bo razem z tym do gry wchodziłby aspekt zaufania - np gdy Kowal Antek ostatnim razem poprowadził swoją eskortę w pułapkę bandytów, to raczej nikt nie będzie chciał mieć z nim nic do czynienia, a co za tym idzie, ten nie będzie mógł się rozwijać w danym mieście. Natomiast gdy wywiązałby się z kontraktu i z nawiązką wynagrodził swoją eskortę zyskałby nie tylko przyjaciół w grze, ale rozwinąłby dalej swoje możliwości kowalstwa i umożliwił sobie jeszcze lepszy zarobek - nie mówiąc o przygodzie i miło spędzonym czasie poza swoją pracownią.
Logged

RuskiBigosPL

  • User
  • Posts: 922
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #5 on: September 15, 2013, 20:36:22 »

Ale kontrakt "na gębę" czy na papierze? W sensie jakiś system opracowany przez twórców?
Logged
Szukam Wysłannika Innosa... Znasz jakiegoś?

Szaukir

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #6 on: September 15, 2013, 21:24:31 »

Miałem na myśli oczywiście możliwość utworzenia takowego - ale dopiero przy osiągnięciu pewnego poziomu umiejętności w jakiejś dziedzinie. Nie na gębę, ale jako jakiś "papierek" w grze. Oczywiście z odpowiednim wykonaniem podobnego pomysłu pewnie byłoby sporo roboty ;)
Logged

Tomsky

  • User
  • Posts: 43
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #7 on: September 15, 2013, 21:33:34 »

z tymi umowami jest już temat na forum. Zachęcam do poszukania i zapoznania się z tamtymi pomysłami. (niestety nie pamiętam który to :(. )
Logged

Szaukir

  • New user
  • Posts: 4
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #8 on: September 15, 2013, 21:37:02 »

Dzięki, na pewno poszukam ;) Dopiero dziś się zarejestrowałem i nie zdążyłem jeszcze przeczytać wszystkich wątków ;P
Logged

Lich555

  • User
  • Posts: 1063
    • View Profile
    • Moje zdjęcia
Odp: Kowalstwo
« Reply #9 on: September 15, 2013, 21:53:46 »

Jest to dobry pomysł. Gdyby któryś z graczy nie zrobił danej obietnicy, to drugi mógłby iść do jakiegoś władcy w danym regionie, pokazać mu papierek i kara dla kłamcy i oszusta.
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #10 on: September 16, 2013, 11:39:14 »

Gra ma się opierać na współpracy. Żeby wyprodukować odpowiednio wysokopoziomowy przedmiot prawdopodobnie będzie trzeba craftować w grupie. NP coś w stylu pierwszy gracz zajmuje się paleniskiem i utrzymuje wysoką temperaturę, drugi trzyma w szczypcach broń, rozgrzewa w palenisku jak i przekręca ją podczas gdy trzeci gracz wali w nią młotem. No i muszą jeszcze odpowiednio długo pracować bez zgubienia rytmu inaczej popsują swoje dzieło.
Logged

wojtu

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #11 on: September 17, 2013, 17:37:02 »

Gra ma się opierać na współpracy. Żeby wyprodukować odpowiednio wysokopoziomowy przedmiot prawdopodobnie będzie trzeba craftować w grupie. NP coś w stylu pierwszy gracz zajmuje się paleniskiem i utrzymuje wysoką temperaturę, drugi trzyma w szczypcach broń, rozgrzewa w palenisku jak i przekręca ją podczas gdy trzeci gracz wali w nią młotem. No i muszą jeszcze odpowiednio długo pracować bez zgubienia rytmu inaczej popsują swoje dzieło.
Raczej nie, nie znam się na tym, ale raczej średniowieczny kowal sam wykonywał całą broń od początku do końca (miał zapewne jakiegoś pomocnika, ale mógł wszystko zrobić sam). Jeśli tak by było jak napisałeś to myślę, że nic by w tej grze nie powstało, bo naprawdę ciężko jest się z mało znanymi ludźmi tak dogadać. A, ta współpraca powinna się opierać np. na dostarczeniu materiałów, lub sprzedaży przez innych graczy.
Bardzo mało wiemy o tym, co twórcy ukrywają mówiąc "no one click". Myślę, że oni na takie rzeczy mają już pomysł. Tylko czekać na filmik i wtedy się wypowiem sensownie.
Ja też ;)
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #12 on: September 18, 2013, 01:38:34 »

Raczej nie, nie znam się na tym, ale raczej średniowieczny kowal sam wykonywał całą broń od początku do końca (miał zapewne jakiegoś pomocnika, ale mógł wszystko zrobić sam). Jeśli tak by było jak napisałeś to myślę, że nic by w tej grze nie powstało, bo naprawdę ciężko jest się z mało znanymi ludźmi tak dogadać. A, ta współpraca powinna się opierać np. na dostarczeniu materiałów, lub sprzedaży przez innych graczy.
Bardzo mało wiemy o tym, co twórcy ukrywają mówiąc "no one click". Myślę, że oni na takie rzeczy mają już pomysł. Tylko czekać na filmik i wtedy się wypowiem sensownie.
Ja też ;)
Racje masz co do przedmiotów codziennego użytku czyli kowal mógł sam stworzyć narzędzia, podkowy. Broń i pancerze też mógł zrobić samemu. Żelazne ale nie stalowe. Żeby wytworzyć stalowy przedmiot w średniowieczu trzeba było się naprawdę napracować. (nawet nie patrz na gry pokroju WoW i Skirim pod tym względem) To nie proste wymiksowanie w piecu węgla i żelaza. Jedynym znanym sposobem (działającym najszybciej) było włożenie wyrabianego przedmiotu do rozgrzanych węgli jak i wielokrotne uderzenie młotem. Miało to na celu pozbycie się zanieczyszczeń z rudy żelaza jak i dodanie do niej węgla. Powtarzano ten proces tak często aż uzyskiwało się odpowiednią twardość. Dopiero koło 1100r wymyślono jak pozbywać się zanieczyszczeń z rudy żelaza bez potrzeby wielokrotnego uderzania. Spadek temperatury przedmiotu poniżej jakiejś wartości i późniejsze rozgrzanie go prowadziło tylko do utraty wytrzymałości. Po zahartowaniu przedmiotu czyli wystudzeniu w wodzie przedmiot się już nie nadawał na ponowne przekuwanie, jedynie w hutach gdzie rozpuszcza się metal w płyn można recyklingować zahartowane przedmioty czyli u schyłku średniowiecza. W rzeczywistości ci dwaj pomocnicy nie musieli się znać na kowalstwie wystarcza że robili to co powiedział im kowal. To byli tylko czeladnicy, ale żeby wykonać takie przedmioty byli niezbędni.
Logged

wojtu

  • User
  • Posts: 45
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #13 on: September 18, 2013, 17:07:01 »

Dzięki Ximos za wytłumaczenie tego zagadnienia. Skąd masz wiedzę na ten temat? Może polecisz jakaś literaturę? Bo ogólnie interesują mnie czasy średniowieczne (zawsze lubiłem Piastów na historii).
PS. W poprzedniej wypowiedzi uciekło mi określenie czeladnik.
Logged

Ximos

  • User
  • Posts: 144
    • View Profile
Odp: Kowalstwo
« Reply #14 on: September 19, 2013, 00:17:10 »

Discovery Channel - Historia jak i Sci-Fi. Ja trafiałem przypadkiem na programy które mnie zaciekawiły. Ostatnio dość świeża jest seria o zawodach średniowiecznych które już wymarły. Między  w jednym z odcinków było właśnie o kowalu. Jeśli ciekawią cię inne zawody to radze też jeździć na festyny gdzie pokazują jak dawniej wykonywano pracę. Osobiście ostatnio byłem na festynie w Ciechanowcu i panie tam pokazywały jak z ususzonego lnu zrobić materiał krok po kroku.
Logged
Pages: [1] 2 3